Enige met een 'time line'?

24-12-2009 09:31 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraag me iets af..

Ik ga al 5 jaar met mijn vriend, we wonen sinds begin in 'zijn' huur huis in adam.

Ik ben zelf 27 en zeg al sinds jaar en dag dat ik voor mijn 30ste in een groter huis wil zitten (in ieder geval groot genoeg om een eerste kindje in te kunnen krijgen), hoop problemen gehad met vriend, hij heeft een flinke depressie gehad, en hoop andere elende, waardoor wij niet eerder een ander huis konden zoeken.

Maar nu begint het toch te kriebelen, ik wil een ander huis, ik ben 27 en wil 'beginnen' met uitbreiding etc..

Mijn vriend is iemand die altijd wel beren op de weg ziet, en zegt ook nu weer, de economie is slecht, wacht eerst tot ik weer helemaal beter bent etc..

Ik zeg hem dan dat ik me zorgen maak over de toekomst en ben bang dat ik op mijn 30ste nog in dat huis zit, en dat ik dan een zelfde antwoord kan krijgen als dat ik nu al jaren krijg '' rustig aan het komt allemaal wel goed' . Er bekruipt me een naar gevoel dan ik dan 'te laat' ben om nog iets nieuws te beginnen..

dus lieve dames mijn vraag : '' ben ik overdreven in het willen van bepaalde dingen voordat ik 30 ben? Maak ik me onnodig zorgen?

ben ik de enige met een 'time line' in mijn hoofd?

Heeft mij vriend gelijk, en moet ik dingen op zijn beloop laten?

Mijn vriend zegt ook altijd,'garanties krijg je nou eenmaal niet in dit leven'
Alle reacties Link kopieren
Het komt op mij inderdaad over alsof jouw vriend wel hard bezig is met het oplossen van zijn problemen. Dus hij is wel bezig met het werken aan een toekomst. Dat dat begint met het oplossen van zijn eigen problemen. Aan een gezin ben je denk ik pas toe als je stabiel in het leven staat. En hij doet zijn best om zo ver te komen. Hij zegt verder dat hij zeker die wens heeft. Hij geeft ook zoveel om je dat hij je zelfs een garantie wil geven. Ik zou me dus niet al te druk maken. Het komt wel.

En als je het hebt over stilstaan. Je blijft denk ik pas stil staan als je bij iemand blijft omdat het zo lekker makkelijk is. Of omdat je nou eenmaal graag kinderen wil, terwijl je vriend het niet helemaal voor je is. Of wanneer je een relatie begint met iemand die zozo is. In het geval van TO heeft ze de man gevonden met wie ze dat allemaal wil doen, man wil het ook maar wil eerst beter worden, man werkt hard aan beter worden...toekomst komt dichterbij. In mijn ogen geen stilstand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven