Ex terug/verkeerde beslissing
zondag 26 mei 2019 om 09:56
Om een lang verhaal kort te houden. Ik kom uit een relatie van 8jaar. Alles was perfect en na een een jaar in de relatie hebben we samen een huis gekocht. We zouden namelijk samen oud worden en waren soulmates. Nu een paar weken geleden heeft mijn (ex) vriend bij mij aangegeven dat hij niet meer verder wil met mij. Met als beredenering dat het gevoel er niet meer is. En hij het gevoel heeft dat we als broer en zus door het leven gaan. Hij heeft me toen der tijd tijd gevraagd om na te denken. Ik heb geprobeerd om hem die tijd te geven, wat redelijk lastig is als je samen in 1 huishouden zit. Na een paar dagen apart van elkaar geslapen te hebben, werd de onzekerheid mij te veel. En heb aangegeven dat ik die situatie niet lang meer kon volhouden. De dag erna kwam hij met zijn beslissing, dat hij het besluit had genomen om niet meer verder te gaan. Dit kwam voor mij als compleet onverwacht, want ja iedere relatie raakt wel eens in de sleur. Ik heb sindsdien niet meer met hem kunnen praten erover en hij staat er ook niet voor open. Want hij heeft zijn besluit genomen en daar is die zeer stellig in. Alles gaat zo snel, dat ik bang ben dat hij een verkeerde beslissing heeft genomen. Na een week stond de makelaar al op de stoep om ons huis te verkopen en alles moet zo snel mogelijk afgehandeld worden in zijn ogen. Wat als alles nu gewoon een impulsieve beslissing is, en ja ik weet een huis is maar een huis. Maar ik ben er nog niet klaar voor om alles in de prullenbak te gooien. We hebben nog contact over zakelijke dingen die afgehandeld moeten worden, maar emotioneel kan er niet gepraat worden. Als we dan contact hebben, is hij heel lief en wil alles goed regelen na mij toe. Maar daar komt ook bij dat hij me een knuffel geeft als ik het zwaar heb en aanraakt. Ik weet niet zo goed wat ik met deze tegenstrijdige signalen moet. Heeft hij nu wel of niet nog gevoelens voor mij? Ik ben gewoon zo bang dat hij de verkeerde beslissing heeft genomen en hier pas later achter zal komen en het dan te laat is. Ps: we zijn nu ongeveer 3 weken verder sinds we uit elkaar zijn gegaan. Ik verblijf bij een vriendin en mag niet ons/mijn eigen huis in.
zondag 26 mei 2019 om 18:10
Wat een nare situatie
, terwijl jij van niets wist was hij al met haar bezig, hoezo dan nog bedenktijd? En ik snap dat je nu misschien juist bij hem uit de buurt wilt blijven maar eigenlijk zou je moeten zeggen dat je weer in huis komt wonen.
Nu kan hij lekker een liefdesnestje bouwen terwijl jij ergens anders moet slapen, te gek voor woorden!
Nu kan hij lekker een liefdesnestje bouwen terwijl jij ergens anders moet slapen, te gek voor woorden!
zondag 26 mei 2019 om 18:10
Hij vond dat het het beste was als ik even ergens anders ging wonen, want anders zouden de muren toch op mij afkomen. Als we samen in 1 huis zouden, maar weet nu inmiddels wel beter.
zondag 26 mei 2019 om 18:18
zondag 26 mei 2019 om 18:41
ik zou nu orde op zaken stellen. Mail hem dat je met ingang van morgen weer intrek neemt in het huis. Dat hij vrij is om daar ook te verblijven maar dat er dan afspraken gemaakt moeten worden en dat zijn nieuwe liefje niet welkom is. Je kan er aan toevoegen dat dat natuurlijk best moeilijk is voor hem en dat hij daarom het beste bij haar kan verblijven.
zondag 26 mei 2019 om 19:02
Nou, anders mag hij de komende maanden alle lasten zelf betalen. Dan kan hij net zoveel met zijn collega op de bank 'zitten' als hij wil. En heb jij de financiële ruimte voor jezelf zoeken.
Dat hij betaalt, geeft hem dan geen extra rechten op het huis ofzo, daar hoef je niet bang voor te zijn.
Knap trouwens dat jij inziet dat jouw ex fout zat en niet die jonge collega. (Het was niet netjes van haar natuurlijk, maar zij is niet vreemdgegaan).
Dat hij betaalt, geeft hem dan geen extra rechten op het huis ofzo, daar hoef je niet bang voor te zijn.
Knap trouwens dat jij inziet dat jouw ex fout zat en niet die jonge collega. (Het was niet netjes van haar natuurlijk, maar zij is niet vreemdgegaan).
zondag 26 mei 2019 om 19:19
Wat erg TO.Brownie85 schreef: ↑26-05-2019 17:49Helaas ben ik dus toch vandaag na alle reacties van het forum, onaangekondigd naar huis gegaan. Staat een vreemde auto voor de deur. Meneer zit leuk met een collega (die 18jr jonger is)op de bank. En maar volhouden dat er niets is, waarom heeft zij dan een complete weekend tas mee. Naja ik weet t wel nu.
En laat je niet wegjagen uit je eigen huis. Hij gaat vreemd en JIJ moet vertrekken? Wat voor omgekeerde wereld is dit. Volgens mij is er een ongeschreven regel dat diegene die is vreemdgegaan moet vertrekken.
Hij gaat vreemd en jij wordt gestraft!? Gekkigheid!
zondag 26 mei 2019 om 19:24
Brownie85 schreef: ↑26-05-2019 18:01Lijkt me sterk dat ze niet van mijn bestaan wist, want het hele huis hangt vol met foto’s van ons. En tot vorige week had hij ook nog op social media een profielfoto van ons samen.
Tuurlijk drama bij weg gaan, en zij heeft zich niet durven te verroeren. Ben naar boven gegaan heb spullen in een tas gegooid en ben weer vertrokken. Hij heeft me tot aan de auto gevold om te zorgen dat ik weg ging.
Wat een lieverd en zorgzaam.
Precies wat je beschreef in je OP.... not!
Gelukkig zijn je ogen geopend.
zondag 26 mei 2019 om 19:24
Dit idd.JollyRider schreef: ↑26-05-2019 11:18Jullie leven als broer en zus zegt hij? Dus sexloos? En nu wil hij netjes van je af, maar je huis mag je niet meer in.
Ja, hij heeft nog gevoel voor je, en nee hij vergist zich niet. Hij heeft al een ander en daarmee heeft hij voorlopig meer sex dan hij dacht.
Ik zou persoonlijk vooral zorgen voor een ette financiële afwikkeling
Hoezo heb jij jullie huis verlaten???
Staat het niet op naam van jullie beide?
zondag 26 mei 2019 om 19:28
Brownie85 schreef: ↑26-05-2019 17:49Helaas ben ik dus toch vandaag na alle reacties van het forum, onaangekondigd naar huis gegaan. Staat een vreemde auto voor de deur. Meneer zit leuk met een collega (die 18jr jonger is)op de bank. En maar volhouden dat er niets is, waarom heeft zij dan een complete weekend tas mee. Naja ik weet t wel nu.
Fuck zeg.
zondag 26 mei 2019 om 19:30
Hij vond dat dat beter was voor hem
Kun je niet je huis terug claimen?
Hij gaat maar lekker hokken bij zijn nieuwe vriendinnetje.
zondag 26 mei 2019 om 19:32
boerinnetje-van-buuten schreef: ↑26-05-2019 19:02
Eerlijk gezegd snap ik vrouwen niet die een relatie aangaan met een man die bezet is. Vind hem heel fout maar zo een vrouw is ook fout. Weinig normen en waarden en respect voor de andere vrouw. Zeker als ze al met haar gat op de bank van TO zit.
zondag 26 mei 2019 om 19:37
Wat een hufter! Hij is dus ook een wandelend cliche in alle opzichten en onbetrouwbaar as fuck. Daarnaast zeeer respectloos om je levenspartner van 8 jaar zo te behandelen. Hij heeft zijn true colours laten zien, maar wat moeilijk voor jou! Zo wil je je jullie relatie niet afsluiten of herinneren. Helaas komt dit heel vaak voor.
Je zou naar huis terug kunnen maar ik vermoed dat dat veel gedoe gaat geven. Heb je daar wel zin in? Hij gaat niet vertrekken denk ik.
Kies voor rust en om dit te laten landen. Hoe sneller los hoe beter. Die jonge bloem moet zelf eea ondervinden. Weet wel dat hij met zichzelf geconfronteerd gaat worden en neem hem niet meer terug. Hij mag in de spiegel kijken. Werk niet mee aan het verhelpen van zijn schuldgevoel.
Je zou naar huis terug kunnen maar ik vermoed dat dat veel gedoe gaat geven. Heb je daar wel zin in? Hij gaat niet vertrekken denk ik.
Kies voor rust en om dit te laten landen. Hoe sneller los hoe beter. Die jonge bloem moet zelf eea ondervinden. Weet wel dat hij met zichzelf geconfronteerd gaat worden en neem hem niet meer terug. Hij mag in de spiegel kijken. Werk niet mee aan het verhelpen van zijn schuldgevoel.
zondag 26 mei 2019 om 19:38
Jonge blom..denkt niet na en gaat voor haar eigen behoeften. Ze is hem snel zat natuurlijk
zondag 26 mei 2019 om 19:44
Allereerst een dukke knuffel to. Wat heftig voor je. Huil vanavond ff lekker uit en maak morgeb meteen een strijdplan. De rest van de verwerking kan allemaal later. Maar je laat je natuurlijk niet door zo'n lul zomaar aannde kant zetten! Dus zet je woede in tbv jezelf. Maak een lijst met alles wat verdeeld moet worden en nu al kan maak 2 scenarios: links of rechts, hij mag kiezen en klaar. Mail hem dat je per direct daar weer gaat wonen, zoals eenbeerdere reactie omschreef.
Is ie nou helemaal gek om jou weg te sturen zodat hij in JOUW bed kan liggen hokken
Hou s op zeg. Ga verder naar een financieel adviseur en laat je heel goed voorlichten over je rechten en plichten, want deze man naait je waar je bij staat en heeft dus helemaal niet het beste met je voor. Zo snel mogelijk afwikkelen die handel. En daarna, daarna komt het met jou wel weer goed lieve to. Heel veel sterkte.
Is ie nou helemaal gek om jou weg te sturen zodat hij in JOUW bed kan liggen hokken
Hou s op zeg. Ga verder naar een financieel adviseur en laat je heel goed voorlichten over je rechten en plichten, want deze man naait je waar je bij staat en heeft dus helemaal niet het beste met je voor. Zo snel mogelijk afwikkelen die handel. En daarna, daarna komt het met jou wel weer goed lieve to. Heel veel sterkte.
zondag 26 mei 2019 om 19:56
zondag 26 mei 2019 om 20:02
Je weet nu "gelukkig" dat het geen tegenstrijdige signalen zijn maar dat hij puur uit eigenbelang handelt en zelfs manipuleert. Hij houdt je zoet met een knuffel en wil met zo min mogelijk moeite zijn eigen gang gaan.
Ga maar goed voor jezelf zorgen lieverd. Hij doet dat niet. Je hebt minstens evenveel recht om daar te zijn nu want het is is zijn beslissing die hij ook nog eens op een zeer kwalijke manier in de praktijk brengt. Probeer op een zakelijke manier te bespreken dat jij er weer gaat verblijven en hij even kan opkrassen.
Ga maar goed voor jezelf zorgen lieverd. Hij doet dat niet. Je hebt minstens evenveel recht om daar te zijn nu want het is is zijn beslissing die hij ook nog eens op een zeer kwalijke manier in de praktijk brengt. Probeer op een zakelijke manier te bespreken dat jij er weer gaat verblijven en hij even kan opkrassen.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 26-05-2019 20:11
0.19% gewijzigd
zondag 26 mei 2019 om 20:04
Jeetje wat een rotstreek van hem.
Ik zou teruggaan naar dat huis, hij mag vertrekken, laat hem maar bij dat meisje intrekken, als hij niet eens even het geduld en respect kan opbrengen om eerst alles netjes af te ronden.
Het is ook jouw huis,
Dat hij uberhaubt het lef heeft, om haar daar naartoe mee te nemen.
En ergens weet hij waarschijnlijk ook wel, dat je dit niet kunt maken, vandaar die zogenaamde zorgzaamheid, wat een figuur zeg....
Sterkte to!
Ik zou teruggaan naar dat huis, hij mag vertrekken, laat hem maar bij dat meisje intrekken, als hij niet eens even het geduld en respect kan opbrengen om eerst alles netjes af te ronden.
Het is ook jouw huis,
Dat hij uberhaubt het lef heeft, om haar daar naartoe mee te nemen.
En ergens weet hij waarschijnlijk ook wel, dat je dit niet kunt maken, vandaar die zogenaamde zorgzaamheid, wat een figuur zeg....
Sterkte to!
zondag 26 mei 2019 om 21:15
Wat een rotzak!
Ik zou dus een appje sturen dat je per morgen weer in huis komt wonen, slaap in de logeerkamer maar laat je niet wegjagen.
Het is ook jouw huis en jij betaald de helft van de vaste lasten (neem ik aan) dus heb jij net zoveel recht om er te wonen.
Ook aangeven dat zijn nieuwe liefje niet welkom is in dat huis en als hem dat niet bevalt dan trekt hij maar bij haar in totdat het huis verkocht is.
Laat je niet bang maken of weg jagen door hem, jullie hebben net zoveel rechten wat betreft het huis.
Ik zou dus een appje sturen dat je per morgen weer in huis komt wonen, slaap in de logeerkamer maar laat je niet wegjagen.
Het is ook jouw huis en jij betaald de helft van de vaste lasten (neem ik aan) dus heb jij net zoveel recht om er te wonen.
Ook aangeven dat zijn nieuwe liefje niet welkom is in dat huis en als hem dat niet bevalt dan trekt hij maar bij haar in totdat het huis verkocht is.
Laat je niet bang maken of weg jagen door hem, jullie hebben net zoveel rechten wat betreft het huis.
Men lijd het meest om het lijden dat men vreest.
zondag 26 mei 2019 om 21:36
Hoe klote je je nu ook voelt; pak de regie terug.
Trap niet in zijn mooie praatjes, hij zal alles op alles zetten om financieel zo goed mogelijk uit jullie relatie te komen.
Dus: deel hem mee, ook per mail dat hij, gezien zijn gedrag en daden het huis het beste kan verlaten en vermeld in de mail ook dat hij jou eerst de toegang hadontzegd. Vraag die vriendin of ze bij je blijft slapen, zorg sowieso voor gezelschap. Ga alle belangrijke documenten bij elkaar zoeken en maak kopien. Zorg ook dat voor jou belangrijke zaken, erfstukken, sieraden etc. even een onderkomen krijgen bij mensen die jij vertrouwt. Zoek iemand die je bij kan staan, die er niet zo emotioneel in zit als jij. Want je bent nu heel kwetsbaar en zal misschien snel in de 'laten we het nu maar snel regelen dan is het achter de rug', 'hou jij de auto en het bed maar etc.' modus zitten. Maar je moet straks alleen verder en dan moet er ook een huis ingericht worden. Licht je werkgever in, dat je prioriteit nu thuis ligt. Schroom niet om hulp te vragen.
En verder, gun je zelf het verdriet en de rauwe rouw waar je nu doorheen moet.
Sterkte meis
.
Trap niet in zijn mooie praatjes, hij zal alles op alles zetten om financieel zo goed mogelijk uit jullie relatie te komen.
Dus: deel hem mee, ook per mail dat hij, gezien zijn gedrag en daden het huis het beste kan verlaten en vermeld in de mail ook dat hij jou eerst de toegang hadontzegd. Vraag die vriendin of ze bij je blijft slapen, zorg sowieso voor gezelschap. Ga alle belangrijke documenten bij elkaar zoeken en maak kopien. Zorg ook dat voor jou belangrijke zaken, erfstukken, sieraden etc. even een onderkomen krijgen bij mensen die jij vertrouwt. Zoek iemand die je bij kan staan, die er niet zo emotioneel in zit als jij. Want je bent nu heel kwetsbaar en zal misschien snel in de 'laten we het nu maar snel regelen dan is het achter de rug', 'hou jij de auto en het bed maar etc.' modus zitten. Maar je moet straks alleen verder en dan moet er ook een huis ingericht worden. Licht je werkgever in, dat je prioriteit nu thuis ligt. Schroom niet om hulp te vragen.
En verder, gun je zelf het verdriet en de rauwe rouw waar je nu doorheen moet.
Sterkte meis
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
zondag 26 mei 2019 om 21:41
Jeetje TO, heftig zeg! Een dikke knuffel voor jou 
Vanaf nu alleen aan jezelf denken en zorgen dat je hier goed uitkomt. Maak kopieën van alle belangrijke papieren, zorg dat je alles in gang gaat zetten om alle te splitten en ga weer in het huis wonen. Het is ook jouw huis. Waarom zou jij bij iemand op de bank moeten gaan slapen terwijl hij thuis de bloemetjes buitenzet met een collega?
Vanaf nu alleen aan jezelf denken en zorgen dat je hier goed uitkomt. Maak kopieën van alle belangrijke papieren, zorg dat je alles in gang gaat zetten om alle te splitten en ga weer in het huis wonen. Het is ook jouw huis. Waarom zou jij bij iemand op de bank moeten gaan slapen terwijl hij thuis de bloemetjes buitenzet met een collega?