ex manipuleert via kind

31-12-2017 00:33 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
kort geleden heb ik mijn ex partner verlaten na lang in een ongezonde relatie te hebben gezeten. hij accepteert het niet en laat dat weten ook (had ik wel verwacht). Sarren via rare en ongepaste berichten en nu wilde dochterlief (7) vanochtend niet naar papa toe omdat hij steeds aan haar vraagt wanneer mama weer thuis komt wonen. Ze was heel erg verdrietig en het brak mijn hart haar zo te zien. Ik heb gezegd dat papa en mama dit oplossen en zij er niets mee hoeft te doen.
Ik wil duidelijkheid voor mijn dochter en dat wordt nu ondermijnd. ik ben boos en heb hem laten weten dat ik wil dat hij hiermee stopt omdat het schadelijk is voor onze dochter. hij reageert lacherig en gaat er van uit dat ik weer bij hem kom wonen.

tips? Advies? ik maak me zorgen om mijn dochter.
Mediator wil ex niet bezoeken overigens, ik zal dit waarschijnlijk anders moeten oplossen maar weet het nu even niet meer...
Ja, dit ga je niet winnen en wil je niet winnen.

Leer je kind dat hij een andere werkelijkheid heeft als jijj en zorg dat je zelf consistent en stabiel reageert.
anoniem_359707 wijzigde dit bericht op 31-12-2017 01:16
0.92% gewijzigd
Moiren’ schreef:
31-12-2017 00:34
Ja, dit ga je niet winnen en wil je niet winnen.

Leer je kind dat hij een andere werkelijkheid heeft als hij en zorg dat je zelf consistent en stabiel reageert.

Goed advies. Hoe naar de situatie ook is, op deze manier maak je jezelf en je dochter minder afhankelijk van zijn grillen.
Goed advies van Moiren.

Overigens vind ik het wel apart dat je dochter niet naar haar vader wilde. Kinderen zijn heel loyaal naar beide ouders.

Ze zien hun ouders ook het liefst bij elkaar.
Zo heel apart vind ik dat niet. Ken wel meer kinderen die niet naar vader of moeder willen.

Naar dat ex zo doet. Je kan niet zoveel. Helaas. Als het erger word veilig thuis inschakelen. Al moet ik zeggen dat dat een heel lang proces is. Hopelijk draait hij bij. Hij moet de breuk ook verwerken.
Maak de tijd met jouw dochter tot een fijne tijd voor haar (en jou) en bemoei je niet met de relatie tussen je kind en je man. Hij doet dit niet van zijn geluk uit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Laat iemand uit jullie vriendenkring hem overtuigen dat op een nette manier uit elkaar het minste kost, en het beste voor jullie kind is.

Van jouw wil hij dat op dit moment toch niet aannemen.

probeer dan een mediator te regelen
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Maak vooral niet meer ruzie, en laat niet aan je kind zien dat je het vervelend vindt.

Misschien dat de tijd je ex leert dat je écht niet terugkomt. stug volhouden dus.
Those who don’t believe in magic will never find it
dochterlief

Dochter gewoon, dochterlief is een raar woord.

En voet bij stuk houden, hij stopt er vanzelf mee als hij zit dat het biet werkt. En anders hou je haar toch thuis, ze hoeft er toch niet perse heen? Dat zal hem ook leren.
Ksenija schreef:
31-12-2017 09:53
dochterlief

Dochter gewoon, dochterlief is een raar woord.

En voet bij stuk houden, hij stopt er vanzelf mee als hij zit dat het biet werkt. En anders hou je haar toch thuis, ze hoeft er toch niet perse heen? Dat zal hem ook leren.
Dat laatste kan natuurlijk niet als daar een regeling over is. Dan krijgt TO dáár weer problemen mee.
En? Wat wil hij doen dan? Het kind wil niet door zijn gedrag.
ik vermijd juist zoveel mogelijk conflicten op dit moment, ik ga niet in op zijn verleidingen om ruzie te maken, dat is wat hij wil en wat de situatie nog onveiliger maakt voor dochterlief :-)
Ik veer dus zoveel mogelijk mee. Maar er zijn grenzen en dat is zodra hij onze dochter erin betrekt.
Een ouderschapsplan is er nog niet en als ze echt niet naar papa wil, dan zal ik daar wat op moeten vinden.

Dank voor alle tips
anoniem_360375 wijzigde dit bericht op 31-12-2017 10:16
0.24% gewijzigd
Ksenija schreef:
31-12-2017 10:01
En? Wat wil hij doen dan? Het kind wil niet door zijn gedrag.
Daar zal een rechter misschien iets mee doen?
Smeetje schreef:
31-12-2017 10:04
ik vermijd juist zoveel mogelijk conflicten op dit moment, ik ga niet in op zijn verleidingen om ruzie te maken, dat is wat hij wil en wat de situatie nog onveiliger maakt voor dochterlief :-)
Ik veer dus zoveel mogelijk mee. Maar er zijn grenzen en dat is zodra hij onze dochter erin betrekt.
Een ouderschapsplan is er nog niet en als ze echt niet naar papa wil, dan zal ik daar wat op moeten vinden.

Dank voor alle tips
Het is voor jou een grens en voor hem niet. Leer haar hoe hiermee om te gaan, erken naar haar toe dat dit vervelend en verwarrend is.

Dit is haar vader en daar zal ze mee moeten leren dealen.
Hij pakt je via je dochter omdat hij weet dat hij je dan raakt.
Niet op reageren dus. Hij weet zelf ook wel dat het niet goed is voor jullie dochter maar kiest er voor het toch te doen.

Wat een ander zei: leer je dochter dat papa een andere werkelijkheid heeft en dat het wel vaker zal gebeuren dat hij en jij ergens verschillend over denken. En leer haar vooral dat zij daar niks mee hoeft. Ze hoeft niks op te lossen, het niet te begrijpen en ze hoeft het zelfs niet aan jou te vertellen als ze dat moeilijk vindt. Het is iets tussen jou en haar vader.
Ana_Isabel2 schreef:
31-12-2017 10:14
Daar zal een rechter misschien iets mee doen?
Ja. Het kind bij hem weghouden.
En nog iets wat jou kan helpen:
Je bent niet voor niks bij hem weggegaan. Je hebt het over een ongezonde relatie.
Verwacht dan ook niet dat hij ineens een leuke en geweldige en nadenkende man is nu jullie uit elkaar zijn. Het is nog steeds de vent waar je niet bij wilde blijven en hij zal niet veranderen. Sterker nog: hij zal zelfs niet eens meer een klein beetje zijn best doen.
Ksenija schreef:
31-12-2017 12:38
Nee hoor.
Ksenija schreef:
31-12-2017 12:38
Nee, dat doen rechters zelden.
Daarbij zou TO hun dochter dan ook inzetten als pion in een machtsspel met haar ex, net als hij doet. Dat is echt een bijzonder slecht advies.
Ik zou, om duidelijk te zijn naar je dochter, niet zeggen dat papa en mama het wel oplossen. Ik zou zeggen dat jullie niet meer bij elkaar gaan wonen.
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Hij wil een reactie uitlokken. Geef die niet. Vroeg of laat stopt het dan. Dan verzint hij misschien iets anders, maar als jij je consequent niet op stang laat jagen, geeft hij het op den duur op.
Negeren en een lange adem hebben.
Jufjoke schreef:
31-12-2017 21:50
Hij wil een reactie uitlokken. Geef die niet. Vroeg of laat stopt het dan. Dan verzint hij misschien iets anders, maar als jij je consequent niet op stang laat jagen, geeft hij het op den duur op.
Negeren en een lange adem hebben.
Nee hoor. Zat mannen/vrouwen die het wel volhouden.
Moiren’ schreef:
31-12-2017 21:52
Nee hoor. Zat mannen/vrouwen die het wel volhouden.
Helaas wel ja.
Dank voor het advies.
Hij is ermee gestopt (heeft dit tegen dochter gezegd, niet op mijn verzoek overigens) al zal er heus wel weer iets anders komen, zolang hij niet accepteert dat onze relatie over is.
Ik verwacht geen 'gezond gedrag'. van hem maar stel wel mijn grenzen. Mijn dochter had er echt last van, was er heel verdrietig over, dus ik benoem het en zeg haar dat zij er niets mee hoeft te doen, dit is iets van papa en mama.

Ik reageer verder niet op zijn verleidingen om ruzie te maken. Maar dit moest wel benoemd worden vond ik.

dank voor al jullie tips!
Mocht het wel weer beginnen en hij gaat weer via dochter manipuleren , en ze wil niet meer heen/is erg verdrietig.
Neem een advocaat in de arm. Als hij zich niet volwassen kan gedragen dan kun je regelen dat er toezicht bij is tijdens de omgang. (Via mediation bureau of de rechtbank zelf)
Als jij door hem onder stress komt te staan heeft dat ook invloed op je dochter .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven