even geen contact

05-01-2012 10:10 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat een tijdje geleden een beetje te denken over mijn rela, we worden na zo'n lange tijd nu wel erg serieus en ben ik nog verliefd etc. Tijdens dezelfde periode zijn mijn vriend en ik steeds meer een beetje naar elkaar gaan snauwen en merkte ik dat hij veel minder lief deed, minder complimentjes gaf dan vroeger.

Dat vond ik natuurlijk kak en na een tijdje heb ik dat aangekaart. Hij vertelde me dat verliefdheid nou eenmaal op een gegeven moment over ging in houden van. Wat voor mij als een klap in mijn gezicht kwam. Niet meer verliefd, huh? Na één jaar? Hij vertelde mij dat hij mij de laatste tijd een beetje zeikerig vond en we besloten dat we beide wat liever moesten doen.

Ik ging ineens heel erg mijn best doen en merkte dat ik met 'leuk doen' hem weer helemaal happy in love kon maken. Maar ik liep wel op mijn tenen en dacht constant: "vindt hij mij wel leuk genoeg, is hij verliefd?". Ik dacht niet meer aan mijn eigen gevoelens, die ik in eerste instantie had.

Verder heb ik het idee dat mijn leven te veel aan hem hangt, ik word al chaggie als we niet samen slapen of als ik te weinig aandacht krijg.

Door al dit gedoe had ik besloten om even tot mezelf proberen te komen door elkaar even niet meer te zien 10 dagen. Heel af en toe te spreken.

Ik zit nu op dag 2 en kreeg vandaag een eerste sms van hem dat hij zich verschikkelijk voelt + onbegrip, agressie, leeg, misselijk etc.

Ik ben bang dat ik te ver ben gegaan. Dit is natuurlijk zielig. Zal ik de dagen inkorten? Of misschien meer contact? Het komt voor hem allemaal uit het niets zegt hij en dat is natuurlijk ook een fout van mij, ik had misschien beter moeten communiceren. Was ik te rigoureus?

thanks alvast in ieder geval x
Mijn psych zegt altijd, ik geloof niet in "tijdelijk geen contact" of je werkt eraan of niet, en de man is briljant!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
begrens jezelf eerst en hou je dan bij je eigen grenzen, dit is verwarrend voor hem en als jij nu terug stapt klopt het toch helemaal gewoon niet meer?

dat is best ego om het dan weer zo aan te pakken, daarmee kwets je anderen.

Ga even goed nadenken over wie je bent wat je grenzen zijn en wat er bij je past.

en geef dan duidelijkheid naar je omgeving
..popcorn?
"Dat vond ik natuurlijk kak" ?

OT: Verliefdheid is niets meer dan een chemische reactie in je hersenen door hormonen. En die hormonen gaan na een maand of 4 zich wat minder heftig gedragen. Verliefdheid ebt weg en daarvoor in de plaats kan hopelijk idd het houden van komen. Dus daar geef ik je vriend gelijk in.

En mss is bij jou de verliefdheid wel over gegaan in NIET houden van, maar ben jij verliefd op je verliefde gevoel geweest?
Nope
quote:nicecream schreef op 05 januari 2012 @ 10:10:

Verder heb ik het idee dat mijn leven te veel aan hem hangt, ik word al chaggie als we niet samen slapen of als ik te weinig aandacht krijg.

Dat is niet goed hoor.
Geen contact is inderdaad nogal rigoreus. Jullie wonen niet samen. Kun je niet aan jezelf werken zonder hem in de wachtkamer te zetten? Je hebt hem het signaal gegeven dat jij zomaar even eenzijdig kan beslissen dat jullie geen contact meer hebben. En ik sluit me aan bij (de psych) van Mali.
Ik ben niet de psych van mali30 en ook niet briljant, maar ben het wel helemaal met deze man eens. Zo'n 'tijdelijk geen contact' is moeilijk anders uit te leggen dan als ernstige twijfel, niet zoveel zin meer en een voorbode van nog meer gedoe. Het brengt een negatieve en moeilijk omkeerbare dynamiek in je relatie.

Dus als je verder wilt met je vriend, koop een bos bloemen en plan een romantisch avondje, en doe het vooral snel.
"ondernemer, 3 minuten geleden

Ik ben niet de psych van mali30 en ook niet briljant, maar ben het wel helemaal met deze man eens."

*was een beetje in een over the top moment*
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:Artemis schreef op 05 januari 2012 @ 10:17:

[...]

Dat is niet goed hoor.

nee, precies daarom wilde ik ook afstand. Om me even op mijn eigen dingen te richten.

Verder is het inderdaad aso om mij nu niet te houden aan mijn eigen grenzen, dus dat wil ik ook wel doen. Maar als mijn vriend zich echt heel verschrikkelijk voelt wil ik hem misschien wel uiteindelijk op een bepaalde manier tegemoet komen. Ik wil in ieder geval nog wel even doorgaan, anders is alle drama voor niets geweest.

Verder kan ik vaak nog heel verliefd zijn, maar voelt het anders dan vroeger. En dat klopt inderdaad met de beschrijving van de chemische reactie. Maar bij mij komen ze regelmatig nog op, dus dat is fijn.

En nogmaals wil ik de nadruk leggen op dat het gewoon stom is dat ik al chaggie wordt van te weinig aandacht krijgen en niet samen slapen. Even afstand en aan mezelf werken leek mij daarbij een goede oplossing. Maar helaas weinig die het met mij eens zijn..
heb je dit wel met hemmbespreekbaar gemaakt wellicht had gij jou hierbij willen helpen?
..popcorn?
Ja, ik vind het te rigoureus. Je kunt ook je eigen leven opbouwen terwijl je gewoon contact hebt. Je hebt er nu blijkbaar een drama van gemaakt en hij denkt misschien dat jullie relatie aan een zijden draadje hangt.

Als je wel graag verder met hem wil zou ik hem nu bellen en vanavond afspreken voor een goed gesprek.
Je zegt dat je chaggie wordt als je niet bij hem slaapt of te weinig aandacht krijgt. Vorm van onzekerheid dus. En in 10 dagen ga je dat heus niet op de rit krijgen, geloof me. Ik heb ook in 2 relaties zo'n 'pauze' gehad. Leverde toendertijd totaal geen positiviteit op, alleen dat je even een weekje niet op elkaars lip zit. Waarschijnlijk zit je na 2 weken weer in hetzelfde patroon .
bedankt voor jullie reacties. Ik zal mn vriend gerust proberen te stellen. Wat ik mezelf verwijt is dat ik te weinig heb gecommuniceerd over deze problemen. Verder ben ik nog steeds van mening dat even mijn eigen weg gaan (geen stop, of break) m'n persoonlijkheid en onafhankelijkheid goed zal doen.
JIj gaat jezelf veranderen in 10 dagen? da's knap dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven