Ex terug/verkeerde beslissing

26-05-2019 09:56 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om een lang verhaal kort te houden. Ik kom uit een relatie van 8jaar. Alles was perfect en na een een jaar in de relatie hebben we samen een huis gekocht. We zouden namelijk samen oud worden en waren soulmates. Nu een paar weken geleden heeft mijn (ex) vriend bij mij aangegeven dat hij niet meer verder wil met mij. Met als beredenering dat het gevoel er niet meer is. En hij het gevoel heeft dat we als broer en zus door het leven gaan. Hij heeft me toen der tijd tijd gevraagd om na te denken. Ik heb geprobeerd om hem die tijd te geven, wat redelijk lastig is als je samen in 1 huishouden zit. Na een paar dagen apart van elkaar geslapen te hebben, werd de onzekerheid mij te veel. En heb aangegeven dat ik die situatie niet lang meer kon volhouden. De dag erna kwam hij met zijn beslissing, dat hij het besluit had genomen om niet meer verder te gaan. Dit kwam voor mij als compleet onverwacht, want ja iedere relatie raakt wel eens in de sleur. Ik heb sindsdien niet meer met hem kunnen praten erover en hij staat er ook niet voor open. Want hij heeft zijn besluit genomen en daar is die zeer stellig in. Alles gaat zo snel, dat ik bang ben dat hij een verkeerde beslissing heeft genomen. Na een week stond de makelaar al op de stoep om ons huis te verkopen en alles moet zo snel mogelijk afgehandeld worden in zijn ogen. Wat als alles nu gewoon een impulsieve beslissing is, en ja ik weet een huis is maar een huis. Maar ik ben er nog niet klaar voor om alles in de prullenbak te gooien. We hebben nog contact over zakelijke dingen die afgehandeld moeten worden, maar emotioneel kan er niet gepraat worden. Als we dan contact hebben, is hij heel lief en wil alles goed regelen na mij toe. Maar daar komt ook bij dat hij me een knuffel geeft als ik het zwaar heb en aanraakt. Ik weet niet zo goed wat ik met deze tegenstrijdige signalen moet. Heeft hij nu wel of niet nog gevoelens voor mij? Ik ben gewoon zo bang dat hij de verkeerde beslissing heeft genomen en hier pas later achter zal komen en het dan te laat is. Ps: we zijn nu ongeveer 3 weken verder sinds we uit elkaar zijn gegaan. Ik verblijf bij een vriendin en mag niet ons/mijn eigen huis in.
Jeetje, TO - wat een heftig verhaal. Erg veel sterkte toegewenst! Respectloos en schijnheilig van hem om te beweren dat dit voor jouw bestwil is. Hij wil gewoon makkelijk zijn gang kunnen gaan. Claim je huis gerust terug; je hoeft hem inderdaad niet te faciliteren in zijn achterbaks gedrag.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
SweetFirefly schreef:
26-05-2019 21:36
Hoe klote je je nu ook voelt; pak de regie terug.
Trap niet in zijn mooie praatjes, hij zal alles op alles zetten om financieel zo goed mogelijk uit jullie relatie te komen.
Dus: deel hem mee, ook per mail dat hij, gezien zijn gedrag en daden het huis het beste kan verlaten en vermeld in de mail ook dat hij jou eerst de toegang hadontzegd. Vraag die vriendin of ze bij je blijft slapen, zorg sowieso voor gezelschap. Ga alle belangrijke documenten bij elkaar zoeken en maak kopien. Zorg ook dat voor jou belangrijke zaken, erfstukken, sieraden etc. even een onderkomen krijgen bij mensen die jij vertrouwt. Zoek iemand die je bij kan staan, die er niet zo emotioneel in zit als jij. Want je bent nu heel kwetsbaar en zal misschien snel in de 'laten we het nu maar snel regelen dan is het achter de rug', 'hou jij de auto en het bed maar etc.' modus zitten. Maar je moet straks alleen verder en dan moet er ook een huis ingericht worden. Licht je werkgever in, dat je prioriteit nu thuis ligt. Schroom niet om hulp te vragen.
En verder, gun je zelf het verdriet en de rauwe rouw waar je nu doorheen moet.
Sterkte meis :hug: .

Dit.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Mosterd
Brownie85 schreef:
26-05-2019 18:01
Lijkt me sterk dat ze niet van mijn bestaan wist, want het hele huis hangt vol met foto’s van ons. En tot vorige week had hij ook nog op social media een profielfoto van ons samen.

Tuurlijk drama bij weg gaan, en zij heeft zich niet durven te verroeren. Ben naar boven gegaan heb spullen in een tas gegooid en ben weer vertrokken. Hij heeft me tot aan de auto gevold om te zorgen dat ik weg ging.
Ongelooflijk dit zeg. 8 jaar een relatie en dan wordt je zo behandeld. Het is misschien een dikke dooddoener, maar die meid staat wat te wachten. Als hij op deze manier zo met je omgaat. Alleen al het volgen vind ik belachelijk, laat staan dat je je huis niet meer in mag komen. Onbegrijpelijk..

Heel veel sterkte!
Brownie85 schreef:
26-05-2019 18:01
Lijkt me sterk dat ze niet van mijn bestaan wist, want het hele huis hangt vol met foto’s van ons. En tot vorige week had hij ook nog op social media een profielfoto van ons samen.

Tuurlijk drama bij weg gaan, en zij heeft zich niet durven te verroeren. Ben naar boven gegaan heb spullen in een tas gegooid en ben weer vertrokken. Hij heeft me tot aan de auto gevold om te zorgen dat ik weg ging.
Wat een ellende.. heel veel sterkte, ben het eens met de andere reacties.
Of zij van je af wist of niet doet er ook niet toe, ik dacht alleen aan een vriendin die dacht dat ze met een weduwnaar aan het daten was: zijn vrouw was in werkelijkheid gewoon vaak een paar dagen weg voor haar werk....
Hij heeft zelfs met tranen in zijn ogen tegen haar gezegd: ik kán die foto's nog niet weghalen.. geef me de tijd enz. Echt héél schofterig maar ik kan ook begrijpen dat ze later zei: 'liegen dat je vrouw gestorven is kwam gewoon niet bij me op; zo slecht is niemand dacht ik'..

Zeg niet dat deze sukkel dat soort dingen flikt maar hij is zeker weten niet in zijn eerste leugen gestikt :(
TO los ervan of hij een ander heeft.
En om nou te oordelen.
Vind het ook wat om jaren te tellen dat je bij elkaar was. Of daarin teveel te blijven hangen.

Je geeft zelf aan dat het al langer niet ging. In die tijd zal er wel wat zijn geweest , signalen. Misschien heb je die niet gezien. Vertel de waarheid tegen jezelf, hoeft ook niet hier.

Verder gaan met hem volgend jaar, dit jaar. Wetend dat hij niet volledig qua gevoel voor je gaat + fysiek actief is met een ander(en). Ik zou me niet meer laten aaien of knuffelen. Puur zakelijk afronden dan.

Hij was een tijd jou schat, maar niet meer. Begin een nieuw hoofdstuk.
:hug:

Sterkte!!

Wat een vuile man is die ex van je.

Zit je nu weer in je eigen huis TO?
Ilovefairytales schreef:
27-05-2019 15:18
TO los ervan of hij een ander heeft.
En om nou te oordelen.
Vind het ook wat om jaren te tellen dat je bij elkaar was. Of daarin teveel te blijven hangen.

Je geeft zelf aan dat het al langer niet ging. In die tijd zal er wel wat zijn geweest , signalen. Misschien heb je die niet gezien. Vertel de waarheid tegen jezelf, hoeft ook niet hier.

Verder gaan met hem volgend jaar, dit jaar. Wetend dat hij niet volledig qua gevoel voor je gaat + fysiek actief is met een ander(en). Ik zou me niet meer laten aaien of knuffelen. Puur zakelijk afronden dan.

Hij was een tijd jou schat, maar niet meer. Begin een nieuw hoofdstuk.
ik begrijp echt niks van dit bericht, lijkt wel codetaal
Sterkte TO. Verhuis terug naar je eigen huis en laat hem ergens anders gaan logeren. Na acht jaar niet eens de ballen hebben om de echte reden te vertellen is triest en vooral respectloos.
Wat verschrikkelijk :hug: idd terug je eigen huis in gaan, tegen hem zeggen dat zij niet welkom is, dat ze maar lekker samen ergens anders moeten gaan zitten. Hoofd omhoog en niet meer woorden met hem delen dan nodig, vanaf nu alleen zakelijk. Vind het echt heel erg voor je.. Zorg dat je hier sterker uitkomt. Je had helaas een rotte appel maar laat hij je niet bitter maken!
[quote=S-Meds post_id=29978300 time=1558967561 user_id=287855]
[/quote

😁
Niet te veel hangen erin TO.
Verder gaan...
Ilovefairytales schreef:
28-05-2019 16:51
Niet te veel hangen erin TO.
Verder gaan...
Nou hij hangt hem anders er wel in..

Hoe zou het met TO zijn? Hoe gaat het nu Brownie?
Ik hoop dat het goed met je gaat en dat je voor jezelf opkomt TO.
Heel veel sterkte en hopelijk woon je gewoon in je eigen huis en hij bij zijn scharrel.
Ja ik ben ook benieuwd, ik hoop dat t je goed gaat TO.
Lekker terug naar huis gaan, hij gaat maar weg.
Het allerdomste wat je nu kan doen is je huis uitgaan. Je blijft verantwoordelijk voor de kosten he. 100% Niet 50% Ga alsjeblieft terug naar huis. Mijn zus heeft 2 jaar haar ex niet uit hun huis gekregen en moest 100% betalen want hij had geen geld... als er kijkers kwamen zat er poep in de wc en overal flessen drank en deed hij alles om te voorkomen dat die mensen het kochten. Tot een hele dure rechtszaak aan toe.

Het is echt heel naar wat er nu gebeurd, maar als jij je huis uit bent dan kan het zijn dat de rechter het huis aan hem toewijst tot het is verkocht. Denk aan jaren lange schulden en treiterijen. Als hij weg wil, gaat hij maar zelf. Het huis is ook van jou.

Succes met je hoofd rechthouden. Lijkt me echt afschuwelijk.
Ik had die collega aan haar haren van de bank getrokken en de deur uit getrapt! Zit ze daar een beetje in jouw huis op jouw bank! Maar ja, ik heb dan ook geen klasse. Sterkte to!
Hoe is het nu met je?
Wat een rotstreek zeg. Ik had niet voor mezelf ingestaan en was 100% tokkiecrazy gegaan.

Hoe is je band met je exschoonfamilie? Wellicht kunnen zij nog een beetje hierin bemiddelen, weinig fatsoenlijk mens zal zijn schouders ophalen bij zo'n streek. Ik zou het vreselijk vinden mocht mijn kind zo met mensen omgaan en hem daar zeker op aanspreken.
Brownie 85, ik ben ook heel benieuwd hoe het nu met je gaat. Het is niet niks wat je allemaal voor je kiezen krijgt. :hug:
Ik hoop ook dat TO zich een beetje staande weet te houden.

Walgelijk actie. :swear: :pukey:
S-Meds schreef:
27-05-2019 16:32
:-D
Wat een lul.

Zorg dat je dit financieel goed regelt.

Hoe oud zijn jullie dan? Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven