even de weg kwijt

14-03-2011 16:33 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Ik moet even mijn ei kwijt,

Mijn vriend heeft het uitgemaakt. We zijn verder goed uit elkaar gegaan en er is geen ruzie of wat dan ook. Ik heb het er alleen ontzettend moeilijk mee. Het is een aantal keer aan en uit geweest en steeds om het zelfde.

Hij heeft dit besef al een aantal keer gehad, maar steeds wou hij me terug. Hij houdt nog steeds van me en ik van hem. daarom maakt dit het ook zo moeilijk.

Ik móet hem echt gaan vergeten, diep in mijn achterhoofd weet ik dat dit beter is voor ons beiden. Het lukt me alleen niet om tot het besef te komen dat dit ook echt beter is, ik wil het zo graag nog eens proberen, maar weet diep van binnen dat het dan weer stuk zal lopen. Om dezelfde reden.

het voelt alsof ik heb gefaald.

ik kan hem natuurlijk niet dwingen met me door te gaan. Al zou ik dat stiekem op dit moment het liefste willen zodat hij weer bij me is. Dat kan natuurlijk niet, en ik ben niet iemand die wanhopig gaat zitten doen.

Ik wil zo graag van mijn gevoelens voor hem af. Ik weet gewoon even niet meer wat ik moet doen. Ik ben zo verdrietig, ik huil iedere dag, ik mis hem en ik wil met hem praten, en lachen en lolmaken zoals we altijd deden.

Hoe vergeet je de man van wie je het meeste houdt?
tja.. heel cliche, de tijd leert...

ga erop uit, ga wat leuks doen, op vakantie.. iets waar je van kan genieten.

iig sterkte...
Wat rot voor je.

Het werkt niet tussen jullie, wat de reden daarvan ook is, en dan zit er maar één ding op: elkaar loslaten. Je kunt het beste afstand van hem nemen door het contact te verbreken. Gun jezelf de tijd om verdrietig te zijn. Het hoort er gewoon bij na een verbroken relatie en er zijn geen manieren om dat proces te versnellen. Bij de één duurt dat langer dan bij de ander, dus ga jezelf niet met vriendinnen vergelijken of zo. Het kan een tijdje duren voordat je gevoel en verstand weer op één lijn zitten. Natuurlijk heb je pijn en verdriet, want je bent nog steeds dol op hem.

Maar wie wegvlucht voor de pijn en het verdriet, krijgt het op een later moment nog heftiger voor de kiezen.
Zoek afleiding in dingen doen: naar buiten, boodschpaje, wasje doen, maar ook: bellen met vriendinnen, afspraken inplannen met vrienden/ vriendinnen, filmpje kijken en - als het je lukt - lezen. Probeer in het begin de lat zodanig te leggen, dat je puur de tijd doorkomt. In het begin zal je meer de neiging hebben om hem te bellen, etrwijl je tegelijkertijd waarschijnlijk bang bent voor zijn afwijzing of dat hij gaat zeggen: "Nee, eigenlijk mis ik JOU niet...." Doe jezelf dat dan ook niet aan. Ga ook niet naar zijn hyves/facebook/linkedin of iets anders.

Soms zijn er ook moemten dat je even niet naar die afleiding kunt grijpen: dat zijn de momenten dat je gewoon keihard moet gaan huilen. Alles eruit en dan weer iets simpels doen, zoals de afwas oid. dat heet verwerking en dat heb je nodig om uiteindelijk echt afstand te nemen van jullie relatie

wat ook sommigen helpt: schrijf hem een brief, waarin je alles opschrijft waar je aan denkt. Deze brief natuurlijk NIET OPSTUREN aan hem. Geloof me: je eigen hersenspinselen zie je over een maanden weer anders.

Kortom: wees een beetje lief voor jezelf, vermijd contact en probeer de tijd te doden. Datlaatste zal je eerste prioriteit zijn in de eerste weken.

Sterkte! Liefdesverdriet sucks gewoon!
Only dead fish go with the flow
Het feit dat je vriend het heeft uitgemaakt ..is dat misschien de reden waarom je het zo moeilijk hebt...wilde jij wel de relatie verbreken?
Hoi Toschrijfster, liefdesverdriet is heel lastig, daarom even een knuffel. Hoe maak je de pijn minder vraag je? Het is clliche maar vooral de tijd zal het moeten doen. En verder wat afleiding zoeken, hoe moeilijk het ook is. Is het net uit?

Sta jezelf toe om te huilen, je kunt het ook niet wegstoppen.

Heb je nog contact met hem? Of is dat te lastig, want je mist hem zo schrijf je. Contact houden is overigens ook lastig hoor als het niet meer werkt, maar dat is ook weer ies wat voor iedereen verschillend is. Heel veel sterkte, en hier op het forum staat het bol van deze situaties. Je kunt er heel veel aan hebben, tips e.d.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Sterkte

Het verstrijken van de tijd maakt het verdriet minder. Gewoon veel afleiding zoeken, en het niet erg vinden om gewoon een potje te janken als je dat nodig hebt.
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
quote:jennygirl schreef op 14 maart 2011 @ 16:44:

Het feit dat je vriend het heeft uitgemaakt ..is dat misschien de reden waarom je het zo moeilijk hebt...wilde jij wel de relatie verbreken?

Als het aan mij lag was het niet uit geweest! Zeker niet. Ik hou heel erg veel van hem.

Maar hij beseft dat het niet werkt tussen ons. Dat is ook waar, als ik puur rationeel er naar kijk (wat errug moeilijk is).

Betekend dit dat hij niet van me houdt? Of wil hij zichzelf en mij gewoon verdriet besparen dat het anders over een jaar of misschien langer wel stuk was gelopen?
quote:niccifrench schreef op 14 maart 2011 @ 16:44:

Hoi Toschrijfster, liefdesverdriet is heel lastig, daarom even een knuffel. Hoe maak je de pijn minder vraag je? Het is clliche maar vooral de tijd zal het moeten doen. En verder wat afleiding zoeken, hoe moeilijk het ook is. Is het net uit?

Sta jezelf toe om te huilen, je kunt het ook niet wegstoppen.

Heb je nog contact met hem? Of is dat te lastig, want je mist hem zo schrijf je. Contact houden is overigens ook lastig hoor als het niet meer werkt, maar dat is ook weer ies wat voor iedereen verschillend is. Heel veel sterkte, en hier op het forum staat het bol van deze situaties. Je kunt er heel veel aan hebben, tips e.d.

het is nu 4 dagen uit. Inderdaad nog maar net. Ik heb nog even contact met hem gehad om wat spullen terug te geven, dingen te regelen etc.

Maar ik verlang er gewoon naar om hem een smsje te sturen, die verleiding is zo groot. (ik heb het niet gedaan)

Als mijn gevoelens voor hem 'weg' zijn zouden we echt super leuke maatjes kunnen zijn. Maar ik voel te veel nog voor hem, dus dat lijkt me beter even van niet.

Misschien over een tijdje.
quote:Dreamglasses schreef op 14 maart 2011 @ 16:43:

wat ook sommigen helpt: schrijf hem een brief, waarin je alles opschrijft waar je aan denkt. Deze brief natuurlijk NIET OPSTUREN aan hem. Geloof me: je eigen hersenspinselen zie je over een maanden weer anders.

Sterkte! Liefdesverdriet sucks gewoon!

Ik denk dat dit een hele goede is. Ga ik zeker proberen. Ik denk dat ik hem daarna met een goede vriendin als ritueel ga verbranden of begraven ofzo?

liefdesverdriet sucks zeker!

Vooral omdat het meerdere malen aan en uit is geweest. Ik heb maanden lopen huilen, me rot voelen, niks leuks willen doen, geen zin ergens in hebben, en constant willen weten of hij al een ander had.

Heeel frustrerend en iets wat ik zeker weten nu NIET probeer te doen.

Toch blijft het pijn doen het feit dat ik het gevoel heb dat ik heb gefaald.
quote:becominghappy schreef op 14 maart 2011 @ 16:58:

[...]

Als het aan mij lag was het niet uit geweest! Zeker niet. Ik hou heel erg veel van hem.

Maar hij beseft dat het niet werkt tussen ons. Dat is ook waar, als ik puur rationeel er naar kijk (wat errug moeilijk is).

Betekend dit dat hij niet van me houdt? Of wil hij zichzelf en mij gewoon verdriet besparen dat het anders over een jaar of misschien langer wel stuk was gelopen?

Wie weet. Maakt dat nu nog iets uit? Het is toch uit?

Trouwens soms is het beste wat je kunt doen, elkaar loslaten. Ook al houd je nog steeds van elkaar. Het alternatief, nl. samen blijven, levert op termijn alleen maar meer pijn op. Het is toch niet voor niets een paar keer aan en uit geweest. Wat heeft het voor zin om je vast te klampen aan iets wat niet werkt.
Als je dit wilt verwerken dan kun je je het beste op jezelf richten en niet op hem en of hij al een ander heeft, of je kunt merken dat hij er moeite mee heeft. Lekker belangrijk! Je hebt toch genoeg aan jezelf? En ja mss is het op termijn mogelijk om weer vriendschappelijk contact te hebben, maar afstand houden is beter als je tenminste echt los van elkaar wilt komen.
Ja dat klopt. Ik moet aan mezelf werken. Maar dat is lastig. Maar ik ga het proberen. Leuke dingen doen, afleiding zoeken. Maar afleiding helpt maar voor even, als ik dan in bed lig wordt het me maar al te duidelijk hoe pijnlijk dit is.

pff.. liefde ..
Het is mens eigen om pijn, verdriet en alle andere nare gevoelens niet te willen en weg te duwen. "Hoe kom ik ervan af ?"

En laat het nu net zo zijn, dat alles wat je aandacht geeft groter wordt..heel hard je best doen om niet aan hem te denken kan er zomaar voor zorgen dat je dat juist wel zult doen.

Elkaar los laten uit liefde, omdat je beide weet dat het niet kan werken is verdrietig en ook krachtig. Het bestaat naast elkaar!

Dit besef in de ogen kijken en de pijn er laten zijn kan een stap zijn naar het loslaten ervan.

Sterkte!
bedankt voor jullie reacties!
Misschien is het niet zo'n goed idee om contact te blijven houden met hem... Het is gewoon niet fijn om te horen dat hij er niet onder lijkt te lijden.

Probeer kleine bewuste stapjes te zetten als het gaat om afleiding. Als je noit een feestbeest was, zul je misschien niet direct als een gek gaan stappen en kroegen. Dat heb ik overigens wel gedaan in het verleden, maar natuurlijk wordt je de volgende dag weer wakker met knallende koppijn en een depressie door de alcohol.

Dus probeer de afleiding in kleine dingen te zoeken: zoals je huis opruimen, creatief bezig zijn, een boek of tijdschrift lezen en een vriendin bellen.

Dingen van je afschrijven hielp mij ook bij liefdesverdriet. op een of andere manier kreeg ik dan de dingen op een rijtje. Als ik ze later terug las, dacht ik er weer heel anders over.

Ga hem niet meer uit eigen beweging bellen, blijf bij jezelf. Dat kan ik je echt aanraden. Dat is heeel erg moeilijk, maar wel de moeite waard! Zo word je op den duur namelijk steeds een beetje sterker in jezelf. Als je hem dan na een paar weken weer eens belt of contact hebt, is het minder moeilijk.

Wat mij hielp is om te denken: het werkt NU niet. Ik kon het namelijk best moeilijk verdragen/ accepteren dat het nooit meer iets zou worden. Door mezelf voor te houden dat het nu niet lukt, maar wie weet wat de toekomst (veel later) brengt, kon ik beter loslaten en vertrouwen op de gedachte dat ik krijg wat me toekomt als het zo hoort te zijn. Het klinkt wat zweverig, maar dat is het niet. Uiteindelijk is het gezonder om geen verwachtingen te hebben ten aanzien van jullie (gestrande) relatie dan dat je jezelf gek gaat maken met de gedachte hoe je hem terug zou kunnen krijgen.

Blijf van je af schrijven en bel hem niet meer op!
quote:Dreamglasses schreef op 15 maart 2011 @ 07:46:

Wat mij hielp is om te denken: het werkt NU niet. Ik kon het namelijk best moeilijk verdragen/ accepteren dat het nooit meer iets zou worden. Door mezelf voor te houden dat het nu niet lukt, maar wie weet wat de toekomst (veel later) brengt, kon ik beter loslaten en vertrouwen op de gedachte dat ik krijg wat me toekomt als het zo hoort te zijn. Het klinkt wat zweverig, maar dat is het niet. Uiteindelijk is het gezonder om geen verwachtingen te hebben ten aanzien van jullie (gestrande) relatie dan dat je jezelf gek gaat maken met de gedachte hoe je hem terug zou kunnen krijgen.

Blijf van je af schrijven en bel hem niet meer op!als eerst heel erg bedankt voor je reactie! Dit is denk ik een van de grootste dingen waar ik mee zit. dat het voorgoed is. Dit raakt me echt even, dat je dit zo zegt, zo had ik het nog nooit bekeken. Misschien helpt het me om te denken dat het NU niet werkt. Maar aan de andere kant, ga ik dan geen hoop vestigen? Blijf ik dan niet juist altijd gek op hem? omdat het misschien ooit goed komt?
quote:becominghappy schreef op 15 maart 2011 @ 08:04:

[...]

als eerst heel erg bedankt voor je reactie! Dit is denk ik een van de grootste dingen waar ik mee zit. dat het voorgoed is. Dit raakt me echt even, dat je dit zo zegt, zo had ik het nog nooit bekeken. Misschien helpt het me om te denken dat het NU niet werkt. Maar aan de andere kant, ga ik dan geen hoop vestigen? Blijf ik dan niet juist altijd gek op hem? omdat het misschien ooit goed komt?

Voor nu werkt dat wel en je weet niet hoe lang je er zo over denkt.

Het werkte voor mij wel, omdat ik voor mijn gevoel de eerste tijd anders niet door kwam.

Ik ben niet het type om na een jaar nog steeds helemaal gek te zijn van iemand. In een jaar tijd gebeurt er veel.

Maar voor de eerste dagen en weken hielp het mij om zelf geen contact te gaan zoeken met hem. Daarmee zou ik mezelf alleen maar meer pijn gedaan hebben.
Ineens ben ik erachter welk gevoel er zo aan me knaagt, en dat is schuldgevoel. Het gevoel dat ik het verprutst heb, dat ik er niet genoeg voor hem ben geweest, dat ik liever voor hem had moeten zijn, als ik alles toch over kon doen...

Ik had enthousiast moeten zijn over de dingen waarvan hij houdt, niet alleen over mijn eigen dingen! ik ben er nu pas achter dat dit het is. Als ik het toch over kon doen!

Ik heb de meest lieve jongen aan me laten ontglippen door zelf zo stom te zijn! Ik heb het zelf verprutst.

ik hoop zo dat ik ooit nog zo'n kans krijg
Toschrijfster, goed van je dat je de dingen van je afschrijft, ik heb ook al 2 x liefdesverdriet gehad, helaas had ik dit forum toen nog niet ontdekt. Ik vind idd dat Dreamglasses jou heel goede adviezen geeft. Soms is idd dat definitieve zo erg, en als je een tijdje verder bent, zie je misschien wel anders.

Helaas weet ik uit ervaring dat ik er ook tijden mee bezig was, maar het gaat in fases, de allerergst pijn gaat weg.

Wat je schrijft over dat opstaan heel herkenbaar, ik noem dat zenuwen op de maag hebben, maar je eetlust komt ook wel weer terug. Tja of je het fout hebt gedaan in je relatie, en dat zou het issue zijn zou je dat tegen hem kunnen zeggen, als je daar zo mee zit. Het kan ook zijn dat je het nu even niet helder ziet en een reden wil hebben waarom hij het heeft uitgemaakt?
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
@ Dreamglasses, vind dat je er leuk over schrijft, hoe gaat het nu met je?
quote:niccifrench schreef op 15 maart 2011 @ 10:16:

@ Dreamglasses, vind dat je er leuk over schrijft, hoe gaat het nu met je?

Ha nicci!

Het gaat prima met mij! En met jou?
@Becominghappy, een relatie verwerken gaat met veel gevoelens gepaard. Vaak zijn die nog tegenstrijdig ook. Je kunt je schuldig voelen, en onzeker, verdrietig, angstig over de toekomst, boos, teleurgesteld. Dat hoort er allemaal bij. Ik heb de indruk dat je steeds bezig bent je gevoelens te analyseren en dat je je afvraagt of het 'normaal' is wat je voelt. Ieder mens verwerkt dit anders. Go with the flow. Er is geen manier om de verwerking te versnellen. Het beste dat je kunt doen is het contact verbreken, anders kun je nooit los van hem komen.

Of hij het nu moeilijk heeft of niet, dat helpt jou toch niet verder? Dus richt je op jezelf en niet op de vraag hoe hij het verwerkt. Daarom is het belangrijk om het contact te verbreken, anders word je steeds weer uit je evenwicht gebracht.

Mijn ex had na onze relatie (7,5 jaar) meteen een ander. Het voelde voor mij alsof onze relatie niets had voorgesteld. Ik heb alle contact verbroken en mij, met hulp van een psych, op mezelf gericht.
@dreamglasses, echt bedankt voor je adviezen! Ik ga ze zeker uitproberen.

@wereldmeid. Wat lullig van hem. Ik zou het verschrikkelijk vinden als hij volgende week alweer een ander heeft! Ik probeer geen contact meer met hem op te nemen, al vind ik dat ERG moeilijk. Ik ga zeker proberen om me op mezelf te richten. dat is nu nodig. Zoals nu gaat het prima met me, maar dan van het een op andere moment kan ik zo weer helemaal in een dip komen en weet ik niet meer hoe ik alles aan moet passen. Ik ben inderdaad steeds mijn gevoelens aan het analyseren en te proberen dit te versnellen. ik wil me zo snel mogelijk weer goed voelen. Ik ben veel minder verdrietig dan de vorige keren dat hij het uit maakte, raak ik er aan gewend en denk ik dat het toch wel weer goed komt? of ben ik misschien toch al ietsje verder in het proces? ik ben zoo bang voor dat eerste.
quote:Dreamglasses schreef op 15 maart 2011 @ 11:04:

[...]

Ha nicci!

Het gaat prima met mij! En met jou?

Ik had eindelijk waar ik naar streefde een latrelatie, nu bijna alweer een jaar. Maar mijn vriend blijkt niet goed te functioneren in een vaste relatie. We hebben het geprobeerd om hem zelfs in de weekenden meer tijd voor hem zelf te geven, maar het blijkt toch niet te werken. Steeds word ik weer teleurgesteld door hem, en nu ben ik eindelijk zover dat ik voor mezelf ga kiezen. Hij heeft er ook verdriet van en wil me niet steeds weer kwetsen.

Het probleem is echter dat ik steeds zwicht als hij hier weer voor de deur staat, want na een paar dagen roept hij dat hij niet zonder me kan. Maar hij kan niet een stabiele relatie bieden, nu niet.

En eindelijk dringt het tot me door dat hij me steeds opnieuw zal teleurstellen. En dan praat ik over een man van 53, die vroeger in een band speelde, nog steeds mooi kan zingen,maar hij heeft nu eenmaal een enorme vrijheidsdrang, maar heb er wel verdriet weer van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven