Ei voor later

02-11-2010 00:27 536 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand dit gezien? Hoe denk je hierover?

In deze persoonlijke documentaire worstelt Marieke, een 35-jarige Amsterdamse single, met haar aftikkende biologische klok. Ze wil graag kinderen, maar ze heeft de ware nog niet gevonden. Om zichzelf meer tijd te geven wil ze haar eicellen laten invriezen. Maar in Nederland kan dit (nog) niet. Marieke laat het er niet bij zitten en begint een zoektocht in het medische circuit.

Ik vond het zelf een heel interessante en een mooie docu.
ik had jonge ouders, maar zij waren niet tot opvoeden/de kinderen een warm nest bieden in staat!

daarom denk ik dat leeftijd niet het belangrijkste is.
Fan van Iwannalive en Emaille
Omdat het niet leuk was jong mijn vader te verliezen bijv, de zorg die je als jong kind al hebt om je moeder,de angst dat zij jouw kinderen niet zal meemaken en dus laat je ze bij de geboorte van je beide kinderen zijn, en meer van dat soort dingen.
quote:walvisser schreef op 02 november 2010 @ 01:11:

ik had jonge ouders, maar zij waren niet tot opvoeden/de kinderen een warm nest bieden in staat!

daarom denk ik dat leeftijd niet het belangrijkste is.

Ik was 24 toen ik van mijn oudste beviel en 26 toen ik van mijn jongste beviel en die hebben een warmer nest gehad dan ik bij mijn ouders.

En dat was ook niet zo gek die waren sneller moe, ik moest mezelf vermaken, daarin tegen heb ik gezellig met mijn kinderen geknutseld gefrobeld en gekroeld en nog als ze komen word er gekroeld ondanks dat ze nu 21 en 23 zijn.
quote:ronniemitchel schreef op 02 november 2010 @ 01:07:

[...]

Idd E e en het is eigenlijk Veronica,maar ze word Ronnie genoemd

hele zondagen keek ik Ee, hele marathons omdat ik door de week niet kon kijken. Leuke serie! Alleen dat cockney pff blij dat ik 888 had.

On topic, je bent dus het kind van oudere ouders, dan heb je natuurlijk een hele eigen ervaring. Ik heb een jonger zusje, mijn moeder was toen 41. Groot gezin, dus eigenlijk hebben we haar met zijn allen opgevoed. Misschien dat ze daarom een hele andere ervaring heeft hiermee.

We hebben het er wel eens over gehad, maar gelukkig is mijn moeder nogal jong van geest.
Ik kom ook uit een heel groot gezin, ik was nr 11,de broers en zussen die boven mij kwamen waren een stuk ouder dan mij.
Waren uh zijn hahaha
OK ronnie, dat zijn reeele dingen die je beschrijft.

vroeg vader verliezen, angst om moeder...

dat is niet niks.
quote:ronniemitchel schreef op 02 november 2010 @ 01:13:

Omdat het niet leuk was jong mijn vader te verliezen bijv, de zorg die je als jong kind al hebt om je moeder,de angst dat zij jouw kinderen niet zal meemaken en dus laat je ze bij de geboorte van je beide kinderen zijn, en meer van dat soort dingen.

poeh, mijn moeder kreeg mij op haar 34ste en zelfs ik heb soms van die gedachtes. Soms ervaar ik het ook als druk, niet van haar uit maar meer van mezelf.

Ik heb geen vader meer, dus dan hoop je wel dat je moeder er nog is als je kinderen krijgt. Voor de mama dochter band zeg maarm voor simpele vragen over luiers etc,

Ik ben in een enorm warm nest geboren, een ontzettend lieve creatieve moeder, die tot op de dag van vandaag nog altijd zegt: sinds je uit huis bent mis ik je zo als ik je niet spreek (en ik ben toch al heel wat jaren uit huis)of dat ze ontzettend trots is met hoe ik ben geworden als mens etc.

Ik denk echt dat het door mijn moeder komt dat ik graag zelf moeder wil worden.
ieder reageert op z'n eigen situatie...

ik wou dolgraag lieve ouders maar die had ik niet.

heb nu ook nauwelijks contact met ze.

m.a.w. iedere situatie heeft voor- en nadelen.

het komt ook door mijn ouders dat ik moeder wil worden, ik wil namelijk zelf graag een gezin waar het wel leuk is!

alleen jammer dat dat misschien 11.000 euro kost!

hoe oud ben jij, Rose?
quote:walvisser schreef op 02 november 2010 @ 01:19:

OK ronnie, dat zijn reeele dingen die je beschrijft.

vroeg vader verliezen, angst om moeder...

dat is niet niks.Nee dat klopt en daar staan veel mensen niet bij stil, ik heb mijn angst nooit aan mijn moeder kenbaar gemaakt, omdat ik haar geen pijn wilde doen, maar het heeft mijn keuse wel bepaald.
quote:walvisser schreef op 02 november 2010 @ 01:22:

ieder reageert op z'n eigen situatie...

ik wou dolgraag lieve ouders maar die had ik niet.

heb nu ook nauwelijks contact met ze.

m.a.w. iedere situatie heeft voor- en nadelen.Ik heb ze inmiddels allebei niet meer
wel goed van jou dat je je keuze hebt doorgezet.
quote:Medatative_rose schreef op 02 november 2010 @ 01:21:

[...]

poeh, mijn moeder kreeg mij op haar 34ste en zelfs ik heb soms van die gedachtes. Soms ervaar ik het ook als druk, niet van haar uit maar meer van mezelf.

Ik heb geen vader meer, dus dan hoop je wel dat je moeder er nog is als je kinderen krijgt. Voor de mama dochter band zeg maarm voor simpele vragen over luiers etc,

Ik ben in een enorm warm nest geboren, een ontzettend lieve creatieve moeder, die tot op de dag van vandaag nog altijd zegt: sinds je uit huis bent mis ik je zo als ik je niet spreek (en ik ben toch al heel wat jaren uit huis)of dat ze ontzettend trots is met hoe ik ben geworden als mens etc.

Ik denk echt dat het door mijn moeder komt dat ik graag zelf moeder wil worden.

Fijn dat je zo'n warme band met je moeder hebt en die druk begrijp ik ook omdat het bij mij ook vanuit mijzelf ging

Gelukkig heb ik wel een hele warme band met mijn kinderen, 1 woont hier zelfs om de hoek en die zie ik echt niet elke dag, maar soms zijn er weken dat ze dagen achter elkaar even naar binnen wipt
op die leeftijd (begin 20) had ik die verantwoordelijkheid niet aangedurfd. had jij daar geen moeite mee?
quote:walvisser schreef op 02 november 2010 @ 01:25:

wel goed van jou dat je je keuze hebt doorgezet.

Soms moet je keuses maken en als het vanuit je hart komt is het altijd goed.

Ik begrijp echt wel dat mensen kinderen willen krijgen
quote:walvisser schreef op 02 november 2010 @ 01:26:

op die leeftijd (begin 20) had ik die verantwoordelijkheid niet aangedurfd. had jij daar geen moeite mee?Nee totaal niet, tuurlijk was ik wel eens onzeker over dingetjes,maar dat is iedereen of die nu begin 20 is of in de 30, ik denk zelfs dat ik een stuk onbevanger was daardoor.
quote:ronniemitchel schreef op 02 november 2010 @ 01:28:

[...]

Soms moet je keuses maken en als het vanuit je hart komt is het altijd goed.

Ik begrijp echt wel dat mensen kinderen willen krijgen

haha dat is mooi gezegd.

jij hebt helemaal gelijk.

nu ga ik slapen anders ben ik morgen kapot!
Me too ik ben al kapot hahahaha, ik heb teveel gedaan en dat eist zijn tol van mijn lijf :):)

Slaap lekker allemaal
ja OK je moet het ook durven op die leeftijd.

maar ja iedereen zal wel nerveus zijn bij zijn eerste kind.

't is nogal wat!

slaap wel!
@ronnie

ik ben zelf 31 en er is niets zo fijn voor een kind dan gewoon nog bij moeders binnenwandelen.

We blijven allemaal kind van, hoe oud we ook zijn.

Hoe jij over je kinderen spreekt, zo voelt het ook bij mijn moeder denk ik. Heel warm, waar mijn moeder is ben ik thuis.

De deur staat altijd open, kan altijd een vorkje meeprikken, je voelt gewoon als kind dat je moeder van je houdt. In alle kleine opmerkingen, blikken, knuffels etc.

Het is super zoals jij met je kinderen omgaat!
quote:walvisser schreef op 02 november 2010 @ 01:26:

op die leeftijd (begin 20) had ik die verantwoordelijkheid niet aangedurfd. had jij daar geen moeite mee?Toen niet, nu wel.
Invriezen heb ik me nog niet in verdiept, kwam het nu pas tegen met dit topic en had bij mij alles al af laten binden.

Nu wel een issue hier omdat ik heel misschien nog wel wat eitjes had willen bewaren voor deze liefde omdat ik het hem gun en omdat ik het misschien ook wel eens als bewuste keuze wil meemaken.

Best lastig om rationeel naar iets te kijken wat zo emotioneel is als een kind, een mens, op de wereld zetten.
Vind persoonlijk dat je na je 35e geen kind meer moet proberen te nemen.
quote:elninjoo schreef op 02 november 2010 @ 06:56:

Vind persoonlijk dat je na je 35e geen kind meer moet proberen te nemen.En waarom dan wel niet? Een beetje onderbouwing zou fijn zijn Elninjoo als je zon stelling deponeert.
quote:Scuba schreef op 02 november 2010 @ 07:14:

[...]

En waarom dan wel niet? Een beetje onderbouwing zou fijn zijn Elninjoo als je zon stelling deponeert.Om 'n kind geen oude ouders aan te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven