Eigenlijk heel alleen

26-10-2010 00:49 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zeker of het op relaties past, of meer op psyche...

Op één of andere manier wil 't niet vlotten in de liefde. Mannen willen graag een leuke vriendschap met mij, of ze willen seks - of toevallig allebei. Maar een relatie, nee, dat wordt 'm op één of andere manier niet.

Als ik vrienden vraag of zij weten waarom ik geen 'relatiemateriaal' ben, krijg ik te horen dat ik 'gewoon pech heb gehad', 'dat ze het ook niet weten', 'dat ik juist zo'n leuke meid ben'. Maar ja, zelf zien ze me ook gewoon als vriend en niet als relatiemateriaal.

Ik ben niet lelijk, niet wanhopig en ook niet vreselijk op zoek. Maar zo langzaamaan breekt het me echt op. Als dit zo doorgaat, blijf ik gewoon alleen - en dat doet best pijn eigenlijk.

Het is te makkelijk om te zeggen 'dat ik de juiste nog niet ben tegengekomen'. Anderen hebben makkelijk relaties, bij mij gebeurt het gewoon niet. Zelfs al gaat zo'n relatie fout, dan nog zijn ze een tijd samen met iemand en hebben ze een leuke tijd. Ik heb dat gewoon niet.

Ik heb leuke vrienden en leuke familie, ik geloof ook zeker dat mijn familie wel van me houdt - maar het doet pijn dat er niemand is die gewoon van me houdt, die er voor mij is (en ik voor hem).

Ik heb altijd het idee gehad dat ik ooit wil trouwen, maar misschien moet ik mijn hele toekomst beeld maar bijstellen en me erbij neerleggen dat ik nu eenmaal alleen ben en daardoor af en toe eenzaam. Ik weet het gewoon niet meer.

Ik vind mezelf best leuk en anderen vinden mij ook best leuk, maar niet als relatie.

Ex bedacht ook dat ie me meer als goede vriend zag waar hij toevallig fijn mee kon neuken, en niet zozeer als 'relatie' of 'zijn vriendin'. (Is al een tijd uit trouwens.)

Ik ben het zat om altijd maar de oh-zo-goede vriend te zijn, of enkel neukmateriaal, of what the heck, eens allebei tegelijk.

Vrienden om mij heen gaan steeds meer settelen. Relatie, samenwonen, trouwen, kindje... En ik, ik blijf alleen.

Nu gaat het nog wel redelijk omdat ik leuke vrienden om me heen heb, maar die contacten worden natuurlijk uiteindelijk minder naarmate zij zich meer settelen. En dan blijf ik over.

Ik heb het er op het moment gewoon echt zwaar mee eigenlijk. Straks blijft het zo, dan ga ik eenzaam dood. Niet een fijn vooruitzicht.

Ik zie het nu echt somber in. Waarom lukt het mij niet in een relatie?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Ow, ik ben meestal heel positief en vrolijk en optimistisch en zo. Maar vandaag ben ik al de hele dag aan het huilen. Het lukt me gewoon niet het nog optimistisch in te zien.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Hè getver, wat naar om je zo alleen en ellendig te voelen zo, die heb je vast te pakken.

Het enige voorstel wat ik heb en weet niet of jijzelf daar al voldoende aan doet, is aktief op zoek gaan.

Zelf zou ik singlefeestjes afgaan, aktiviteiten gepland voor alleengaanden doen of m'n licht opsteken op RP.
Je hebt nogal een negatief zelfbeeld, doe daar wat aan. Dan komt de rest vanzelf.

Hoe oud ben je?
Dit zou ik geschreven kunnen hebben.

Ik heb pas een tijd geleden iemand ontmoet en tot op de dag van vandaag blijf ik zelfs denken dat hij me waarschijnlijjk ook alleen maar wil om mee het bed in te duiken. Dat was ook het enige waar ik goed voor was bij de mannen. Of ik was ook gewoon een leuke vriendin. Zelfs nu twijfel ik nog wel is aan mijn vriend. Andere mannen deden in het begin ook altijd of ik Dé vrouw voor hun was. Achteraf was je alleen leuk voor in bed. Niet het meisje wat ze mee willen nemen naar hun ouders om voor te stellen.. Daardoor ben ik ook onzeker of iemand mij wel echt leuk vind. De tijd zal het leren.

Dat je een leuke familie/vriendenkring hebt is leuk, maar je wilt gewoon iemand die er voor jou is.. Die van jou houd en die bij jou hoort. Zo voelde ik dat tenminste altijd.

Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Draadloos, dank je wel voor je knuffel!

Singleparties en zo, dat gaat me eigenlijk net een stap te ver en ik heb het hartstikke druk.. Ik combineer een baan, een parttime studie en een zeer tijdrovende hobby (waarbij dan weer wel voldoende mannen rondlopen, dat wel...) RP hebben collega's geprobeerd, ik begreep dat daar heel veel mannen rondlopen die het enkel om de seks te doen is - en daar pas ik dan weer voor, dat lukt in de kroeg ook nog wel als ik zou willen...

Ik62, ik heb helemaal geen negatief zelfbeeld. Zoals gezegd, ik vind mezelf best leuk. Ik ben een fijne gesprekspartner, empathisch, slim, zelfstandig en ik zie er ook nog eens best leuk uit. Ik heb een positief zelfbeeld.

Julia, jij zit dus eigenlijk met hetzelfde, wat lastig! Voor mij fijn dat je het begrijpt, maar voor jou niet fijn. Ik hoop dat je gaat geloven dat je vriend jou wel als relatiemateriaal ziet!

Ik ben nu 26 en heb 2 relaties gehad. Eén toen ik een jaar of 17 was en één een half jaar terug of zo... verder alleen maar scharrels :-S.
Ik heb ook rp geprobeerd trouwens. Na weken mailen, msn, bellen, smsen afgesproken. Uiteindelijk deed hij het ook alleen om de sex.

Ik heb ook pas één relatie gehad toen ik 17 was. Ben nu ook 26. Toevallig allemaal

Dit is dus 'pas' mijn tweede relatie en ik word er stik onzeker van!

Neem aan dat er bij jou ook gezegd word; Ik snap niet dat jij nog vrijgezel ben, zo een leuke meid!!

Heeeeel irritant!
Ik denk dat je je focus echt wat zult moeten verplaatsen. Een relatie valt niet te forceren en je bent er nu extra mee bezig en gaat er in mijn ogen helemaal mee aan de haal.

Want zeg nu zelf, je bent 26, dat is hartstikke jong. Ik denk dat juist die leeftijdsfase lastig is voor het vinden van waar je naar op zoek bent. Op vele fronten.

Je bent zelfstandig, zelfverzekerd en waarschijnlijk kritisch. Niet iedereen zal bij jou passen en misschien is het zelfs een iets selecter clubje waarmee jij een leuke relatie kunt hebben. Deal with it. Geniet van je leven nu, haal eruit wat erin zit en dan komt de rest vanzelf. Dit klinkt ontzettend cliche, maar ik geloof er voor 100% in.
Ja, dat wordt inderdaad gezegd! Heel fijn... vooral als het door mannen wordt gezegd, die dan toevallig nét niet op mij vallen, maar niet snappen waarom niet, want ik ben 'oh zo leuk' en zo! Daar heb je echt helemaal niets aan.

Ik was bijna 26 toen ik mijn 2e relatie kreeg, dat is best naar uitgegaan, hij bindingsangst en blablabla, het lag écht niet aan mij hoor, maar... ja, hij zag me toch meer als gewoon een goede vriend met wie hij fijn kon neuken. Echt geweldig .

In het begin wilde hij er juist wel helemaal voor gaan.

Wat jammer dat je er zo onzeker van wordt. Het kan wél goed gaan natuurlijk! Je bent blijkbaar een hele leuke meid (genoeg mensen die dát tegen je zeggen dus dat mag je gerust geloven )
quote:Philein schreef op 26 oktober 2010 @ 01:23:

Ik denk dat je je focus echt wat zult moeten verplaatsen. Een relatie valt niet te forceren en je bent er nu extra mee bezig en gaat er in mijn ogen helemaal mee aan de haal.

Want zeg nu zelf, je bent 26, dat is hartstikke jong. Ik denk dat juist die leeftijdsfase lastig is voor het vinden van waar je naar op zoek bent. Op vele fronten.

Je bent zelfstandig, zelfverzekerd en waarschijnlijk kritisch. Niet iedereen zal bij jou passen en misschien is het zelfs een iets selecter clubje waarmee jij een leuke relatie kunt hebben. Deal with it. Geniet van je leven nu, haal eruit wat erin zit en dan komt de rest vanzelf. Dit klinkt ontzettend cliche, maar ik geloof er voor 100% in.Op welke fronten is dat lastig als je 26 bent dan?
quote:Gamayun schreef op 26 oktober 2010 @ 01:25:

Ja, dat wordt inderdaad gezegd! Heel fijn... vooral als het door mannen wordt gezegd, die dan toevallig nét niet op mij vallen, maar niet snappen waarom niet, want ik ben 'oh zo leuk' en zo! Daar heb je echt helemaal niets aan.

Ik was bijna 26 toen ik mijn 2e relatie kreeg, dat is best naar uitgegaan, hij bindingsangst en blablabla, het lag écht niet aan mij hoor, maar... ja, hij zag me toch meer als gewoon een goede vriend met wie hij fijn kon neuken. Echt geweldig .

In het begin wilde hij er juist wel helemaal voor gaan.

Wat jammer dat je er zo onzeker van wordt. Het kan wél goed gaan natuurlijk! Je bent blijkbaar een hele leuke meid (genoeg mensen die dát tegen je zeggen dus dat mag je gerust geloven :-d)

Geloof het zelf dan ook he!!

Heel irritant ja, jongens die je helemaal top vinden, alleen niet voor hunzelf. Of getrouwde/bezette mannen die het wel zouden weten hoor als ze vrijgezel waren..
Midden twintig -30: meestal het moment van meer verdieping in je carriere, je woonsituatie, hechte vriendschappen, settelen (al dan niet zonder partner).
Philein, dat is op dit moment even makkelijker gezegd dan gedaan. Zoals gezegd, ik ben bijna altijd optimistisch, ik heb een druk leven, ben niet echt 'op zoek'. Maar het breekt me op dat het iedereen maar aan komt waaien en dat ik altijd en immer 'gewoon de leuke vriendin ben' (of een neukertje). Dan kan ik nog zo genieten, uiteindelijk ben ik wel alleen. En zolang niemand me kan vertellen wát er dan 'mis' met me is zal er niets veranderen. Als je doet wat je altijd deed zul je krijgen wat je altijd kreeg, zeggen ze toch?

En nu geniet ik even niet meer. Het is op. Het is een tijdlang goed gegaan, vrolijk en zo, en nu moet ik janken.
Qua carriëre, woonsituatie, vriendschappen, gaat het goed. Maar is dit dan alles? Moet ik het hier maar mee doen? Ik word daar echt verdrietig van....
Tja, weet je wat ik dan denk: je bent er zelf bij. Je kunt jezelf ook eens een halt toeroepen qua contact met mannen (het komt over alsof het toch aardig rap gaat) ipv iets zo graag te willen. Een relatie valt nu immers niet af te dwingen.

Als het je opbreekt, zul je nu eerst eens goed voor jezelf moeten zorgen. Blij zijn met je eigen leventje, zonder al die kerels.
Zo rap gaat het niet hoor. Ik heb contact met mannen ja, vriendschappelijk. En ja, ik zorg goed voor mezelf en ik ben blij met mijn eigen leventje. Dat ben ik iig tijden geweest. En nu niet meer. Want ik ben het zat om altijd maar gewoon de gezellige vriend te zijn.
Dat je twijfelt om je verhaal op relaties of psyche te zetten zegt eigenlijk al genoeg.

Je klint ontzettend boos, Waarom?
Dus moet je selectief zijn wat betreft je mannenkeuze en jezelf en vrienden altijd als prioriteit blijven zien.

Nu komt het over (en zeg je geloof ik ook) dat je niet blij bent, omdat je geen relatie hebt.

Kijk, da's niet best natuurlijk.
ehm ik62? Wat een rare opmerking? Op psyche zitten heus niet alleen mensen met weinig zelfvertrouwen oid hoor... echt niet. En boos? Welnee, ik ben verdrietig. Het spijt me, maar ik kan ehct niets met de 2 berichten die je hebt geplaatst. Als je het niet erg vindt, laat ik je berichten vanaf nu dan ook links liggen.
Philein, ik vind het lastig uit te leggen. Ik ben een prioriteit en mijn vrienden zijn dat ook, maar als het zo doorgaat bljif ik gewoon alleen. En dát is wat mij verdriet doet. Het doet me verdriet dat het altijd ophoudt bij vriendschap. Dat ik geen relatiemateriaal ben. Terwijl niemand me kan vertellen waarom niet. Mensen om me heen gaan zich settelen, dus ik ben steeds meer de 'overgeblevene', de eeuwige vrijgezel, de single. Dan heb ik een leuke baan, een hippe hobby, een fantastisch eigen huis en een druk bestaan, maar uiteindelijk ben ik alleen, is er niemand die écht van me houdt.

Wat is 't leven zonder liefde uiteindelijk nog? Uiteindelijk best eenzaam. Dat hou je een paar jaar vol en daar heb je ook lol mee hoor, daar niet van, maar is dat nou alles, een huis, baan, hobbies en vrienden? Het is best veel om blij mee te zijn, dat weet ik wel... maar sja, het voelt alsof het niet genoeg is. Want blijkbaar is er tóch iets mis met mij, en ik weet niet wat.
quote:Gamayun schreef op 26 oktober 2010 @ 01:35:

ehm ik62? Wat een rare opmerking? Op psyche zitten heus niet alleen mensen met weinig zelfvertrouwen oid hoor... echt niet. En boos? Welnee, ik ben verdrietig. Het spijt me, maar ik kan ehct niets met de 2 berichten die je hebt geplaatst. Als je het niet erg vindt, laat ik je berichten vanaf nu dan ook links liggen.O, ik heb dus een vinger op de zere plek gelegd?
Natuurlijk word je daar verdrietig van!

Betekend niet dat je niet tevreden bent met je leven nu. Je hebt het goed alleen je mist iets.

Misschien een ver gaande vergelijking;

Als je kinderen wil en het lukt niet. Dan word je uiteraard ontzettend verdrietig, omdat iets wat je graag wilt niet lukt/moet missen. Je hebt dan een goede relatie, leuk huis, leuke baan enz. Helemaal tevreden met dat stukje, alleen er mist wel iets groots..

Een partner kun je ook niet even ergens halen. Die komt wel of niet en wanneer is ook niet te zeggen. Ja, je kunt blij zijn zonder een partner, maar het zou zo veel leuker/fijner zijn als je wel iemand hebt die er voor jou is... Dan mag je over dat stukje best ontevreden zijn als je dat mist.
Hoe kom je daar nou weer bij Ik62, ik geef aan dat ik er niets mee kan. Je doet aannames, hebt rare ideeën bij mensen die op psyche posten en dicht me van alles toe. (Een slecht zelfbeeld en boosheid) Daar kán ik niets mee, want het klopt gewoonweg niet. Maar goed, als jij wil geloven dat je gelijk hebt, be my guest. Vanaf nu negeer ik je echt.
Ja Gamayun, ik vind ht gewoon niet normaal dat je je eigenlijk al verloren voelt op liefdesgebied, terwijl je nog zo jong bent! Ik snap dat niet en vind het overdreven en hoop voor je dat er een dag komt waarop je erom kunt lachen en de realiteit inziet.
Dank je Julia7, dat is precies zoals ik het voel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven