Even klagen

02-11-2010 13:40 77 berichten
*
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat een verbouwing er lichamelijk wel inhakt, tenminste.. als het een project is wat een beetje op moet schieten en niet een 5 jaren plan.

In het eerste geval kan ik me wél voorstellen dat je 's avonds geen puf meer hebt om nog ergens heen te gaan.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:Zwuppeliennn schreef op 02 november 2010 @ 14:35:

[...]

Waarom voer je deze voorbeelden dan aan? Ik vind nog steeds dat er ontzettend veel verschil zit tussen een ziek kind en een vakantietripje. Als je geen interesse in een ziek kind toont vind ik je een loeder eerste klas.Ze heeft contact gezocht.
Ziek kind, ziek kind? Waar hebben we het dan over? Luieruitslag, griepje, hersenvliesontsteking, gedraaide darm, gierende kinkhoest?

Hoe vaak heb je hun kindje - zes maanden nu toch? - al gezien? En hoe vaak was dat bij 1. jou 2. haar 3. jullie moeder?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Zanne schreef op 02 november 2010 @ 14:35:

[...]

Als het een ernstige ziekt is wel. Als het om een griep gaat niet. Maar dat vind ik.Ik ging uit van een iets heftiger ziekte dan een griepje.
quote:Zanne schreef op 02 november 2010 @ 14:35:

[...]

Als het een ernstige ziekt is wel. Als het om een griep gaat niet. Maar dat vind ik.Het gaat om een baby van 6 maanden. Dan schrik je je al een ongeluk als het griep is!
Ik vraag me ook af wat dat ziek zijn dan inhoudt.

Als het kind een griepje heeft, vind ik niet dat je meteen heen moet gaan, maar is een telefoontje ook goed. En dat heeft TO gedaan.
quote:Zanne schreef op 02 november 2010 @ 14:36:

[...]

Ze heeft contact gezocht.Ik denk dat je het woordje als even over het hoofd hebt gezien
*
quote:woezelenpip schreef op 02 november 2010 @ 14:40:

Jullie vinden communicatie via hyves, geen communicatie. Toch communiceren wij veel via hyves. Om het voorbeeld van het zieke kind erbij te halen, dat heb ik vernomen via hyves. Je weet wel, zo'n berichtje via www. Dan pak ik mijn telefoon om te informeren hoe het gaat. Vandaar de link met mijn foto's op hyves.

Maar goed, jullie mening is duidelijk, ik weet ook wel dat ik gewoon moet bellen.Je scheert nu iedereen over een kam.

Jullie vinden communicatie via hyves, geen communicatie. Toch communiceren wij veel via hyves. Om het voorbeeld van het zieke kind erbij te halen, dat heb ik vernomen via hyves. Je weet wel, zo'n berichtje via www. Dan pak ik mijn telefoon om te informeren hoe het gaat. Vandaar de link met mijn foto's op hyves.

Maar goed, jullie mening is duidelijk, ik weet ook wel dat ik gewoon moet bellen.

Als je het vernomen hebt via hyves, vind ik het voldoende om te bellen.

Dat zij dan geen interesse toont in jou zou ik ook niet leuk vinden. Maar ik snap niet dat je dat niet gewoon tegen haar zegt?
Ik kan me je teleurstelling wel voorstellen.

Volgens mij gaat het ook niet om de verbouwing, of om een bezoek aan disneyland.

Ik heb het gevoel dat de teleurstelling zit in het belangstelling tonen voor elkaars lief en leed.

Dat TO het gevoel heeft dat zij degene is die het initiatief moet nemen tot het onderhouden van contacten, en dat de verhouding scheef ligt.

Ik denk ook niet dat het er om gaat of TO als dan niet langs haar zus kan gaan, maar dat TO een reactie verwacht had van haar zus.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
*
*
Als jij via een algemeen bericht op Hyves over het ziek zijn van de baby moet vernemen, kun je dan niet concluderen dat jullie geen hechte band hebben?

Jullie vinden communicatie via hyves, geen communicatie.

Tuurlijk is dat ook een vorm van communicatie.

Maar jij zit ermee dus inderdaad: probeer dan even directer contact te krijgen en kaart het aan.
quote:jojanneke66 schreef op 02 november 2010 @ 14:42:

Ik kan me je teleurstelling wel voorstellen.

Volgens mij gaat het ook niet om de verbouwing, of om een bezoek aan disneyland.

Ik heb het gevoel dat de teleurstelling zit in het belangstelling tonen voor elkaars lief en leed.

Dat TO het gevoel heeft dat zij degene is die het initiatief moet nemen tot het onderhouden van contacten, en dat de verhouding scheef ligt.

Ik denk ook niet dat het er om gaat of TO als dan niet langs haar zus kan gaan, maar dat TO een reactie verwacht had van haar zus.Kan ik mij voorstellen. Maar als ze daar verandering in wil zien, zal ze daar toch echt met haar zus over moeten praten.
quote:bommi schreef op 02 november 2010 @ 14:44:

Als jij via een algemeen bericht op Hyves over het ziek zijn van de baby moet vernemen, kun je dan niet concluderen dat jullie geen hechte band hebben?Want je moet overal over bellen,de hele familie?
TO, waarom zeg je het niet gewoon tegen haar?
*
ik weet eigenlijk niet wat ik hier precies van moet denken, je hebt de tijd om op hyves foto's te zetten, je hebt tijd om hier wat neer te pennen en te reageren op reacties maar je hebt niet 2 minuten om je zus te bellen?

Waarom moet het altijd van de ander afhangen? Je kunt toch zelf het goede voorbeeld laten zien? Hé zus, ik heb je een tijd niet gesproken, door drukte van beide kanten is het er niet van gekomen om elkaar te zien. Ik mis je eigenlijk wel, wil je graag wat vaker spreken of zien. Hoe is het met de kleine bla bla bla.

Interesse en 2 minuten van je tijd kunnen wonderen doen.
In dat geval: is het dan niet beter te accepteren dat zij iets anders met deze dingen omgaat dan jij en dat je niet zou moeten verwachten dat ze het net als jij doet? Als dingen snel verkeerd uitgelegd worden in je familie is het denk ik handiger om de zaken te accepteren zoals ze zijn. Jij reageert zoals jij graag wil en je laat haar op haar manier bezig.

Dan beter hier ff klagen, ja, dan ruzie met je zus om iets kleins.
quote:woezelenpip schreef op 02 november 2010 @ 14:49:

[...]

Communicatie is niet de sterkste eigenschap van onze familie. Zus heeft ook al geen contact meer met andere zus. Dingen worden nogal snel verkeerd begrepen/opgepakt. Dit geldt ook voor mezelf.Als je jong bent kan ik me voorstellen dat het wat zwaarder is als er niet goed wordt gecommuniceerd maar jullie zijn toch volwassen nu? Alle zussen bellen, datum prikken, kinderen bij de papap's of oppas achterlaten en eens wat bakken thee achterover werken en jullie trots opzij zetten.
Ik vind het als familie wel gebruikelijk dat je op de hoogte bent van elkaars situatie.

Hoeft niet, maar dan vind ik niet dat je een goede band hebt met elkaar en dan ben ik niet verbaasd als iemand niet vraagt naar een Disney-uitje. Want dat zal dan in de ogen van, in dit geval zus, niet boeiend zijn om naar te informeren.
Ik herken je situatie wel een beetje. Sinds mijn moeder niet meer leeft ben ik degene die een ieder achterna belt. Vind ik niet erg. Betekent ook niet dat we elkaar wekelijks spreken ofzo. Maar ik ben nu eenmaal meer geïnteresseerd in anderen dan de rest van de familie. Dat heb ik geaccepteerd. Ik kan daar wel moeilijk overdoen, dat kost mij energie en het levert niets op.

Maar als ik morgen bel dat ik ze nodig heb, staan ze gelijk op de stoep. En dat vind ik veel waardevoller.

Overigens zijn wij al ruim 5 jaar aan het verbouwen en komen neefjes en nichtjes van kleins af aan op bezoek. Ondanks stof, verbouwingsactiviteiten e.d..

Hyves vind ik wel een rare manier om te communiceren, maar ik ben dan ook nog van voor die generatie.
Ik denk dat je reëel moet zijn in je verwachtingen.

Wat wil je namelijk met je zus, en hoe haalbaar is dat.

Het idee van van de zussen die door dik en dun voor elkaar klaar staan, die er altijd voor elkaar zijn, en die als hartsvriendinnen met elkaar omgaan is niet reëel.

Jullie zijn zussen omdat jullie toevallig de zelfde ouders hebben.

Daardoor delen jullie veel, maar dat is geen garantie voor eeuwigdurend geluk.

Je kunt om die reden ook niet verwachten, dat datgene wat jij belangrijk vindt, en wat jij automatisch doet, dat zij dat op dezelfde manier voelt, en terug doet.

Als jouw verwachtingen dan niet uitkomen, dan kan dat zondermeer verdrietig en pijnlijk zijn. Het zijn alleen wel jouw verwachtingen.

Stel dus die verwachtingen bij t.a.v je zus, dat is namelijk het enige wat je kunt doen, en waar je controle over hebt.

Je kunt haar gedrag namelijk niet controleren, en ook kun jij niet bepalen wat belangrijk is voor haar en wat niet.

Hou het dus bij jezelf. Handel zoals jij graag wil dat je behandeld zou willen worden. Krijg je hetzelfde terug, dan is dat fijn, krijg je niet datzelfde terug dan is dat jammer, maar dat is dan haar keuze.

Jij weet voor jezelf dat je dan naar eer en geweten hebt gehandeld.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven