Emotionele mishandeling

20-10-2017 09:02 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen ,

Ik ben en vrouw van 33 met twee kinderen van 14 en 12.

In mijn vorige relatie werd ik zowel emotioneel als fysiek mishandeld door mijn (ex) vriend die een alcoholverslaving had. Ik had het toen heel moeilijk om hier uiteindelijk voor uit te komen tov familie en vrienden, ik voelde me gefaald. Uiteindelijk heb ik toch de stap "durven" nemen om uiteen te gaan in het belang van mezelf en de kinderen.

Enige tijd later leerde ik iemand kennen. Niet veel later Woonden we samen en verliep alles redelijk vlot. Hij rookte wel zijn jointjes op tijd en stond, maar hij was rustig en kalm.

Er kwamen zoals ik elke relatie wel wat Barstjes in onze relatie na een tijdje , maar ik bedankte alles met de mantel der liefde.

Nu zijn we ruim vier jaar later en ik word dag in dag uur geconfronteerd met emotionele mishandeling. Enekele verwijten die ik naar mijn hoofd krijg geslingerd zijn : moet ik u eens het ziekenhuis in slagen ? Van u dochter zal er evenveel terechtkomen als van u , verdwijn uit mijn ogen , gij doet hier werkelijk niets in het huishouden Tis hier een stort,...

Hij zit zelf al ruim een jaar met borderline problematiek en vult zijn dagen met PlayStation spelen. Naar buiten gaat hij niet, want dat kan hij niet aan. Wat dus wil zeggen dat ik een voltijdse job heb en de boodschappen zoiezo voor mijn rekening zijn. Thuis staat de afwas ook op mij te Wachten, en koken moet ik natuurlijk ook nog doen.

Buiten de verwijten krijg ik ook veel pesterijen te verduren. Enkele voorbeelden : de kinderen hun huiswerk die niet op hun plaats ligt verscheuren en wegsmijten , zorgen dat ik geen geld heb (bankkaarten wegsteken en dergelijke) , de sleutels van de deur halen en Wegsteken zodat we niet buiten kunnnen enzovoort.

Ik ben niet van plan op die tegen vrienden of familie te zeggen . Ze zeggen dat een ezel zich geen tWee maal aan dezelfde steen stoot , maar helaas is dit wel het geval hier.
Deze man is zoek, maar ook een gevaar voor het welzijn van u en uw kinderen. Uw kinderen zijn uw eerste prioriteit, niet de mening van familie. Ga weg. Zorg ervoor dat hij geen gezamelijke schulden kan maken. Kijk of er zaken op zijn naam staan, waar u last mee kan krijgen. Bijvoorbeeld het huis, telefoon etc.
En probeer hulp voor hem te krijgen. Misschien via de huisarts.

Sterkte
Heb je een baan? Ben je financieel onafhankelijk? Wil jij dit je kinderen aandoen?
Zo snel mogelijk die man eruit zetten, ben je nou helemaal betoeterd!
Suy schreef:
20-10-2017 09:08
Heb je een baan? Ben je financieel onafhankelijk? Wil jij dit je kinderen aandoen?
Zo snel mogelijk die man eruit zetten, ben je nou helemaal betoeterd!
Ze werkt fulltime staat er.

Maar verder eens eruit met hem bescherm je kinderen en jezelf hier tegen !
Ga voor jezelf een plan bedenken om daar weg te komen, schrijf jezelf in bij een woningbouw en open je eigen rekening. laat daar je salaris op storten en zorg ervoor dat niets op jouw naam staat (of zorg ervoor dat je dit opzegt).
Op wiens naam staat het huis en als het op beider naam staat, kan je dan snel een eigen woning krijgen.

Tja dit kan gebeuren, tegelijkertijd een relatie aangaan met iemand met psychische problemen en jouw achtergrond vragen om problemen.

Zorg voor je eigen huis en toekomst en laat jezelf zien dat je dit niet pikt, je bent een rolmodel voor je kinderen.
Ik kan hier zo boos om worden hè!
Haal die kinderen uit deze situatie! Zij hebben recht op een stabiele basis. Ik begrijp echt niet dat je dit je kinderen aandoet.
En jezelf natuurlijk ook.
Stel jij jouw kinderen dagelijks bloot aan zo’n klootzak? Moet jouw dochter straks inderdaad op jouw gaan lijken en thuiskomen met jongens/mannen die haar dagelijks mishandelen?

Is je andere kind een zoon? Wat vind je ervan dat hij straks zijn vriendinnen/vrouw zo behandelt?

Vrouw, jij hebt geen man nodig! Je doet nu ook alles zelf. Een huis zonder man brengt rust en veiligheid voor jou en je kinderen.

Maar hé, het is maar een idee hoor. Jammer dat de meningen van he familie en je ‘gezichtsverlies’ belangrijker zijn dan de dagelijkse mishandelingen die jij en je kinderen moeten doorstaan. Mijn keuze is het in ieder geval niet.
Jij bent verantwoordelijk voor je kinderen en maakt ze nu kapot door bij die vent te blijven.
Wat ben je dan voor moeder joh!
Simitçi schreef:
20-10-2017 09:09
Ze werkt fulltime staat er.

Maar verder eens eruit met hem bescherm je kinderen en jezelf hier tegen !
Oh, ja, ik kon er niet helemaal uithalen of dat een fulltime baan buitenshuis was of dat ze aan die vent een fulltime job heeft
Ben je nou helemaal gek geworden dat je dit je kinderen aandoet!

Jij bent hier degene die je kinderen blootstelt aan dit stuk vreten en hen in zo'n situatie laat opgroeien.

Hier is maar één oplossing: zo snel mogelijk uit elkaar en zorg voor een veilige en stabiele basis voor je kinderen.

Zet die trots maar opzij, die is volledig onterecht, je bent verdorie moeder! Handel daarnaar!

En geen mannen meer totdat je kinderen op zichzelf zijn en jij geleerd hebt om foute mannen te herkennen.
Het zit je niet mee.
Ook deze man is nou niet bepaald de hoofdprijs.

Eens met de anderen hier.
Zo snel mogelijk weg bij die man.
ik schrik hier wel van, hoe kun je dit je eigen kinderen aandoen? Dat je je het jezelf aandoet ala, maar je kinderen? Jeetje, dat is kindermishandeling.
Zet je prioriteiten even beter, namelijk
1) je kinderen op de eerste plek, in plaats van jezelf of je partner.

Zorg voor een veilige omgeving voor je kinderen, plaats ze bij familie of voogd, als je bij deze partner wil blijven. En anders, vertrek deze week, en zoek veiligheid, dit kan nog wel eens erg vervelend worden omdat je emotioneel jezelf symbiotisch en afhankelijk hebt gemaakt, dus te verwachten is dat je toch weer contact met hem op gaat nemen, ten koste van je kinderen, omdat je niet op jezelf kan zijn en zelfstandig emotioneel genoeg bent om alleen te zijn los van hem. Erken dat, en zorg dat je kinderen buiten deze relationele shit blijven.
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 20-10-2017 09:27
68.50% gewijzigd
Je hebt twee keuzes:
1. Je zet hem eruit
2. Je gaat zelf weg
Waarom zou je je eigenlijk schamen terwijl hij zich zo achterlijk gedraagt? Wat een malloot, serieus?! De hele dag met je luie reet op de bank spelletjes spelen en vervolgens tegen je vriendin zeggen dat het een rotzooi is? Pfffffff nee inderdáád, misschien kan hij z'n spelletje even op pauze zetten en daar wat aan gaan doen.

Is het jouw huis? Dan zou ik hem met bank en al het huis uit laten slepen en de deur achter hem dichtgooien. Opgeruimd staat netjes. En als je het niet voor jezelf durft te doen, doe het dan ajb voor je kinderen.
Nee, ik zou het dommer vinden als je bij hem zou blijven dat als je weggaat. Je hoeft aan je omgeving niet alle details te vertellen als je dat niet wilt. Je kunt het er ook op houden dat het "gewoon niet werkte", hij hele dagen thuis en jij fulltime werk. Het was niet wat je ervan verwachtte.
Max1984 schreef:
20-10-2017 09:21
Het zit je niet mee.
Ook deze man is nou niet bepaald de hoofdprijs.
Kiest ze zelf voor. Ik ben gestopt na joints roken, hele dag PlayStation en niet naar buiten gaan. En ze is veel te snel gaan samenwonen.
Echt zo sneu voor je kinderen dat je steeds van die beschadigde en verslaafde types uit kiest,. Blijf dan alleen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je hebt al een enorm grote fout gemaakt door zo snel te gaan samenwonen met een man die blowt. En dat terwijl je al kinderen had en uit zo'n afschuwelijke relatie kwam.

Schakel als de sodemieter je familie en vrienden in. Doe desnoods aangifte tegen deze vent. Maar het belangrijkste; ga per direct weg bij deze vent. Wat een kansloos geval.
En zorg dat je nooit meer in een relatie stapt als je niet in staat bent om de juiste persoon uit te zoeken.
Ananas schreef:
20-10-2017 09:15
Stel jij jouw kinderen dagelijks bloot aan zo’n klootzak? Moet jouw dochter straks inderdaad op jouw gaan lijken en thuiskomen met jongens/mannen die haar dagelijks mishandelen?

Is je andere kind een zoon? Wat vind je ervan dat hij straks zijn vriendinnen/vrouw zo behandelt?

Vrouw, jij hebt geen man nodig! Je doet nu ook alles zelf. Een huis zonder man brengt rust en veiligheid voor jou en je kinderen.

Maar hé, het is maar een idee hoor. Jammer dat de meningen van he familie en je ‘gezichtsverlies’ belangrijker zijn dan de dagelijkse mishandelingen die jij en je kinderen moeten doorstaan. Mijn keuze is het in ieder geval niet.
Dat laatste inderdaad. Je laat je kinderen in een klote situatie zitten, om de reacties die je krijgt. Dan heb je je prioriteiten verkeerd.
Inderdaad heb je niet echt geselecteerd op een man waar je een beetje op kan bouwen.
Voor de tweede keer heb je een grote (selectie) fout gemaakt.

Maar dat is achteraf gepraat. Nu moet je proberen daar zo snel mogelijk mee te kappen. Zeker voor je kinderen. Maar natuurlijk ook voor jezelf. Je wil toch ook een beetje leuk leven hebben? Je bent verdorie pas 33 jaar. Dus probeer er wat van te maken.

En bedenk dat je beter geen partner kan hebben dan een slechte man.
Dus alleen omdat je bang bent voor reacties en gezichtsverlies stel jij je kinderen liever bloot aan weer zo'n klootzak dan dat je ze beschermd?
Zou je niet eens je kinderen op de eerste plek gaan zetten? Dan maar even door het stof, maar doe in godsnaam iets om ze uit die onveilige toestand te halen zeg :nope:
Eens met bovenstaande reageerders...

Daarnaast, waarom denkt iedereen die in een 'minder goede relatie' zit toch aan dat er in elke andere relatie ook gaandeweg wel barstjes ontstaan? Misschien heb ik een andere definitie van 'barstjes', maar in mijn relatie zitten geen 'barstjes'. En we zijn toch al ruim 18 jaar samen...

Succes TO, je weet zelf al lang dat je weg moet bij deze laml*l... Nu nog uitvoeren die wetenschap!
Je bent niet verplicht om met iemand om te gaan.
Je bent een vrij mens.
Je kan hem uit je huis zetten. Of zelf gaan als het jouw huis niet is.

Maar je doet het niet. Dan vind je de nadelen toch nog niet erg genoeg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ben niet van plan op die tegen vrienden of familie te zeggen . Ze zeggen dat een ezel zich geen tWee maal aan dezelfde steen stoot , maar helaas is dit wel het geval hier.
Het is volkomen onbelangrijk wat je vrienden ervan vinden. Goede vrienden blijven altijd bij je. Slechte vrienden kan je missen. Trots, misplaatst of niet, wekt geen enkele bewondering en het helpt je ook niet verder.
Kijk nou toch eens naar jezelf.
Tenslotte telt alleen wat waar is.
Zucht....Ik word hier weer zo moe van. Alles is eigenlijk al gezegd, maar misschien helpt wat extra overdaad:
Schop die kerel het huis uit.
Voer een goed gesprek met je kinderen en zet ze voortaan op de eerste plek
Wees kritischer in de selectie van een nieuwe partner. (Voorlopig überhaupt niet lijkt me)
Ga in therapie om te ontdekken waarom je jezelf en je kinderen steeds zo laat behandelen.
En leer van je fouten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven