eerste date bij hem thuis: wie heeft ervaring?

17-02-2010 21:32 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ook wel eens voor een eerste date bij hem thuis afgesproken?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en aan- of afraders!!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 17 februari 2010 @ 22:14:

Mijn eerste date was wél bij hem thuis. Simpelweg omdat het ongemakkelijk voelde om op neutraal terrein af te spreken. Onverstandig? Tsja... ik ging gewoon op mijn gevoel af. En dat gevoel was goed, want inmiddels wóón ik in dat huis. Mét hem Fijn als je zo goed op dat gevoel kunt vertrouwen. Maar denk niet dat je bij al je dates thuis bent begonnen? Helaas kan ik minder op m'n inschattingsvermogen vertrouwen als t om een internetdate gaat. Dacht soms een fantastische middag/ avond tegemoet te gaan en was na 1 appelsapje weg....
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 17 februari 2010 @ 22:14:

Mijn eerste date was wél bij hem thuis. Simpelweg omdat het ongemakkelijk voelde om op neutraal terrein af te spreken. Onverstandig? Tsja... ik ging gewoon op mijn gevoel af. En dat gevoel was goed, want inmiddels wóón ik in dat huis. Mét hem Het glazuur springt van mijn tanden bij jullie verhaal. Blegh, zoet zoet zoet!!!!

(Hoe is t met de mini-erwt?)
oh that purrrrrrrrrfect feeling
En een 2e date mag dat wel?

Als ie zeer afgelegen woont en zijn huis nog kelders blijkt te hebben ook?

Dat heb ik dus gedaan en die kelders heeft ie alleen maar laten zien tijdens een rondleiding door zijn huis.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:_discovery_ schreef op 17 februari 2010 @ 22:18:

[...]

Hier gaf je zelf aan dat je iemand die je gezien en gesproken hebt beter kent dan wanneer je alleen een internetprofiel hebt gezien.

Of eigenlijk zeg je, je weet meer, maar ik interpreteer dat dan als beter kennen.

Denk toch ook dat een ontmoeting met iemand die je eerder in de kroeg hebt leren kennen op een later (nuchter?) moment overdag in een rustiger cafe ook hoogst ongemakkelijk kan zijn. Dus ik zie daar echt het verschil niet in.

Maar uiteindelijk moet je gewoon doen waar je je zelf prettig bij voelt en bij de een is dat op neutraal terrein en bij de ander is dat in de eigen omgeving.Weten is meer dan alleen informatie uitwisselen via een scherm. Er komen ook andere zintuigen bij kijken die aangeven of je je prettig voelt bij iemand. Maar again, je moet t zelf weten als je wel op enkel online basis naar iemands huis wil gaan. Alleen zou ik het nooit doen. Mijn intuitie werkt pas goed als ik iemand irl heb gezien, niet enkel vanaf een scherm.
Tonk, alles na zien, horen, proeven en voelen, is luisteren naar je buik.

Het gaat om die eerste date.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Duivelijntje schreef op 17 februari 2010 @ 22:20:

[...]

Fijn als je zo goed op dat gevoel kunt vertrouwen. Maar denk niet dat je bij al je dates thuis bent begonnen? Helaas kan ik minder op m'n inschattingsvermogen vertrouwen als t om een internetdate gaat. Dacht soms een fantastische middag/ avond tegemoet te gaan en was na 1 appelsapje weg....Ik zat me net te bedenken dat ik eigenlijk nog even een aanvulling moest geven op mijn tekst. Ik heb namelijk voorafgaand aan die date in een periode van ongeveer anderhalve week dagelijks meer dan een uur (vaak wel twee uur of langer) gebeld met elkaar, waardoor we beiden het gevoel hadden elkaar toch al wel een beetje te kennen. Het was ook dáárom dat het vreemd voelde om op neutraal terrein af te spreken. Ik dacht 'ik ga wel naar hém toe', want als ik het niet leuk vind, kan ík weg. Dat leek me gemakkelijker dan hém de deur uit werken . Bleek gelukkig niet nodig te zijn
Peas on earth!
quote:Poezewoes schreef op 17 februari 2010 @ 22:14:

[...]

Maar dan heb je dus al aan hem 'gesnuffeld'. Klopt ja... het goede gesprek kwam pas op de date
quote:Poezewoes schreef op 17 februari 2010 @ 22:21:

[...]

Het glazuur springt van mijn tanden bij jullie verhaal. Blegh, zoet zoet zoet!!!!

(Hoe is t met de mini-erwt?)

Jaaa, zoetsappig he? Ik kan er niets aan doen

(overigens zag ik pas ná mijn berichtje dat Xan hier óók al gereageerd had )

Doperwtje doet het goed! (al 22 weken! )
Peas on earth!
quote:tonkje schreef op 17 februari 2010 @ 22:21:

En een 2e date mag dat wel?

Als ie zeer afgelegen woont en zijn huis nog kelders blijkt te hebben ook?

Dat heb ik dus gedaan en die kelders heeft ie alleen maar laten zien tijdens een rondleiding door zijn huis.En ook meteen bij ingetrokken?
Met je eens Duivelijntje dat er meer zintuigen bij komen kijken.

Maar een afspraak met iemand die je kent uit de kroeg, waar je toch meestal lekker aan de drank zit, kan ook vies tegenvallen en hoogst ongemakkelijk voelen op een ander moment, omdat je diegene eigenlijk ook helemaal niet kent.

Maar we zijn het met elkaar eens dat je uiteindelijk zelf moet beslissen wat je prettig vind op basis van het contact wat je al hebt gehad, of dat nu alleen online is of alleen van een paar uurtjes in de kroeg.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 17 februari 2010 @ 22:25:

[...]

Jaaa, zoetsappig he? Ik kan er niets aan doen

(overigens zag ik pas ná mijn berichtje dat Xan hier óók al gereageerd had )

Doperwtje doet het goed! (al 22 weken! )

Huh kennen jullie elkaar van dit forum? Grappig zeg! Klinkt als een mega romantische lovestory.

En ja, veel bellen kan ongetwijfeld veel zeggen, al heb ik daarmee ook weleens de plank mis geslagen. Ben gewoon niet zo'n date held...
gewoon doen hoor als je hem redelijk vertrouwd waarom niet?

al die regeltjes van je moet op neutraal terrein afspreken en dat gezeik als je je mannetje kan staan gewoon bij hem thuis afspreken

have fun
quote:_discovery_ schreef op 17 februari 2010 @ 22:28:

Met je eens Duivelijntje dat er meer zintuigen bij komen kijken.

Maar een afspraak met iemand die je kent uit de kroeg, waar je toch meestal lekker aan de drank zit, kan ook vies tegenvallen en hoogst ongemakkelijk voelen op een ander moment, omdat je diegene eigenlijk ook helemaal niet kent.

Maar we zijn het met elkaar eens dat je uiteindelijk zelf moet beslissen wat je prettig vind op basis van het contact wat je al hebt gehad, of dat nu alleen online is of alleen van een paar uurtjes in de kroeg. Paar uurtjes in de kroeg geniet ook niet mijn voorkeur, zeker niet als je bedwelmd bent onder de drank. He wat zijn we het fijn eensch met elkaar
Ik zit er nog eens over na te denken, maar ik vind het eigenlijk ook gewoon een beetje jammer. De haast, het hink-stap-sprong de spannende toenadering en het aftasten overslaan. Hem niet de gelegenheid geven zijn perfect gentleman skills te laten zien en je het hof te maken en te imponeren. En jezelf het mooie langzame en kieskeurige ontdooien ontzeggen.

Pfff, ik ben gewoon 100 jaar te laat geboren .
Bedankt voor jullie reacties!!!

Het gaat inderdaad om een nog onkende man, waar ik inmiddels al zo een twee weken dagelijks een uurtje mee bel (naast korte mailtjes en smsjes). Voor mijn gevoel ken ik hem al wel wat beter. Hij lijkt me leuk en het gevoel is goed.

Hij woont 1,5 uur rijden van mij vandaan en we gaan midden in de week afspreken. Ik heb lekker vakantie, hij moet werken, vandaar dat ik heb aangeboden wel zijn kant op te komen...

Met als risico dat ik na een uurtje weer in de auto terug zit als ik de kriebels van hem krijg!!!

eigenlijk hoop ik natuurlijk wel op kriebels! Maar dan die vlinders hè??!!
Vriend en ik hadden een date afgesproken van een hele dag in Amsterdam (ik woonde in Enschede, hij in de buurt). Omdat we met elkaar mee zouden rijden leek het me wel handig om eerst eens te kijken met wie ik op stap zou gaan.

Dus inderdaad bij hem thuis geweest de eerste "date", even kennismaken.

Omdat hij verder totaal niet pusherig was geweest en de gesprekken via de telefoon erg leuk waren durfde ik dat wel aan.

Ook wisten we van elkaar al waar we woonden... Het voelde goed om het te doen... en bijna 5 jaar later gaat het nog steeds goed
Je onderbuik gevoel zegt vaak wel veel. Maakt niet uit of je hem via internet of uit de kroeg kent. Als je met je internet date ook al gebeld hebt enzo, dan heb je toch vaak een wat beter beeld dan als je alleen mailt.

Anyway, ik ben bij de 1e date ook gewoon naar mijn vriend thuis gegaan. Hadden veel gebeld en gemaild en tjah .. voelde gewoon goed. Het bleek gelukkig geen serieverkrachter te zijn dus dat is goed!
Toch kan je op de koffie komen van een 1e date bij iemand thuis.

Kende de man via een datingsite,mailen,bellen,klonk lief,gezellig,aardig,vertrouwd.

Hij opende de voordeur,en ik dacht meteen 'nee' ,niet mijn type en het voelde verschrikkelijk om beleefd een kopje thee te drinken en te zeggen dat hij het niet was voor mij.

Dit kan ook gebeuren op neutraal terrein,maar een huis is toch het privedomein van een ander,ga het niet meer doen.
Kweet niet, om wie gaat het?
meds ben jij these days een cliniclown met 220 op haar tepels of mis ik een paasthema?
Ik heb ook ervaring met een date bij hém thuis. Ik ken hem via een datingsite, we hebben afgesproken op een neutrale plek om van daaruit naar hem toe te gaan (kon hij mij checken of hij me uberhaupt wel mee wilde nemen en ik kon altijd de eerstvolgende trein terug pakken).

De date duurde bijna 48 uur, het was jammer dat ik weg moest. We zijn nu iets van anderhalf jaar samen, en wonen ongeveer 16 maanden samen (eerst onofficieel, nu officieel).

Ik zie het verschil niet met een ONS wat betreft het in huis halen of in huis gaan. Maar natuurlijk adviseer ik altijd wel om anderen te laten weten waar je uithangt. Dat ik dat bij mezelf amper toepaste, tja. Meten met twee maten bevalt me soms gewoon prima.
Lente twinkeling. LENTE, zo moeilijk is dat niet lijkt me.

Madhe, maar hoe heet hij dan? Is het die ene met dat vieze hondje en die senseo? Want daar heb ik wel degelijk ervaring mee.
quote:maaike71 schreef op 17 februari 2010 @ 22:38:

Bedankt voor jullie reacties!!!

Het gaat inderdaad om een nog onkende man, waar ik inmiddels al zo een twee weken dagelijks een uurtje mee bel (naast korte mailtjes en smsjes). Voor mijn gevoel ken ik hem al wel wat beter. Hij lijkt me leuk en het gevoel is goed.

Hij woont 1,5 uur rijden van mij vandaan en we gaan midden in de week afspreken. Ik heb lekker vakantie, hij moet werken, vandaar dat ik heb aangeboden wel zijn kant op te komen...

Met als risico dat ik na een uurtje weer in de auto terug zit als ik de kriebels van hem krijg!!!

eigenlijk hoop ik natuurlijk wel op kriebels! Maar dan die vlinders hè??!!

Ik heb dus ook met iemand afgesproken via internet (eerste keer), bij hem thuis.

Vroeg me dus af, hoe het jou vergaan is?
Iemand uit de kroeg vind ik anders. Mensen hebben je ook met hem gezien.

Het kan wel vind ik, maar dan wel bij mij liever. Ik weet waar de wapens liggen hier namelijk
Ik ben niet bang dat het een creep is, die kun je namelijk ook oppikken in de kroeg, maar het gaat mij meer om dat als er totaal geen klik blijkt te zijn, je makkelijk op kunt stappen. Dat gaat in een café oid makkelijker dan bij hem in de huiskamer.

Bij mij thuis is sowieso een no-go.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven