Eerste relatie ooit

04-11-2019 15:03 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,

Ik heb volgende week 6 maanden een relatie met mijn lieve vriend. Opzich natuurlijk tof, maar na die 6 maanden heb ik toch wat punten waar ik het lastig mee heb.
Belangrijkste punt is dat we 2 uur van elkaar af wonen en elkaar dus slechts 1x per week zien (dan wel ook overnachten bij elkaar). Ik vind dit zelf best karig. Ik stoor me er ook ontzettend aan als hij komt op de dag dat hij vrij is (en dan ook pas laat in de middag komt).
Echter is het wel zo dat we beide best een druk leven hebben, dus het is dan ook best lastig om elkaar vaker te zien.
Ik weet dus dat het vrijwel niet anders gaat, maar het zit me wel dwars. Ik weet dan ook niet helemaal wat ik aan jullie vraag, maar ik zou zeggen brand los.

Groetjes Mathijs
Mathijs98 schreef:
04-11-2019 15:03
Ik stoor me er ook ontzettend aan als hij komt op de dag dat hij vrij is (en dan ook pas laat in de middag komt).
Groetjes Mathijs
Zijn jullie allebei 21 jaar?

Is Mathijs je voornaam? Nooit je echte naam op een forum gebruiken.

Dus als hij een parttime dag heeft, komt hij nog een keertje extra naar je toe?
Ik zelf kan ook helemaal niet tegen lange afstandsrelaties. Dat het leuk moet zijn op de momenten dat je elkaar kán zien, niet wanneer je elkaar wílt zien (wat bijvoorbeeld op een woensdagavond zou kunnen zijn). En dat je meteen dagenlang op elkaars lip zit en je al in die eerste romantische fase moet bezighouden met de afwas, boodschappen etc. Of nou ja dat 'moet' niet maar dat gebeurt dan wel vaak zo, en dat maakt het er niet sexy op.

Ik begrijp alleen niet wat jij bedoelt met: "Ik stoor me er ook ontzettend aan als hij komt op de dag dat hij vrij is (en dan ook pas laat in de middag komt)."
Hoezo? Dat is toch juist lief dat hij zijn vrije dag met jou wil besteden en niet aan het huishouden of andere vrienden? Of bedoel je dat jij op die dag gewerkt hebt en heel moe bent? Of bedoel je dat je zou willen dat hij de avond ervoor al naar je toe komt? Maar misschien wil hij ook wat tijd voor zichzelf en om even zijn huis aan kant te krijgen?

Zijn er mogelijkheden om toch wat vaker tussendoor en wat korter af te spreken, bijvoorbeeld uit eten gaan in een stad halverwege en dan de laatste treinen terug ieder naar je eigen huis? Of zelfs met hotelletje en dan van daaruit 's ochtends naar je opleiding / studie?
Of kan jij studeren of werken vanuit zijn huis? Of moeten jullie de hele rest van de week in je eigen woonplaats zijn?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Odense2 schreef:
04-11-2019 15:06
Zijn jullie allebei 21 jaar?

Is Mathijs je voornaam? Nooit je echte naam op een forum gebruiken.

Dus als hij een parttime dag heeft, komt hij nog een keertje extra naar je toe?
Nee is niet m'n eerste naam haha. Dat zou ik niet doen.
Hij komt eens in de 2 weken naar mij en ik eens in de 2 weken naar hem. We wonen beide nog thuis en zijn beide 21 jaar (beide ook richting einde van de studie).
Wat is je eigen oplossing? Zie je er op korte termijn verandering in komen?

Of heeft deze relatie zijn functie gehad. Lieve jongen, om ook een vriendje te hebben. Nu weet je wat het is, en is dit toch niet de ideale relatie. Dan is er niets mis mee om de relatie te beëindigen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
patsy--stone schreef:
04-11-2019 15:13
Ik zelf kan ook helemaal niet tegen lange afstandsrelaties. Dat het leuk moet zijn op de momenten dat je elkaar kán zien, niet wanneer je elkaar wílt zien (wat bijvoorbeeld op een woensdagavond zou kunnen zijn). En dat je meteen dagenlang op elkaars lip zit en je al in die eerste romantische fase moet bezighouden met de afwas, boodschappen etc. Of nou ja dat 'moet' niet maar dat gebeurt dan wel vaak zo, en dat maakt het er niet sexy op.

Ik begrijp alleen niet wat jij bedoelt met: "Ik stoor me er ook ontzettend aan als hij komt op de dag dat hij vrij is (en dan ook pas laat in de middag komt)."
Hoezo? Dat is toch juist lief dat hij zijn vrije dag met jou wil besteden en niet aan het huishouden of andere vrienden? Of bedoel je dat jij op die dag gewerkt hebt en heel moe bent? Of bedoel je dat je zou willen dat hij de avond ervoor al naar je toe komt? Maar misschien wil hij ook wat tijd voor zichzelf en om even zijn huis aan kant te krijgen?

Zijn er mogelijkheden om toch wat vaker tussendoor en wat korter af te spreken, bijvoorbeeld uit eten gaan in een stad halverwege en dan de laatste treinen terug ieder naar je eigen huis? Of zelfs met hotelletje en dan van daaruit 's ochtends naar je opleiding / studie?
Of kan jij studeren of werken vanuit zijn huis? Of moeten jullie de hele rest van de week in je eigen woonplaats zijn?

Ja het is ook leuk dat hij dan naar me toekomt. Maar de dag erna moet hij meestal weer vroeg weg. Dus ik vind het jammer dat hij niet eerder komt zeg maar. Want thuis doet hij dan niets. Dat kan hij ook gezellig met mij doen denk ik dan :P
Je laatste stuk, of er mogelijkheden daarin zijn; wat mij betreft wel. Ik zou er geen probleem mee hebben om bijvoorbeeld 1x per week die reis te maken. Als hij dat ook doet zie je elkaar al 2x per week. Ookal is het die 2e keer dan wat korter. Af en toe mis ik hem en dan wil ik gewoon graag hem zien op dat moment. Maar ik durf dat niet te vragen, want ik weet hoe druk hij het heeft en ben bang dat hij daar negatief over zal zijn.
Mensen moeten bij mij ook niet aan mijn 'niks'-tijd komen. Die is voor mij. Dus ik snap hem wel.

Ik zou zeggen, snel zorgen dat je bij elkaar in de buurt op kamers kunt.
hamerhaai schreef:
04-11-2019 15:16
Wat is je eigen oplossing? Zie je er op korte termijn verandering in komen?

Of heeft deze relatie zijn functie gehad. Lieve jongen, om ook een vriendje te hebben. Nu weet je wat het is, en is dit toch niet de ideale relatie. Dan is er niets mis mee om de relatie te beëindigen.
Heel eerlijk zie ik er geen verandering in komen. Echter is hij iemand die het heel rustig aan wil doen. Ikzelf zou het geen probleem vinden om meer te reizen om hem dan te zien. Ik zou dat er meteen voor over hebben.
Het is niet ideaal op dit moment nee, maar hij is iemand die het graag rustig aan wil doen. Ik weet niet of ik ook die tijd moet nemen, want ik houd wel oprecht van hem.
MarvelousMrsMaisel schreef:
04-11-2019 15:22
Mensen moeten bij mij ook niet aan mijn 'niks'-tijd komen. Die is voor mij. Dus ik snap hem wel.

Ik zou zeggen, snel zorgen dat je bij elkaar in de buurt op kamers kunt.
Ja die niks tijd vind ik zelf ook prettig. Al probeer ik altijd zo vroeg mogelijk bij hem te zijn, zodat die dag wat we elkaar zien we ook het maximale eruit kunnen halen.
Op kamers is idd een optie voor september 2020. Maar dan zou ik op kamers moeten gaan, want hij woont praktisch naast de uni, dus hij doet dat sowieso niet.
je staat dus niet bovenaan de prioriteitenlijst van je vriend
en daar baal je van

heb je hem dat al eens uitgelegd?
Je kan toch eens vragen hoe hij het vindt gaan en of hij wel eens het gevoel heeft dat hij je vaker zou willen zien? En als dat wel zo is, zou je kunnen vragen wat hij ervan zou vinden om elkaar eens tussendoor een paar uurtjes te treffen, ergens halverwege of desnoods iets dichter bij zijn woonplaats.

Tegelijkertijd is het wel een beetje oppassen met mensen die zeggen dat ze het rustig aan willen doen. Die moet je niet te veel pushen, dat werkt averechts. Maar op een gegeven moment moet je ook voor jezelf beslissen of jij het wel leuk genoeg vindt op deze manier, waarbij jij je dus moet aanpassen aan zijn lagere behoefte om jou te zien. Of misschien valt dat ook wel mee. Misschien omdat jij niks uit durft te spreken, denkt hij juist dat hij dingen moet zeggen zoals rustig aan willen doen, om jou niet af te schrikken.

Heb het er eens met hem over, live, op een manier dat je open vragen stelt en niet verwijtend. En je mag toch best aangeven dat jij het wel leuk zou vinden hem wel eens tussendoor te zien.

En dat 'niksdoen kan hij ook met jou doen': nee zo werkt dat niet, althans niet voor introverte mensen. Als iemand tijd voor zichzelf nodig heeft, dan is dat zonder sociaal te hoeven doen. Introverten moeten opladen door alleen te zijn (tussen de regels door lijkt hij zo te zijn). Of je moet al zo 'ver' zijn in jullie relatie dat je in dezelfde kamer ieder lekker een boek kan zitten lezen. Maar ook dat is niet genoeg voor iedere introvert, sommigen raken dan toch nog overprikkeld en vermoeid. Maar ook daarover kan je vragen aan hem stellen: hoe werkt dat dan bij jou en waarom wil je niet al de avond van tevoren naar me toe komen?
lilalinda schreef:
04-11-2019 15:36
Dat hoeft toch niet per se zo te zijn? Mensen verschillen nu eenmaal. Sommigen willen elke dag alles samen doen. Zelfs samen in hetzelfde bedrijf werken. Sommigen vinden het genoeg om elkaar eens in de twee weken te zien, of vinden zelfs een relatie met iemand in het buitenland prima. En van alles daar tussenin. De vraag is vooral of de wensen en behoeftes van twee mensen in een relatie niet te ver uit elkaar liggen.
patsy--stone wijzigde dit bericht op 04-11-2019 15:46
6.08% gewijzigd
lilalinda schreef:
04-11-2019 15:36
en daar baal je van

heb je hem dat al eens uitgelegd?
Ik heb een week of 2 geleden best een pittig gesprek met hem gehad (mede hierover). Maar dat ging dan vooral over een stukje initiatief nemen, en bijvoorbeeld over het gevoel dat ik had dat hij minder enthousiast is over mij dan ik over hem. Hij legde daarbij uit dat hij het lastig vindt om zich te binden aan iemand, dat dat tijd nodig heeft. Bovendien kwam dat etnhousiaste gevoel pas na een maand of 3 (toen we samen een paar dagen op vakantie zijn geweest). Sinds dat gesprek had ik het gevoel dat het steeds beter ging, hij pakte dingen ook echt op. Alleen heb ik dit stukje misschien nog niet helemaal besproken.
Mathijs98 schreef:
04-11-2019 15:46
Ik heb een week of 2 geleden best een pittig gesprek met hem gehad (mede hierover). Maar dat ging dan vooral over een stukje initiatief nemen, en bijvoorbeeld over het gevoel dat ik had dat hij minder enthousiast is over mij dan ik over hem. Hij legde daarbij uit dat hij het lastig vindt om zich te binden aan iemand, dat dat tijd nodig heeft. Bovendien kwam dat etnhousiaste gevoel pas na een maand of 3 (toen we samen een paar dagen op vakantie zijn geweest). Sinds dat gesprek had ik het gevoel dat het steeds beter ging, hij pakte dingen ook echt op. Alleen heb ik dit stukje misschien nog niet helemaal besproken.
bespreek het eens
en geef vooral ook aan, wat JIJ voelt
dan snapt hij je beter
patsy--stone schreef:
04-11-2019 15:46
Dat hoeft toch niet per se zo te zijn? Mensen verschillen nu eenmaal. Sommigen willen elke dag alles samen doen. Zelfs samen in hetzelfde bedrijf werken. Sommigen vinden het genoeg om elkaar eens in de twee weken te zien, of vinden zelfs een relatie met iemand in het buitenland prima. En van alles daar tussenin. De vraag is vooral of de wensen en behoeftes van twee mensen in een relatie niet te ver uit elkaar liggen.
je neemt nu 1 zin uit een citaat.
Het hele citaat is:
"je staat dus niet bovenaan de prioriteitenlijst van je vriend, en daar baal je van, heb je hem dat al eens uitgelegd? "

en daarmee heb je antwoord op je vraag

Ik zeg niet, dat het erg is, ik geef aan, dat TO baalt (en dat mag ook) en dat hij dat dus uit moet spreken
lilalinda schreef:
04-11-2019 15:51
bespreek het eens
en geef vooral ook aan, wat JIJ voelt
dan snapt hij je beter
Ja dat is misschien het beste. Maar ik wil ook niet als een zeiksnor overkomen, aangezien ik dat onderwerp 2 weken geleden ook al aansneed. Dus dat maakt het wel extra lastig
Mathijs98 schreef:
04-11-2019 15:23
Heel eerlijk zie ik er geen verandering in komen. Echter is hij iemand die het heel rustig aan wil doen. Ikzelf zou het geen probleem vinden om meer te reizen om hem dan te zien. Ik zou dat er meteen voor over hebben.
Het is niet ideaal op dit moment nee, maar hij is iemand die het graag rustig aan wil doen. Ik weet niet of ik ook die tijd moet nemen, want ik houd wel oprecht van hem.

Maar jullie moeten toch gepraat hebben over wat jullie gaan doen na het afstuderen? Je geeft aan dat jullie beide bijna zijn afgestudeerd. Gaan jullie dan beide in eigen woonplaats werk zoeken, of in jouw of in zijn woonplaats, of ergens anders?

Ga jij wel langer zijn kant op, of ook maar 1 nacht? Zien jullie elkaar bijvoorbeeld tijdens de studie? Hoe is het contact opdagen dat jullie elkaar niet zien?

Zo te lezen hebben jullie beide andere behoeftes, de een is niet beter dan de ander, maar anders. de vraag is, is dit voldoende voor jou en voor hem? Je gaat een ander niet veranderen, en je kan ook niet invullen voor een ander. Ben je niet tevreden, dan zit er maar 1 ding op, maak het uit. Zodat jullie beide de kans krijgen om iemand te vinden die beter past.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
@Lilalinda, wat ik bedoel is, misschien staat TO wél bovenaan de prioriteitenlijst van zijn vriend. Maar vult die vriend dat gewoon anders in omdat hij nu eenmaal minder behoefte heeft aan elkaar veel zien, om toch van iemand te houden. Of uit bindingsangst.

Wel met je eens dat ze het beter samen kunnen bespreken. Anders blijft de onvrede door-etteren in het hoofd van Matthijs98 en wordt het alleen maar groter. En ook al kom je erachter dat de behoeftes te ver uit elkaar liggen, dan kan je dat maar beter nu weten, dan dat je een studentenkamer gaat regelen en er dan achter komt dat die vriend je nog steeds even weinig wil zien.
patsy--stone schreef:
04-11-2019 15:59
@Lilalinda, wat ik bedoel is, misschien staat TO wél bovenaan de prioriteitenlijst van zijn vriend. Maar vult die vriend dat gewoon anders in omdat hij nu eenmaal minder behoefte heeft aan elkaar veel zien, om toch van iemand te houden. Of uit bindingsangst.

Wel met je eens dat ze het beter samen kunnen bespreken. Anders blijft de onvrede door-etteren in het hoofd van Matthijs98 en wordt het alleen maar groter. En ook al kom je erachter dat de behoeftes te ver uit elkaar liggen, dan kan je dat maar beter nu weten, dan dat je een studentenkamer gaat regelen en er dan achter komt dat die vriend je nog steeds even weinig wil zien.
Je laatste zin is dus precies waar ik ook bag voor zou zijn, zou ik verschrikkelijk vinden.
TO wat schattig ergens.
Het komt over dat jij meer wil.
Maar op jullie leeftijden vind ik het niet raar dat je zo bezig bent.
Misschien is hij druk met van alles. En ziet hij niet in hoe druk die het heeft.

Ik zou zeggen geniet van het af en toe elkaar zien. En plan meer weekendjes weg of als je budget laag is. Verzin iets waardoor je samen bent een heel weekend.
Ik zou eerst dat voorstellen.
Als die "no way" zegt en 1x per week is enough. Sorry hoor, maar er zal dan toch middenweg moeten komen wil een relatie slagen. Mag je best vertellen waar je naar verlangt.
En nee dan ben je geen zeikerd.
Het jou gevoel he...
ik vind dat het moment dat ik iemands gebrek aan initiatief en enthousiasme moet gaan bespreken ik eigenlijk al wel weet dat we of heel verschillend zijn of diegene gewoon niet initiatiefrijk of enthousiast (over mij) is. Ik zou niet de zeiksnor gaan uithangen maar juist denken 'doei graag of niet saaie'... en mijn tijd gaan besteden aan mensen die me graag willen zien en dan zien we wel
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven