Eerste date

27-03-2011 14:21 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb aankomende week een eerste date met een superleuke jongeman. Echter het probleem is dat we ongeveer 200 km van elkaar wonen. We hebben beide geen auto dus moeten met de trein. Hij heeft al voorgesteld om naar mijn stad toe te komen ergens in de avond. Ik vind het heel opmerkelijk (lees:raar) dat een jongen bereid is om zolang in de trein te zitten voor een eerste date en ben bang dat hij misschien andere verwachtingen heeft (seks). Ik vind het lullig om hem aan het eind van de avond weer terug te laten gaan of om hem alleen in een hotel te laten slapen, maar bij mij is geen optie, onder meer omdat ik uit principe geen seks meer wil op de eerste dates.

Wat kan ik het beste doen? En hoe kan ik het hem duidelijk maken? Moet ik het uberhaupt van tevoren zeggen? Ergens in het midden afspreken? Wat zijn jullie ervaringen met daten met iemand die ver weg woont?
Spreek ergens halverwege af?
Gewoon overdag afspreken. En duidelijk zeggen hoe het zit met de verwachtingen. En dat bij jou slapen (nog) geen optie is.
Spreek ergens in Utrecht oid af voor een lunch en een bezoek aan het museum of wat je dan ook leuk vind. Als het dan niet de liefde van je leven blijkt te zijn, dan heb je toch een gezellige dag gehad.
Duidelijk zeggen dat je het leuk vindt om te daten maar dat je 's avonds weer ALLEEN naar je eigen huis wilt. Weet hij ook waar hij aan toe is.

Ik zou ook in t midden afspreken. En idd niet laat op de avond.
Eens met Moonlight82 en Borderwalk, gewoon duidelijk zijn!!!!
Inderdaad, gewoon ergens halverwege afspreken.
Ik zou dus echt de situatie voorkomen dat hij in jouw stad zit en de laatste trein mist.
1. Overdag afspreken

2. Halverwege jullie woonplaatsen afspreken

Zo moeilijk is dat toch hiet lijkt me.
Niet zo handig om met iemand te gaan daten die zover weg woont en zonder eigen vervoer. Wat is de bedoeling van de date? Gewoon gezellig, of kijken of het relalatie materiaal is?

Ik spreek uit ervaring mijn man woonde vér bij mij vandaan en dat is best onhandig. En wij hadden nogwel eigen vervoer. Waarbij ik een auto van de zaak. Het kost klauwen met geld (voor hem dan, ik reed "gratis") en veel reistijd zo'n lange afstandsrelatie.

Máár het eerst maar eens op date en kijken of het klikt, voordat ik op de zaken vooruit loop. Dus ergens halverwege overdag.
Als je gewoon duidelijk bent van tevoren dat hij echt die avond nog naar huis moet hoef je je zelf in elk geval nooit schuldig te voelen, dan is het zijn keuze. Verder is het gelijk een mooie eerste 'test' hoe serieus hij e.e.a. neemt. Overigens ben ik nu getrouwd met iemand die eerst met het OV op 3,5 uur woonde. Zij blijf uiteindelijk de tweede date wel slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven