Emotioneel vreemdgaan- wie herkent dit?

03-01-2009 17:23 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde graag advies/ervaringen mbt het volgende. Ik ben een vrouw van 38 jaar, 2 kids, 15 jaar met partner, 9 jaar getrouwd, goeie baan, alles is OK. Man is zorgzaam, geduldig, taakverdeling is prima, Seksleven is goed, kunnen over alles praten, het is allemaal OK. De buitenwereld denkt hier ook zo over, 'wat een leuk stel toch!

Maar nu komt het volgende; op mijn werk ben ik door een project steeds meer in contact gekomen met een collega ( ook getrouwd). Eerst dacht ik gewoon; leuke vent, overwoog zelfs om hem uit te nodigen bij ons thuis met zn vrouw.... maar 2 weken geleden vertelde hij me dat hij niet gelooft in vriendschap tussen mannen en vrouwen. En na nog wat gesprekken blijkt dat we elkaar'eigenlijk heel erg leuk vinden. Maar op zich ook gelukkig getrouwd zijn. Er is niets meer gebeurd dan praten en elkaar een beetje het hoofd op hol brengen door samen te lunchen en dan een beetje geflirt maar we weten alletwee dat we onze relaties niet op het spel mogen zetten en zijn verbaasd dat we toch vlinders in onze buik voelen.

Wie herkent dit? Ik wil echt niet vreemdgaan maar in mijn hoofd is het allemaal zo spannend. Complimentjes over hoe leuk hij het vindt om met me te praten, hoe mooi ik ben.... hij ziet er goed uit en heeft leuke gesprekken. Sjongje ik voel me net een puber!!! En thuis.... ik voel me rot en ben dus gaan nadenken waar dit door komt, hoe komt het dat een vreemde in zo een korte tijd in mijn hoofd heeft kunnen binnendringen? Ik probeer mijn man te laten inzien dat ik vind dat we redelijk sleur hebben, dat ik behoefte heb aan knuffels en complimentjes maar hij pikt niks op. ( is sowieso nooit een knuffelaar geweest) , maar hij blijft wel mijn soulmate met wie ik kan lachen, praten, vrijen. Maar ik vind mijn leven zo saai... werk 3 dagen en ben de rest vd tijd met mijn kinderen en avonden en weekenden dus met man. Alles zo OK en voorspelbaar.

Maar ik verlang zo naar een lekkere hartstochtelijke zoen en denk eigenlijk alleen aan die collega waarvan ik weet dat hij zich ook inhoudt om mij niet te zoenen ( er zijn een aantal momenten geweest waarop we hadden kunnen zoenen maar het niet hebben gedaan omdat we beide respect hebben voor onze relaties)

Dus... ik voel me aan de ene kant net een verliefde puber en aan de andere kant een overspelige echtgenote omdat ik de wildste fantasieeen heb over die ander. Komt dit nou omdat ik sinds redelijk jonge leeftijd aan een vaste partner zit? Is dit sleur en ga ik daarom emotioneel vreemd?

En hoe vermijd ik die drang om 'gewoon' ordinair te gaan zoenen met die ander? Heb al alle punten op een rijtje gezet waarom we moeten stoppen met flirten en daar was hij het mee eens maar toch blijven we bellen en mailen enzo....Heeft iemand dit ook meegemaakt of maakt iemand dit nu mee en wat doe je met dit soort gevoelens? Gaat het over ?- ik zie hem zo vaak dat ik hem niet zomaar uit mijn hoofd kan zetten....
De gouden tip die ik ooit gelezen heb is: flirten kan niet veel kwaad zolang je maar niet expliciet benoemt dat je de ander zo leuk vindt - dan ga je de grens al over. Ik vind dat een heldere regel. Verklaart iemand je dan eenzijdig de liefde dan kun je zeggen: bedankt voor het compliment, maar ik heb een relatie en kan dus niet meegaan hierin. Ik verzoek je dergelijke dingen nooit meer tegen mij te zeggen.

Moeilijk als je vlinders in de buik hebt? Ja. Impulsen onder controle houden en lange termijn denken is moeilijk. Ik geef ook liever mijn salaris meteen uit in een leuke schoenenzaak dan dat ik het spaar voor 'later'. En toch... weet ik wel wat beter voor me is.
Nog iets (en dan stop ik hoor ;-);

wie van jullie is er getrouwd, heeft kids en een baan.

Ik doel nml op het feit dat ik genoeg vrouwen ken die aan bovenstaande profiel voldoen die echt niet weten of ze sterk in hun schoenen staan als zich een mooie, aantrekkelijke minnaar voordoet. Je komt op een gegeven moment in een bepaalde "fase" in je leven dat alles loopt en rolt, kids wat ouder, relatie kabbelt voort, vrienden zijn bekend, omgang met (schoon) ouders staat vast, je sport staat vast etc. En dan mis je spanning in je leven. Ga je die spanning bij je partner halen? HEb ik geprobeerd, was leuk voor even, maar ik kan hem uittekenen in welke situatie dan ook. Dat is heerlijk om iemand door en door te kennen maar niet voldoende voor mij kennelijk.

Sal
quote:salle schreef op 04 januari 2009 @ 15:15:

[...]

We (ik) probeer het ook niet te rechtvaardigen dat hele vreemdgaan maar nogmaals probeer het niet zo zwart/wit te zien. Soms kom je in zo'n situatie en is iets sterker dan jij bent, hoe ongeloofwaardig dit ook klinkt.

Salle, je plaatst het steeds buiten jezelf: iets is sterker dan jij, terwijl het gewoon een keus van jou was. Je bent echt niet de enige hoor, die dat doet, maar doe nou ook niet net alsof onzichtbare machten jullie van je kleding beroofden etc etc.

Sleur als je langdurige relatie, werk, kinderen hebt? Ja, dat zullen ook de meeste vrouwen herkennen. Maar je uitdagingen hoef je toch niet allemaal van het relationele vlak te hebben? Waarom begin je geen nieuwe studie, zet je je carriere in een hogere versnelling, ga je een boek schrijven of samen met je kinderen een nieuwe hobby beginnen? Sleur laat je gebeuren door lui te leven, is mijn overtuiging. Ook daar: eigen verantwoordelijkheid.
Tammy, het lijkt wel of je van ons wilt horen dat het goed is...

Ik ken het maar al te goed, 4 1/2 jaar geleden, wederzijds verliefd. Ik voelde dat ik mezelf niet in bedwang zou kunnen houden en heb het mijn man meteen verteld. En hij zijn vrouw. Ik wist een ding zeker, en dat is dat ik nooit vreemd zou willen gaan. Je kunt het naar je partner toe niet maken. En alle clichés kende ik ook.

Wij zijn met elkaar om blijven gaan, we hebben ons heel lang in weten te houden en hebben toen een keer geknuffeld en een keer gekust (droog ). De vlinders waren ongelooflijk, zo lekker en zo niet handig. Er kwam werkelijk niets meer uit mijn handen. Ik werd met gedachten aan hem wakker en ging ermee naar bed. Ik voelde me geweldig en vreselijk tegelijk.

Om een lang verhaal kort te maken: mijn man accepteerde onze intieme vriendschap, maar zijn vrouw vond het te ver gaan. We moesten vele stappen terug en we zijn door een hel gegaan. Het is nog een van mijn beste vrienden, ik ben niet meer verliefd, maar ik hou van hem en hij van mij. Het is bijzonder. Ik kan iedereen recht in de ogen kijken. Ik ben trots op hoe we eruit zijn gekomen.

Toch, als ik mijn dagboek teruglees, was er meer verdriet, twijfel, onzekerheid etc, dan ik me herinner. De mooie herinneringen overheersen. Met mijn man ben ik ook diep gegaan, wat uiteindelijk leidde tot een open relatie. (ik zit nu helemaal in de shit met mijn relatie, maar dat is een ander topic en staat vooralsnog los van deze kwestie)

Mijn tip: vertel het je man. Heb je ook gelijk weer spanning in je relatie Denk er maar aan hoe je eruit wilt komen straks voor jezelf!
Salle, bedankt voor je begrip. Dat is ook mijn punt, de reakties komen voornamelijk van vrouwen die dit kennelijk nooit eerder hebben meegemaakt, dit overkomt me echt...

en ja alle verantwoordelijkheid van sleur ben je ook zelf verantwoordelijk voor maar uiteindelijk heb ik het ook niet over een relatie met een ander, die ander geeft me nu gewoon een fijn gevoel. That's all. Wie na 15 jaar nog vlinders in zijn buik krijgt van zijn partner moet mij het recept geven! Dat betekent niet dat je dan maar elke keer als de vlinders wegzijn gaat relatiehoppen, maar dit is wel een boost voor mij persoonlijk en daar geniet ik dus kennelijk toch wel van en door het toe te laten heb ik dus ook een soort keuze gemaakt om iets ' stiekem' te doen.
Er is een topic van een man die in dezelfde situatie zit als jou en Salle, waar veel nuttige tips zijn gegeven.

Deze man heeft de KEUZE gemaakt om niks met de verliefdheid te doen en het besproken met zijn vrouw. Komende week gaat hij naar relatietherapie, maar in de week dat het topic open is, heeft hij alweer een stijgende lijn in zijn huwelijk gekregen.

Het is een kwestie van keuzes maken: doe je actief moeite om je huwelijk goed te houden of niet? Wat zou je willen dat je partner in de omgekeerde situatie zou doen?
Bedankt voor je reactie Pem! ja die optie van vertellen aan mijn man heb ik natuurlijk ook overwogen, maar hoe voelt dat dan; als ik nu besluit niks te doen met al deze vlinders dan ga ik hem toch niet onnodig ongerust maken. En emotioneel vreemdgaan is net zo erg als helemaal vreemdgaan vind ik en ik wil hem geen pijn doen. En ik heb het momenteel wel met hem over sleur en wat ik mis, maar wat ik eigenlijk mis is iets waarvan ik niet denk dat je dat in een relatie van 15 jaar terugstopt; verliefd zijn, tintelingen krijgen bij een simpele aanraking. Ik hou van hem van mijn kinderen maar dit is op een heel ander niveau dan waar ik nu de kriebels van krijg.

Jullie berichten helpen me wel en ik ga morgen naar kantoor met al deze verhalen in mijn hoofd en proberen om dit niet te laten misgaan. Want dat er ellende van komt dat weet ik ook....en bij een zoen gaat dit helemaal mis, weet ik ook....

bedankt tot nu toe.
Straal, dat is een goeie tip dat andere topic, ik ben zojuist begonnen met lezen!

Tja wat zou ik willen als hem dit was overkomen.... dat hij er niets mee zou doen, maar ook niet dat hij het me zou vertellen denk ik, want dat maakt toch iets stuk denk ik bij de ander.

Als ik hier niets mee doe en het gaat over dan kan ik mezelf in de ogen blijven aankijken verwacht ik... alleen het is gewoon shit dat hij een collega is die ik af en toe zie ( hij is veel buiten de deur en ik ook dus hij zit ook weer niet naast me ofzo)
Het valt me op dat mensen die je advies geven hier op het topic als 'moraalridders' poneert. Vreemd want ik meen hier toch echt welgemeend advies te lezen.

Aan je reactie lees ik dat met name de reacties van dames die zelf hun verhaal doen (als zijnde herkenbaar voor jou) positiever gelabeld worden dan dames die dat niet doen. Het feit dat mensen je alleen advies geven wil niet zeggen dat ze nooit in dezelfde soort situatie als jij hebben gezeten of nooit komen.

Feit is dat het veel voorkomt dat mensen met een relatie verliefd worden. De kunst van het nietsdoen is hier op zijn plaats, geloof me, ik spreek uit ervaring. Dus misschien dat mijn advies nu meer weegt dan eerst.
quote:salle schreef op 04 januari 2009 @ 15:12:

Een vraag aan alle dames die voortdurend met de uitspraak komen; "verliefdheid kan je overkomen maar het is aan jou wat je ermee doet".

Een uitspraak die prachtig is, die klopt als een bus etc.

De vraag is; hebben jullie het ooit meegemaakt?

Dat je echt in de situatie terecht komt waarin je tegenover elkaar staat en uitspreekt; ik vind je ontzettend leuk en vice versa.

Had mij dit een jaar geleden gevraagd en ik had net zo als "jullie" geantwoord. Maar geloof me, zo zwart/wit is het echt niet! Meestal kan je niet tussen de regels doorlezen maar, echt, het ligt iets gecompliceerder dan je doet vermoeden.

En dit is geen excuus om iets recht te breien wat krom is.

Natuurlijk vind ik weleens iemand leuk. Ik zorg er echter wel voor dat ik niet één op één met zo iemand een goed gesprek ga voeren over de sleur waarin mijn leven of relatie zich bevindt zodat we elkaar vervolgens diep in de ogen kunnen turen om elkaar de liefde te verklaren. Als je in zo'n situatie terecht komt ben je in mijn ogen al te ver gegaan. Bovendien los ik problemen in mijn relatie op mét mijn relatie.

Daarnaast, zolang slechts een minderheid van alle mensen met een relatie vreemdgaat lijkt het me niet steekhoudend om te beweren dat degenen die niet vreemdgaan moraalridders zouden zijn die niet begrijpen hoe het leven in elkaar steekt.
Ik heb ervaring aan de kant van je man.

Wil jij bij je man blijven en aan je relatie werken of wil je je verliezen in de spanning?

Daar kun je nu waarschijnlijk geen pasklaar antwoord op geven, omdat je het gewoon niet weet.

Het belangrijkste is dat jij nu nagaat wat belangrijk is voor jou.

Kortom, je moet zaken en gevoelens op een rij gaan zetten en een keuze maken. Is deze verliefdheid het waard om je man en huwelijk op te geven?

Zo niet, stoppen met dit gedrag. En kijk wat je nog wel hebt met je man.

Zo ja, eerlijk zijn naar je man en maak in hemelsnaam een keuze, laat het niet doormodderen, want dat is "killing", voor iedereen.
quote:salle schreef op 04 januari 2009 @ 15:12:

De vraag is; hebben jullie het ooit meegemaakt?

Dat je echt in de situatie terecht komt waarin je tegenover elkaar staat en uitspreekt; ik vind je ontzettend leuk en vice versa.

.Ik ben al meer dan 25 jaar bij dezelfde man , niks menselijks is me vreemd . Maarrrrrrrrrrrrrrrrrr ik heb wel altijd ontzettend goed aangevoeld wat nog net kon en wat niet . Ik zou dus nooit hebben uitgesproken dat ik iemand wel hééééél leuk vind . Ik zou er ook niet mee hebben gemaild oid . Wat ik deed als ik dacht " oei , we; héél verleidelijk " was afstand nemen . En zeker geen onderonsjes kweken .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Tammy misschien is dit een fijn toppic voor je:

Link

Hier schrijven meerdere mensen die in een relatie zitten, verliefd zijn op iemand anders maar hun relatie niet op het spel willen zetten.
quote:tammy1981 schreef op 04 januari 2009 @ 16:43:

Salle, bedankt voor je begrip. Dat is ook mijn punt, de reakties komen voornamelijk van vrouwen die dit kennelijk nooit eerder hebben meegemaakt, dit overkomt me echt...

Tammy, ik heb het in mijn eerste huwelijk ook meegemaakt.

Ik ben een keer ontzettend verliefd geweest, na twaalf jaar huwelijk. Ik kon aan niets anders meer denken. Maar die verliefdheid was ontstaan omdat ik ze bewust toegelaten had. Mijn toenmalige man raakte me nauwelijks nog aan en had voortdurend kritiek op me. Toen ik dus een andere man leuk begon te vinden, heb ik mezelf toegelaten om daarover te fantaseren. In het echte leven kwam ik namelijk ontzettend veel liefde en seks tekort. Het was veel erger dan alleen maar 'saai'. De verliefdheid was overigens wederzijds, maar ik heb er nooit iets mee gedaan. Maar dat kostte me wel een bijna bovenmenselijke inspanning, want ik hunkerde naar die man (waarvan ik me nu overigens afvraag wat ik ooit in hem gezien heb, behalve een mooi lichaam).

Wie na 15 jaar nog vlinders in zijn buik krijgt van zijn partner moet mij het recept geven!

Ik heb nu tien jaar een relatie met mijn man. Wat ik nu voor hem voel, zou ik niet echt 'vlinders' noemen. Maar het gevoel dat ik voor hem heb gaat veel dieper dan vlinders. En ik weet ook zeker dat ik nooit meer voor iemand anders vlinders zal krijgen; ik zou het niet toelaten. Doe niet aan een ander wat je zelf niet wil, wordt gezegd. Ik zou zelf niet willen dat mijn man op een ander verliefd wordt, dus zorg ik ervoor dat ik het ook niet word. Wat we hebben is me oneindig veel meer waard dan een stomme verliefdheid.
Niet doen en stoppen met flirten.

Tenzij je je huwelijk kapot wilt maken...

Jullie zoeken elkaar steeds weer op, daarom blijven die gevoelens. Als je voor je huwelijk kiest, vermijd je het contact met hem...

Het is verschrikkelijk als je partner vreemdgaat, of in ieder geval, achter je rug om flirt, mailt enz.... Het stiekeme ervan....

Werk aan je huwelijk...is mijn advies.
Ik moet je een beetje teleurstellen Tammy. Die man die jou vlinders bezorgt is misschien wel net zo 'saai en voorspelbaar' als je eigen man.

Je weet het nog niet, maar zijn vrouw weet dat al wel, hij is aardig, slaat de kinderen niet, doet braaf wat er van hem verwacht wordt, maar is wellicht niet zo'n prater thuis, en kan misschien niet zo goed voor zijn eigen belangen opkomen. Hij is wat 'rond' aan het kijken omdat het in zijn huwelijk wel aardig maar nou niet 'je dat' is en hij is, dit is een hypothese, niet het type dat problemen in een huwelijk voortvarend aanpakt. Hij gaat confrontaties het liefst uit de weg.

Trap niet in die val. Het is een herhaling van zetten, je schiet er helemaal niets mee op door met deze man in zee te gaan. Er is niks mis met lekker flirten met collega's, ga vooral je gang en geniet ervan, maar hou het daarbij.

Als jij je leven, je relatie als saai ervaart moet jij iets doen, maar niet zonder meer uitwijken naar de volgende saaie relatie. Jij neemt jezelf in elke relatie mee, en bent voor minstens 50% verantwoordelijk voor de saaiheid in je leven. Die kun je dus NU VANDAAG NOG met 50% opleuken door zelf initiatieven te nemen. Als jij zorgt dat je leven voor jou interessanter wordt, dan wordt je relatie dat vanzelf ook. Het is niet gezegd dat je man voor eeuwig je man zal blijven, maar voor zolang jij leeft ben jij wel jezelf en zit er niks anders op dan van het leven het allerbeste te maken wat ervan te maken valt!
quote:nell schreef op 05 januari 2009 @ 15:38:

Ik moet je een beetje teleurstellen Tammy. Die man die jou vlinders bezorgt is misschien wel net zo 'saai en voorspelbaar' als je eigen man.

Je weet het nog niet, maar zijn vrouw weet dat al wel, hij is aardig, slaat de kinderen niet, doet braaf wat er van hem verwacht wordt, maar is wellicht niet zo'n prater thuis, en kan misschien niet zo goed voor zijn eigen belangen opkomen. Hij is wat 'rond' aan het kijken omdat het in zijn huwelijk wel aardig maar nou niet 'je dat' is en hij is, dit is een hypothese, niet het type dat problemen in een huwelijk voortvarend aanpakt. Hij gaat confrontaties het liefst uit de weg.

Trap niet in die val. Het is een herhaling van zetten, je schiet er helemaal niets mee op door met deze man in zee te gaan. Er is niks mis met lekker flirten met collega's, ga vooral je gang en geniet ervan, maar hou het daarbij.

Als jij je leven, je relatie als saai ervaart moet jij iets doen, maar niet zonder meer uitwijken naar de volgende saaie relatie. Jij neemt jezelf in elke relatie mee, en bent voor minstens 50% verantwoordelijk voor de saaiheid in je leven. Die kun je dus NU VANDAAG NOG met 50% opleuken door zelf initiatieven te nemen. Als jij zorgt dat je leven voor jou interessanter wordt, dan wordt je relatie dat vanzelf ook. Het is niet gezegd dat je man voor eeuwig je man zal blijven, maar voor zolang jij leeft ben jij wel jezelf en zit er niks anders op dan van het leven het allerbeste te maken wat ervan te maken valt!Hee Nell dat heb je mooi gezegd! Ben 't ermee eens...
Jeetje dames, volgens mij wilde iemand in deze topic vragen of er anderen zijn die in deze situatie zitten, en niet om afgebekt te worden.

Je kunt hier over mee praten als het je is overkomen of als je zelf in de situatie zit.

TAMMY, je zit echt in de verkeerde topic.Wil je normaal advies en je verhaal kwijt, dan moet je echt even beter zoeken naar topic 'twee liefdes'. Daar zijn genoeg dames die je begrijpen, en je ook adviseren het niet te doen (zoenen) en die vertellen je hoe sommige het (hebben) ervaren.

Want ik begrijp je 200%. Ik zit in exact dezelfde situatie. Heb naast mijn lieve leuke sexy man een supersoulmate, waar ik ook vlinders van krijg. Ook nog niet gezoend, maar soms bang dat dat misschien zou kunnen gebeuren(of ik nog stevig in mn schoenen sta als ie me zou zoenen).

En ik stond er ook niet voor open! Dus meid, sluit af deze topic!
quote:vrouwtje29 schreef op 06 januari 2009 @ 22:10:

Jeetje dames, volgens mij wilde iemand in deze topic vragen of er anderen zijn die in deze situatie zitten, en niet om afgebekt te worden.

Je kunt hier over mee praten als het je is overkomen of als je zelf in de situatie zit.

TAMMY, je zit echt in de verkeerde topic.Wil je normaal advies en je verhaal kwijt, dan moet je echt even beter zoeken naar topic 'twee liefdes'. Daar zijn genoeg dames die je begrijpen, en je ook adviseren het niet te doen (zoenen) en die vertellen je hoe sommige het (hebben) ervaren.

Want ik begrijp je 200%. Ik zit in exact dezelfde situatie. Heb naast mijn lieve leuke sexy man een supersoulmate, waar ik ook vlinders van krijg. Ook nog niet gezoend, maar soms bang dat dat misschien zou kunnen gebeuren(of ik nog stevig in mn schoenen sta als ie me zou zoenen).

En ik stond er ook niet voor open! Dus meid, sluit af deze topic!
Vrouwtje29 , ze stelt OA de vraag of er mensen zijn die dit meegemaakt hebben , maar ik haal ook de vragen " Komt dit nou omdat ik sinds redelijk jonge leeftijd aan een vaste partner zit? Is dit sleur en ga ik daarom emotioneel vreemd?

En hoe vermijd ik die drang om 'gewoon' ordinair te gaan zoenen met die ander? wat doe je met dit soort gevoelens? Gaat het over ? " uit de openingspost .

Zou je niet sleur kunnen herkennen zonder verliefd op een ander te zijn geworden , of niets met die crush te hebben gedaan denk jij ?

Dat afbekken ...... ik lees voornamelijk erg wijze raad .
Vrouwtje 29, thanks voor je reactie.

Ik was nl inderdaad op zoek naar mensen die dit herkenden en ben van alle kanten van wijze raad voorzien, maar ik sluit de topic nu inderdaad af. Het is genoeg met alle adviezen en het probleem in mijn hoofd moet ik oplossen.

En nu komen natuurlijk de vragen; wat ga je doen. IK WEET HET NIET....

Vrouwtje, zullen we een nieuw topic openen?
Pfff die zoolmates toch...

Dat zijn veelal individuen die elkaars ego zodanig bevestigen en bevredigen dat dit als een verslaving werkt. Het ligt vele malen oppervlakkiger dan men denkt op dat moment, want die bevrediging gaat in op een behoefte die heel diep ligt.

Die gevoelens zijn heel menselijk. Jammer dat deze valkuil niet herkent wordt en veel mensen verdriet worden gedaan omdat de personen die hiermee te maken krijgen geen zelfbeheersing hebben en geen lange termijn gevolgen kunnen overzien.
Zoolmaat

zoveel voet afgelegd

lig ik

aangespoeld

neus vol zand

modderogen

een halve zool

zee trekt me aan

mijn maat heeft zij

verderop geworpen

hoe ik leer ben

op dit Duitse strand

verlang naar huis
stop met flirten. stop met het bellen/smsen en mailen. Want hoe langer je dit blijft doen, hoe lager de drempel om straks wél te gaan zoenen.
Kun je dit niet gewoon rationeel benaderen?

Er zijn wellicht wel tig mannen waar je je toe aangetrokken voelt. Tja...

soms is er een moment dat je denkt, o jee, dit is wel erg speciaal, maar gewoon beseffen dat dit heel normaal is en dat, wanneer je nog tig mannen zou leren kennen er ook nog wel een aantal tussen zitten waar je dit bij hebt. Echt! Het is gewoon het moment, je bent ontvankelijk, je wilt weten wat er nog meer is, en stel dat het beter is met de ander, wat dan, is het écht zoveel beter? Een scheiding is echt geen kattepis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven