feestdagen schoonouders tips en trucs

23-12-2008 12:50 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo dan ! Het is weer tijd om te klagen over schoonouders , rond deze tijd , gezien het aantal topics .

Lastige materie , kennelijk , omgaan met de ouders ( en andere familie ) van je partner .

We hebben nog een paar dagen waarin we elkaar kunnen voorzien van tips en trucs .

Laten we er nou eens een gezellige / zo gezellig mogelijke Kerst van maken .

Zullen we dit topic nou eens niet gebruiken om te klagen of om je gelijk te halen , maar om gerichte tips te vragen of te geven ? ( wat doe ik als ik wéér die foto albums onder mijn neus geduwd krijg , wat voor gespreksonderwerpen zijn geschikt , etc )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lekker even uitwaaien, warme jas aan en een blokje om gaan. Met de kerst zit je al zo veel binnen.
Ik rook volgens mijn schoonouders nog altijd, dus ik kan zo nu en dan lekker een peukie roken. BUITEN!

En helaas wonen ze ver weg, dus we blijven ook nog slapen!!! Maar goed, de kinderen breneg genoeg afleiding, dus das ideaal!

Ach, we doen allemaal ons best. (Maar zij nog het meest...)

iig emotioneel uitchecken, ja en amen, ene oor in andere oor eruit, negeren maar wel ff een o,ja er tegen aan gooien.

blik op oneindig, alleen maar aan morgen denken enz..

u begrijpt dat alleen oma bij ons komt, deze feestdagen, die valt toch in slaap en eet niet veel.

Ik kijk er eerlijk gezegd naar uit

Vind het altijd erg gezellig en als ik echt alleen voor spek en bonen bij had moeten gaan zitten zou ik dus gewoon niet komen.

Ik denk dat je met een beetje wederzijds respect al een heel eind komt (moet je geen last hebben van een schoonmonster offcourse )
Goede tips en tricks allemaal zeg! Hoewel ik dit jaar (niet meer) te maken heb met een schoonfamilie vond ik het toch leuk hier even een kijkje te nemen... Beetje toneelspelen is al gauw noodzakelijk denk ik he.
quote:korenwolf schreef op 23 december 2008 @ 13:17:

Ze koopt alleen vieze wijn. En dat doet ze om ons een plezier te doen, dus je moet het wel opdrinken. Maar kom, als het erger niet is... Zelf een mooie fles inpakken en meenemen? En anders: grote slokken, Rennies bij de hand...
Koop een kerststukje. Heb ik net ook gedaan. De mijne zijn dan al blij. Wat heb ik fijne schoonouders eigenlijk. Ik wou dat mijn man ook zulke makkelijke schoonouders had.
Ik zie er morgen ook weer tegenop......ik ga gewoon zitten met een fijne neplach, zeg niet veel, knik ja en amen en hopelijk zijn we dan weer snel thuis.
Je kan ook paddo's bij de kalkoen serveren in plaats van champignons. Of space cake bij de koffie. Beetje schoonouder ziet het verschil niet, valt er in ieder geval wat te lachen.
helaas zit ik ook opgescheept met schoonzus en partner en hun ge-wel-dige kids.

Denk niet dat die het leuk vinden als we aan de paddo's gaan.
via uitzendbureau werk in de zorg aannemen.

je zit gegarandeerd alle feestdagen onder pannen.

echt geweldig excuus: solly tja werken he.....

voor alle anderen;veel sterkte komende dagen,
LOL @ little frog!

ik ga gewoon al jaren niet meer, er is geen ruzie hoor maar ik heb niks met de schoonfam, behalve dan de schoonouders en dat zijn schatten dus geen punt.

al die ooms, tantes, neven en nichten met al die snertkinderen, blegh.

de laatste keer dat ik mee moest had ik een dissidente aangetrouwde neef gevonden die er ook overduidelijk geen fuck aan vond en er zwaar als een verplicht nummer bij zat.

In een hoekje gaan zitten met een paar flessen wijn en heel leuk gepraat over literatuur, politiek, kunst, muziek etc en die brallende limburgse katholieke vvd-ers links laten liggen.
quote:kaatje_85 schreef op 24 december 2008 @ 11:38:

helaas zit ik ook opgescheept met schoonzus en partner en hun ge-wel-dige kids.

Denk niet dat die het leuk vinden als we aan de paddo's gaan.Gewoon door het eten roeren, moet jij zien wat een gezellige avond je hebt
quote:funnylittlefrog schreef op 24 december 2008 @ 11:36:

Je kan ook paddo's bij de kalkoen serveren in plaats van champignons. Of space cake bij de koffie. Beetje schoonouder ziet het verschil niet, valt er in ieder geval wat te lachen.hahaha!!! geweldig!!! mocht ik ooit nog 'ns vervelende schoonfamilie treffen ga ik dat zeker doen!
Trouwens........iedereen de kerstdagen weer overleefd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven