Eigenschap: afstandelijkheid

23-04-2017 12:42 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal !

Ik heb sinds 6 maanden een geweldige relatie met mijn "beste vriend" maar af en toe loop ik tegen een eigenschap van hem aan.

Hij is heel erg afstandelijk, vooral met betrekking tot amper lichamelijk contact dus weinig knuffelen, dicht bij elkaar zitten, kussen, en ook seks is bij hem amper sprake van.

Deze eigenschap is al sinds het begin van onze relatie, we hebben er ook al gesprekken over gehad en hij zegt altijd dat het lichamelijke minder belangrijk is voor hem als voor mij en dat hij soms irritaties heeft aan het feit dat ik graag geknuffeld word en vaak wel seksueel contact met hem op zoek.

Nou maakt het mij best onzeker, ook al weet ik dat dit aan hem ligt, heeft iemand anders hier ook een man/vriend met deze eigenschap? Hoe gaan jullie er mee om?

Bedankt xx
Je leeft maar één keer, neem al je kansen aan
Ik vraag me vooral wat er zo "geweldig" is aan een relatie met nauwelijks fysiek contact en seks maar wel met irritaties.
Ik heb het tegenovergestelde, mijn vriend wil altijd-altijd-altijd knuffelen en kussen. En ik niet altijd. Dus die krijgt nog wel eens nul op rekest...
Als je daar zoveel in verschilt qua behoeftes gaat het nooit matchen is mijn mening.
Mijn vriend is autistisch en heeft daar dus ook wel een handje van. Helaas valt zoiets niet te veranderen, iemand houdt er van of houdt er niet van. Het is derhalve de vraag of je het kunt accepteren.

Het belangrijkste is in elk geval dat je continu moet beseffen dat het niet aan jou ligt. Als je het vaak genoeg herhaalt voor jezelf vlakt de onzekerheid die voortvloeit uit zijn afstandelijkheid hopelijk af.
Hai!

Ik heb dit zelf niet, maar ik heb laatst een artikeltje gelezen waar je misschien ietsaan hebt. Hij staat op de site van 365 dagen succesvol: https://365dagensuccesvol ... unicatie-met-je-geliefde/

Kan me voorstellen dat het erg vervelend is. Blijven praten werkt altijd. Ik heb zelf ook altijd veel behoefte aan lichamelijk contact.
De enige keer dat mijn 'geweldige' relatie zo reageerde als jouw vriend, bleek dat hij me al een paar maanden aan het lijntje hield en niet wist hoe hij het op een goede manier uit moest maken. Hij hoopte dat ik er genoeg van zou krijgen en zelf de stekker eruit zou trekken.

Hij vertelde me dit pas, nadat ik dit dus ook echt had gedaan.

Ik zou er nog maar eens een gesprekje tegenaan gooien.
@stellar, het zijn natuurlijk niet alleen maar irritaties in onze relatie, we hebben het verder hartstikke leuk in onze relatie maar dit is een ding waar we beide tegen aan lopen. Hij doet zijn best om mij vaker dat fysieke contact te geven en ik doe mijn best hier minder om te vragen, maar het is alsnog lastig.

@Haley, hoe gaat je vriend hier mee om? Ik ga er verder niet echt op in en laat hem in zijn waarde als hij dit niet wilt, verder hebben we wel eens een gesprek over onze behoeftes daar in. Ik heb ook een relatie gehad waarin mijn vriend heel vaak om mijn nek hing maar ik dit niet altijd fijn vond. Het verschil is wel dat ik nu misschien 3 keer op een dag een knuffel wil geven ('s ochtends bij opstaan, 's avonds na werk en voor bedtijd) en hij dit nog goed vind, maar hoe meer het is hoe meer hij zich terugtrekt.
quote:Doreia schreef op 23 april 2017 @ 12:49:

De enige keer dat mijn 'geweldige' relatie zo reageerde als jouw vriend, bleek dat hij me al een paar maanden aan het lijntje hield en niet wist hoe hij het op een goede manier uit moest maken. Hij hoopte dat ik er genoeg van zou krijgen en zelf de stekker eruit zou trekken.

Hij vertelde me dit pas, nadat ik dit dus ook echt had gedaan.

Ik zou er nog maar eens een gesprekje tegenaan gooien.

Heel naar natuurlijk, maar er zijn echt genoeg mannen (en vrouwen) die weinig fysiek contact wensen. Op basis van het verhaal van TO komt duidelijk naar voren dat haar vriend intrinsiek zo is en dat het dus niet aan haar als persoon ligt.

Je weet het echter nooit zeker natuurlijk, dus een gesprek zou wel een mogelijkheid zijn.
Je hebt misschien een geweldige vriendschap, maar een relatie zou ik het niet noemen. De verschillen in het fysieke contact levert je nu al veel problemen op. Wil je dit nog 50 jaar zo? Ik zou m houden als beste vriend en een leuke vriend zoeken die ook fysiek contact wil.
Find people who will make you better (M. Obama)
quote:xxmeisje1234 schreef op 23 april 2017 @ 12:52:

@Haley, hoe gaat je vriend hier mee om? Ik ga er verder niet echt op in en laat hem in zijn waarde als hij dit niet wilt, verder hebben we wel eens een gesprek over onze behoeftes daar in. Ik heb ook een relatie gehad waarin mijn vriend heel vaak om mijn nek hing maar ik dit niet altijd fijn vond. Het verschil is wel dat ik nu misschien 3 keer op een dag een knuffel wil geven ('s ochtends bij opstaan, 's avonds na werk en voor bedtijd) en hij dit nog goed vind, maar hoe meer het is hoe meer hij zich terugtrekt.Ik let er op en ga er voldoende vaak in mee. Dat klinkt heel berekenend, zo bedoel ik het niet. Ik vind hem gewoon superlief en ik wil niet dat hij zich rot en afgewezen voelt.
@afgaardbei Dankjewel voor dat artikel, ik heb het net even doorgelezen. Ik ben denk ik de persoon van lichamelijke aanraking en hij is meer van het daden van dienstbaarheid. Hij doet graag klusjes voor mij om me blij te maken als mij iets niet lukt, of haalt af en toe iets lekkers voor mij bij de winkel. Het is ook niet zo dat hij niet bij me wilt zijn, hij wilt het liefst continue bij me zijn maar hij vind dat "in zijn aura gedoe" maar niks

@Doreia Jeetje wat ontzettend vervelend om te horen, is vast een lastige situatie voor je geweest, ik weet wel dat dit niet het geval is bij mijn vriend omdat ik hem al jaren ken en hij dit van niemand fijn vind. Ik heb ook aan hem gevraagd of het aan mij lag, en of hij mij niet interessant genoeg vond om dat te doen en hij gaf ook aan dat dit écht van hem kwam en hij met mij oud wilt worden.
Ik hou heel veel van mijn partner maar ik heb een hekel aan gefriemel kriebel en gepluk aan mijn lijf.

Van strelen en "slijmen" draait mijn maag acuut om.

Ik ben dus zelf het afstandelijke type.

Heb ook minder vaak zin in seks dan mijn partner..

Maar mijn liefde is wel oprecht.

Ik hoef geen 20 keer ik hou van je te horen en andere complimenten te krijgen.

Iedereen is anders maar hij zou heus wel oprecht kunnen zijn want dat ben ik ook.
anoniem_63e5531c67801 wijzigde dit bericht op 23-04-2017 13:00
Reden: Spelling
% gewijzigd
quote:Haley schreef op 23 april 2017 @ 12:58:

[...]

Ik let er op en ga er voldoende vaak in mee. Dat klinkt heel berekenend, zo bedoel ik het niet. Ik vind hem gewoon superlief en ik wil niet dat hij zich rot en afgewezen voelt.

Mijn vriend merkt het wel aan me als ik het nodig hebt en komt me dan wel eens een knuffel of kus brengen, dit doet hij enkel niet voor zichzelf maar voor mij en ik denk ook inderdaad omdat ik mij anders afgewezen voel. (zie artikel die afgaardbei gelinkt heeft) :

Hij doet wel vaak klusjes voor mij en koopt kado's voor mij om toch liefde te tonen en verteld me vaak dat ik hem zo gelukkig maak, gelukkig compenseert dat het minder fysieke.
Voor een man is dingen voor je doen zijn manier om liefde te tonen.
quote:Lampie1986 schreef op 23 april 2017 @ 12:59:

Ik hou heel veel van mijn partner maar ik heb een hekel aan gefriemel kriebel en gepluk aan mijn lijf.

Van strelen en "slijmen" draait mijn maag acuut om.

Ik ben dus zelf het afstandelijke type.

Heb ook minder vaak zin in seks dan mijn partner..

Maar mijn liefde is wel oprecht.

Ik hoef geen 20 keer ik hou van je te horen en andere complimenten te krijgen.

Iedereen is anders maar hij zou heus wel oprecht kunnen zijn want dat ben ik ook.Dankjewel voor je reactie ! Het is fijn om het vanuit jou opzicht te lezen omdat jij zelf wat afstandelijker bent, heb je een partner? Wat vind je partner hier van en hoe gaat deze hier mee om, ook qua seksueel gebied? Ik merk dat het libido van mijn partner minder is dan die van mij (ook door afstandelijkheid en inderdaad omdat hij het gepluk niet fijn vind) , heel erg vind ik dit niet maar ben benieuwd hoe andere hier mee om gaan.
Ik ben erg afstandelijk in relaties maar dit komt door misbruik in mijn kindertijd. Het fysiek/emotioneel op afstand houden van mijn partner is een manier om de relatie onbewust onderuit te halen zodat ik me terug veilig voel.

Ik liet wel via omwegen merken dat ik van mijn partner hield bv verrassen met cadeau dat hij al lang wou, dingen voor hem meebrengen uit een winkel waarvan ik dacht dat ie het wel wou hebben enz.
quote:xxmeisje1234 schreef op 23 april 2017 @ 13:06:

[...]

Dankjewel voor je reactie ! Het is fijn om het vanuit jou opzicht te lezen omdat jij zelf wat afstandelijker bent, heb je een partner? Wat vind je partner hier van en hoe gaat deze hier mee om, ook qua seksueel gebied? Ik merk dat het libido van mijn partner minder is dan die van mij (ook door afstandelijkheid en inderdaad omdat hij het gepluk niet fijn vind) , heel erg vind ik dit niet maar ben benieuwd hoe andere hier mee om gaan.

Hij is nu niet meer anders gewent. Eerder wel onzeker geweest over mijn oprechtheid.

Qua seks doen we allebei een beetje water bij de wijn. Ik maak vaker zin en hij zeurt er niet meer om.
Een mismatch in seksuele behoeften is een tijdbom onder je relatie. Dit wordt niks, TO.
quote:Haley schreef op 23 april 2017 @ 12:45:

Ik heb het tegenovergestelde, mijn vriend wil altijd-altijd-altijd knuffelen en kussen. En ik niet altijd. Dus die krijgt nog wel eens nul op rekest...Ik zeg: Partnerruil.
Niet geschoten is altijd mis
@Amand_ Ik weet niet of het niks word, het is nu nog geweldig ! In elke relatie is er wel eens wat waar je tegen aan loopt, dit hoeft niet te zeggen dat het gedoemd is te mislukken.. Tijd zal het leren, hihi (:

@bitje93 Hahaha
Amper lichamelijk contact en erg afstandelijk zou mijn 'geweldige relatie' niet zijn. Blijf beter goede vrienden en je komt wel iemand tegen die wel bij je past.

Zijn jullie eigenlijk meer dan goede vrienden?
wat is er geweldig aan een fysiek kille relatie?
Is hij wel verliefd op jou?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
quote:Eslarealidad schreef op 23 april 2017 @ 14:20:

Is hij wel verliefd op jou?is hij wel heteroseksueel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven