ex manipuleert via kind
zondag 31 december 2017 om 00:33
kort geleden heb ik mijn ex partner verlaten na lang in een ongezonde relatie te hebben gezeten. hij accepteert het niet en laat dat weten ook (had ik wel verwacht). Sarren via rare en ongepaste berichten en nu wilde dochterlief (7) vanochtend niet naar papa toe omdat hij steeds aan haar vraagt wanneer mama weer thuis komt wonen. Ze was heel erg verdrietig en het brak mijn hart haar zo te zien. Ik heb gezegd dat papa en mama dit oplossen en zij er niets mee hoeft te doen.
Ik wil duidelijkheid voor mijn dochter en dat wordt nu ondermijnd. ik ben boos en heb hem laten weten dat ik wil dat hij hiermee stopt omdat het schadelijk is voor onze dochter. hij reageert lacherig en gaat er van uit dat ik weer bij hem kom wonen.
tips? Advies? ik maak me zorgen om mijn dochter.
Mediator wil ex niet bezoeken overigens, ik zal dit waarschijnlijk anders moeten oplossen maar weet het nu even niet meer...
Ik wil duidelijkheid voor mijn dochter en dat wordt nu ondermijnd. ik ben boos en heb hem laten weten dat ik wil dat hij hiermee stopt omdat het schadelijk is voor onze dochter. hij reageert lacherig en gaat er van uit dat ik weer bij hem kom wonen.
tips? Advies? ik maak me zorgen om mijn dochter.
Mediator wil ex niet bezoeken overigens, ik zal dit waarschijnlijk anders moeten oplossen maar weet het nu even niet meer...
dinsdag 2 januari 2018 om 12:25
Ja, goed plan.anoniem281220171557 schreef: ↑02-01-2018 11:23Mocht het wel weer beginnen en hij gaat weer via dochter manipuleren , en ze wil niet meer heen/is erg verdrietig.
Neem een advocaat in de arm. Als hij zich niet volwassen kan gedragen dan kun je regelen dat er toezicht bij is tijdens de omgang. (Via mediation bureau of de rechtbank zelf)
Als jij door hem onder stress komt te staan heeft dat ook invloed op je dochter .
Lekker alles op scherp zetten. En voor af en toe een opmerkinkje als dit zet geen rechter die mand op omgang onder toezicht.
Nu hier blijven, duidelijk blijven, consistent blijven.
Dit is haar vader en hier zal ze mee moeten leren omgaan.
dinsdag 2 januari 2018 om 13:22
Nooit verkeerd de boel op scherp te hebben, ik zeg ook alleen als het doorgaat en je er zelf niet meer uit komt en de dochter er last van heeft.
Genoeg moeders die dan besluiten het kind erbij weg te houden (waar ik niet achter sta overigens)
Dan zet je andere hulpmiddelen in. Toezicht kan ook een opa oma of een ander familielid zijn. Zodat de spanning wordt verlaagd en het contact in stand blijft.
Hoop dat moeder zich sterk houd. Succes
Genoeg moeders die dan besluiten het kind erbij weg te houden (waar ik niet achter sta overigens)
Dan zet je andere hulpmiddelen in. Toezicht kan ook een opa oma of een ander familielid zijn. Zodat de spanning wordt verlaagd en het contact in stand blijft.
Hoop dat moeder zich sterk houd. Succes