Ex verslaafd aan drugs

02-05-2021 12:50 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er dit weekend via een gezamenlijke vriend achter gekomen dat mijn ex in de corona periode een nieuwe hobby heeft opgedaan, namelijk coke.

Wij zijn 5 jaar geleden ruim 5 jaar samen geweest.
We zijn uit elkaar gegaan omdat ik niet meer kon leven met zijn eeuwige onzekerheden en jaloezie.

Hij is 10 jaar ouder als ik en inmiddels dik in de 40.

Gezamenlijke vriend heeft al een keer of 4 hem erop aangesproken dat hij hulp moet gaan zoeken, maar dit wil hij niet.
Hij heeft toen gezegd dan kies je voor de coke en ben je mij kwijt als vriend want ik ga dit niet faciliteren, waar hij groot gelijk in heeft.

Wat ik wil met dit topic? Ik merk dat het me pijn doet dat het kut met hem gaat. We hebben eigenlijk bijna geen contact op een felicitatie 1 keer per jaar na. Maar ik heb wel oprecht van hem gehouden en ik vind het klote dat het zo slecht met hem gaat, ook voor zijn ouders.

Ik weet ook wel dat ik hem niet kan helpen ofzo..

Moest even van me afschrijven denk ik..
Alle reacties Link kopieren
Zolang je het niet uit eerste hand weet, weet je ook niet of het waar is.

Het is wel opvallend dat er 0,0 interesse is met ex wanneer het goed gaat, maar wanneer er een negatieve roddel is, dan zijn we er blijkbaar als de kippen bij.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-05-2021 14:22
Als iemand zo vreselijk veranderd is, is dat toch 'nieuwswaardig'? Ik vind het helemaal niet zo vreemd dat er dan een foto rondgaat. Dat gebeurt ook als iemand vreselijk is afgevallen, of plastische chirurgie in zijn of haar gezicht heeft laten doen, een nieuwe partner heeft of weet ik veel wat.
ik vind het wel vreemd, en zou vrienden die me op die manier foto's sturen, vragen het niet te doen

Je zorgen uitspreken over iemand, kan echt zonder foto's
Alle reacties Link kopieren
Het is nooit leuk om te horen dat het slecht gaat met iemand die je kent. Ik snap wel dat dit je raakt.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-05-2021 14:29
ik vind het wel vreemd, en zou vrienden die me op die manier foto's sturen, vragen het niet te doen

Je zorgen uitspreken over iemand, kan echt zonder foto's

Ik vind het apart dat wanneer iemand dikker is geworden, dat niet mag worden getoond. Omdat dik altijd negatief is? Dan snap ik die associatie met discriminatie opeens beter.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-05-2021 14:41
Ik vind het apart dat wanneer iemand dikker is geworden, dat niet mag worden getoond. Omdat dik altijd negatief is? Dan snap ik die associatie met discriminatie opeens beter.
dik/dun/kaal/grijs, ik vind foto's rondsturen niet nodig

aan een vriendin vragen: Goh, heb je Miranda nog gesproken de laatste tijd ik maak me zorgen om haar. Ze ziet er slecht uit.
Is echt anders dan:
[foto van Miranda] met tekst: die is dik geworden!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-05-2021 14:42
dik/dun/kaal/grijs, ik vind foto's rondsturen niet nodig

aan een vriendin vragen: Goh, heb je Miranda nog gesproken de laatste tijd ik maak me zorgen om haar. Ze ziet er slecht uit.
Is echt anders dan:
[foto van Miranda] met tekst: die is dik geworden!

Of: kijk eens naar Miranda! Ze is aangekomen en het staat haar goed!
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-05-2021 14:46
Of: kijk eens naar Miranda! Ze is aangekomen en het staat haar goed!
Maar waar wij hier op reageren, was duidelijk niet positieg bedoeld.
Daar stond onder de foto van de persoon die van 70 naar 100 kg ging: "OMG wat is er met ... gebeurd!"

Lees maar even terug, dat was echt niet positief bedoeld hoor
"
Alle reacties Link kopieren
Lila Linda eens: dat laatste is gewoon vals.
ikhouvankaas wijzigde dit bericht op 02-05-2021 16:03
Reden: Herkenbaarheid
71.43% gewijzigd
julius schreef:
02-05-2021 14:46
Of: kijk eens naar Miranda! Ze is aangekomen en het staat haar goed!
Ja, joh verzin jij totaal wat anders.

En dan nog, vind zomaar foto's van anderen versturen naar weer anderen sowieso een debiel iets. Ook als zogenaamd positief is.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-05-2021 14:48
Maar waar wij hier op reageren, was duidelijk niet positieg bedoeld.
Daar stond onder de foto van de persoon die van 70 naar 100 kg ging: "OMG wat is er met ... gebeurd!"

Lees maar even terug, dat was echt niet positief bedoeld hoor
"

Dat degene die de foto stuurt niet positief is, betekent toch niet dat iemand anders er wel positief over kan zijn?

Maar nee dat kan niet, want dik = negatief. En die realiteit zien we liever niet onder ogen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
02-05-2021 14:51
Ja, joh verzin jij totaal wat anders.

En dan nog, vind zomaar foto's van anderen versturen naar weer anderen sowieso een debiel iets. Ook als zogenaamd positief is.

Daar vind ik dan weer niks mis mee, zolang diegene die foto zelf heeft gedeeld via instragram oid.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-05-2021 14:52
Dat degene die de foto stuurt niet positief is, betekent toch niet dat iemand anders er wel positief over kan zijn?

Maar nee dat kan niet, want dik = negatief. En die realiteit zien we liever niet onder ogen ofzo.
Ik ben je gedachtensprongen helemaal kwijt

Denk jij echt, dat die foto met positieve intenties rondgestuurd is?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-05-2021 14:54
Ik ben je gedachtensprongen helemaal kwijt

Denk jij echt, dat die foto met positieve intenties rondgestuurd is?

Ik denk dat die foto is rondgestuurd uit verbazing. Als iemand aankomt van 70 naar 100 kilo is dat nogal wat.

Degene die die foto heeft verstuurd, had ook de foto achterwege kunnen laten en gewoon kunnen melden dat Miranda ongelooflijk veel is aangekomen. Dan waren de reacties ongetwijfeld wel positief geweest.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-05-2021 15:03
Ik denk dat die foto is rondgestuurd uit verbazing. Als iemand aankomt van 70 naar 100 kilo is dat nogal wat.

Degene die die foto heeft verstuurd, had ook de foto achterwege kunnen laten en gewoon kunnen melden dat Miranda ongelooflijk veel is aangekomen. Dan waren de reacties ongetwijfeld wel positief geweest.
Inderdaad, een foto sturen, moet je gewoon niet doen
julius schreef:
02-05-2021 15:03
Ik denk dat die foto is rondgestuurd uit verbazing. Als iemand aankomt van 70 naar 100 kilo is dat nogal wat.

Degene die die foto heeft verstuurd, had ook de foto achterwege kunnen laten en gewoon kunnen melden dat Miranda ongelooflijk veel is aangekomen. Dan waren de reacties ongetwijfeld wel positief geweest.
Als ex dikkerd vertel ik regelmatig aan mensen dat mensen zo anders tegen je doen als je slanker wordt. Dat ik zo bang was dat mensen achter mijn rug om over me praatten als ze me een tijd niet hadden gezien. Iedereen wuift dat altijd weg, mensen doen aardiger omdat ik meer straal als ik slank ben etc etc.

Dit voorbeeld bewijst maar weer dat de blikken gewoon goed geïnterpreteerd en de vooroordelen geproefd worden door ons dikkerds hoor.

Blijkbaar kunnen we net zo goed in een kooi gaan zitten want dan hebben mensen wat te doen om over te praten en naar te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Palmbomen-zijn-cool schreef:
02-05-2021 15:06
Als ex dikkerd vertel ik regelmatig aan mensen dat mensen zo anders tegen je doen als je slanker wordt. Dat ik zo bang was dat mensen achter mijn rug om over me praatten als ze me een tijd niet hadden gezien. Iedereen wuift dat altijd weg, mensen doen aardiger omdat ik meer straal als ik slank ben etc etc.

Dit voorbeeld bewijst maar weer dat de blikken gewoon goed geïnterpreteerd en de vooroordelen geproefd worden door ons dikkerds hoor.

Blijkbaar kunnen we net zo goed in een kooi gaan zitten want dan hebben mensen wat te doen om over te praten en naar te kijken.

Is dat echt een verrassing? Het eerste wat mensen zeggen als ze zien dat je flink bent afgevallen is vaak: wat zie je er goed uit!

En ja, dat impliceert heel erg dat je er als dikkertje niet goed uitzag.

En het zijn geen vooroordelen he. In 95% van de gevallen is dik worden een keuze.
julius schreef:
02-05-2021 15:11
Is dat echt een verrassing? Het eerste wat mensen zeggen als ze zien dat je flink bent afgevallen is vaak: wat zie je er goed uit!

En ja, dat impliceert heel erg dat je er als dikkertje niet goed uitzag.

En het zijn geen vooroordelen he. In 95% van de gevallen is dik worden een keuze.
Ik schrijf toch juist dat het geen verrassing is voor mij?

Maar goed. Gelukkig kon ik de keuze maken om af te vallen. Ik weet nu inmiddels bij welke types ik uit de buurt moet blijven ;-)

Naast dik was en ben ik namelijk heel veel. Maar een rotkarakter hou je.
anoniem_402718 wijzigde dit bericht op 02-05-2021 15:17
6.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-05-2021 15:11
Is dat echt een verrassing? Het eerste wat mensen zeggen als ze zien dat je flink bent afgevallen is vaak: wat zie je er goed uit!

En ja, dat impliceert heel erg dat je er als dikkertje niet goed uitzag.

En het zijn geen vooroordelen he. In 95% van de gevallen is dik worden een keuze.
1. nee hoor
pech, aanleg, slechte genen

2. begin een apart topic, we hebben al een tijdje geen "dikkerds hebben het aan zichzelf te danken topic" gehad!!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-05-2021 15:16
1. nee hoor
pech, aanleg, slechte genen

2. begin een apart topic, we hebben al een tijdje geen "dikkerds hebben het aan zichzelf te danken topic" gehad!!

O nee hoor, het boeit me helemaal niks als mensen dik worden. De halve wereld heeft daar kennelijk tegenwoordig genetische aanleg voor en worden dik van de sla die ze eten.

Maar mensen waarbij die genetische aanleg zich pas op latere leeftijd manifesteert en die vervolgens tientallen kilo's aankomen in relatief korte tijd, vind ik het niet vreemd dat mensen daar een foto van sturen via de app.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-05-2021 15:23
O nee hoor, het boeit me helemaal niks als mensen dik worden. De halve wereld heeft daar kennelijk tegenwoordig genetische aanleg voor en worden dik van de sla die ze eten.

Maar mensen waarbij die genetische aanleg zich pas op latere leeftijd manifesteert en die vervolgens tientallen kilo's aankomen in relatief korte tijd, vind ik het niet vreemd dat mensen daar een foto van sturen via de app.
nou, ik wel
en dat soort mensen, heb ik gelukkig niet in mijn vriendenkring

Het is wel eens in bedrijf gebeurd, waar van een dik geworden collega een foto werd rondgemaild. Dat viel onder pesten op de werkvloer
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-05-2021 15:26
nou, ik wel
en dat soort mensen, heb ik gelukkig niet in mijn vriendenkring

Het is wel eens in bedrijf gebeurd, waar van een dik geworden collega een foto werd rondgemaild. Dat viel onder pesten op de werkvloer

Dat lag niet aan de foto, maar aan het commentaar op die foto. Ook zonder foto was dat pesten op de werkvloer geweest.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
02-05-2021 15:30
Dat lag niet aan de foto, maar aan het commentaar op die foto. Ook zonder foto was dat pesten op de werkvloer geweest.
welk commentaar stond er bij de foto dan?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-05-2021 15:37
welk commentaar stond er bij de foto dan?

Kennelijk negatief commentaar, anders zou het geen pesten zijn. Maar als alleen een foto doorsturen zonder commentaar al onder pesten valt omdat de leidinggevende vindt dat degene op de foto er niet goed uitziet, dan is dat iets nieuws waar ik nog nooit eerder van gehoord heb.
Alle reacties Link kopieren
Zit je je nou echt zo van de domme te houden?
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Dit heeft allemaal toch niks met de vraag van TO te maken?
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven