Familie dwingt me te stoppen met relatie (lege OP)

08-10-2019 15:19 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
BERICHT VERWIJDERD IVM DE REACTIES
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-10-2019 00:16
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
99.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Laat je familie maar proberen, jij laat je niet onder druk zetten toch?
Kom op, rechte rug, hoofd omhoog.
Alle reacties Link kopieren
Nou lekker dan, je familie hoeft maar te kikken en jij pleurt je hele mening, gevoelens en geluk overboord en laat je vriend vallen.
Wat voor vreselijks heeft hij in hemelsnaam gedaan dan?
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
08-10-2019 15:26
Nou lekker dan, je familie hoeft maar te kikken en jij pleurt je hele mening, gevoelens en geluk overboord en laat je vriend vallen.
Nou dit dus... :bonk:
Je bent in de 30?

Hoezo laat jij je zo vertellen wat je moet doen door je familie?
Alle reacties Link kopieren
Als hij werkelijk spijt heeft, dan kan hij naar je familie toegaan en zeggen hoe het zit. Maar hij heeft aan jou aangegeven het 'spannend' te vinden. Kom op zeg, hij is blijkbaar al vader en vast ook in de 30 en al meerdere keren voor het hekje geweest. Dan kan een nieuwe schoonfamilie lang zo spannend niet zijn.

Of zou je familie misschien gelijk hebben over hem?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Kan het zijn dat jij zijn verleden rooskleuriger in ziet omdat je verliefd op hem bent?
Maar dreigt je familie jou ook te laten vallen zolang je met hem omgaat? Je kunt ze niet dwingen met hem om te gaan, maar zij kunnen jou je relatie toch niet verbieden?
Alle reacties Link kopieren
In welke richting moeten we denken dan qua strafbare zaken?

Maar daarnaast: je laat je vriend wel heel makkelijk vallen als je familie loopt te dreigen, dan zijn zij geen haar beter dan je vriend (althans, zoals zij hem zien).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Is oplichting dan ok volgens jou? Of waar hebben we het hier over precies??
Lorem Ipsum
Misschien inbraken of drugs ofzo.
Waarom is jouw hele gezin die man gaan googlen?
Ligt er voor mij helemaal aan waarvoor hij gezeten heeft. Zal wel geen rolletje drop gejat zijn.
Alle reacties Link kopieren
Even voor de duidelijkheid;
- Ze laten me vallen zo lang ik met hem omga en ben dan niet welkom.
- Zijn verleden zie ik niet rooskleuriger omdat ik verliefd ben ik veroordeel zijn gedrag (witte boorden criminaliteit)
- mijn familie heeft hem geen kans te geven hem te ontmoeten, hij heeft ze geprobeerd te bereiken en die pogingen hebben 0 op het rekest gekregen.
- Nieuwe schoonfamilie spannend omdat hij ooit eerder is beoordeeld/veroordeeld door mensen die hem nog niet kende op basis van verleden.

Ik kan ze niet dwingen met hem om te gaan maar zij willen geen omgang en keuren het af. Ik heb een hele sterke band met mijn familie en ik heb geen idee hoe ik er tegenin kan gaan en heb mijn vriend laten weten dat het over is maar dat ik het niet wil maar niet anders kan. Hij is heel erg boos en overstuur maar doet pogingen die woede niet op mij te richten omdat hij ook merkt dat ik gedwongen ben.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
08-10-2019 15:41
Is oplichting dan ok volgens jou? Of waar hebben we het hier over precies??
Nee zeker niet, overigens ging het om belastingfraude en boekhoudfraude, maar als dingen al jaren in het verleden liggen zie ik niet in waarom ik mijn vriend daar nu op moet afrekenen.
Alle reacties Link kopieren
Je láát je dwingen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
jorientbv01 schreef:
08-10-2019 15:42

heb mijn vriend laten weten dat het over is maar dat ik het niet wil maar niet anders kan.
wat een rotstreek!
hij verdient beter
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
08-10-2019 15:42
Ligt er voor mij helemaal aan waarvoor hij gezeten heeft. Zal wel geen rolletje drop gejat zijn.
Nergens stond dat hij gezeten heeft er staat dat hij in aanraking is geweest met, hij heeft niet gezeten anders dan een gijzeling omdat hij destijds de schadevergoeding niet in 1 keer kon voldoen.
Nou, waarom laat je hem barsten dan?
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
08-10-2019 15:42
Waarom is jouw hele gezin die man gaan googlen?
Blijkbaar vinden ze dat normaal, misschien heb ik te lang gewacht met hem voorstellen, ze wisten wel dat hij er was enz maar verder niet. Misschien een inschattingsfout van mij maar heb hem wel beschermd en geprobeerd het voor hem op te nemen.
Alle reacties Link kopieren
jorientbv01 schreef:
08-10-2019 15:43
Nee zeker niet, overigens ging het om belastingfraude en boekhoudfraude, maar als dingen al jaren in het verleden liggen zie ik niet in waarom ik mijn vriend daar nu op moet afrekenen.
Hij heeft al een kind bij een andere vrouw en is ook al veroordeeld omdat hij het niet zo nauw neemt met de regels.
Dit is vanuit het oogpunt van de familie natuurlijk niet de beste catch in de wereld.

Wat doet hij nu voor werk? Want in de financiële wereld mag hij niet meer werken.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Je bent in de 30 en geen 15. Dit gebeurd omdat je maar om goedkeuring blijft bedelen die je helemaal niet nodig hebt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk heb ik tot een jaar of 25 ook aan de lopende band verkeerde beslissingen genomen. Meerdere keren met justitie in aanraking gekomen.
Een geval van 'directe behoefte bevrediging' en niet aan de lange termijn denken.
Ik ben nu niet per definitie een ander persoon, maar ik ben wel degelijk veranderd.

Sommige mensen maken grotere fouten dan anderen. Ik ben blij dat ik er op dit moment niet meer op aangekeken word. In het zeldzame geval dat dat wel zo is, probeer ik dat te accepteren en weer verder te gaan.

Jouw ouders hebben vast het beste met jou voor, maar jij bent zelf verantwoordelijk voor jouw beslissingen. Ga het gesprek aan, zonder hem, met hem, hoe dan ook. Maar laat je niet wegzetten omdat iemand anders het beste met je voor heeft, dat betekent namelijk niet dat ze het ook het beste weten.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
08-10-2019 15:43
Je láát je dwingen.
Dat zei hij ook maar ik weet niet wat ik anders moet anders ben ik ze kwijt en dat trek ik niet.
Hij zegt dat het wel bij zal draaien en dat hun zorgen er echt wel mogen zijn maar dat het daarbij had moeten blijven dat ze hem in ieder geval de kans hadden kunnen geven of in ieder geval mij een eigen keus hadden moeten laten maken. Nu heb ik die keus eigenlijk niet gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven