Ex zoekt contact

14-02-2020 16:57 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Na een relatiebreuk zoekt mijn ex na ongeveer 2 weken ineens weer contact. Om het uit te maken was niet mijn keus. Ze wilde eerst geen contact denk ik want ze liet niks meer horen tot afgelopen woensdag. Toen vroeg ze hoe het was en dat ze zeker wilde weten of ik niks geks had gedaan en daarmee bedoelde ze dat ik mezelf wat aan zou doen. Dat vond ik nogal raar want dat zou ik echt nooit doen en dat weet ze zelf ook wel. Maar ok verder gewoon gezellig wat geapped. Ze zegt ineens dat ze vrienden wil blijven. Ik zei dat ik dat wel wil maar dat ik ook had nagedacht hoe het allemaal tot dit is gekomen. Dat mocht ik haar wel appen maar dat is zo onpersoonlijk dat wil ik niet. Nu wil ze ineens bij me langskomen terwijl ze dit eerst niet wilde toen ze het uitmaakte? Weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Maar dus voor aanstaande zondag een afspraak gemaakt, Ik weet niet wat ik hier mee moet. Toen ik vroeg of ze het ok vond dat ik haar afentoe zou appen vond ze dat goed maar dat heb ik expres niet gedaan. Twee uur geleden wel een appje gestuurd dat ik hoop dat ze valentijnsdag een beetje goed door komt en dat ik aan haar denk ook al zijn we niet meer samen maar nog geen reactie. Begrijp wel dat ze misschien helemaal niet reageert want ze zal zelf ook niet weten wat ze met zoiets aan moet denk ik. Zag net wel dat ze online was, maarja ik weet dat ze bij een vriendin is nu dus geen idee wat ze met elkaar bespreken. Dat vreet een beetje. Zou haar heel graag terug willen maar wat hier de bedoeling van is? Vraag me af waarom ze ineens langs wil komen want het lijkt/leek alsof ze het zelf wel al afgesloten heeft. Iemand een idee? Als ze er klaar mee is waarom zou ze dan ineens naar mn huis willen komen? Weet ook niet zo goed of ik misschien wat moet doen voor als ze langskomt en dan bedoel ik bijvoorbeeld een bos bloemen of rozen ofzo om sorry mee te zeggen. Help!
Alle reacties Link kopieren
Moreina schreef:
15-02-2020 12:23
Nou kennelijk had je dit even nodig om in te zien dat het belangrijk is om je best te blijven doen voor elkaar.
Vraag me wel af of dit de enige reden is waarom zij de relatie heeft verbroken.
Over zoiets praat je toch met elkaar en zoek je samen naar een oplossing.
Of is ze al eerder met jou in gesprek geweest hierover en nam je haar niet serieus?
Dit zou nog een aandachtspuntje kunnen zijn voor in de toekomst als jullie besluiten om het weer te proberen.

Advies voor vanavond:

just play it cool, niet te wanhopig doen en het bosje bloemen zou ik voor nu ook maar even vergeten dat zou verkeerd opgevat kunnen worden, alsof je je er makkelijk vanaf denkt te maken met een lief gebaar.
Wacht het eerst maar even af of de gevoelens daadwerkelijk wederzijds zijn en dan kun je altijd nog een bloemetje voor haar kopen.

Veel succes en laat het even weten hoe het is afgelopen!
Dat was ik inderdaad ook nodig. Dat lange haar was ook een verschrikking hoor en je weet het ook wel dat het niet mooi is maar dan heb je er al zoveel tijd in gestoken om het te laten groeien dat je het zonde vind om er af te laten knippen. Maar ik ben zo blij dat ik het gedaan heb! Heb echt weer het gevoel dat ik er mag zijn. Beetje nette herenkleding en je gaat je gedragen naar wat je aan hebt. Ik denk dat ze de afgelopen periode ook echt heeft gedacht dat ik een onverzorgd persoon was beetje het type wat je uit de gemiddelde coffeeshop ziet strompelen. Dus dit is een ommekeer van heb ik jou daar.
En we zijn er inderdaad vaker over in gesprek geweest maar ik was zo eigenwijs dat ik niet wilde. Zij is altijd net gekleed en ik was dat helemaal niet maar zij is wel degene die er mee over straat moet en er tegenaan moet kijken.
Bloemetje wel gekocht samen met een chocolaatje en een kaartje. Ik verwacht een vrij open maar emotioneel gesprek en het lieve gebaar wil ik bewaren voor het laatst ongeacht de uitkomst van het gesprek want de insteek is sowieso minimaal vrienden blijven. We hebben geen hekel aan elkaar hoor. Ik zie dit alles bij elkaar dan ook als flink uitpakken. Nee heb je en ja kun je krijgen. Meer dan dit kan ik ook niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat was dat. Ze kwam met het doel om alles af te sluiten. Ik had een ander doel. We zijn niet bij elkaar maar ze gaat wel overwegen hoe en wat nu verder. Ik had een brief van 4 kantjes getikt en aan haar voorgelezen. en die heeft indruk gemaakt. Ze worstelt nu een beetje met dat ze het voor haar idee al had afgesloten omdat ik schijnbaar een klootzak was en nu kom ik ineens met iets op de proppen wat ze niet had voorzien. Ze zegt dat ze het voor haar gevoel heeft afgesloten maar ze vraagt wel of ik haar een digitale versie van de brief wil doorsturen zodat ze die op haar gemak nog eens terug kan lezen. To be continued.
Waarom de veranderingen in je uiterlijk nadat ze had uitgemaakt en niet tijdens je relatie?

En een brief van 4 kantjes.... Zij kwam met het doel alles af te sluiten. Respecteer haar beslissing.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je moet accepteren dat klaar klaar is, en dat je ervan kunt leren voor een volgende relatie. Er onverzorgd bij lopen vind ik bijvoorbeeld echt niet netjes naar je partner toe, zeker niet als je weet dat die het vervelend vindt. Moeite blijven doen voor elkaar en niet er gewoon vanuit gaan dat die persoon onvoorwaardelijk blijft is zó belangrijk. Blijven reflecteren op jouw gedrag als partner, blijven groeien.

Kun je je in haar verdere argumenten en gevoelens (je schrijft 'schijnbaar was ik een klootzak') eigenlijk inleven?
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzekerheid. Ze zei dat ze na moest denken dus ik heb ook geen contact meer gezocht. Ze zegt dat ze het afgesloten heeft maar ze geeft andere signalen af. Morgen gaat ze terug naar huis naar moeders waar een en ander vast te sprake gaat komen. Ik ben benieuwd. Als ze er echt zeker van was om er mee te kappen dan had ze het wel gedaan denk ik. De drempel om zoiets te melden ligt nu we uit elkaar zijn lijkt mij een stuk lager. Ze had gisteren tijdens het gesprek ook gewoon weg kunnen gaan of duidelijk moeten maken dat ze bij haar standpunt bleef en dat is ook niet gebeurd. Vandaag heeft ze ook alle tijd gehad om het definitief af te sluiten en heeft ze haar kans ook niet gepakt als ze dat zou willen.
Verwacht er niet teveel van. Je kijkt door een hoopvolle bril. Ik denk dat ze vrij duidelijk is geweest in wat ze in de basis wil. Dat ze het probeert een beetje lief en netjes op te lossen zegt niet dat ze je terug wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven