ex van nieuwe vriend

05-08-2010 15:33 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt even advies nodig. Ik weet niet zo goed wat ik van deze situatie moet denken.

Na een slechte relatie van 4 jaar en een vrijgezelle periode van 1 1/2 jaar heb ik sinds een paar maanden weer een nieuwe vriend. Ik ben echt ontzettend gek op hem en wil er echt voor gaan, MAAR.....

Hij heeft vanaf een jonge leeftijd tot aan een paar jaar terug dezelfde vriendin gehad. Zij zijn op een goede manier uit elkaar gegaan en hebben nog goed contact. Voor zover voor mij geen probleem maar nu heb ik al meerdere keren gehoord dat zij meer als vriendschap zou willen. Uiteraard hebben ik en mijn vriend daar over gesproken en hij zegt dat het onzin is en dat het van zijn kant zeker niet hoeft. Ik heb me er dus nooit druk over gemaakt want voor zover ik wist zagen ze elkaar toch niet heel veel, maar nu krijg ik het idee dat ze elkaar meer zien dan ik weet. En naar vandaag ben ik daar eigenlijk wel zeker van. Hij heeft net een nieuw huis gekocht en is dat aan het opknappen dus ik was in de buurt en ik dacht laat ik even kijken hoe het gaat nog voor ik in de voortuin stond was hij al buiten en naar mijn idee was hij ook niet echt blij om me te zien toen ik door het huis heen keek wie zag ik daar dood leuk in de tuin staan... je raad het al zij dus. Naar mijn idee werd ik ook echt buiten gehouden en moest hij opeens snel weg dus ben ik maar weer gegaan. Nu zit ik dus thuis op de bank en weet echt niet wat ik hier van moet denken. Kwam ze gewoon even kijken hoe het ging, moet ik er wat achter zoeken? doe ik moeilijk om niks? pfff ik weet het niet meer.. iemand hier advies?
Als ze gewoon langskwam hoefde jij toch niet weg? Dan had hij gezegd: hee gezellig dat je langskomt. Mijn ex was nieuwsgierig naar het huis, kun je haar ook meteen ontmoeten.

Dat je je liet wegsturen... ik had naar binnengegaan om me voor te stellen...
Weet je vriend dat jij haar in de tuin zag staan, of denkt hij dat je niets hebt gezien?
Ja hiervan gaan toch wel je die alarmbelletjes rinkelen...

Waar ik door schade en schande achter ben gekomen:

Vertrouw op je onderbuikgevoel!....
Hm wel vaag hoor... Maar je hebt hem dus niet meer gesproken daarna? Ben es benieuwd wat hij erop te zeggen heeft. Ik zou iig afwachten wanneer en hoe hij er zelf over begint.

Succes!
Ik was weer teruggefietst om van een afstandje te kijken wat er verder gebeurt.
quote:Boarn schreef op 05 augustus 2010 @ 15:48:

Ik was weer teruggefietst om van een afstandje te kijken wat er verder gebeurt.Ik was als zo'n hanglaaf aan de schutting gaan hangen en eroverheen spieken
Mee eens, toen ik (eindelijk) een vriend kreeg, heb ik hem ook meteen voorgesteld aan mijn ex, puur om aan beiden partijen te laten zien hoe de verhoudingen lagen.
Dit klinkt inderdaad niet goed. Als ze op een normale manier vrienden zijn dan is er geen enkele reden om jou buiten de deur te houden.

Kleine nuance: toen ik vrienden bleef met mijn ex vond hij het in het begin ongemakkelijk om ons aan elkaar voor te stellen. Maar daar deed hij niet geheimzinnig over. Als je ergens geheimzinnig over moet doen zit er iets niet goed denk ik.

Waarom is het tussen hen eigenlijk uitgegaan?
heeeeeel vreemd dit, ik was denk ik ook terug gefietst....mijn ex had ook zulke streken, ik had mn onderbuikgevoel moeten volgen kan ik je wel melden;)

maar zodra hij wist dat ik argwaan kreeg was hij tijden lang braaf en viel er niks op....maar ondertussen
quote:Boarn schreef op 05 augustus 2010 @ 15:48:

Ik was weer teruggefietst om van een afstandje te kijken wat er verder gebeurt.

jaaaa terugfietsen!! maar laat jezelf niet zien ..

stomme reactie van je vriend zeg!
quote:siesa schreef op 05 augustus 2010 @ 15:50:

[...]

Ik was als zo'n hanglaaf aan de schutting gaan hangen en eroverheen spieken
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik weet niet of hij weet dat ik haar gezien heb. Zij weet het duidelijk wel dus hij ondertussen vast ook wel.

Maar wat moet ik doen moet ik hem ermee confronteren of wachten tot hij er zelf over begint?

@ veronique zij was daar zeker niet uit nieuwsgierigheid naar het huis want ik weet dat ze daar 2 of 3 weken terug al naar is komen kijken.
owh en ik was niet op de fiets maar met de auto dus dat was niet echt een optie geweest.

@ letgo

het is uitgegaan omdat zij gewoon haar vrijheid terug wou, het leven ontdekken. ze waren natuurlijk al vanaf heel jong (13 of 14) samen.
nou met de auto terug dan..
quote:dwergje_88 schreef op 05 augustus 2010 @ 15:56:

@ letgo

het is uitgegaan omdat zij gewoon haar vrijheid terug wou, het leven ontdekken. ze waren natuurlijk al vanaf heel jong (13 of 14) samen.Weet je wel zeker dat het voor je vriend geen liefde meer is? Dat hij over haar heen is?
Ik zou vanavond het gesprek openen met iets als "ik vond het ongemakkelijk vanmiddag, je deed een beetje vreemd voor mijn gevoel" en dan eens kijken waar hij mee komt.
ik zou gaan wachten totdat hij contact opneemt en kijken waar hij mee zou komen en tot die tijd er geen woorden aan vuil maken , want als jij begint dan "zeur je ( in de ogen van je vriend ). En laat hem maar even spartelen
Wat Haley zegt. Al vraag ik me tegelijk af waarom mensen (in het algemeen hoor) over dit soort dingen zo'n probleem maken. Je had toch ook vanmiddag gelijk kunnen zeggen 'he, je ex is er ook?! gezellig?' of zoiets?? Je kunt ook spijkers op laag water zoeken natuurlijk...
Ik zou er niet omheen draaien en gelijk zeggen dat je het helemaal niet leuk vond dat JIJ niet binnen mocht terwijl ZIJ in de tuin op hem stond te wachten.

Ben benieuwd wat zijn reden is.....
@ michelle

Ik heb hier over met hem gepraat en hij zegt dat het gewoon zijn beste vriendin is maar dat ze te ver uit elkaar gegroeid zijn om weer een relatie te beginnen.

dus het definitieve ik heb geen gevoelens meer voor haar heeft hij nooit gezegd.
quote:Kastanjez schreef op 05 augustus 2010 @ 16:03:

Wat Haley zegt. Al vraag ik me tegelijk af waarom mensen (in het algemeen hoor) over dit soort dingen zo'n probleem maken. Je had toch ook vanmiddag gelijk kunnen zeggen 'he, je ex is er ook?! gezellig?' of zoiets?? Je kunt ook spijkers op laag water zoeken natuurlijk...

hij had ook gewoon normaal kunnen doen.

En mischien ging hij ook wel meteen weg ( met zijn ex ) , dat kan...
quote:dwergje_88 schreef op 05 augustus 2010 @ 16:04:

@ michelle

Ik heb hier over met hem gepraat en hij zegt dat het gewoon zijn beste vriendin is maar dat ze te ver uit elkaar gegroeid zijn om weer een relatie te beginnen.

dus het definitieve ik heb geen gevoelens meer voor haar heeft hij nooit gezegd.

Ik zou het toch nog maar een keer voor zekerheid vragen.

Je verteld dat zij het heeft uitgemaakt. Misschien is hij er nog helemaal niet overheen? Als je zo een lange tijd bij elkaar bent geweest is het moeilijk om afstand van elkaar te nemen. Gevoel zal er altijd wel zitten, maar in welke mate? En hoe denkt zij nu over hem?
hoe zij over hem denkt krijg ik hele verschillende verhalen over te horen maar als ik mijn vriend moet geloven heeft zij geen gevoelens voor hem, tenminste dat zegt ze tegen hem.

Als hij nu nog niet over haar heen is dan gaat dat volgens mij ook nooit meer komen ze zijn ondertussen al een paar jaar uit elkaar.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de situatie voor hem vanmiddag ook gewoon ongemakkelijk was ik stond daar opeens onverwachts zij was daar ook misschien wist die gewoon even niet zo goed hoe die moest reageren, uiteindelijk wist ik dat ook niet echt goed.
Dat zou ook kunnen inderdaad.

Ik zou het er gewoon met hem over hebben anders kom je er nooit achter.

Succes meid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven