elke dag 3 zware biertjes oke?

14-04-2009 18:52 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend drinkt elke dag 3 West Malle bier, die van 9,5%.

Is dat te veel? Als ik er iets over zeg is dat natuurlijk weer gezeik want het zijn er maar 3 en je moet toch een biertje kunnen drinken? Tja een biertje geen probleem maar 3 van die zware jongens? Overdrijf ik?
Er is al genoeg geschreven over het feit dat het drinken van 3 flesjes belgisch bier per dag ongezond is. Maar zoals ik ook al las, veel mensen hebben wel een ongezonde gewoonte, wanneer moet je daar dan 'moeilijk' over gaan doen bij je partner? Ik kan me hier aan de ene kant wel in vinden, aan de andere kant ook weer niet.

Mijn man en ik gaan regelmatig uit in het weekend en kunnen er alletwee best een paar 'pints' ingooien, door de week drink ik ook wel eens. Maar ik vind dat er wel iets tegenover moet staan. Wij hebben beiden een drukke full-time baan, sporten en hebben nog andere hobbies. Ik heb niet eens tijd om iedere avond met mn aars op de bank te gaan zitten om op mn gemakje 3 westmalles naar binnen te werken! En ik denk dat ik daar dus ook treurig van zou worden, als manlief iedere avond dat ritueel zou hebben. Ik vind het veel minder erg dat we ons af en toe eens lekker laten gaan, zie het meer als een soort van beloning na een drukke week. Dat zal voor sommigen van jullie wel heel fout klinken.

Mijn mening is dat er naast het feit of iemands alcoholconsumptie te hoog is of niet, het 'sociale' aspect voor mij een grote rol speelt.
quote:stapas schreef op 21 april 2009 @ 12:50:

Hoe krijg je dat trouwens gedronken? In tegenstelling tot een vodka drink je best wel een tijdje aan zo'n zwaar bier. Misschien heeft hij wel te weinig omhanden....

huh? hoelang denk je dat het duurt om n biertje op te drinken dan?

en als je 'savonds lekker zit betekent dat dan dat je te weinig omhanden hebt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven