en wat nu...

26-09-2012 11:12 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva'ers,

wil even mijn verhaal kwijt, man 40, geen kinderen, na 10 jaar relatie en waarin de laatste 2 jaar gekenmerkt worden door een totaal versteende relatie. We komen samen niet verder dan samen leven. De emoties voor elkaar zijn helaas vervlogen.

Hebben een paar keer geprobeert om de draad weer op te pakken, maar na een paar weken zijn we weer terug bij af.

Nu heb ik aangegeven, 3 maanden geleden om te willen stoppen met de relatie. Dit gaf wel veel weerstand bij haar. We proberen het maar weer eens..maar behalve plannen gebeurt er van twee kanten niks.

Echter ik ben 2 maanden geleden iemand anders tegen gekomen, waar het ontzettend mee klikt en ik behoorlijk verliefd op geworden ben.

Haar situatie is gelijk aan die van mij. Ze zit ook al een lange tijd op een doodspoor en wil haar leven graag een andere wending geven.

We hebben het idee dat we heel goed klikken en dat er toekomst in zit voor samen.

Ze heeft wel twee kinderen van 3 jaar en van 8 maanden.

We willen beide graag samen verder, maar vragen ons ook af, kan je meteen vanuit de ene relatie, waarvan nog heel veel afgesloten moet worden, zo in een andere stappen.

Doordat we beide al een tijdje "klaar" zijn in de huidige relatie, lijkt het in indergeval voor mij, dat ik vrij in mijn emoties ben om een nieuwe serieuze relatie aan te gaan.

Is het verstandig om meteen alles samen te willen gaan doen, samenwonen, samen de relatie. Of heeft dit echt pas kans van slagen als je beide een tijdje voor jezelf gehad hebt?

Hoor graag of er lezers zijn die deze situatie herkennen en hoe ben jij hier toen mee omgegaan???

Bedankt

Roadrunner40
Voor jou is eigenlijk maar een vraag belangrijk en dat is of jouw relatie idd op is.

Als je er van uit gaat dat zij bij haar man en kinderen blijft en weggaan uit je huidige relatie betekent voor jou dat je single bent en het mss een paar jaar duurt voordat je een nieuwe relatie hebt. Wil je dan nog steeds weg bij je huidige vriendin?

Harry Jekkers zong ooit "De eenzaamheid is soms erger met z'n 2". Voelt het voor jou zo? Voelt het idee om de komende 2 a3 jaren alleen op een flatje zitten als een opluchting/bevrijding of als je grootste nachtmerrie?

Als je die vraag voor jezelf beantwoord hebt, weet je ook wat je moet doen. En dat is of echt vechten voor je huidige relatie en alles opbiechten, inclusief je plannen om samen te gaan wonen met je minnares en daarna alle contact met je minnares verbreken.

Of je koffers pakken en ook echt vertrekken.

En vergeet niet: als je zelf niet kiest wordt er voor je gekozen en dan kun je wel eens echt met lege handen komen te staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven