Familie?
woensdag 4 oktober 2017 om 11:04
Ik ben benieuwd wanneer jullie iemand als familie beschouwen.
Mijn bloedverwanten zijn familie, die is makkelijk. Verder heb ik een ex-schoonfamilie die ik als familie van mijn oudste beschouw, maar het is niet (langer) familie van mij.
Dan heb ik nieuwe schoonfamilie, waar ik nog steeds een beetje aan moet wennen. Wel echt zwager en schoonzus inmiddels, schoonouders moet ik nog steeds een beetje aan wennen. Al zijn het nu opa en oma van de jongste. Voor oudste zijn het vader en moeder van mijn man. Hij ziet ze niet vaak en ziet ze ook niet als opa en oma.
Waarom ik dit vraag? Ex vertelt dat oudste op stap gaat met familie. Het is de familie van zijn vriendin sinds aantal maanden. Oudste had een aantal van hen 1 keer gezien. Voor hem zijn het nog vreemden. Naar mijn idee moet dat groeien. Of overschat ik het woord "familie"?
Nu ben ik niet zo van het expliciet benoemen. Mijn neefjes en nichtjes noemen mij ook geen tante.
Mijn bloedverwanten zijn familie, die is makkelijk. Verder heb ik een ex-schoonfamilie die ik als familie van mijn oudste beschouw, maar het is niet (langer) familie van mij.
Dan heb ik nieuwe schoonfamilie, waar ik nog steeds een beetje aan moet wennen. Wel echt zwager en schoonzus inmiddels, schoonouders moet ik nog steeds een beetje aan wennen. Al zijn het nu opa en oma van de jongste. Voor oudste zijn het vader en moeder van mijn man. Hij ziet ze niet vaak en ziet ze ook niet als opa en oma.
Waarom ik dit vraag? Ex vertelt dat oudste op stap gaat met familie. Het is de familie van zijn vriendin sinds aantal maanden. Oudste had een aantal van hen 1 keer gezien. Voor hem zijn het nog vreemden. Naar mijn idee moet dat groeien. Of overschat ik het woord "familie"?
Nu ben ik niet zo van het expliciet benoemen. Mijn neefjes en nichtjes noemen mij ook geen tante.
woensdag 4 oktober 2017 om 12:24
Mijn ex-schoonzus voelt ook nog steeds heel vertrouwd en als schoonzus, terwijl ik er inmiddels een nieuwe bij heb.sushilala schreef: ↑04-10-2017 11:54Onze kinderen maakten zich er druk om of ze mijn (ex)zwager nog oom moesten noemen of niet meer. En of de vriendin van mijn vader (sinds twee jaar) oma genoemd moest worden.
Wij hebben aangegeven dat ze dat zelf mogen weten, waar zij zich fijn bij voelen.
En het is nu gewoon nog oom, en oma.
woensdag 4 oktober 2017 om 14:45
Joostisandersgeaard2 schreef: ↑04-10-2017 12:14Dat laatste ben ik het zeker mee eens.
Ik ben meer van het open laten en van een rustiger tempo voor zoon, daarin ben ik anders dan ex. En het is niet voor niets mijn ex.
Ik denk dat het probleem is dat ik wellicht pms heb, dan sla ik wat harder aan op dingen.
Het gaat daar anders dan bij jou. Je haalt een stuk spanning eraf bij je zoon als hij voelt dat het ook anders mág gaan.