Ex
woensdag 4 april 2018 om 15:12
Hallo allemaal, graag zou ik jullie méningite willen over iets dat mij erg verdrietig maakt. Mijn man en ik zijn al 8 jaar samen en hebben 2 mooie meiden. Mischien ligt het aan mij, maar heb het echt moeilijk met het volgende. Mijn man zn ex komt nog heel regelmatig over de vloer bij mijn schoonfamilie. Daardoor heb ik nooit echt een band met hen kunnen opbouwen. Ze ging shoppen met mijn schoonmoeder, mijn schoonzus die ik vertrouwde ging al mn geheimen doorvertellen. Nu heb ik mij volledig teruggetrokken uit de familie, heb helemaal geen conact meer met hen. De kinderen laat ik wel gewoon nog bij oma logeren, die heb ik er nooit bij betrokken. Nu kwam mijn dochter gisteren met het verhaal dat terwijl ze bij haar tante was, de ex er ook was. Ze zeiden haar dat ze er niks van mocht zeggen. Ze zei ook dat ze altijd gemeen tegen haar doen als de ex er is. Nu heb ik besloten mijn kids niet meer te laten gaan bij oma. Wat denken jullie?
woensdag 4 april 2018 om 15:24
woensdag 4 april 2018 om 15:33
Op zich hoeft het geen probleem te zijn dat ex van je man nog bij zijn ouders komt maar dat jij denkt, leuk is anders, dat snap ik goed. Als zij er de reden van is dat jij met schoonouders geen band op kunt bouwen, dan is dat van hen erg kinderachtig.
Sowieso niet tof dat schoonzus jouw geheimen doorvertelt.
Grijpt jouw man dan nooit in?
Sowieso niet tof dat schoonzus jouw geheimen doorvertelt.
Grijpt jouw man dan nooit in?
woensdag 4 april 2018 om 15:33
Mijn man zou ook liever willen dat ze niet meer kwam, maar zn moeder zei dat het haar huis is en dat zij nog steeds mocht beslissen wie wel en niet komt. Mijn man bespaart me de pijn liever en vertelt mij ook niet wat ze allemaal samen doen. Het doet hem wel pijn dat we geen relatie hebben. Maar ik twijfel soms zo erg of het niet gewoon aan mij ligt?of het niet gewoon normaal is dat ze er nog over de vloer komt? Ex heeft mij ook heel vaak zwart gemaakt bij schoonmoeder. Zoals haar in tranen bellen dat haar kinderen stinken als ze van bij ons komen( wat helemaal niet het geval was). Mij dreigen als ik (eenmalig) haar kinderen ging afhalen.
woensdag 4 april 2018 om 15:39
je hebt een man met een ex en kinderen, dan heb je dit soort dingenFlash60200 schreef: ↑04-04-2018 15:33Mijn man zou ook liever willen dat ze niet meer kwam, maar zn moeder zei dat het haar huis is en dat zij nog steeds mocht beslissen wie wel en niet komt. Mijn man bespaart me de pijn liever en vertelt mij ook niet wat ze allemaal samen doen. Het doet hem wel pijn dat we geen relatie hebben. Maar ik twijfel soms zo erg of het niet gewoon aan mij ligt?of het niet gewoon normaal is dat ze er nog over de vloer komt? Ex heeft mij ook heel vaak zwart gemaakt bij schoonmoeder. Zoals haar in tranen bellen dat haar kinderen stinken als ze van bij ons komen( wat helemaal niet het geval was). Mij dreigen als ik (eenmalig) haar kinderen ging afhalen.
blijven praten met elkaar
woensdag 4 april 2018 om 15:44
Waarom mag zijn ex niet meer bij zijn ouders komen? Dat slaat toch ook nergens op? Zo te lezen zijn het de opa en oma van haar kinderen, dus heeft ze alle recht om daar te komen, en een goede band te houden. Zo te lezen ligt het meer aan jouw onzekerheid. Is dit serieus waarom je niet meer bij je schoonfamilie komt?
woensdag 4 april 2018 om 15:47
Ik begrijp niet zo goed waarom dit jouw band met je schoonouders in de weg staat? En waarom jij je weg laat "pesten"?
Je man heeft kinderen met haar, dus zijn ex is de moeder van hun kleinkinderen. Dan begrijp ik best dat ze er nog wel eens over de vloer komt. Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat er voor jou geen plaats is?
Je man heeft kinderen met haar, dus zijn ex is de moeder van hun kleinkinderen. Dan begrijp ik best dat ze er nog wel eens over de vloer komt. Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat er voor jou geen plaats is?
woensdag 4 april 2018 om 15:51
Zo te lezen zijn de kinderen van je man en zijn ex? Anders zou ze niet boos hoeven te zijn als jij ze ophaalde. Of ging dat om weer andere kinderen?
Een ding is erg belangrijk. Grootouders kiezen niet voor een scheiding. Zij hebben een band met die ex.
Jammer dat het niet klikt met jou maar ik zou geen breuk forceren. Daar is niemand bij gebaat.
Een ding is erg belangrijk. Grootouders kiezen niet voor een scheiding. Zij hebben een band met die ex.
Jammer dat het niet klikt met jou maar ik zou geen breuk forceren. Daar is niemand bij gebaat.
woensdag 4 april 2018 om 15:57
Wij hebben 2 dochters, ze mag er ook komen maar ze maakt het moeilijk voor mij om een goede relatie te hebben met mijn schoonfamilie. Uit loyalteit tegenover haar willen ze niet te veel met mij omgaan. Ik heb nooit ruzie gehad met wie dan ooit. Heb mij gewoon teruggetrokken. Toen ze hoorde dat mijn schoonzus eens bij mij heeft gelogeerd ging ze over het lint. Dat zij hen al meer dan 10 jaar kent enz.. ze geniet er erg van dat ik word uitgesloten en mij maakt het verdrietig. Heb mijn verdriet wel altijd voor mij gehouden, maar nu mijn dochter zegt dat ze gemeen doen.... ook is mijn schoonfamilie de twee keer dat ik ben bevallen nooit op kraamvisite geweest uit schik van haar Reactie denk ik. Eerste bevalling ben ik gewoon verder blijven proberen, maar mijn tweede dochter was prematuur en het heeft mij hard gekwetst dat niemand is komen opdagen. Ik woon op 3 uur rijden van mijn eigen familie... heb er uiteindelijk toch maar niks over gezegd om ruzie te vermijden. De eerste keer hebben ze mijn dochter pas n’a een maand gezien. Tweede keer ook zo iets. Er is nooit een slecht woord gevallen tussen ons, heb nooit mijn gedachte gezegd over alles. M ze het word mij nu te veel.
woensdag 4 april 2018 om 15:58
Waar slaat deze reactie op?? De kinderen word in gefluisterd dat ze dingen niet mogen zeggen,Madeliefjees schreef: ↑04-04-2018 15:51Je moet eens normaal doen. Ga geen gevecht aan via de kinderen, laat die lekker naar opa en oma gaan. En je schoonouders hebben gelijk, het is hun huis dus zij bepalen wie er binnenkomt of niet.
en ze ervaren het als gemeen hoe er dan tegen hun gedaan word dat vind jij allemaal oke?
Volgens mij is het nog altijd het belangrijkste dat de kinderen zicht ergens op hun gemakt voelen!
woensdag 4 april 2018 om 16:00
Dat deed ik ook tot mn dochter zei dat ze gemeen doen als zij er is!Madeliefjees schreef: ↑04-04-2018 15:51Je moet eens normaal doen. Ga geen gevecht aan via de kinderen, laat die lekker naar opa en oma gaan. En je schoonouders hebben gelijk, het is hun huis dus zij bepalen wie er binnenkomt of niet.
woensdag 4 april 2018 om 16:01
is zij de moeder van kind van je ex?Flash60200 schreef: ↑04-04-2018 15:57Wij hebben 2 dochters, ze mag er ook komen maar ze maakt het moeilijk voor mij om een goede relatie te hebben met mijn schoonfamilie. Uit loyalteit tegenover haar willen ze niet te veel met mij omgaan. Ik heb nooit ruzie gehad met wie dan ooit. Heb mij gewoon teruggetrokken. Toen ze hoorde dat mijn schoonzus eens bij mij heeft gelogeerd ging ze over het lint. Dat zij hen al meer dan 10 jaar kent enz.. ze geniet er erg van dat ik word uitgesloten en mij maakt het verdrietig. Heb mijn verdriet wel altijd voor mij gehouden, maar nu mijn dochter zegt dat ze gemeen doen.... ook is mijn schoonfamilie de twee keer dat ik ben bevallen nooit op kraamvisite geweest uit schik van haar Reactie denk ik. Eerste bevalling ben ik gewoon verder blijven proberen, maar mijn tweede dochter was prematuur en het heeft mij hard gekwetst dat niemand is komen opdagen. Ik woon op 3 uur rijden van mijn eigen familie... heb er uiteindelijk toch maar niks over gezegd om ruzie te vermijden. De eerste keer hebben ze mijn dochter pas n’a een maand gezien. Tweede keer ook zo iets. Er is nooit een slecht woord gevallen tussen ons, heb nooit mijn gedachte gezegd over alles. M ze het word mij nu te veel.
Je kletst er om heen
en wat is de rol van jouw man? Waarom is hij zijn ouders niet (desnoods) gaan halen?? wat een geslampamper
woensdag 4 april 2018 om 16:03
woensdag 4 april 2018 om 16:05
To, ik begrijp wel dat je er je buik van vol hebt dat jij zo behandeld wordt.
Vind het ook erg kinderachtig klinken wat daar gebeurt.
Gemeen doen tegen jouw kind, het (halfzusje) van het eerste kleinkind, is wel heel achterbaks.
Triest gedrag, bah.
Vind het ook erg kinderachtig klinken wat daar gebeurt.
Gemeen doen tegen jouw kind, het (halfzusje) van het eerste kleinkind, is wel heel achterbaks.
Triest gedrag, bah.
There is always something happening, and it's usually right now
woensdag 4 april 2018 om 16:08
het staat er niet hoorFlash60200 schreef: ↑04-04-2018 16:03Gaan halen hoe bedoel je? En ja is duidelijk toch uitmijn verhaal dat ze kinderen hebben niet?
En de rol van je man, waarom komt hij niet voor jou, en jullie kinderen op?
woensdag 4 april 2018 om 16:14
Zoals ik het lees is to zo'n beetje de enige in die familie die nog een beetje normaal doet.Madeliefjees schreef: ↑04-04-2018 15:51Je moet eens normaal doen. Ga geen gevecht aan via de kinderen, laat die lekker naar opa en oma gaan. En je schoonouders hebben gelijk, het is hun huis dus zij bepalen wie er binnenkomt of niet.
There is always something happening, and it's usually right now
woensdag 4 april 2018 om 16:17
Dat heeft hij geprobeerd maar mama wou er niks van weten. Het gaat zelfs zo ver dat ze haar zoon vraagt mij niks te vertellen van wat er tussen ex en man gebeurt! Laatst vroeg ex hem etiquetten voor school te kopen omdat ze geen 1 of 2 euro had om het zelf te kopen. Man werd boos en zei dat ze overdreef. Mama zei direct we praten er over als we alleen zijn. Dus niet in mijn bijzijn! En zo kan ik duizenden verhalen doen.
woensdag 4 april 2018 om 16:18
ook toevallig, dat het net de enige kant is van het verhaal die we horenGrobbekuiken_ schreef: ↑04-04-2018 16:14Zoals ik het lees is to zo'n beetje de enige in die familie die nog een beetje normaal doet.