Eigenschap: afstandelijkheid

23-04-2017 12:42 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal !

Ik heb sinds 6 maanden een geweldige relatie met mijn "beste vriend" maar af en toe loop ik tegen een eigenschap van hem aan.

Hij is heel erg afstandelijk, vooral met betrekking tot amper lichamelijk contact dus weinig knuffelen, dicht bij elkaar zitten, kussen, en ook seks is bij hem amper sprake van.

Deze eigenschap is al sinds het begin van onze relatie, we hebben er ook al gesprekken over gehad en hij zegt altijd dat het lichamelijke minder belangrijk is voor hem als voor mij en dat hij soms irritaties heeft aan het feit dat ik graag geknuffeld word en vaak wel seksueel contact met hem op zoek.

Nou maakt het mij best onzeker, ook al weet ik dat dit aan hem ligt, heeft iemand anders hier ook een man/vriend met deze eigenschap? Hoe gaan jullie er mee om?

Bedankt xx
Je leeft maar één keer, neem al je kansen aan
quote:S-Meds schreef op 23 april 2017 @ 14:05:

wat is er geweldig aan een fysiek kille relatie?Ik lees net dat elke relatie wel iets heeft en je daarom vooral maar bij elkaar moet blijven.

na 6 maanden al problemen hebben op seksueel vlak is dus maar een klein dingetje en helemaal niet iets wat gaat wringen
Misschien is het niet meer dan vriendschap.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
@eslarealidad Jazeker ! Hij is enkel fysiek afstandelijk.. Ik laat hem altijd vrij in zijn keuze of hij bij mij wilt zijn of weg wilt met vrienden/ naar zn eigen huis.. Hij is altijd bij mij thuis, soms natuurlijk naar vrienden, maar dat is logisch (: Hij geeft zelf ook altijd aan dat hij liever bij mij is en hij zich gelukkig voelt met mij.
quote:xxmeisje1234 schreef op 23 april 2017 @ 14:26:

@eslarealidad Jazeker ! Hij is enkel fysiek afstandelijk.. Ik laat hem altijd vrij in zijn keuze of hij bij mij wilt zijn of weg wilt met vrienden/ naar zn eigen huis.. Hij is altijd bij mij thuis, soms natuurlijk naar vrienden, maar dat is logisch (: Hij geeft zelf ook altijd aan dat hij liever bij mij is en hij zich gelukkig voelt met mij.maar hij raakt je liever niet aan
Wat extra informatie: Hij is al 4 jaar smoorverliefd op mij, ik had toen de tijd zelf nog een relatie waar ik voor wou vechten maar dit is beindigd door mij.

Na ongeveer 7 maanden ben ik gaan daten met mijn partner, die nog steeds smoorverliefd op mij was.. (dit heeft ongeveer 4 maanden geduurd)

Door zijn initiatief zijn wij begonnen aan de relatie die nu 6 maanden gaande is, en hij is altijd al zo fysiek afstandelijk geweest.

Dus ook al toen hij nog verliefd was en ook toen wij aan het daten waren, hier om weet ik dus zeker dat dit aan hem ligt en niet aan de verliefdheid voor elkaar.

Ik snap dat jullie denken dat het misschien niet meer als vriendschap zou zijn, maar het is écht veel meer..

Wat ik vooral wil bereiken met dit topic zijn ervaringen / tips
quote:xxmeisje1234 schreef op 23 april 2017 @ 14:26:

@eslarealidad Jazeker ! Hij is enkel fysiek afstandelijk.. Ik laat hem altijd vrij in zijn keuze of hij bij mij wilt zijn of weg wilt met vrienden/ naar zn eigen huis.. Hij is altijd bij mij thuis, soms natuurlijk naar vrienden, maar dat is logisch (: Hij geeft zelf ook altijd aan dat hij liever bij mij is en hij zich gelukkig voelt met mij.

Het voelt voor jou niet fijn.

Snap ik hoor.

Is hij dan asexueel?

Ja kan, kan ook niet.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
quote:Eslarealidad schreef op 23 april 2017 @ 14:36:

[...]

Het voelt voor jou niet fijn.

Snap ik hoor.

Is hij dan asexueel?

Ja kan, kan ook niet.Ik heb dit inderdaad opgezocht een paar weken terug ! Nee dat is hij niet zo zeer, ik denk dat zijn libido gewoon veel lager is dan normaal/ dan dat van mij.. Wilt niet zeggen dat hij nooit het bed met mij wilt delen, maar inderdaad niet vaak.. Ik heb ook met hem besproken of hij onzeker over iets dergelijks was, maar hij geeft constant aan dat het iets is wat aan hem ligt en absoluut niet aan mij dus dat moet ik dan ook maar geloven
Accepteren of stoppen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:xxmeisje1234 schreef op 23 april 2017 @ 14:39:

[...]

Ik heb dit inderdaad opgezocht een paar weken terug ! Nee dat is hij niet zo zeer, ik denk dat zijn libido gewoon veel lager is dan normaal/ dan dat van mij.. Wilt niet zeggen dat hij nooit het bed met mij wilt delen, maar inderdaad niet vaak.. Ik heb ook met hem besproken of hij onzeker over iets dergelijks was, maar hij geeft constant aan dat het iets is wat aan hem ligt en absoluut niet aan mij dus dat moet ik dan ook maar geloven

Ja, snap dat je dat opgezocht hebt.

Paar keer per week is toch wel een beetje de norm? Of paar keer per dag . Op jullie leeftijd zéker. Vaak dan. Niet iedereen. Ik ga niet iedereen over 1 kam scheren. Neem aan dat jullie nog jong zijn? En kort verkering hebben.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
quote:Eslarealidad schreef op 23 april 2017 @ 14:48:

[...]

Ja, snap dat je dat opgezocht hebt.

Paar keer per week is toch wel een beetje de norm? Of paar keer per dag . Op jullie leeftijd zéker. Vaak dan. Niet iedereen. Ik ga niet iedereen over 1 kam scheren. Neem aan dat jullie nog jong zijn? En kort verkering hebben.

Precies ! Ik dacht altijd dat ik gek was dat ik soms 2 keer per dag iets heb van: Hey dat ziet er leuk uit, kan ik dat doen? Maar hij heeft meer de behoefte als 1 keer per 2 weken... We zijn beide in de 20, en hebben nu +-6 maanden officieel een relatie.. Daarvoor nog lang gedate en ken hem ook al een hele poos.

Ik heb hem gisteravond nog gevraagd of hij nooit seksuele gevoelens had als hij naar mij keek of ook die gedachtes had van: Oh zullen we naar bed gaan..

Hij vertelde mij dat hij dit soms wel had en als we dan op de bank serie o.i.d. keken hij zich soms verheugde op het moment dat we samen naar bed zouden gaan, maar dat hij dan op het moment dat hij in bed lag geen zin meer had..

Toen zei ik ook tegen hem: Maar we kunnen de serie toch op pauze zetten?

Waarop hij reageerde met: Zou kunnen, maar daar denk ik dan niet echt aan en dan denk ik dat we het toch die avond doen..

Ik heb toen ook gevraagd hoe vaak hij dat had.. dat was soms vaker in de week, maar dan vraag ik mezelf weer af waarom hij dan niet op zijn gevoel in gaat
Hoe oud zijn jullie? En even cru gevraagd, hoe vaak zou jij seks willen en hoe vaak hij? Het kan zijn dat je hem misschien teveel overruled, maar ik heb sterk het idee dat het de aard van het beestje is. Als hij nu al een uitzonderlijk laag libido heeft, zal dat echt nooit toenemen.

Je kunt het nog een tijdje aanzien, maar als jullie libido's vrij veel uit elkaar liggen,vrees ik dat het je op en duur flink gaat opbreken.
O, TO, ik zie dat je eigenlijk al antwoord hebt gegeven op de vragen die ik je wilde stellen. Wij kruisten elkaar.

Ik kan alleen zeggen dat je ook aan jezelf moet denken. Denk ook niet dat jij nu in een keer abnormaal bent of te veel wil.
quote:xxmeisje1234 schreef op 23 april 2017 @ 14:56:

[...]

Precies ! Ik dacht altijd dat ik gek was dat ik soms 2 keer per dag iets heb van: Hey dat ziet er leuk uit, kan ik dat doen? Maar hij heeft meer de behoefte als 1 keer per 2 weken... We zijn beide in de 20, en hebben nu +-6 maanden officieel een relatie.. Daarvoor nog lang gedate en ken hem ook al een hele poos.

Ik heb hem gisteravond nog gevraagd of hij nooit seksuele gevoelens had als hij naar mij keek of ook die gedachtes had van: Oh zullen we naar bed gaan..

Hij vertelde mij dat hij dit soms wel had en als we dan op de bank serie o.i.d. keken hij zich soms verheugde op het moment dat we samen naar bed zouden gaan, maar dat hij dan op het moment dat hij in bed lag geen zin meer had..

Toen zei ik ook tegen hem: Maar we kunnen de serie toch op pauze zetten?

Waarop hij reageerde met: Zou kunnen, maar daar denk ik dan niet echt aan en dan denk ik dat we het toch die avond doen..

Ik heb toen ook gevraagd hoe vaak hij dat had.. dat was soms vaker in de week, maar dan vraag ik mezelf weer af waarom hij dan niet op zijn gevoel in gaat

Neeej je bent zeker niet gek.

Misschien toch meer 'het' doen in de pauze nadat hij eraan denkt.

Die afspraak maken.

Voor jou is het altijd wel te doen.

En is ook normaal.

Of op de bank of rennen naar bed.
quote:loreley12 schreef op 23 april 2017 @ 15:00:

Hoe oud zijn jullie? En even cru gevraagd, hoe vaak zou jij seks willen en hoe vaak hij? Het kan zijn dat je hem misschien teveel overruled, maar ik heb sterk het idee dat het de aard van het beestje is. Als hij nu al een uitzonderlijk laag libido heeft, zal dat echt nooit toenemen.

Je kunt het nog een tijdje aanzien, maar als jullie libido's vrij veel uit elkaar liggen,vrees ik dat het je op en duur flink gaat opbreken.We zijn beide in de 20, ik 24, hij 27.. In mijn vorige relatie had ik zelf amper behoefte aan seks, sinds ik met mijn partner ben heb ik wekelijks ongeveer 3 keer behoefte omdat het voor mij ook meer is als seks.. Hij knuffelt mij dan eindelijk uit zichzelf, kust me, snap je? Ik denk zelf dat ik daar wekelijks meer behoefte aan heb dan aan de seks zelf.. Hij heeft die behoefte ongeveer 1 keer in de 2 weken.. Soms wat meer soms wat minder, vaak komt het van mijn kant af iniedergeval..
Oef, ik vind het allemaal wel berekend, hoor. Het "moet" dan allemaal weer op zijn manier. Dit zie je vaak bij mensen met een laag libido. Als ze al een keertje opgewonden zijn, zakt het bij het minste of geringste weer weg.

Tijdens de film kan niet en hij komt er niet op om de film op pauze te zetten. Als jullie uiteindelijk naar bed gaan is de zin weer over .... enz.
Lastig, hoor xxmeisje, maar net als Eslarealidad zegt, jij bent niet gek. Onthoud dat.

Jij bent superverliefd en dat uit o.a. in vaak lichamelijk contact willen hebben.

Sterkte
De vraag is of jij hiermee kunt leven. Ik heb in een soortgelijke relatie gezeten en ik kan er niet mee leven. Ik heb het nodig dat een man naar mij verlangt, me aan wil raken, me met zijn ogen uitkleed. Andersom doe ik dat ook.
quote:loreley12 schreef op 23 april 2017 @ 15:08:

Lastig, hoor xxmeisje, maar net als Eslarealidad zegt, jij bent niet gek. Onthoud dat.

Jij bent superverliefd en dat uit o.a. in vaak lichamelijk contact willen hebben.

Sterktehartstikke bedankt voor je reacties, dit doet mij goed
quote:xxmeisje1234 schreef op 23 april 2017 @ 12:59:

@afgaardbei Dankjewel voor dat artikel, ik heb het net even doorgelezen. Ik ben denk ik de persoon van lichamelijke aanraking en hij is meer van het daden van dienstbaarheid. Hij doet graag klusjes voor mij om me blij te maken als mij iets niet lukt, of haalt af en toe iets lekkers voor mij bij de winkel.

Dit herken ik enorm van mijn man. Ik kaart regelmatig aan dat ik behoefte heb aan zijn aandacht en dan verweerd hij zich verontwaardigd dat hij gisteren nog een snicker voor me heeft meegenomen .

We kunnen er samen wel om lachen, maar ik vind het ook wel moeilijk dat hij niet snel de behoefte heeft om lichamelijk te uiten hoe dol hij op me is.

Hij doet het wel als ik erom vraag, maar dat is niet zo bevredigend als spontaan en vanuit eigen behoefte natuurlijk.

Bij mijn man is de oorzaak dat hij heel druk en vol is van zn werk en mijn aanwezigheid als vanzelfsprekend ervaart . Dmv praten moet hij zich daar weer even van bewust worden zeg maar. Dat is wel anders als iemand die het gewoon niet prettig vind en geen behoefte aan heeft, maar het resultaat is hetzelfde. Voelt soms echt eenzaam. Maar de wetenschap dat het geen onwil is en aan de liefde niet getwijfeld hoeft te worden maakt het wel dragelijk. Mijn ervaring is dat het vertrouwen daarin groeit.
En het zin hebben in sex omdat je dan tenminste aangeraakt en begeerd wordt herken ik ook.

Dat heeft ook wel gemaakt dat ik dol ben op sex.

Gelukkig is man daar ook altijd wel voor in.

Dat het initiatief vaak bij mij ligt neem ik voor lief. Kleine moeite, groot plezier .
quote:elfquest24 schreef op 23 april 2017 @ 15:09:

De vraag is of jij hiermee kunt leven. Ik heb in een soortgelijke relatie gezeten en ik kan er niet mee leven. Ik heb het nodig dat een man naar mij verlangt, me aan wil raken, me met zijn ogen uitkleed. Andersom doe ik dat ook.

Ik heb er afgelopen 6 maanden geen probleem mee gehad, maar na afgelopen week is het aan me gaan vreten.. Weet niet of het komt door hormonen, of dat het wat minder gaat op mijn werk en ik thuis een dikke knuffel nodig zou hebben en dit niet krijg.. Maar afgelopen week is het "erger" voor mij terwijl hij normaal doet voor zijn doen, we hebben er daarom ook woorden over gehad van de week..

Hij kwam zelf met een soort deal: Ik geef jou meer spontaan knuffels en kusjes, als jij er minder naar vraagt. (Dit is omdat ik soms aangeef van: Schat ik heb nu een knuffel nodig, rot dag op werk, of: Hé krijg ik geen nachtzoen..) Dit doe ik ook omdat ik anders bang ben dat ik die dag weer amper aanraking zou krijgen, heb ik hem ook verteld.. Hij reageerde er op dat het voor hem de spontaniteit in de relatie wegneemt en je niet hoort te vragen naar liefde, maar ik weet dat als ik dit zeg het een week goed is en daarna weer afzakt naar het amper fysieke en dan ga ik er toch weer naar vragen
quote:clueless17 schreef op 23 april 2017 @ 15:11:

[...]

Dit herken ik enorm van mijn man. Ik kaart regelmatig aan dat ik behoefte heb aan zijn aandacht en dan verweerd hij zich verontwaardigd dat hij gisteren nog een snicker voor me heeft meegenomen .

We kunnen er samen wel om lachen, maar ik vind het ook wel moeilijk dat hij niet snel de behoefte heeft om lichamelijk te uiten hoe dol hij op me is.

Hij doet het wel als ik erom vraag, maar dat is niet zo bevredigend als spontaan en vanuit eigen behoefte natuurlijk.

Bij mijn man is de oorzaak dat hij heel druk en vol is van zn werk en mijn aanwezigheid als vanzelfsprekend ervaart . Dmv praten moet hij zich daar weer even van bewust worden zeg maar. Dat is wel anders als iemand die het gewoon niet prettig vind en geen behoefte aan heeft, maar het resultaat is hetzelfde. Voelt soms echt eenzaam. Maar de wetenschap dat het geen onwil is en aan de liefde niet getwijfeld hoeft te worden maakt het wel dragelijk. Mijn ervaring is dat het vertrouwen daarin groeit.

Ik moest even erg lachen om je snicker verhaal, komt mij erg bekent voor ! "ja maar schat, ik heb vanmorgen je favoriete kauwgom mee genomen, dat betekend echt wel dat ik aan je denk hoor".. Ik vind het ook moeilijk om mezelf ervan te weerhouden om om die aandacht te vragen, een knuffel, een kus.. Of inderdaad gewoon seks (het gehele pakket voor de prijs van kauwgom hihi).

Het moment dat ik het vraag voel ik mezelf enkel opdringerig, dus dit doe ik liever niet.. Hoe lang zijn jullie nu samen, en was dit ook al van af het begin van jullie relatie? Ik ben blij dat jij ook begrijpt dat het niet perse aan de liefde hoeft te liggen, en ik hoop dat die eenzaamheid langzaam toch wegebt in acceptatie en vertrouwen
De conclusie is eigenlijk dat enkel jij kan beslissen of je hiermee tevreden bent en kan leven. Dat er hier enkelen zijn die het aanvaard hebben van hun partner of zelf nogal afstandelijk zijn, maakt niet uit.

Tijd zal het uitwijzen...
quote:xxmeisje1234 schreef op 23 april 2017 @ 15:20:

[...]

Ik moest even erg lachen om je snicker verhaal, komt mij erg bekent voor ! "ja maar schat, ik heb vanmorgen je favoriete kauwgom mee genomen, dat betekend echt wel dat ik aan je denk hoor".. Ik vind het ook moeilijk om mezelf ervan te weerhouden om om die aandacht te vragen, een knuffel, een kus.. Of inderdaad gewoon seks (het gehele pakket voor de prijs van kauwgom hihi).

Het moment dat ik het vraag voel ik mezelf enkel opdringerig, dus dit doe ik liever niet.. Hoe lang zijn jullie nu samen, en was dit ook al van af het begin van jullie relatie? Ik ben blij dat jij ook begrijpt dat het niet perse aan de liefde hoeft te liggen, en ik hoop dat die eenzaamheid langzaam toch wegebt in acceptatie en vertrouwen

We zijn 12 jaar samen en het begon op te vallen toen hij stopte met werken in het buitenland en meer thuis was,icm het nieuwe, dolverliefde wat er af ging.

Verder is onze relatie super. We hebben beiden de wil om er samen het beste van te maken omdat we bij elkaar willen zijn. Als je beiden bereid bent om er een weg in te vinden kom je een heel eind + dat dat emotioneel ook weer enorm bindt. Blijf vooral zien wat hij voor je over heeft en waarin hij zn best doet.
Ik hou er ook niet van als iemand de hele dag aan me ligt te plukken, gehengel naar kusjes of me om de 10 minuten een knuffel wil geven. Ben dus ook een afstandelijke.

En hoe meer ze willen, hoe afstandelijker ik word.

Vind het dan ook behoorlijk sneu om voor elke dwarse scheet een knuffel te vragen. Veel meisjes/vrouwen zijn toch al vaak zo aanhankelijk, maar er zijn ook mannen die zoveel aandacht nodig hebben. Niks voor mij. Moet dus ook geen 'gedoe in mijn aura'. Vet irritant!

Ook het 'verplicht' moeten samen slapen omdat je nu eenmaal partners bent werkt me snel op de zenuwen. Werkt dus ook geen meter op lange termijn.

De enige die dicht in mijn aura mag zitten is mijn huisdier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven