Ex partner is moeder met borderline

22-08-2017 19:14 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn ex partner en moeder van ons 2 jarige zoontje heeft het onlangs uitgemaakt omdat zij "ongelukkig" was. Dat kan en ik vond dit wel moeilijk maar je kan iemand niet dwingen om te blijven. Gelukkig heb ik gezamenlijk gezag dus wist ik dat ik het recht had om hem te blijven zien. Dit gezag heb ik op een goed moment bij haar neergelegd onder het mom "stel dat er iets met jou gebeurt" vanwege haar borderline. En nou zullen sommige van jullie denken daar heb je weer zo'n iemand die van labels houd, maar deze keer is het echt zo. Ik ben zelfs mee gegaan naar therapie sessies in het verleden en ze slikte risperidon vanwege haar woede aanvallen. Nu zijn we iets meer als een maand verder en ben ik er twee weken geleden achter gekomen dat ze mij heeft verlaten voor een jongen die ze net een weekje kende. Dit deed heel zeer, een relatie weggooien van 5 jaar, met een kind van 2 ertussen.

Nu zijn er inmiddels gesprekken geweest bij de advocaten en er is een co-ouderschap voorgesteld door haar en daar hebben we samen regels voor opgesteld met de advocaten. Er is nog niets getekend maar het concept staat wel op papier, ze heeft in net iets over 1 week, ALLE regels die er zijn opgesteld al overtreden! Puur om te treiteren en een reactie uit te lokken natuurlijk, die ze overigens nooit gaat krijgen. Nu ben ik voornemens om haar uit het ouderlijk gezag te plaatsen vanwege haar psychische gesteldheid, wie is hier bekend mee en ik weet dat dit niet zo een twee drie gaat lukken, maar tips zijn ook welkom. Moeder wilt overigens geen hulp zoeken omdat zij dit niet nodig acht...
MoirenPhae schreef:
22-08-2017 20:45
Als ze die pillen slikt is er geen enkel probleem en ik zie om me heen niet anders dan vrouwen die binnen een zucht samenwonen met een nieuwe man, dus dat is schijnbaar ook normaal.
Nee, dat is behoorlijk dom.
MoirenPhae schreef:
22-08-2017 21:08
Zou jij een kind nemen en het gezag delen met een man die voortdurend toezicht nodig heeft om het veilig te laten blijven voor het kind?
Ik niet.
Je weet best hoe ik er in sta.
Misschien zijn er mensen (kinderen van) die hun ervaringen willen delen.
tampontouwtje schreef:
22-08-2017 23:10
Je weet best hoe ik er in sta.
Nee, ik kan alleen wat raden.
Natuurlijk is dit geen goed idee. Maar dat weet je zelf waarschijnlijk ook al.

Vecht je frustratie en gekwetste gevoelens ten aanzien van je ex-vrouw niet uit over het hoofdje van je kind.

Een kind heeft zijn/haar moeder nodig en ouders die in harmonie met elkaar door 1 deur kunnen. Je ex is labiel, dus des te stabieler moet jij zijn. En de wijste. Dat is moeilijk, en ze haalt je het bloed onder de nagels vandaan, maar je hebt een kind met haar gekregen, dus deal er maar mee. Ga het niet op de spits drijven, maar probeer haar goede kanten als moeder te zien. Die heeft ze vast.

Pas als jullie kind in gevaar is, dan is het een ander verhaal, maar ik lees hier voornamelijk jouw gekrenkte egootje.
MoirenPhae schreef:
22-08-2017 23:16
Nee, ik kan alleen wat raden.
Leer anders lezen. Dat brengt je verder dan raden.
tampontouwtje schreef:
22-08-2017 23:19
Leer anders lezen. Dat brengt je verder dan raden.
O, het moet allemaal weer onaardig begrijp ik. Laat dan maar.
Overigens laat je haar natuurlijk niet zomaar even uit het ouderlijk gezag plaatsen, dat zou wat zijn. Je kijkt teveel films denk ik.
MoirenPhae schreef:
22-08-2017 23:20
O, het moet allemaal weer onaardig begrijp ik. Laat dan maar.
Je was zelf onaardig. Dan reageer ik onaardig terug. Zo volwassen ben ik hier wel. :)
tampontouwtje schreef:
22-08-2017 23:33
Je was zelf onaardig. Dan reageer ik onaardig terug. Zo volwassen ben ik hier wel. :)
Ik was niet onaardig hoor.
MoirenPhae schreef:
22-08-2017 23:34
Ik was niet onaardig hoor.
Ik ook niet.
tampontouwtje schreef:
22-08-2017 23:37
Ik ook niet.
O, met leer lezen ben jij op je vriendelijkst? Goed om te weten :proud:
Een Belgische site, maar:
Tegelijk wordt de diagnose ‘borderline’ vaak erg snel gesteld bij mensen die moeilijk doen, lastig of veeleisend zijn. Adolescenten die met identiteitsproblemen worstelen, kunnen typisch borderlinegedrag vertonen, maar dit kan van voorbijgaande aard zijn. Dat je een tijdje op zoek bent naar een opleiding, een relatie of baan die jou goed past, wil nog niet zeggen dat je een borderlinepersoonlijkheid hebt.

60.000 tot 80.000 mensen in Vlaanderen kampen met een borderlinestoornis. Bij veel mensen nemen de verschijnselen na hun dertigste of veertigste jaar geleidelijk af.

http://www.geestelijkgezondvlaanderen.be/borderline
Lorum_Ipsem schreef:
22-08-2017 23:41
Een Belgische site, maar:
Tegelijk wordt de diagnose ‘borderline’ vaak erg snel gesteld bij mensen die moeilijk doen, lastig of veeleisend zijn. Adolescenten die met identiteitsproblemen worstelen, kunnen typisch borderlinegedrag vertonen, maar dit kan van voorbijgaande aard zijn. Dat je een tijdje op zoek bent naar een opleiding, een relatie of baan die jou goed past, wil nog niet zeggen dat je een borderlinepersoonlijkheid hebt.

60.000 tot 80.000 mensen in Vlaanderen kampen met een borderlinestoornis. Bij veel mensen nemen de verschijnselen na hun dertigste of veertigste jaar geleidelijk af.

http://www.geestelijkgezondvlaanderen.be/borderline
Je kan toch geen Belgische site aanraden voor zoiets serieus :proud:
Ik snap het niet, waarom wil je haar uit het ouderlijk gezag ontzetten?

Omdat ze zich een week niet houdt aan de regels die helemaal geen regels zijn, maar voorstellen waar jullie samen met jullie advocaten regels van willen maken?
Dat is hetzelfde als gaan solliciteren en een week later razend zijn omdat je geen loon krijgt, zonder dat je een arbeidscontract aangeboden hebt gekregen.
Lorum_Ipsem schreef:
22-08-2017 23:44
Ik snap het niet, waarom wil je haar uit het ouderlijk gezag ontzetten?

Omdat ze zich een week niet houdt aan de regels die helemaal geen regels zijn, maar voorstellen waar jullie samen met jullie advocaten regels van willen maken?
Dat is hetzelfde als gaan solliciteren en een week later razend zijn omdat je geen loon krijgt, zonder dat je een arbeidscontract aangeboden hebt gekregen.
:sarcastic: Rare vergelijking.
Perzina schreef:
22-08-2017 23:20
Overigens laat je haar natuurlijk niet zomaar even uit het ouderlijk gezag plaatsen, dat zou wat zijn. Je kijkt teveel films denk ik.
Er moet dan sowieso een raadsonderzoek plaatsvinden, dan vrijwillige hulpverlening, als het nodig is gedwongen en dan hele zwaarwegende gronden om te ontzetten.

Kansloos, helemaal als wraak.

Als je je oprecht zorgen maakt om je kind, zou je Veilig Thuis kunnen bellen TO.
tampontouwtje schreef:
22-08-2017 23:43
Je kan toch geen Belgische site aanraden voor zoiets serieus :proud:
:rofl:

Mijn moeder heeft borderline. En ze is alles behalve een slechte moeder. En al meer dan 30 jaar getrouwd met mijn vader :)
Borderline is maar een deeltje van haar bestaan. En voor dat deeltje heeft ze altijd hulp gezocht en aanvaardt. Naast borderline heeft mijn moeder nog zoveel andere leuke en interessante kanten :)
tampontouwtje schreef:
22-08-2017 23:46
:sarcastic: Rare vergelijking.
De voorwaarden liggen op tafel, maar zijn nog niet geldig. Dan kan ze de "regels" niet overtreden ;) en het is laat, ik kon geen beter voorbeeld verzinnen.
Lorum_Ipsem schreef:
22-08-2017 23:55
De voorwaarden liggen op tafel, maar zijn nog niet geldig. Dan kan ze de "regels" niet overtreden ;) en het is laat, ik kon geen beter voorbeeld verzinnen.
Het gaat erom dat zij al laat zien dat ze de afspraken straks ook niet waar kan maken. Als je bijvoorbeeld afspreekt dat je op tijd komt om je zoon op te halen en je komt gelijk al te laat met een slap excuus. Het geeft iemand die met jou het een en ander op papier heeft gezet niet echt het vertrouwen dat je de zaken serieus neemt.
Lorum_Ipsem schreef:
22-08-2017 23:53
:rofl:

Mijn moeder heeft borderline. En ze is alles behalve een slechte moeder. En al meer dan 30 jaar getrouwd met mijn vader :)
Borderline is maar een deeltje van haar bestaan. En voor dat deeltje heeft ze altijd hulp gezocht en aanvaardt. Naast borderline heeft mijn moeder nog zoveel andere leuke en interessante kanten :)
Fijn dat je als ervaringsdeskundige reageert. Hier heeft TO misschien wat aan. TO ben je er nog?

Is het niet zo dat je verschillende gradaties hebt van Borderline?

https://www.youtube.com/watch?v=rSaC-YbSDpo
Maar mensen, regels? Het is toch geen kind?

Het lijkt me dat je gezamenlijk afspraken maakt en deze zo af en toe eens bijstelt. En in overleg ook nog eens incidenteel aanpast.
MoirenPhae schreef:
23-08-2017 00:03
Maar mensen, regels? Het is toch geen kind?

Het lijkt me dat je gezamenlijk afspraken maakt en deze zo af en toe eens bijstelt. En in overleg ook nog eens incidenteel aanpast.
Als je op goede voet uit elkaar gaat wel ja. Maar dat is in TO's geval niet (meer) aan de orde.
tampontouwtje schreef:
22-08-2017 23:58
Het gaat erom dat zij al laat zien dat ze de afspraken straks ook niet waar kan maken. Als je bijvoorbeeld afspreekt dat je op tijd komt om je zoon op te halen en je komt gelijk al te laat met een slap excuus. Het geeft iemand die met jou het een en ander op papier heeft gezet niet echt het vertrouwen dat je de zaken serieus neemt.
Maar er staat nog niets op papier. Er is een kladblaadje, maar nog geen echte regels. Dus niets om te verbreken.

En al helemaal niets om iemand uit de ouderlijke macht te ontzetten. Ik begrijp niet dat dat idee in je* opkomt. To kan geen enkele slechte eigenschap opnoemen, dus waarom zou dat kind dan een ouder moeten missen?

*de JE was algemeen bedoeld, voordat iemand zich beledigt voelt.
tampontouwtje schreef:
23-08-2017 00:07
Als je op goede voet uit elkaar gaat wel ja. Maar dat is in TO's geval niet (meer) aan de orde.
Ook als je niet op goede voet uit elkaar gaat. Ze zijn beide volwassen, dan leg je elkaar geen regels op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven