(Ex-)Vriend vreemdgegaan, kan ik hem (leren te) vertrouwen?

09-12-2008 00:53 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn (ex-)vriend, met wie ik ruim 4+ jaar een relatie had en geruime tijd mee samenwoonde, is een tijd geleden vreemdgegaan en van iedereen met een paar tieten en een k** pikte hij notabene een collega om mee het bed in te duiken! (Als ik andere topics op het forum moet geloven schijnt dat wel vaker voor te komen, wat is het toch met die mannen?!)

Waarom ik hem mijn (ex-)vriend noem? Ondanks dat hij is vreemdgegaan zien wij elkaar door bepaalde omstandigheden (deze zijn te persoonlijk en laat ik nu dan ook even in het midden) sinds ongeveer 3 tot 4 weken regelmatig. Maaaaanden geleden kon ik hem wel schieten en haar nog erger!

Om verder in te gaan op het onderwerp. Door omstandigheden zien we elkaar regelmatig en officieel zijn we niet opnieuw weer bij elkaar om het zo maar te zeggen. In mijn hart hou ik nog steeds van hem, maar ik weet niet of ik hem ooit weer (opnieuw) volledig kan vertrouwen en wat is een relatie zonder wederzijds vertrouwen?

Wat ik al typte, ze zijn collega's. Ze werken beide 5 dagen per week, voor dezelfde werkgever, in hetzelfde gebouw, op dezelfde afdeling, hebben wekelijks een afdelingsmeeting waar ze elkaar treffen, kortom: ze komen elkaar dus regelmatig tegen! Hij zegt dat er niks meer speelt, maar wie zegt dat dat werkelijk zo is en/of dat de gevoelens later niet opnieuw opbloeien?

Zowel privé als voor zijn werk is hij vaak weg. Ik heb zo nu en dan ook mijn twijfels over zijn versie van het verhaal. Hij beweerd bijvoorbeeld (na lang aandringen van mijn kant) dat het slechts enkele keren is voorgekomen en dat het niet zo lang speelde, terwijl mijn gevoel het tegenovergestelde zegt. Dat er dus al langere tijd iets tussen ze speelde en dat het veel vaker is voorgekomen dan slechts enkele keren.

Via bekenden weet ik wie de persoon is met wie hij is vreemdgegaan en ondanks dat ik haar ontzettend kwaad op haar was en soms ook best nog ben, toch komt soms het idee bij mij op om haar te benaderen. Om haar verhaal te horen. Misschien dat zij een totaal ander verhaal verteld dan mijn (ex-)vriend, maar tussen beide verhalen moet toch ergens de waarheid liggen denk ik dan maar?

Ik weet gewoon echt even niet meer wat ik moet doen, wie ik moet geloven, waar ik wel en geen goed aan doe etc. Wie weet is er op het forum iemand die hetzelfde meemaakt of heeft gemaakt. Hoe gingen jullie er dan mee om?

Liefs,

A.L.
@streepmijnnaammaarweg,

Hij heeft geen moeite gedaan om je terug te krijgen, toont geen berouw en wil er niet over praten.

Waar komt toch je idee vandaan om het nog eens te proberen?
Dat is heel herkenbaar hoor...Ik zeg absoluut niet dat het nooit meer goed kan komen tussen jullie.

Mijn ex was al eens vreemdgegaan, ook met een collega...tja.

We zijn toen bij elkaar gebleven, maar toch bleef het altijd een gevoelig punt, het vertrouwen was niet meer 100%..

Toen hij dus voor de 2e keer vreemdging, deed dit dubbel zo veel pijn. En toen later bleek dat hij toch doorging ondanks dat ik hem en ons nog een kans gaf, was voor mij echt een mokerslag.

Ik heb er heel vaak over nagedacht hoor, om het toch nog te proberen. Want tja, houden van stopt niet zomaar..

Maar ik kon het niet. Ik kon de leugens, en de gedachtes over hem en haar, niet meer naast me neerleggen. Er was gewoon te veel gebeurd. Ik weet niet hoe het met jouw vriend gesteld is, maar mijn ex kon recht in mijn gezicht staan liegen..keer op keer.

Al zou hij nu 1000% de waarheid vertellen, ik geloof hem niet meer. En ik wil geen relatie met iemand, die het normaal vind te liegen. Ik wil geen relatie waarin ik altijd op de hoede ben..dat is slopend...

Ik had het ook moeilijk met de gedachte dat hij sex met haar had. Ik zie dat als iets exclusiefs tussen 2 personen...tja, hij blijkbaar niet..

Ik kan je maar 1 ding adviseren. Als jij er in gelooft, dat hij van jou houdt en alleen met jou verder wil, en hij het ook laat zien en voelen aan jou, ga er dan voor.

Luister naar je onderbuikgevoel....dat spreekt meestal de waarheid!!!

Maar als jij continu het gevoel hebt dat ie nu bij haar is, en ik weet niet wat uitspookt, kap er mee. Want het sloopt je..
Hij ging trouwens in het begin van het vreemdgaan, met ons beiden, onbeschermd, naar bed....(toen wist ik nog van niets)

Toen ik dat achteraf wist, voelde ik me zo smerig....ik heb allerlei SOA testen moeten doen...En zo iemand beweert dat ie van je houdt...

Maar ja, verstand komt met de jaren zeggen ze. Ze mag hem hebben!!!!
Ik zou haar contacteren! Heb ik ook gedaan (na een jaar pas, helaas) en zo ben ik eindelijk achter de complete waarheid gekomen.
Beste streep,

Na wat hij je geflikt heeft, wil jij heel gretig met hem verder, zonder dat hij zich hoeft te verantwoorden.

Mooi, dat weet hij dan fijn voor later als jij jou omver heeft gekregen.

Dit is een ultieme test om te kijken hoever hij kan gaan met jou.

Heel ver dus, misschien is dat wat hij zoekt?.

Er zijn meer mannen dan kerken zeggen ze wel eens. En er zitten tussen al die mannen vast een aantal gegadigden bij waar jij je ook heel prettig en vertrouwd bij zou kunnen gaan voelen en die jouw vertrouwen nooit zouden willen beschamen. Die persoon loop je pas tegen het lijf als je deze onbetrouwbare figuur buiten de deur houdt en je hart en gedachten van hem bevrijdt.

Zodra jij je blijft hyperfocussen op deze ene onbetrouwbare man, tja, dan kun je alleen maar verwachten dat jouw onzekerheid blijft. Jij moet nu iets doen om jezelf tegen weer een teleurstelling beschermen. En dat is de realiteit onder ogen zien. "He's just not that into you", anders was hij in alle staten van verdriet omdat hij jou kwijt was. En aan de andere kant: liefde kent geen twijfel. Jij wel, dus trek je conclusies.
Jij ook heel veel sterkte gewenst !
p.s. Indien jouw partner echt serieus is en met jou verder wil zal een van beiden, jouw partner of de dame waarmee hij jou heeft bedrogen, ander werk moeten zoeken.

Het is onmogelijk om afstand van elkaar te doen als je elkaar blijft zien.

De kans is groot dat er gevoelens hebben meegespeeld en het niet enkel ging om de spanning en de sex.

Je kunt alleen afstand nemen en een nieuwe start maken als er absoluut geen contact meer is/komt met de persoon waarmee hij is vreemdgegaan.

Dit zal betekenen dat, waarschijnlijk hijzelf, een andere baan zal moeten gaan zoeken.

Als hij voor jou wilt vechten en jullie relatie serieus neemt zit er niets anders op.

Laat je niets wijsmaken. Het is echt ondenkbaar dat in een situatie van vreemdgaan en er dus grensoverschrijdend gedrag is geweest je elkaar weer als 'gewone' collega kunt/zult zien.

De 'spanning' zal er zijn/blijven en deze heeft geen kans om weg te ebben als je met elkaar geconfronteerd blijft.

Nogmaals, ik wens je heel veel sterkte.....

Moniekk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven