Ex met rust laten

22-07-2012 00:00 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel spreekt eigenlijk voor zich... Wie heeft tips hoe je ervoor kunt zorgen dat je je ex niet meer smst, belt, whatsappt? Heb nummers al gewist en op papiertje geschreven, ga ik morgen maar buiten in de auto leggen (die tip las ik op een oud topic hierover). Zijn er meer vrouwen die dit lastig vinden? Misschien kunnen we elkaar steunen, ook van eerdere break-up weet ik namelijk dat ik hier echt niet zo goed in ben. Deze keer doe ik het best aardig, maar voor mij is eigenlijk iedere sms of whatsapp die ik stuur één te veel. Hij heeft uit zichzelf namelijk pas één x gesmst, maakt dat ik mij steeds de zwakkere voel...
Wel weer een dipje nu...zou zo graag even bellen! Hem vragen waarom hij het zo plotseling heeft uitgemaakt. Maar dan probeer ik maar te bedenken: waarom wil ik dat nu? Die vraag kan ik volgende week ook aan hem stellen, dat hoeft niet nu. Misschien kan ik daar mn schriftje ook voor gebruiken, wat blijft er na een week nog over? Dan kan ik dat eventueel met hem bespreken als we weer afspreken...
Wat een goed idee van dat schriftje!

Ik heb ook ooit iemand toen het net uit was (terwijl ik het zelf had uitgemaakt) een paar dagen steeds gebeld , maar dat was afschuwelijk voor ons allebei, dus dat doe ik echt nooit meer.

Daarna wilde ik steeds bellen of mailen, maar dat heb ik toen niet gedaan en dat voelde echt een heel stuk beter en vooral rustiger. Het zeurende gevoel van hem missen gaat dan echt niet weg, maar je doet jezelf in ieder geval dan niet actief pijn met het contact, dat vaak nodeloze hoop geeft.
quote:dantexx schreef op 22 juli 2012 @ 11:02:

[...]

Dat is waar, alleen zegt hij niet dat ik hem met rust moet laten. Hij zegt dat als hij iets voir me kan doen, ik dat moet laten weten. En hij wil me ook nog spreken, volgende week (zie mijn andere topic). Maar ik vind zelf dat ik afstand moet nemen, ik ken mijzelf, ga er alleen maar heel veel hoop uit putten, het verdriet uitstellen...Eigenlijk best gemeen van hem om zo tegenstrijdig tegen je te zijn. Zachte heelmeester maken stinkende wonden .
wat heb je eraan om jezelf telkens voor gek te zetten?
quote:Ksenija schreef op 22 juli 2012 @ 12:04:

wat heb je eraan om jezelf telkens voor gek te zetten?Kijk, dit is de kern dus, patsboem in 1 zin .
quote:iris1969 schreef op 22 juli 2012 @ 12:05:

[...]

Kijk, dit is de kern dus, patsboem in 1 zin .Pas als ik een voldoende gemotiveerd antwoord krijg ga ik dieper op de zaak in.
Ohhh ik heb dat ook meegemaakt TO en dat is zoooo vervelend. Ik weet precies wat je voelt.

Bij mij was het heel erg dat ik wilde smsen om toch een lijntje te houden, ik was bang dat hij over mij heen zou komen en ik ook over hem. Ik hield het zelf tegen.

Dus zeg tegen jezelf dat je goed voor jezelf ga zorgen en dat ook doen. Dus gezond eten, bewegen en af en toe iets wat je echt leuk en lekker vind om te doen. Echt bewust doen voor jezelf. En vooral bedenken als je een sms wilt sturen, dat het morgen ook nog kan. Het idee dat het morgen of volgende week nog kan, gaf mij altijd nog wat rust, dat het niet definitief een afgekapt lijntje was. En na een week of twee gaat het scherpe eraf en ga je langzaam steeds minder behoefte krijgen echt waar.
quote:Ksenija schreef op 22 juli 2012 @ 12:12:

[...]

Pas als ik een voldoende gemotiveerd antwoord krijg ga ik dieper op de zaak in. Het was een complimentje .
quote:iris1969 schreef op 22 juli 2012 @ 12:18:

[...]

Het was een complimentje .I know
quote:lilly1980 schreef op 22 juli 2012 @ 12:12:

Ohhh ik heb dat ook meegemaakt TO en dat is zoooo vervelend. Ik weet precies wat je voelt.

Dus zeg tegen jezelf dat je goed voor jezelf ga zorgen en dat ook doen. Dus gezond eten, bewegen en af en toe iets wat je echt leuk en lekker vind om te doen. Echt bewust doen voor jezelf. En vooral bedenken als je een sms wilt sturen, dat het morgen ook nog kan. Het idee dat het morgen of volgende week nog kan, gaf mij altijd nog wat rust, dat het niet definitief een afgekapt lijntje was. En na een week of twee gaat het scherpe eraf en ga je langzaam steeds minder behoefte krijgen echt waar.Ja, dat probeer ik inderdaad ook maar te denken. Hij heeft ook tijd nodig om dingen op een rijtje te zetten, na te denken, verdrietig te zijn, boos te zijn, weet ik wat niet meer. Maar echt moeilijk hoor! Gelukkig helpen dit soort berichten op het forum wel wat, geeft je toch een steuntje in de rug, en wat afleiding! :-)
ik heb dat ook gehad bij mijn ex, was daar zo verliefd op dat ik toch nog af en toe een smsje stuurde, maar geen antwoord kreeg. Ben bijna blij dat hij iemand anders heeft, dat is voor mezelf alvast de beste stok achter de deur om niets te laten weten omdat ik daar niet tussen wil komen. Ik gaf mijn gsm wel eens aan iemand anders, wis nummer (maarr had zijn berichtjes moeten wissen waarlangs ik de nummer dan toch nog had opgevist). Wat mij ook troost gaf, was dat stilte-tijd meer nut kan hebben dan in hetzelfde cirkeltje te blijven draaien. Echt hard is dat, behoefte hebben om met iemand te praten maar weten dat het toch maar averechts werkt bij de persoon in kwestie. Ik vind dat ook heel erg, als ik nog wil praten en hij niet, dan voel ik mezelf een egoistisch iemand, die wel aandacht vraagt maar ze blijkbaar niet verdient, zo'n gestraft kindje voel je je dan bijna, maar natuurlijk ligt het niet enkel aan mezelf maar ook aan X dat hij dit niet kan/wil geven. Ik begin nu stilletjes aan mezelf wijs te maken dat als we elkaar hierin niet konden vinden, dit gewoon een bewijs is dat we eigenlijk nooit goed bij elkaar hebben gepast. Zo ben ik toch ook een beetje aan het verwerken zonder gesprek. Pijn doet het wel! Jaa echt hatelijk, voor iets of iemand je best willen doen, vanuit een kwetsbaar plaatsje toch helende gesprekken voor jullie beiden proberen te initieren, maar daarin niet (h)erkend worden. En niet dat ik zo'n bitch ben geweest dat ik geen gesprek verdien, maar meer, anders omgaan met het verdriet en de verwerking denk ik? Hoop wel nog steeds dat we later wel een soort van vrede tussen ons gaan bekomen..
Maar het lukt jou wel om geen contact op te nemen? Hoe lang is het nu uit?
Je mobiel wegleggen of evt aan iemand meegeven zodat je gewoon niet kan smsen?
Niet meer doen. Het is stalking als je er mee doorgaat.
quote:ambra schreef op zondag 22 juli 2012 21:09 Je mobiel wegleggen of evt aan iemand meegeven zodat je gewoon niet kan smsen?Ja, misschien laat ik morgen mn mobiel -of zijn nummer- wel achter op mn werk... Kom ik iig niet in de verleiding. Ms beter om telefoon wel mee te nemen, anders begin ik mn werkdag met een teleurstelling als niemand -en hij al helemaal niet- mij smst
oeps verkeerde topic gepost.
Ik stuur nu niet meer omdat ik het gevoel heb datik hem in de weg sta en ik niet tussen een koppel wil komen. ZO lukte het dus voor mij, enkel met het idee dat ik hem in de weg stond.

Maar ik vind het helemaal niet zo gek in jouw situatie dat je behoefte hebt om te sturen. Hij zegt je dat het uit is maar om erover te praten moet je wel een weekje wachten, niet moeilijk dat je waarschijnlijk even een chaos in je hoofd hebt en misschien wel wat eerder nood hebt aan communicatie. Het is niet altijd zo gemakkelijk om er zomaar boven te gaan staan en het lijkt mij wel heel menselijk dat je contact zoekt. Je een week met de gebakken peren laten zitten, wel een beetje onhandig aangepakt en ook misschien niet zo heel mooi..
Meis, als jij je ex nog terug wilt is de enige manier om niks te laten horen en over een tijdje weer contact te zoeken. In al die advies boeken en sites staat 30 dagen. Probeer dat ook voor jezelf, want blijven smsen jaagt hem weg. En vraag jezelf af waarom het echt uit is, wat heb jij verkeerd gedaan, wat heeft hij verkeerd gedaan. Kan je dat veranderen bij jezelf? Zal hij veranderen? Denk goed over die dingen na, misschien wil je hem wel helemaal niet terug, maar doeje het puur voor de leegte die je nu voelt.
Vandaag gaat het gelukkig een stuk beter, kan ook niet sms'en want ben gewoon aan het werk en daar kan ik mn telefoon niet gebruiken. Af en toe wel wat verdrietig, maar eigenlijk gaat het best aardig. Hoop dat ik dat vanavond ook vol houd, dan is er alweer een dag voorbij! Gisteravond toch nog gesmst, maar geen reactie gekregen. Had ik ook niet echt verwacht. Hoop dat ik het nu een paar dagen volhoud, laten we zeggen: in ieder geval tot donderdag. Dat moet te doen zijn! Is maar drie avonden en drie ochtenden. En als ik dat gehaald heb, trakteer ik mijzelf op iets heel leuks en houd ik het nog wat langer vol tot het weekend!!
quote:amand1969 schreef op 22 juli 2012 @ 00:17:

Probeer je te beseffen dat je jezelf pijn blijft doen zolang je contact blijft zoeken.

Dit dus.

Ik ging vorig jaar door die hel en kon de uitgang daarvan pas vinden zodra ik alle energie die ik had op mezelf ging richten. En daarna gaat het snel. Heus, geloof me. De zon schijnt hier inmiddels beter dan ooit.

En mijn nieuwe partner is veel leuker dan de vorige. Ook iets dat ik toen echt niet had kunnen vermoeden.

Als je het goed doet en hem met rust laat word je er een sterker en interessanter mens door. En dus ook leuker.
Goed om te horen, ik geloof er ook wel in. Het heel erg bij jezelf houden, kijken wat je zelf nodig hebt en beseffen dat je beter verdient en het komt dus ook!
Vorig jaar ook door het leed dat liefdesverdriet heet heengegaan. Vreselijk. Liefdesverdriet sucks!

En mensen, het hoeft niet altijd uit te gaan omdat de liefde er niet is. Dat weet ik uit ervaring, soms zijn omstandigheden gewoon niet matching, hoe verdrietig ook.

Ik ben het eens met zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Geen contact is echt, echt het beste. Hij kan je niet troosten, en ieder contact dat er is zal je opnieuw verdriet doen en zo vergeet je hem nooit.

Ik herinner me dat ik na een aantal maanden op mijn werk was, en ineens dacht: Ik ben zo klaar met dit verdriet, ik wil mijn leven terug. Helaas kort daarna toch nog een keer heftig met hem de liefde bedreven. En toen kon ik dus weer opnieuw beginnen. Nu bijna een jaar later is hij nog steeds in mijn hart, zal altijd blijven denk ik, hij is er zo eentje die ik nooit vergeet. Maar ik kijk nu terug (bijna) zonder pijn en verdriet. Het is een mooie herinnering geworden, een man die ik de wereld en meer gun. Maar ohh, wat had ik aan zijn zij willen staan!

Nou goed, kern van het verhaal: Je mag verdrietig zijn, je rot voelen, hem missen, maar echt... de kortste weg is geen contact, helemaal geen contact. Zoek afleiding en realiseer je dat het over gaat. Echt waar! Dat beloof ik je.
Wow wat mooi gesproken Wellie.
Dankje Iris. Ervaringsdeskundige enzo.

Hoe gaat het met jou? Lang niet gezien! Fijn dat je er weer bent iniedergeval.
Dank je , het is ook fijn weer terug te zijn.

Met mij gaat het heel goed, ik ben verliefd .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven