Eng nieuwe mensen

11-11-2018 16:05 16 berichten
Hoii

Ik zou gaan drinken ergenz met mijn vriendin. Enige die ik heb. Heb weinig sociale contacten en vind dat eng. Hoe ik overkom ben onzeker heb ook vermijdende persoonlijkheids stoornis

Nu zegt ze er komen 3 vrienden van haar ook. En ik ben bang. Iemand tips hoe ik niet dichtklapt en ook praat met ze.
anoniem_64f8a32e2081d wijzigde dit bericht op 11-11-2018 16:05
Reden: Fout
4.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mensen zijn gek op praten over henzelf. Bedenk vooraf flink wat vragen.
Damned if I don’t
De meeste mensen praten graag over zichzelf. Dus bedenk een paar vragen die je aan ze kunt stellen. Bij voorkeur vragen waar je zelf ook het antwoord op wilt geven. Als ze dan vragen 'en jij?' kun je ze ook beantwoorden.
Verder goed dat je het contact aan wilt gaan!
Weet je vriendin dat je dit moeilijk vind? Als zij het weet kan ze je wel op weg helpen met voorstellen en zo. Het loopt vast wel los en word vast hartstikke leuk! Have fun.

En inderdaad, stel vragen die makkelijk zijn. Luchtige onderwerpen.
Onze tijd is nu.
“Hé, wat leuk. Hoe kennen jullie elkaar allemaal?” -Daar komen vaak ellenlange verhalen van.
Nitflex schreef:
11-11-2018 16:33
“Hé, wat leuk. Hoe kennen jullie elkaar allemaal?” -Daar komen vaak ellenlange verhalen van.
Dit, toon oprechte interesse en heb vooral veel plezier in het gezelschap! Maak je niet druk om je onzekerheid! Hoe drukker jij je maakt hoe groter de kans dat je dichtklapt. En als je dichtklapt dan benoem je dat gewoon. "Ik vind dit best lastig, heel gezellig, maar wel lastig". Vaak krijg je dan hele lieve reacties :) . Veel plezier!
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Gooi er een netflix serie in die je graag kijkt. Nog leuke reizen gemaakt dit jaar? Vraag om kroeg of restaurant tips etc. Mensen praten idd graag over zichzelf.
Iemand vraagt aan jou: wat doe je voor werk? Jij denkt: oei, heb ik helemaal geen zin om uitgebreid over te vertellen. Dus je zegt: ik werk in een supermarkt (bank, kapsalon, snackbar), wat voor werk doe jij? En daarna: hoe ben je daar terecht gekomen? Wilde je altijd al dierenarts (nagelstylist, dakdekker) willen worden? Wat voor projecten (klanten, opdrachten) doe je allemaal? Wat doe je als je niet aan het metselen (masseren, mensen verzorgen, honden trimmen) bent?
Wat eten we vanavond?
Ze heeft je best wel voor het blok gezet, door die vriendinnen uit te nodigen en je dat daarna mede te delen...
Je kunt ervan balen... (wat ik ook zou snappen). Je kunt ook denken dat je dit in je schoot geworpen krijgt: zelf weinig contacten en de kans deze vriendinnen beter te leren kennen. Tips om het ijs te breken zijn al gegeven... hopelijk wordt het ongedwongen gezellig!
Raar dat je vriendin jou zo voor het blok zet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Waar ben je precies bang voor?
Hi Coco,

Hopelijk ben je ondertussen gezellig aan het borrelen en, ondanks dat je vriendin je wat voor het blok heeft gezet, ze je wel betrekt in het gesprek. Weet ze dat je daar moeite mee hebt? Stel idd vragen, komt goed. Op de antwoorden kun je zelf ook weer op inhaken.

Hoe is het verder met je?
wij slapen nooit.
Beetje vragen stellen en alles komt goed? Zo werkt het natuurlijk niet. Ten eerste is het niet erg slim om interesse te veinzen. Ten tweede weet je niet hoe het gesprek verder zal verlopen. Het kan bv opeens klaar zijn, als je alles gevraagd hebt wat je je had voorgenomen. En wat als ze jou het hemd van het lijf gaan vragen?

Hoe dan ook je moet het gesprek gaande kunnen houden, op een natuurlijke manier...
Hoofdzaak is : wees jezelf en wees niet bang je 'zwakheid' te tonen...
Magister schreef:
11-11-2018 19:19
Beetje vragen stellen en alles komt goed? Zo werkt het natuurlijk niet. Ten eerste is het niet erg slim om interesse te veinzen. Ten tweede weet je niet hoe het gesprek verder zal verlopen.
Veinzen? Hoezo veinzen?
Ik denk dat je bij onzekerheid en van dat hyper-zelfbewustzijn erg gefocust bent op jezelf, wat mensen van jou vinden, van je nerveuze gevoel en je onhandigheid. Als je die focus verlegt naar de mensen om je heen, raak je dat jezelf-onder-een-vergrootglas meestal wel kwijt.
Wat eten we vanavond?
Bedabkt voor de tips ben er nu en gaat best goed
Magister schreef:
11-11-2018 19:19
Beetje vragen stellen en alles komt goed? Zo werkt het natuurlijk niet. Ten eerste is het niet erg slim om interesse te veinzen. Ten tweede weet je niet hoe het gesprek verder zal verlopen. Het kan bv opeens klaar zijn, als je alles gevraagd hebt wat je je had voorgenomen. En wat als ze jou het hemd van het lijf gaan vragen?

Hoe dan ook je moet het gesprek gaande kunnen houden, op een natuurlijke manier...
Hoofdzaak is : wees jezelf en wees niet bang je 'zwakheid' te tonen...
Dat ja.
Vind het daarbij zelf helemaal niet prettig mensen die de ene na de andere vraag op mij afvuren en ondertussen niks loslaten over zichzelf. Nee dan kun je beter gewoon eerlijk zijn al snap ik dat het lastig is als je met een enorme onzekerheid kampt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven