Ervaringen contacten van datingsites

09-09-2009 15:46 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar jullie positieve en negatieve ervaringen met contacten die jullie via datingsites opdeden. Maar je hoeft niet bekend te maken wat de naam van de datingsite is, ook niet - vanwege de herkenbaarheid - wat de nickname was van de persoon met wie jullie die ervaring hadden.

Met ervaringen bedoel ik:

- inhoud van berichten die het contact jou verzendt en wat jij terugverzendt (via de datingsite of e-mailcorrespondentie), samengevat, anders wordt het veel te uitgebreid;

- het verloop van de chat (ofwel van de datingsite zelf, ofwel via MSN), samengevat, anders wordt het veel te uitgebreid;

- het verloop van de date op het moment dat jullie elkaar ontmoeten.

Wat ik niet in dit topic wil aankaarten is de dating site zelf (wat de regels daar zijn, hoe het contact tot stand komt), maar wel het moment dat het contact er eenmaal is.

Ik wil wat meer inzicht hebben, dus het lijkt me leuk als jullie je ervaringen vertellen.

Ik wil ook mijn opvallende date-ervaringen neerzetten.

Een voorbeeld vond ik op:

http://www.mvlife.nl/forum/topic.php?TopicId=181
World of Warcraft: Legion
Weet niet of http://www.happysingles.nl geld kost. Ik zal ernaar kijken. Maar het aantal datingsites waar ik ingeschreven sta, wil ik echter beperken. Ik wil ook andere manieren proberen dan datingsites, om aan de vrouw te komen.
quote:hans66 schreef op 09 september 2009 @ 23:16:

Westelijk deel van Duitsland is het enige deel buiten Nederland wat me aan zou trekken, en misschien Nederlands- (of Vlaams)sprekende Belgen.Helaba manneke, niet onder mijn vrouwen komen jagen he, dat is niet plezant zulle!
Ghe brengt me nochtans op een idee, om ook eens naar de Belghische meiskes te kijke. Ik weet nog plezante spellekes.
Check dan eens www.rendez-vous.be Is meer dan een datingsite, is niet helemaal gratis maar het kost(te) ook geen fortuinen. En vergeet niet: in vergelijking met Nederlandse zijn Belgische meiskes niet zo verbaal ad rem maar dat wordt dubbel en dik gecompenseerd.
quote:hans66 schreef op 10 september 2009 @ 06:30:

Als Dushi milieubewust is, dan in een groene kliko.Uiteraard de groene
Te lange profiels trekken mij ook nooit. Net wat jij al zegt Hans: waar moet je dan nog over chatten om elkaar beter te leren kennen. Maar te korte is bij mij ook niet echt een pre. Ach foto's, ik heb er al zoveel gezien, ze geven mij niet perse een goed beeld van iemand. Het is fijn als er eentje bij zit zodat je iemands gezicht goed ziet. Kun je je toch een beeld vormen van iemand. Foto's in de sneeuw zie ik dan weer als: sportief type die van wintersportvakanties houdt. (als je dan niet direct een gezicht in beeld hebt)
Ik heb mijn vriend ook ontmoet via een datingsite.

Vóór hem heb ik 1 date gehad met iemand wat op zich prima verliep alleen wilde meneer enkel seks. Nu was ik niet direct opzoek naar een vaste relatie maar zeker ook niet naar een seksrelatie dus dat was niks.

Daarna zag ik een fotootje van mijn vriend en die foto sprak me heel erg aan. Wat gemaild, gebeld en uiteindelijk ontmoet. 3 weken na die ontmoeting zaten we samen in Afrika. Op vakantie wel te verstaan.

Hahahaha erg snel maar heel leuk. Na iets meer dan 2 jaar samen gaan wonen en nu nog steeds happy.
quote:Dushi74 schreef op 14 september 2009 @ 16:48:

Foto's in de sneeuw zie ik dan weer als: sportief type die van wintersportvakanties houdt. (als je dan niet direct een gezicht in beeld hebt)Foto's in de sneeuw zijn leuk. Ik hou i.h.a. van sneeuwlandschappen, vooral als het zwaarbewolkt is, en het sneeuwt. Ik bedenk me, dat dat geen probleem is als dezelfde persoon (in mijn geval vrouw) ook in haar album (fotoruimte op datingsite) nog een andere goed herkenbare foto heeft. Maar als de sneeuwfoto haar enige foto is...?
Een familielid van mij (ik kan vanwege de herkenbaarheid niet zeggen wat de familierelatie is) heeft een tijd geleden zijn vrouw verloren, omdat die overleed aan multiple sclerose. Hij bleef toen met zijn zoon alleen, en heeft via een datingsite een nieuwe vrouw leren kennen, met wie hij nu samenwoont. Ik dacht toen: wat hij kan (hij is ouder), kan ik ook.

Ik ging gisteren uit, en had in bijna lege kroeg (ik heb het verkeerde moment uitgekozen om uit te gaan) oogcontact met drie dames die wat met het kroegpersoneel zaten te kletsen. Datingsites zullen bij mij niet de enige manier zijn.
hans66 wijzigde dit bericht op 14-09-2009 19:50
Reden: Zin staat bij verkeerde alinea
% gewijzigd
quote:hans66 schreef op 14 september 2009 @ 18:24:

Een familielid van mij (ik kan vanwege de herkenbaarheid niet zeggen wat de familierelatie is) heeft een tijd geleden zijn vrouw verloren, omdat die overleed aan multiple sclerose. Hij bleef toen met zijn zoon alleen, en heeft via een datingsite een nieuwe vrouw leren kennen, met wie hij nu samenwoont.

Ik dacht toen: wat hij kan (hij is ouder), kan ik ook. Ik ging gisteren uit, en had in bijna lege kroeg (ik heb het verkeerde moment uitgekozen om uit te gaan) oogcontact met drie dames die wat met het kroegpersoneel zaten te kletsen. Datingsites zullen bij mij niet de enige manier zijn.

Maar je bent er niet op afgestapt? Je hebt niet via de barman de dames ( of een van de dames ) een drankje aangeboden?

Zonde, Hans.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het eerste waar ik op selecteer is profiel en wat iemand gestuurd heeft. Staat dat me tegen, dan geen reactie en block ik diegene.

Als het berichtje en profiel redelijk zijn, stuur ik wat terug. Blijkt na een paar keer mailen dat ook dat contact goed verloopt, dan geef ik t adres van mijn 'dating-msn' (dus heeft iemand nog steeds mijn naam niet)

Meestal eerst een redelijke tijd MSN-en. Minimaal een paar weken. Evt bellen maar dat gaat nooit van mij uit (soms wil iemand graag stem horen)

Als we afspreken, dan dicht bij station in een openbare ruimte, café bijvoorbeeld.

Eén keer heb ik iemand mij thuis laten ophalen. Niet volgens mijn principes eigenlijk, maar hij kwam zo ontzettend betrouwbaar over dat ik t afgesproken had voor ik t wist (en was ook echt een brave hendrik. Niks voor mij dus)

Resultaten

Wat eruit kwam: paar leuke dates, met paar dates ook gezoend en sex gehad. Heb nog met eentje contact nu.

Met een ander had ik contact verbroken maar ik kwam de beste man bij een vriendin op verjaardag weer tegen (oeps)

Verder een aantal dates die leuk waren maar waar niet gezoend of gesext is. Heb nog met twee van die jongens contact.

Ook een aantal contacten via MSN en mail zijn op niks uitgelopen. Nooit ontmoet dus.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 september 2009 @ 18:34:

Maar je bent er niet op afgestapt? Je hebt niet via de barman de dames ( of een van de dames ) een drankje aangeboden?

Zonde, Hans.

Toen ik terugliep naar huis, had ik spijt dat ik niet meer deed dan frequent naar hen kijken. Waren ze niet te jong? Ik had hen inderdaad kunnen trakteren. Toen ze weggingen keek ik op, maar ik had hen kunnen groeten. Ook niet gedaan. Nog net niet zelfverzekerd genoeg, maar wel zelfverzekerder dan vroeger.

Ik zal geregeld dat soort fouten maken. Maar ik zal minder snel de moed opgeven dan ik in het verleden deed.
Moonlight,

Ik denk dat mannen gezien de weerbaarheid sneller richting MSN en date kunnen gaan dan vrouwen. Het lijkt me daarom verstandig hoe jij het aangepakt heb, want je weet vaak niet precies wie je voor je hebt. Maar ikzelf ben ook erg voorzichtig.
leuk.. ervaringen delen:

afknappers:

ellenlange intro's en bijv. alleen al de zin, leuk dat je mn profiel komt bekijken.. (nee dat doe ik niet maar dat is wat ik zie zonder je profiel te openen..)

overduidelijke standaard berichten krijgen

exact dezelfde berichten krijgen (handig, vriendinnetje ook op zelfde datingsite)

berichtjes met a one track mind.. (lees sex)

4 keer interessehartjes sturen en het mailtje geen interesse blijkbaar niet snappen..

foto's die lijken op een bajes snapshot

irritant:

zelf de moeite nemen om een persoonlijk berichtje te sturen en vervolgens geen enkele reactie terug krijgen, dan nog liever een geen interesse

don'ts:

te lang blijven mailen en niet afspreken, in het echt blijkt het dan toch net even anders te zijn...
quote:hans66 schreef op 14 september 2009 @ 19:57:

Moonlight,

Ik denk dat mannen gezien de weerbaarheid sneller richting MSN en date kunnen gaan dan vrouwen. Het lijkt me daarom verstandig hoe jij het aangepakt heb, want je weet vaak niet precies wie je voor je hebt. Maar ikzelf ben ook erg voorzichtig.

Dank je. Zeker omdat ik via Hyves en Facebook gewoon te vinden ben, geef ik niet zo snel mijn echte naam.

Ben je de laatste dagen nog actief geweest op de datingsites? Staan er vrouwen tussen met dezelfde interesses als jij?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:Biba72 schreef op 19 september 2009 @ 23:30:

irritant:

zelf de moeite nemen om een persoonlijk berichtje te sturen en vervolgens geen enkele reactie terug krijgen, dan nog liever een geen interesse

heel hinderlijk!

ik ben er inmiddels wel achter dat een eerste persoonlijk bericht kort en krachtig moet zijn. dat geeft het meeste respons. in het begin wilde ik wel eens een paar regels tikken maar dat was dan blijkbaar too much info. een korte reactie nodigt blijkbaar sneller uit om erop te reageren.
ik heb tot nu toe nog geen positieve ervaringen met datingsites, maar misschien komt dat ook omdat er heel veel mannen aanbod is, dus de vrouwen keuze genoeg hebben
Even mijn ervaringen opsommen.

1. Iemand schreef: "Hey.... jij daar ik zet bij deze de eeste stap en jij de tweede??" Ik reageerde met: "Ja, is goed. En de derde is een foto? :)" Afwijzing volgt. Ik vond die "iemand" gemakzuchtig omdat die niet de moeite heeft genomen een behoorlijk profiel te schrijven. En een foto erbij te zetten. Bij een datingsite vind ik dat een must. Dat anderen die eis stellen, vind ik vanzelfsprekend.

2. Het valt me op dat veel vrouwen afkappen (vooral op Paiq) als ze merken dat ik geen relatie heb gehad. Daar loop ik trouwens niet mee te koop. Ze zijn dus erg kieskeurig. Zo'n eis zou ik niet stellen, maar het is wel zo dat de meeste vrouwen gescheiden zijn, of uitgemaakt hebben.

Waarschijnlijk is datingsites niet mijn ding, maar ik geef het voor één betaalde periode (voor Lexa en Relatieplanet) het voordeel van de twijfel. Misschien toch vaker naar de kroeg waarbij het misschien gemakkelijker gaat om contact te komen met vrouwen.

Ik heb vroeger ook wel een datingsite geprobeerd, uitsluitend gratis, maar ik ben er mee gestopt omdat er te veel mannen en te weinig vrouwen waren. Vrouwen kunnen kiezen en kunnen de eisen opschroeven, en mannen worden massaal afgewezen. Nu geef ik het niet zo snel op.
Tot gisteren stond ik ook op een datingsite.

De berichten die ik kreeg varieerden van de bekende hartjes tot getrouwde mannen die 'spanning' zochten tot zelfs uitnodigingen voor een trio (met goed vinden van de partner jajajajaja).

Ik heb ongeveer 3 maanden gechat(op de site),later msn en bellen/smsen met een man waar ik toch wel iets voor voelde.

Hij deed de mooiste beloftes,zei wat ik horen wilde,maar zodra ik begon over afspreken hield hij de boot af (trauma na scheiding,3 jaar geleden,en belofte aan zijn kinderen om geen relatie te beginnen tot ze ouder zijn).

Uiteindelijk heb ik dit contact afgebroken.

Drie weken geleden begon ik bij toeval(door een grap die hij maakte) te chatten met een man,en tot vandaag kleppen we dagelijks op msn en de telefoon,urenlang.

Er is nog geen afspraak voor een date,we werken allebei in de zorg,dus ook weekenddiensten,maar het gaat zeker gebeuren.

Ik sta er na de eerste ervaring wat afwachtender en meer nuchter in,we zien wel hoe het loopt.
Ik heb een aardige foto op RP staan, een kort en bondig verhaal, pofiel helemaal ingevuld.

Na drie weken: Helemaal niks. Van geen enkele dame een reactie. Is dit normaal bij mannen? Leunen vrouwen achterover omdat ze overspoeld worden met hartjes? Of ben ik niet leuk genoeg; dat kan natuurlijk ook nog.
euh Karin... is happysingles.nl een datingsite?? zou je niet denken dat de mensen die zich daar aanmelden.. juist blij zijn met die status en dat dus ook zo willen houden?

Zo komt de naam op mij over tenminste.

Of is het een verkapte versie van; hoe harder ik roep dat ik happy ben alleen , hoe meer ik het eigenlijk niet ben?

Wat dat betreft heb ik altijd wel respect voor de mensen die single zijn en er vooruit durven te komen dat ze daar helemaal niet zo happy mee zijn.
@ qthee, ik moet zeggen als vrouw wordt je de eerste dag al overspoelt met hartjes, maar dat zijn vaak alleen maar van mannen met sexuele interesse, behoorlijk irritant.

Maar ja, degene die het hardste schreeuwt wordt gehoord toch? Is er niemand die je zelf leuk vind op die site?

Doen dus, laat jezelf horen.

En eerlijk is eerlijk.. vrouwen scannen ook op mooie koppies. Maar ik denk mannen ook..

Wat mij aan zou spreken is als een man ouderwets moeite voor me doet. Vrouwen willen zich speciaal voelen dus stuur iemand die jou leuk lijkt een berichtje met waarom je haar leuk vind zonder te overdrijven.

Iemand die bijvoorbeeld niet brad pitt is, maar wel schrijft met humor en iets in mij ziet wat iemand anders niet ziet, zou zeker mijn interesse wekken..

Ik als moderne vrouw kan het weten ;) en ik mis de moeite die een man voor je doet wanneer hij echt verliefd is, bij de hedendaagse man nogal. Het is altijd van 'we zien wel' . Vrouwen willen altijd nog wel een beetje veroverd worden (eeuh niet té fanatiek worden maar ben wel zeker van je zaak).

Tijd voor actie dus!
Thanx Sanna, leuk dat je me even inzicht geeft van "de overkant". Ik ben eigenlijk direct na inschrijving 3 weken met vakantie gegaan en vond bij terugkomst een lege inbox.

Ik zal vanavond eens doen wat je schreef en wie weet. Misschien moet ik Brad's koppie maar als foto toevoegen want inderdaad mannen scannen ook koppies. Foto weglaten lijkt me geen goed idee want bij dames sla je zo'n profiel snel over.

To be continued.
quote:hans66 schreef op 20 september 2009 @ 22:36:

2. Het valt me op dat veel vrouwen afkappen (vooral op Paiq) als ze merken dat ik geen relatie heb gehad. Daar loop ik trouwens niet mee te koop. Ze zijn dus erg kieskeurig. Zo'n eis zou ik niet stellen, maar het is wel zo dat de meeste vrouwen gescheiden zijn, of uitgemaakt hebben.

ikzelf ben 32 en heb ook nog nooit relatie gehad. Dit zou ik nooit vertellen vooraleer ik iemand in het echt heb gezien en er al een vertrouwensband is. Geen relatie-ervaring is nu eenmaal een afknapper van formaat... Maar jij vertelt het dus wel al vooraleer je met iemand hebt afgesproken ?
Moonlight, ik vind het raar dat jij iemand niet antwoordt, als degene je niet aanstaat, en daarna zelfs blockt. Belachelijk.

Als ik een mailtje krijg van een man die mij niet leuk lijkt, stuur ik netjes een berichtje terug, dat ik helaas voor hem geen interesse heb. Wel zo netjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven