Ex terug/verkeerde beslissing

26-05-2019 09:56 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om een lang verhaal kort te houden. Ik kom uit een relatie van 8jaar. Alles was perfect en na een een jaar in de relatie hebben we samen een huis gekocht. We zouden namelijk samen oud worden en waren soulmates. Nu een paar weken geleden heeft mijn (ex) vriend bij mij aangegeven dat hij niet meer verder wil met mij. Met als beredenering dat het gevoel er niet meer is. En hij het gevoel heeft dat we als broer en zus door het leven gaan. Hij heeft me toen der tijd tijd gevraagd om na te denken. Ik heb geprobeerd om hem die tijd te geven, wat redelijk lastig is als je samen in 1 huishouden zit. Na een paar dagen apart van elkaar geslapen te hebben, werd de onzekerheid mij te veel. En heb aangegeven dat ik die situatie niet lang meer kon volhouden. De dag erna kwam hij met zijn beslissing, dat hij het besluit had genomen om niet meer verder te gaan. Dit kwam voor mij als compleet onverwacht, want ja iedere relatie raakt wel eens in de sleur. Ik heb sindsdien niet meer met hem kunnen praten erover en hij staat er ook niet voor open. Want hij heeft zijn besluit genomen en daar is die zeer stellig in. Alles gaat zo snel, dat ik bang ben dat hij een verkeerde beslissing heeft genomen. Na een week stond de makelaar al op de stoep om ons huis te verkopen en alles moet zo snel mogelijk afgehandeld worden in zijn ogen. Wat als alles nu gewoon een impulsieve beslissing is, en ja ik weet een huis is maar een huis. Maar ik ben er nog niet klaar voor om alles in de prullenbak te gooien. We hebben nog contact over zakelijke dingen die afgehandeld moeten worden, maar emotioneel kan er niet gepraat worden. Als we dan contact hebben, is hij heel lief en wil alles goed regelen na mij toe. Maar daar komt ook bij dat hij me een knuffel geeft als ik het zwaar heb en aanraakt. Ik weet niet zo goed wat ik met deze tegenstrijdige signalen moet. Heeft hij nu wel of niet nog gevoelens voor mij? Ik ben gewoon zo bang dat hij de verkeerde beslissing heeft genomen en hier pas later achter zal komen en het dan te laat is. Ps: we zijn nu ongeveer 3 weken verder sinds we uit elkaar zijn gegaan. Ik verblijf bij een vriendin en mag niet ons/mijn eigen huis in.
Je verblijft bij een vriendin en mag niet je eigen huis in??! Is zijn nieuwe liefje nu daar?
Uh....
Hij wil weg, laat hem maar lekker ergens anders logeren. Waarom ben jij weggegaan?
Jullie leven als broer en zus zegt hij? Dus sexloos? En nu wil hij netjes van je af, maar je huis mag je niet meer in.

Ja, hij heeft nog gevoel voor je, en nee hij vergist zich niet. Hij heeft al een ander en daarmee heeft hij voorlopig meer sex dan hij dacht.

Ik zou persoonlijk vooral zorgen voor een ette financiële afwikkeling
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Nu een paar weken geleden heeft mijn (ex) vriend bij mij aangegeven dat hij niet meer verder wil met mij. Met als beredenering dat het gevoel er niet meer is. En hij het gevoel heeft dat we als broer en zus door het leven gaan.................................................................

De dag erna kwam hij met zijn beslissing, dat hij het besluit had genomen om niet meer verder te gaan. Dit kwam voor mij als compleet onverwacht, want ja iedere relatie raakt wel eens in de sleur.

Ik snap deze niet.
JollyRider schreef:
26-05-2019 11:18
Jullie leven als broer en zus zegt hij? Dus sexloos? En nu wil hij netjes van je af, maar je huis mag je niet meer in.

Ja, hij heeft nog gevoel voor je, en nee hij vergist zich niet. Hij heeft al een ander en daarmee heeft hij voorlopig meer sex dan hij dacht.

Ik zou persoonlijk vooral zorgen voor een ette financiële afwikkeling
Dat denk ik ook.

Zorg echt voor jezelf en zorg dat je alles goed op een rij hebt qua geld en spullen. Er valt niets meer te halen op gevoel bij hem hoor.
Dus zorg dat de rest goed verloopt, kan je daarna toegeven aan je verdriet. Is ook nogal wat na 8 jaar.
Sterkte, blijf niet in valse hoop hangen. Dit is echt uit, en gaat niet meer goed komen.
Wat de reden van de breuk ook is.
100% zeker weten dat hij een ander heeft. En trap er niet in als hij ontkent. Hij doet lief en aardig tegen jou omwille van het financiële plaatje. Hij wil er natuurlijk ook het best van af komen en dat kan alleen als hij zijn ex, ja jij dus, te vriend houdt. Hij weet dondersgoed waar jij toe in staat bent als jij weet dat er een ander is.

Sta hier zakelijk in hoe moeilijk ook. Handel het netjes af zodat jullie er allebei goed uitkomen maar denk vooral aan jezelf en heb geen greintje medelij met hem nu!
Anders word je genaaid waar je bij staat.
het komt voor jou als een verrassing maar hij heeft hier natuurlijk al veel langer over nagedacht. Als het een foute beslissing is dan is dat zijn verantwoordelijkheid.

Zorg voor jezelf en accepteer dat je nooit zal begrijpen waarom hij dit gedaan heeft. En bereid je voor op nog meer ellende want de kans is zeer groot dat hij een ander heeft
en waarom mag je je eigen huis niet in? Daar zou ik ook maar even achteraan.
S-Meds schreef:
26-05-2019 12:22
het komt voor jou als een verrassing maar hij heeft hier natuurlijk al veel langer over nagedacht. Als het een foute beslissing is dan is dat zijn verantwoordelijkheid.

Zorg voor jezelf en accepteer dat je nooit zal begrijpen waarom hij dit gedaan heeft. En bereid je voor op nog meer ellende want de kans is zeer groot dat hij een ander heeft
+1
Tot het huis verkocht is en jullie uit elkaar zijn heb jij net zoveel recht om daar te wonen als hij.
S-Meds schreef:
26-05-2019 12:26
en waarom mag je je eigen huis niet in? Daar zou ik ook maar even achteraan.

Omdat TO waarschijnlijk ondergoed in de wasmand vindt dat niet van haar is.

Haar ex is stiekem en geniepig bezig en allesbehalve te vertrouwen.
Een man die een lange relatie beeindigd zonder dat er een ander in het spel is, is vrij zeldzaam. Ga er maar vanuit dat er een ander is.

Ook al voelt het als alles in de 'prullenbak' gooien... dat is natuurlijk niet zo ook al voelt het zo. Je hebt er in al die jaren ook veel voor terug gekregen.

Ik vind het oprecht heel rot voor je maar die dingen gebeuren. Denk om jezelf, laat je niet uit huis zetten. Het is ook van jou.
"Als we dan contact hebben, is hij heel lief en wil alles goed regelen na mij toe. Maar daar komt ook bij dat hij me een knuffel geeft als ik het zwaar heb en aanraakt"..

Wat lief, maar je mag je eigen huis niet meer in. Denk eens na TO!

"Ik weet niet zo goed wat ik met deze tegenstrijdige signalen moet. Heeft hij nu wel of niet nog gevoelens voor mij?"

Nee maar hij maakt het verwarrend voor jou, bang dat jij hem door hebt en eerst moet het financiële plaatje moet nog afgehandeld worden.
Ik ben ook bang dat hij een ander heeft. Omdat hij het ineens na 8 jaar uitmaakt en heeel snel alles willes afhandelen. Dan wil hij dus door met de ander.
Dit is heel lastig te bevatten, dat het zo snel gaat, en ik vrees ook dat je hier nu geen antwoorden over krijgt. Wel zul je dan redelijk snel horen dat hij een relatie heeft en dan weet je genoeg maar dat maakt je verdriet niet minder. Sterkte!
Hij is zo lief voor je dat je je eigen huis niet in mag. Wat als je iets nodig hebt, mag je het dan zomaar ophalen of moet je eerst een afspraak maken?

En ook ik denk dat er nieuwe schoenen zijn.
Abundance-of-Freedom schreef:
26-05-2019 13:37
Hij is zo lief voor je dat je je eigen huis niet in mag. Wat als je iets nodig hebt, mag je het dan zomaar ophalen of moet je eerst een afspraak maken?

En ook ik denk dat er nieuwe schoenen zijn.
Helaas ben ik dus toch vandaag na alle reacties van het forum, onaangekondigd naar huis gegaan. Staat een vreemde auto voor de deur. Meneer zit leuk met een collega (die 18jr jonger is)op de bank. En maar volhouden dat er niets is, waarom heeft zij dan een complete weekend tas mee. Naja ik weet t wel nu.
xqsme schreef:
26-05-2019 11:05
Je verblijft bij een vriendin en mag niet je eigen huis in??! Is zijn nieuwe liefje nu daar?
Inderdaad ik ben er dus vandaag achter gekomen
Brownie85 schreef:
26-05-2019 17:49
Helaas ben ik dus toch vandaag na alle reacties van het forum, onaangekondigd naar huis gegaan. Staat een vreemde auto voor de deur. Meneer zit leuk met een collega (die 18jr jonger is)op de bank. En maar volhouden dat er niets is, waarom heeft zij dan een complete weekend tas mee. Naja ik weet t wel nu.
Hoe reageerde hij toen je binnenstapte, en hoe ben je weg gegaan? Met opgeheven hoofd of was het drama (wat ik me goed kan voorstellen als je met je neus op de feiten wordt gedrukt..)
En wat deed dat meisje, lijkt me voor haar heel ongemakkelijk, wie weet wist ze niet van jouw bestaan af.. Sterkte!
Heh wat naar TO.
Wat zei hij? Ik ben nu wel benieuwd naar zijn reactie.

Ik snap dat je gekwetst bent, maar nu wil je hem in ieder geval niet meer terug, dat is ergens ook wel winst.
SadButTrue999 schreef:
26-05-2019 17:57
Hoe reageerde hij toen je binnenstapte, en hoe ben je weg gegaan? Met opgeheven hoofd of was het drama (wat ik me goed kan voorstellen als je met je neus op de feiten wordt gedrukt..)
En wat deed dat meisje, lijkt me voor haar heel ongemakkelijk, wie weet wist ze niet van jouw bestaan af.. Sterkte!
Lijkt me sterk dat ze niet van mijn bestaan wist, want het hele huis hangt vol met foto’s van ons. En tot vorige week had hij ook nog op social media een profielfoto van ons samen.

Tuurlijk drama bij weg gaan, en zij heeft zich niet durven te verroeren. Ben naar boven gegaan heb spullen in een tas gegooid en ben weer vertrokken. Hij heeft me tot aan de auto gevold om te zorgen dat ik weg ging.
winkje87 schreef:
26-05-2019 17:57
Heh wat naar TO.
Wat zei hij? Ik ben nu wel benieuwd naar zijn reactie.

Ik snap dat je gekwetst bent, maar nu wil je hem in ieder geval niet meer terug, dat is ergens ook wel winst.
Dat is zeker winst en ik weet waar ik sta, maar toch pijnlijk.
Van wie mag jij je huis niet in?
Brownie85 schreef:
26-05-2019 18:01
Lijkt me sterk dat ze niet van mijn bestaan wist, want het hele huis hangt vol met foto’s van ons. En tot vorige week had hij ook nog op social media een profielfoto van ons samen.

Tuurlijk drama bij weg gaan, en zij heeft zich niet durven te verroeren. Ben naar boven gegaan heb spullen in een tas gegooid en ben weer vertrokken. Hij heeft me tot aan de auto gevold om te zorgen dat ik weg ging.
En die meid ach wat moet ik er op zeggen, is net afgestudeerd, heeft haar 1e baantje en wordt verliefd op een collega. Weet waarschijnlijk niet eens waar ze in verzeilt is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven