Ervaringen contacten van datingsites

09-09-2009 15:46 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar jullie positieve en negatieve ervaringen met contacten die jullie via datingsites opdeden. Maar je hoeft niet bekend te maken wat de naam van de datingsite is, ook niet - vanwege de herkenbaarheid - wat de nickname was van de persoon met wie jullie die ervaring hadden.

Met ervaringen bedoel ik:

- inhoud van berichten die het contact jou verzendt en wat jij terugverzendt (via de datingsite of e-mailcorrespondentie), samengevat, anders wordt het veel te uitgebreid;

- het verloop van de chat (ofwel van de datingsite zelf, ofwel via MSN), samengevat, anders wordt het veel te uitgebreid;

- het verloop van de date op het moment dat jullie elkaar ontmoeten.

Wat ik niet in dit topic wil aankaarten is de dating site zelf (wat de regels daar zijn, hoe het contact tot stand komt), maar wel het moment dat het contact er eenmaal is.

Ik wil wat meer inzicht hebben, dus het lijkt me leuk als jullie je ervaringen vertellen.

Ik wil ook mijn opvallende date-ervaringen neerzetten.

Een voorbeeld vond ik op:

http://www.mvlife.nl/forum/topic.php?TopicId=181
World of Warcraft: Legion
wij hebben 1 keer gemaild, 1 keer gebeld en 1 keer afgesproken. sindsdien wonen we samen en hebben nu een huis en kindje van 10 maanden
quote:royanne77 schreef op 09 september 2009 @ 16:29:

wij hebben 1 keer gemaild, 1 keer gebeld en 1 keer afgesproken. sindsdien wonen we samen en hebben nu een huis en kindje van 10 maanden Oh wat ontzettend leuk, ik wil het ook eens proberen, enfin ga eerst maar eens meelezen, misschien krijg ik bruikbare tips.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Kort mailen of chatten, bij wederzijdse interesse dan bellen en als het dan via de telefoon nog klikt afspreken in een openbare gelegenheid. Meestal doe ik aan een borrel. Als het dan nog steeds klikt van beiden kanten kun je altijd nog beslissen of je wat gaat eten samen.

Alles dus in een vrij relatief korte termijn. Maanden mailen,chatten en dan nog eens weken bellen om daarna pas af te spreken vind ik niet zo heel slim. Je vormt je toch een beeld van mensen en je kunt beter snel weten of dat beeld ook klopt of totaal niet klopt. Weet je dat snel dan kun je beiden verder kijken mocht er geen wederzijdse klik zijn.

Mijn ervaring is dat sommigen via chat/mail het net niet waren. Ze hadden dan niets interessants te melden. Of waren wat eenzijdig in hun teksten, soms zelfs saai. Het is lastig uit te leggen want ook mensen die op chat/mail "fantastisch" uit de voeten kunnen. Kunnen irl ook wel flink tegenvallen, daar waar sommigen via chat/mail niet helemaal uit de verf kwamen en irl fantastisch waren. Help je er niets mee he Hans
Ik denk dat je een dating site vooral niet als potentiële relatie site moet zien.

Als je daten los kan laten van het scoren van een relatie.

Kort intro tekstje voor jezelf.

En als er een gevat mailtje op terug komt ff spieken op zijn/haar profiel en iets terug sturen.

Ik bel meestal al vrij snel en een date is al snel gezet

Ellenlang mailen schept verwachtingen die door een ander EN door jezelf nooit waargemaakt kunnen worden.

En (ja ja, daar is tie weer) er moet in de tekst/mail/chat/gesprek een klik zitten...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
...
Grappig, ben dus niet de enige die al ergens een klik moet vinden zitten in chat/mail. Pfieuw toch nog tikkie normaal
Dush...jij bent HASTIKKE normaal

*moet ook wel want ik denk maar de hele tijd dat wij best wel op elkaar lijken en anders zou dat betekenen dat ook IK niet normaal ben, en dat kan natuurlijk helemaal niet*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hihihihi
Ik wil best wel even wat kwijt over de site RP. Sinds kort ben ik member geworden omdat ik hartjes kreeg van in potentie leuke dames. Dus ik stuur een doodnormaal berichtje terug wat ongeveer zo gaat: "bedankt voor je interesse, het lijkt mij wel leuk om je wat beter te leren kennen. mijn mailadres is mail@adres.nl". Afhankelijk van de profieltekst/ingevulde interesses doe ik er dan wat bij wat mij dan aanspreekt in de profieltekst/interesses als een soort icebreaker zeg maar.

Volgens mij begrijp ik niet waarom het dan ineens op houdt voor de ander..? Zij zijn geen lid en kunnen alleen via de mail reageren. Maar vervolgens krijg ik niks..?

Overigens, om iets meer on-topic te gaan.. Vandeweek was er een meisje welke mij een berichtje stuurde waarin ze specifiek om iets vroeg wat in mijn profieltekst staat.. Tsja...
FF een side track: Vind naast een datingsite World of Warcraft ook een goede optie om aan een vriendin/vriend te komen. Vele vrijgezellen en mensen met een slechte relatie die daar rondrennen hihi.

May your life be prosper and your hardships few!

LockFoShizzle
quote:MsFoShizzle schreef op 09 september 2009 @ 17:03:

May your life be prosper and your hardships few! Waren dat niet de Draenei NPCs die dat zeggen, zodra ik de interactie afsloot (NPC-venster sluit)?
Yep klopt, moest wel ff nadenken dacht eerst aan de Elfen maar dat was "May the light be with you!" quote:hans66 schreef op 09 september 2009 @ 17:55:

[...]

Waren dat niet de Draenei NPCs die dat zeggen, zodra ik de interactie afsloot (NPC-venster sluit)?
quote:Tammetuk schreef op 09 september 2009 @ 16:51:

In totaal heb ik 6 jaar geleden denk ik 3 of 4 dates gehad waarbij er eentje echt een aanfluiting was...

Hoe was die date? Naar dat soort ervaringen ben ik benieuwd.

Ik heb weliswaar een date gehad met een vrouw, maar dat was niet via een datingsite. De eerste date was wat lastig vanwege vervelende stiltes. De tweede date was leuk, maar ik vond haar ook een beetje opvallend. Ze dook een winkel in waar de Nintendo DS werd verkocht. Dat verwacht ik niet van vrouwen, om eerlijk te zijn. Die spelcomputers vond ik niet zo interessant; ik speel liever PC games.
Nou, ik heb gisteren een bericht gehad (op een datingsite) in het Engels. Hoewel ik het Engels beheers, heb ik een groot wantrouwen tegen dat soort berichten. Het gaat dan om mensen die in Polen wonen, en hangen dan een verhaal op, dat ze mishandeld zijn door hun ex-man. Ik denk niet dat ik daarop moet reageren. In het verleden ben ik gewaarschuwd tegen dat soort berichten.

Hetzelfde geldt voor berichten die door de vertaalmachine gehaald lijken te zijn (het is gemakkelijk te raden wat de oorspronkelijke taal is; vaak Engels).

Ik reageer alleen op dames, en ik neem alleen contact op met dames die bij mij in de buurt wonen.
quote:hans66 schreef op 09 september 2009 @ 18:37:

[...]

Hoe was die date? Naar dat soort ervaringen ben ik benieuwd.

En ik ben dan benieuwd waarom je hier zo benieuwd naar bent.
Dat is dus het mooie van datingsites, jij mag en kan gewoon jouw eisenpakketje naast alle profiels leggen en dan is het een kwestie van reageren op wat je aantrekt en de rest deleten, of negeren!

Ik reageer over het algemeen ook niet op Engelstalige teksten. Je merkt idd dat die niet van echt engelstalige mensen is. (in mijn geval vaak van mannen uit Nigeria en dergelijke) en dat vertrouw ik niet. De mannen kunnen best in orde zijn. Maar ik hoor teveel oplichtingszaken waarin Nigeriaanse mannen betrokken zijn. Wil niet zeggen dat ze allemaal te wantrouwen zijn. Maar ik kan de goede niet schiften van de slechten via internet. Dus dan maar allemaal. Zeker als de paar berichtjes die ik eerst wel geprobeerd heb iets in de trant waren van: hoi ik ben...x en ik voel me alleen wil met je trouwen. (en dan in slecht geschreven Engels uiteraard) En of je me nu in het Engels, Nederlands, Duits of Spaans vraagt; ik trouw niet voordat ik je ken. Dus exit dit soort mannen.
Overigens ben ik net zo goed niet perfect dus wie weet hoeveel mannen mij de cyberkliko ingegooid hebben hahaha.

Wat dat betreft hebben we eenzelfde soort wantrouwen jegens dat soort teksten, Dushi. Maar ik zou toch al geen relatie of date willen met iemand die te ver weg woont. En dan ga ik niet zeuren over een kilometer of 40 of 50; dat heb ik er wel voor over. Westelijk deel van Duitsland is het enige deel buiten Nederland wat me aan zou trekken, en misschien Nederlands- (of Vlaams)sprekende Belgen.
quote:Tammetuk schreef op 09 september 2009 @ 21:09:

En ik ben dan benieuwd waarom je hier zo benieuwd naar bent.Ik lees graag ervaringen van anderen. Maar het is geen probleem voor mij als je niet meer kwijt wilt dan je al verteld hebt.
Gezond wantrouwen is nooit verkeerd Hans. Op welk gebied dan ook.
quote:Dushi74 schreef op 09 september 2009 @ 22:09:

Overigens ben ik net zo goed niet perfect dus wie weet hoeveel mannen mij de cyberkliko ingegooid hebben hahaha.De groene of de grijze?
Als Dushi milieubewust is, dan in een groene kliko.
Ik kom op de datingsites verschillende soorten profielen tegen. Het profiel bestaat uit keuzevelden (dropdown listboxes) of uit sliders (schuifregelaars die je met de muis heen en weer kunt bewegen) of uit vrije tekst. Sommigen nemen niet de moeite de zaken in te stellen, zodat je enig idee hebt van hun karakter, en of dat je aanspreekt, en anderen typen een of twee zinnen als vrije tekst.

Anderen typen veel te lange profielen. Dan moet ik de tijd ervoor nemen. Bij één ervan dacht ik: "Dat ga ik allemaal niet doorlezen..." Misschien was ik op dat moment even lui. Je kunt ook nog eens te veel van de ander weten, zodat je tijdens de chat of date (wanneer er wederzijdse interesse is) weinig gespreksstof meer hebt.

Soms heb ik ook aanmerkingen op foto's. Met de camera's waarmee de foto's zijn gemaakt, kun je leuke duidelijk foto's maken, zonder een professionele fotograaf te zijn. De volgende soorten foto's geven bij mij enige ergernis:

- Onscherpe foto's. Camera is te veel bewogen. Fotografeer haar als ze rustig is;

- Onderbelichte of te donkere foto's. Gebruik flitslicht of fotografeer haar niet met een felle lichtbron (zon) achter haar;

- Foto's met twee of meer vrouwen. Om welke vrouw gaat het dan? Bij foto's waar de vrouw in kwestie op staat tezamen met een man (niet haar vriend) is het duidelijk dat het om de vrouw gaat;

- Foto's waarbij haar gezicht gedeeltelijk bedekt is: ze houdt een hand, arm of voorwerp voor haar gezicht, of ze houdt iets met de mond vast (kin daardoor onzichtbaar). Een foto tijdens een skivakantie terwijl zij een muts opheeft en een sjaal voor haar mond of kin die haar beschermt tegen de kou.
Ik ben zelf ook nieuw op het gebied van dating websites en vroeg me af of iemand ervaringen heeft met http://www.happysingles.nl Ik ben een paar dagen geleden lid geworden en het ziet er allemaal heel erg leuk uit.

Groetjes Karin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven