eerste stap...

03-05-2008 14:57 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar hoe jullie de eerste stap hebben gezet richting je vriend..(hoe jullie tot een date zijn gekomen?!)

(de reden hiervan is dat ik verliefd ben op een jongen en eigenlijk wil dat hij de eerste stap zet, maar ik weinig geduld heb.. )
Jongens... Wat jammer zeg vrouw 19..Had wel gehoopt op een succesverhaal! Maargoed, wat niet is kan nog komen..

Heb zelf ook wel een succes verhaal (naja succes..)

Ik was verliefd op een jongen, en toen heb ik een jaar lang moeite gedaan (gesprekken beginnen op msn ..toen had je nog geen hyves nl..naar hem toegaan met uitgaan..smsen etc) Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat hij mij niet leuk vond, verwijderd uit mn msn lijst, en geen contact meer gezocht en toen opeens kwam hij achter mij aan :-) Toen 4 jaar een relatie gehad en nu is het uit, maargoed dat doet er niet toe!

Ik wil dus nu niet weer een jaar achter iemand aan lopen..maar ja..als hij geen moeite doet schiet het natuurlijk niet op...Ksnap echt niet wat jongens nou willen..
Het is echt te triest voor woorden, maar ik begin me nu echt ongerust te maken. Zou er iets met hem gebeurd zijn ofzo? Hoe meer ik erover nadenk, hoe raarder ik het vind dat hij niet meer gereageerd heeft of zelfs maar gekeken heeft wat ik heb geantwoord. Zoals ik al eerder gezegd heb ken ik hem van vroeger en we hebben gezamenlijke vrienden. Daarvan weet ik dat dit niet echt iets voor hem is. Hij is geen player ofzo. Wel heel flirterig, dat wel, dus misschien dat het in die zin eigenlijk ook wel niks voorstelde wat hij aan mij vroeg... Ja misschien is dat het wel? Maar toch... hij deed wel een duidelijk en concreet voorstel met een dag erbij...

Word echt gek van mezelf. "Egoboost: kan me gewoon niet voorstellen dat iemand een date met mij afslaat ."
hmm..issie helemaal niet meer online geweest op hyves?

das wel apart dan ja...Kan je niet bij een gezamelijke vriend informeren ofzo? Als hij een duidelijk voorstel deed lijkt me toch dat hij het wel meent, en niet zomaar iets zei...

maargoed; wie ben ik, ik snap werkelijk niets van jongens
Ik vind het wel een leuk topic; hoe 'erg' wij vrouwen (sommige dan he) kunnen worden als het om dit soort dingen gaat.

Mijn vriend en ik zijn op een date gekomen via msn. Ik kende hem al jaren, hij was een studiegenoot van een vriend van mij. Zagen elkaar soms in de kroeg of op feestjes. En hadden toen alleen oppervlakkig contact.

Toen mijn vorige relatie een tijdje uit was, vroeg ik aan desbetreffende vriend of ie nog een leuke jongen voor me kende Hij noemde de naam van vriend. Haha en ik zei: huh wie? Ohh... die!

Die vriend kwam toevallig mijn vriend een paar dagen later tegen en heeft hem gevraagd om zijn msnadres, en er ook nog lekker bij vermeld dat het voor mij was...

Maar goed, elkaar toegevoegd, nog wat 'hoi hoe is het' berichtjes via hyves verstuurd.

En toen in een gesprek op msn er achter komen dat we allebei nog moesten eten en niks in huis hadden. En dus voorgesteld om dan even samen een hapje te eten in de stad.

(Bij mij meteen paniek; hij staat over een half uur voor de deur, wat moet ik aan, hellup!!!)

En om over het hebben van blauwtjes enzo te praten.. Een vriend van me kon een aantal jaren geleden ontzettend meiden versieren. Echt elke stapavond kreeg hij het voor elkaar om minimaal te zoenen. Zijn geheim? Gewoon 10 leuke meisjes aanspreken, dan zit er altijd wel eentje tussen die wil . Hij had dus totaal geen moeite met blauwtjes lopen haha.

Al was het bij hem natuurlijk wel zo dat hij die meiden (nog) niet echt leuk vond.
Hmmm herkenbaar allemaal.... Ik kan me helemaal voorstellen vrouw19 dat je nu denkt "dat doe ik dus nooit meer" pfff, ik vind het echt dapper hoor als je het initiatief durft te nemen.

Ik ben een megaschijtluis. Er is iemand die ik leuk vind, heb hem al eens een neutraal mailtje gestuurd en kreeg een evenzo neutraal mailtje terug en nu zit ik zo te dubben of ik hem nu eens mee uit zal vragen oid. Hij heeft geen zin in een relatie (dat weet ik via vrienden van hem) maar ja, ga ik daar op wachten of ga ik het erop wagen. Het is al een week of 6 geleden dat ik hem heb ontmoet. Hij zit niet op hyves ogf msn en ik heb geen mobiel nr, alleen zijn mailadres, maar vind het zo eng! Ikw eet ookd at een blauwtje lopen niet het einde van de wereld is, maar het is zo pijnlijk lijkt me, vooral omdat ik hem zo leuk vind.... Argggh, ik ga maar eens moed verzamelen (doe ik wel een week of 2 over...) Ik word wel blij van de succesverhalen hier, misschien helpt het...
Nou, hij is inmiddels online geweest. Al een keer of 3 sinds vanmorgen (dat ik heb kunnen constateren, maar ik doe natuurlijk meer op een dag dan zijn gangen nagaan). Hij is dus niet dood ofzo en hij heeft nu toch echt mijn reactie gelezen. Maar hij heeft zelf nog niet gereageerd... Vraag me echt af of dat nu nog wel gaat gebeuren. Kijk, hij kan er natuurlijk ook niet meer meteen een adequate reactie op geven, want het moment is nu echt wel voorbij. Maar een verklaring voor zn rare gedrag.... Of iets anders leuks, een nieuw voorstel oid. Zou ie er nou gewoon zo lang over na aan het denken zijn, of boeit het hem niet en gaat ie niet meer reageren... Kweet niet. Moet me er misschien maar helemaal niet meer mee bezig houden, hij maakt me erg onzeker! En dat wachten... ik heb daar zo geen geduld voor! Waarom heb ik altijd van die rare toestanden? Echt weer iets voor mij dat wanneer ik dan eindelijk iets durf het weer zo stom gaat... Snik...

Bij jullie nog schot in de zaak? Blijerd, eigenlijk zou je het gewoon moeten vragen! Maar dan een beetje verhuld? Misschien kun je hinten naar een leuke film die je nog wel zou willen zien of een restaurant/cafeetje waar je nog wel eens naar toe zou willen?
Jeetje wat vaag zeg Vrouw19! Bij mij weet ik ook niet meer wat ik er mee aan moet:

Hij begint elke keer tegen me te praten, maar als ik bijv alleen op de bus sta te wachten dan komt ie niet naast me staan, maar als vervolgens een andere gast dat wel doet, zittie wel de hele tijd te kijken...Hij lijkt ook wel blij als ie me ziet ofzo, maar heb een beetje het idee dattie me lekker loopt te maken. Ook weet ik dattie mn hyves in de gaten houdt, door de dingen die die zegt enzo..Kweet echt niet wat k tegen hem moet zeggen, want het is nu zo oppervlakkig..maar ja..Maandag zie ik hem weer..hoop dat ik dan wat meer lef heb en dat er dan wat schot in de zaak zit
Als hij je echt helemaal niks vindt doet hij denk ik ook geen voorstel hoor, voor zondag, ookal is het een beetje vaag allemaal..Misschien denkt hij ook wel dat jij geen haast hebt..
Ha meiden,

Hehe, hij heeft gereageerd! Afgelopen weekend... Maar vaag is het nog steeds... Hij maakte wel zijn excuses dat hij zo laat reageerde (understatement of the century...) en dat hij op korte termijn was vertrokken, maar goed, dat is nog steeds geen echte verklaring... Daarna stelde hij nog wel wat vragen over wat ik afgelopen weekend had gedaan en of het feestje waar ik vorige week naar toe moest nog leuk was geweest en wat ik dit weekend ging doen enz. Dus op zich wel veel vragen om een reactie uit te lokken of iets??? Maar geen nieuw voorstel... Hij zei op het einde dat ie volgend weekend richting brabant komt (waar hij vandaan komt en waar ik dus woon) en dan zegt ie: misschien tot dan!

Ja, wat is dat dan??? Op zich geen negatieve krabbel denk ik, maar ook niet super positief... Hij heeft iig geen haast, dat is wel duidelijk. Nou ja, wat jij al zei Bokstertje, het zou goed kunnen dat hij denkt dat ik geen haast heb. Eigenlijk heb ik dat ook niet... Het is net uit met mijn relatie na lange tijd (bij hem hetzelfde verhaal) dus om er zeker van te zijn dat dit geen rebound thing is moeten we maar niet te hard van stapel lopen.... Maar goed, een date zou wel leuk zijn, weer even wat anders aan mn hoofd...

Prinsesje, vandaag heb je hem weer gezien toch? En, en, en... ???

Ik ga nu gewoon ook lang wachten met reageren (flauw he) en dan stuur ik iets oppervlakkigs terug, iig geen hints richting een date...
Dat wachten op een smsje, niet zelf tig keer erachteraan willen gaan dat ken ik. Tergend! Je wilt zelf ook niet te wanhopig/gretig overkomen, maar die eerste dates kijk je vaak zo naar uit dat je gewoon niet tegen uitstel en vaag gedoe kan.

Ik moet wel zeggen dat als mannen te moeilijk gaan doen ik vaak toch maar afhaak. Is hij nog niet over zijn ex heen, weet hij niet wat hij wil, houd hij simpelweg van het single zijn, ben ik niet leuk genoeg? I don't like going down that lane. Al die radartjes in je hoofd slaan op hol naarmate tijd vordert en er geen schot in de zaak komt. Haat ik, is niet nodig. Als het goed zit dan gaat het makkelijk is mijn ervaring.

Of zijn er hier mensen die na veel pijn en moeite hun vriend/in hebben gestrikt? (mijne kwam me zo ongeveer in mn schoot vallen, en dat terwijl ik de jacht eigenlijk best leuk vind)
Halloo!

Maandag was het heel gezellig! Gewoon oppervlakkig geouwehoert, maar toch

Alleen toen is weer verpest...want ik kwam op de terugreis naast hem te zitten en toen hebben we de hele weg niets gezegd..dus nu is het weer stom...

Ik ben benieuwd hoe het donderdag gaat, dan zie ik hem weer..

geloof wel dattie op zoek is naar een nieuwe baan, dus moet er een beetje haast achter zetten...

Jullie nog nieuws??
-
anoniem_3301 wijzigde dit bericht op 27-01-2013 16:02
Reden: privacy
% gewijzigd
Dat is de vraag die blijft he..wat moet je nou van mij??

Erg lastig...misschien maken wij vrouwen ook wel overal een probleem van...

Kzal ff een update geven in mijn situatie:

Ik zat die avond dus met hem in de bus terug, was vet stom want we zeiden allebei niet..ik naar huis, hij ook weg..Toen heb weer een paar dagen niet gezien (wachten duurt zoooo lang :S)

Toen was het donderdag en kwam ik hem op de heenreis tegen..Alleen ff hoi gezegd, maar we kwamen in de file en toen waren we te laat, toen alsnog even gepraat, en toen aan het werk. Was verder weer gezellig op werk, dan toont ie heel veel interesse enzo, en begint tegen me aan te praten...Maar toen was er weer de terugreis..stonden allebei te wachten op de bus, en heb ik me over al mn schaamte heen gezet en ben gewoon tegen hem aan gaan ouwehoeren, toen werd het gezellig, maar toen werd ie gebeld en liep ie weg, vervolgens komt ie ook niet meer terug..Toen in de bus ging ik weer bij hem in de buurt zitten en ben WEER tegen hem aan gaan praten, toen was het echt heel leuk!

Daarna weer een weekend niet gezien, en zag ik hem gister weer, toen was het ook gezellig..terugreis ging hij anders dus niet meer gezien. Vanochtend weer gewerkt, en toen wassie er weer..

Toen heb ik dus de hele ochtend niet met hem gepraat, heel raar. Hij zei gewoon niets...Ik had hem wel een mailtje gestuurd, met een vraag, en daar reageerde hij wel leuk op, dus ik weer een mailtje terug gestuurd, en toen kreeg ik geen reactie meer...

Tkomt er dus op neer dat hij als het hem uitkomt interesse toont...Ik kan me ook voorstellen dat hij denkt dat ik niets van hem wil, omdat ik ook vaag tegen hem doe..maar dat komt vooral omdat hij vaag tegen mij doet..ideale situatie dus

Dus..de vraag van vandaag: wat wil hij nu van mij??

Moet morgen weer met hem werken, dus ben benieuwd...
.
-
anoniem_3301 wijzigde dit bericht op 27-01-2013 16:03
% gewijzigd
Ik denk dat je gelijk hebt vrouw19, hij ziet niets in mij helaas!

Ik heb het gevoel dat hij me gewoon lekker heeft lopen maken, en nu ik zelf wat interesse toont, hij zn doel heeft bereikt..Heel erg pijnlijk maargoed, tis niet anders!

Het liefst zou ik hem nu gelijk uit mn hoofd zetten..maarja dat zal nog wel ff duren ben ik bang...
'Leuk' (eerder herkenbaar) om al deze verhalen te lezen. Ik ben inmiddels 2 jaar vrijgezel en heb er aardig wat dates en mannenervaringen opzitten. Steeds weer ben ik tot de conclusie gekomen dat als dingen vaag lopen (bijv. een man is tegenstrijdig in zijn doen en laten, afstoten en aantrekken zeg maar, een man reageert wel vrijwel altijd op initiatieven van jou, maar toont er zelf geen) dat het dan ook niks gaat worden en ze niet helemaal into you zijn. Echt waar ze vinden je dan misschien aardig, leuk, lief, maar dat 'ene' ontbreekt. Alle mannen zijn verschillend, maar het gemeenschappelijke heeft echt altijd hier in gezeten als het uiteindelijk toch niks werd. Dan had ik vanaf het begin al een intuitief gevoel dat het niet klopte. En dat bleek ALTIJD te kloppen. Dus volg je intuitie! Misschien zijn 'mijn mannen' niet representatief voor de rest van de mannelijke bevolking, maar mijn gevoel heeft het altijd bij het rechte eind gehad. Succes meiden, misschien dat jullie wel meer succesverhalen hebben of zullen krijgen, ik hoop het!!
-
anoniem_3301 wijzigde dit bericht op 27-01-2013 16:03
% gewijzigd
Vrouw19, al wat van hem vernomen?? Ik zou er vanuit gaan dat jullie gewoon een date hebben hoor, asl hij zegt dat hij het ziet zitten!! Dan is de eerste stap al bijna gezet

Na mn laatste post zijn er weer wat dingen veranderd..ik snap er echt niets van..de ene keer praten we super leuk, en de andere keer zegt ie helemaal niets. Nu heb ik dus geen interesse getoont in hem, komt hij naar mij toe om te praten..Tsja dan weet ik het ook niet meer, dus ik gewoon normaal gedaan..Toen wassie weg en gebeurde er wat grappigs op werk, wat ik graag aan hem wilde laten weten (...) dus ik had hem gekrabbeld op hyves..zonder vragen erin ofzo, maar gewoon een mededeling! En dan krabbelt hij wel weer terug, terwijl dat eigenlijk niet 'hoeft'...pfff lekker vaag weer allemaal...
-
anoniem_3301 wijzigde dit bericht op 27-01-2013 16:04
% gewijzigd
Ja daar zit wel wat in...maar dat doe ik dus al de hele tijd op werk..en hij begint altijd tegen mij aan te praten enzo..maar daarbuiten zegt ie bijna niets..Maar ALS we dan in gesprek zijn, is het wel heel leuk! maargoed..ik heb dus soort van de eerste stap gezet: ik heb hem een tik gegeven (op hyves ) waarin staat dat ik hem een drankje aanbiedt..dan neem ik aan dat hij de hint toch wel snapt?? Nou..hij heeft hem dus gelezen, volgens mij, maar er niet op gereageerd...Dus ik heb de hoop maar opgegeven...over een paar dagen ga ik op vakantie en als hij dan nog niet heeft gereageerd (of me veel plezier met mn vakantie heeft gewenst ofzo) dan verwijder ik de tik en heb ik een week om me eroverheen te zetten dattie me niet wil helaas haha!

Hoe is jouw date afgelopen vrouw19? Was het wat je er van verwacht had? Heeft ie een beetje signalen afgegeven of is het nu nog steeds vaag? Ben benieuwd!!
Ik reageer ook nooit op dat soort tikken op hyves. Ga er altijd vanuit dat die persoon, als ze wat wil afspreken, gewoon vraagt.

Jullie maken jezelf helemaal gek met al dat vage gedoe.

Vinden jullie het echt erger om te horen dat iemand geen interesse heeft, dan dat je wekenlang in onzekerheid zit?

Voor mij is dit topic onbegrijpelijk. Voor mij lijkt het erop dat je die twijfels en vaagheid juist wel leuk en spannend vind, anders ben je toch gewoon direct met iemand.

Veel mannen die ik ken, vinden een directe aanpak juist heel leuk bij een vrouw. Beetje stoer en brutaal.
nou..het laatste wat ik hiervan vindt is 'leuk en spannend'. Ik durf gewoon niet op iemand af te stappen en het te vragen..ben best bang voor een blauwtje & moet ook nog met hem werken erna...en omdat ik er helemaal gek van wordt, van die onzekerheid, heb ik die tik maar gestuurd...Maargoed daar hoor ik dus niets op terug..
Echt helemaal eens met Pomodori.

Als ik de berichtjes op mijn hyves zo zou lezen dan zou de helft van mijn mannelijke, dolgelukkig getrouwde vrienden uit zijn op een affaire met mij

Als een man tegen me zegt "Of het moet zijn dat jij nog een voorstel hebt", dan kan'ie mee op sleeptouw als ik hem a) aardig vind en b) toch al iets te doen heb waarbij hij niet in de weg zal zitten. Of ik moet me de tandjes vervelen, dan verzin ik wel iets (kan ik me zo voorstellen, maar ik heb egenlijk nooit tijd om me te vervelen). Daar kan hij dan vervolgens "Ja hoera" op zeggen of niet. Als hij moeilijk gaat doen... nou, dan toch lekker niet.

Je haalt jezelf helemaal door de wringer door aan iedere letter 'een Betekenis' te hangen. Bovendien kent de beste man die betekenis niet eens, dus de kans dat hij waar kan/wil/gaat maken wat je zelf als tot absolute waarheid hebt verheven is nihil.

Jullie verhalen lezen echt als een tergend langzame zelfkastijding
Oh, en die tikken... die staan rechts in zo'n klein inimini vakje.

De eerste die ik kreeg zag ik na ongeveer een jaar pas staan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven