ex verhaal
donderdag 14 mei 2009 om 11:53
Hey meiden, graag jullie advies Ik heb een relatie gehad van 2.5 jaar wat is uitgegaan doordat we te verschillend waren en we nog vrij jong waren. Het is nu al 2 jaar uit en in die tijd hebben we elkaar af en toe gezien. Het was elke keer duidelijk dat we sterke gevoelens voor elkaar hadden gehouden, maar we deden er niks mee. Reacties uit de omgeving, het feit dat je exen bent en het niet werkt hielden ons tegen. Tot een week geleden, toen we elkaar weer zagen. Lang verhaal kort te maken, hij heeft beseft dat ik wel heel erg veel voor hem beteken, dat die gevoelens die er nog zijn, dat dat ook wel wat zegt en dat hij er voor wilt gaan. Ik heb gezegd dat er iets moet veranderen, omdat het anders geen zin heeft. Ook weer een lang verhaal, maar het komt erop neer dat hij zijn leven op orde moet krijgen en hij zit zelf ook niet goed in zijn vel. Zolang hij niet gelukkig kan zijn, kan hij me dat ook niet maken. Kortom, hij moet werk van zichzelf maken om iets van ons tweeën te maken. Hij is het hier mee eens, gaat in therapie en wil dus laten zien dat hij dit voor mij doet (en voor zichzelf natuurlijk). Hij weet dat dit de enige en laatste kans is om het te laten werken tussen ons en dat als hij het zou verkloten, hij mij daardoor kwijtraakt. Ondertussen wil hij me blijven zien, investeren in een relatie, eraan werken enz. ik vind het prima, maar merk dat ik er best moeite mee heb om ervan te genieten. Ik blijf bang dat het niet gaat lukken, dat zijn gevoel weg gaat, dat hij anders gaat denken enz. Ik weet niet wat ik wil horen van jullie haha, maar misschien gewoon opbeurende woorden

donderdag 14 mei 2009 om 13:28
Dat hij al die actie's voor je onderneemt is al een goede stap in de richting toch. En het bewijst toch ook wel een beetje dat hij het serieus meent. Misschien moet je voor jezelf even op een rij zetten wat je het aller belangrijkste vind dat er veranderd moet worden, en of dit ook gaat gebeuren. Ook misschien iets om aan te denken wat moet IK doen om dit te laten werken want een relatie is toch echt met 2 personen en niet 1.
Heel veel succes met dit dilema.
Heel veel succes met dit dilema.