Ff van me afschrijven!

11-06-2012 02:18 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Hoop op een paar tips of wederzijdse verhalen!

Heb sinds kort een vriend (2 maanden officieel en daarvoor wel langere tijd gescharreld) en het loopt steeds minder goed tussen ons. Veel ruzies, veel jaloezie van zijn kant, veel gezeur, veel irritaties en dat allemaal om niets. Ik begin mij te irriteren aan de meest kleine dingen, zelfs aan de manier hoe hij praat al.

Hij vindt dat ik teveel flirt met andere mannen en dat brengt het nodige gezeur en heftige ruzies met zich mee. Terwijl ik flirten niet zo slecht vind. Ook zijn er kleine irritaties waardoor we ruzies krijgen, hij vindt het bijvoorbeeld super vervelend dat ik slordig ben en daar komen dan weer heftige ruzies door. En ik vind het bijv. irritant hoe hij kookt en doet alsof hij alles beter weet waardoor weer ruzies ontstaan.

Maar nee, ik wil hem voor geen goud kwijt want we hebben ook veel super momenten samen maar het lijkt wel alsof we in een soort dip zitten. Ik vraag me af of dat in iedere relatie wel eens voorkomt..

Naja, over 2 weken vertrekt hij naar het buitenland voor 4 maanden om rond te reizen, dat is ook iets wat de nodige spanning met zich meebrengt. Niet fijn dat hij gaat, maar hij gaat, terecht ook, het is voor zijn afstuderen, een soort reis alleen. Leuk voor hem, ik gun het hem. Maar toch voelt het niet goed. Alsof hij steeds verder van mij weggaat. Alsof ik hem kwijtraak. Ik ben bang dat we uit elkaar gaan groeien, dat hij misschien vreemdgaat. En ja, dat soort dingen.

Hij heeft gevraagd of ik ook langskom voor 1 maandje en natuurlijk wil ik dat maar ergens is het misschien ook wel weer zonde. Omdat het al niet goed gaat tussen ons. En dan zit je 1 maand bij elkaar, op elkaars lip. Ik twijfel. Eigenlijk twijfel ik over onze hele relatie.

Sinds 3 weken heb ik ook intenser contact met een hele leuke andere jongen die ik heb ontmoet op een feest waarbij ik ook het gevoel heb dat het wederzijds is dat we elkaar leuker vinden dan leuk. Ook iets wat al fout is omdat het nu nog normaal contact is maar ik weet dat er meer in zit. En ik vind die jongen ook gewoon super leuk, interessant, humorvol, echt leuk, niet zozeer knap maar wel heel intelligent, tja.. het klikt gewoon echt. En ik krijg steeds meer die ''drang'' bij wijze van om ook echt met die jongen te gaan daten..

Naja, geen idee wat ik moet doen. Het loopt een soort van vast tussen ons..
Op dit moment kan ik meer negatiefs bedenken over hem en ons dan positief. Het knaagt. Ik slaap hier zelfs minder door..
Ik denk dat het het beste is er gewoon mee te stoppen. Om eerlijk te zijn.

Het hoeft echt niet alleen maar rozengeur en maneschijn te zijn de eerste periode, maar tussen jullie is wel heel veel gedoe. En er is bovendien geen ruimte dit gedoe op te lossen of er aan te werken. Want: hij gaat over twee weken weg.

Zul je net zien dat hij weg is en jij denkt dat het allemaal veel beter gaat. Want op afstand spelen al die irritaties allemaal geen rol. Maar die irritaties komen weer in alle hevigheid als hij terug is en ondertussen heb je dan 4 maanden als bezet persoon 'weggegooid'.

Eigen ervaring/wederzijds verhaal van mijn kant: als je nog maar kort iets hebt en er nu al sprake is van irritaties dan is mijn ervaring dat zo'n vakantie een ramp wordt. Dat is vragen om problemen.

Tip: Maak het zo snel mogelijk uit en wacht niet tot je het via email of skype moet doen als hij al weg. Geef hem de tijd nog even aan het idee te wennen die paar weken hier.

En dan kun je fijn met optie twee gaan daten. (Als je er elkaar echt heel leuk vindt kan het niet zo zijn dat je je zo snel al aangetrokken voelt tot een ander persoon.)
Jullie horen nog op een dikke, roze wolk te zitten, maar ondertussen heb je al gevoelens voor iemand anders....

Als je pas zo kort bij elkaar bent en er zijn al zo veel "ergenissen", dan kun je beter uit elkaar gaan....
En ik maar denken dat een relatie voorál in het begin iets leuks is. Het klinkt bij jullie meer alsof je gedwongen wordt!

En die 4 maanden, dat wordt natuurlijk niks als je nu al heimelijk iemand anders op het oog hebt.

Wees eerlijk en maak het uit voor hij vertrekt.
Als jij na 2 maanden al meer negatief dan positief over je vriend denkt, dan zit er iets niet goed.

Dan heb je ook nog eens gevoelens voor iemand anders.

Mijn idee is dat je deze relatie beter kunt verbreken voordat hij naar het buitenland vertrekt.

Echt, in zo'n prille relatie al zo'n gedoe, zet er een punt achter.
Nou nou, zijn wij even eensgezind, zo midden in de nacht.
Nu al hele erge ruzies??!

Over dat soort onderwerpen als koken en praten en teveel flirten van jouw kant?

Nou. Eh. Waarom "wil je hem niet kwijt"? Klinkt helemaal niet alsof je hem leuk vindt. En je hebt je oog nu al op iemand anders laten vallen.

Ik zeg: niet best. Gun die jongen zijn reis zonder dat hij rekening met jou moet houden. Dit gaat m echt niet worden.
En kennelijk is zijn jaloezie terecht.
Mens, waar maak je je druk om. Je bent niet getrouwd met een gezin met die man. Je doet alsof dit over een echtscheiding gaat. Relax, je kent 'm pas 2 maanden. Hij gaat 4 maanden weg. Laat 'm lekker gaan en als ie terug komt zie je wel verder.

En vind je die ander leuker, nou, dan het zij zo.
Je hebt óók supermomenten met je vriendje tussen de ruzies door, na twee maanden. Right....

Jullie zouden nog maanden aan de kroonluchter moeten hangen voordat het woord 'ruzie' uberhaupt in jullie woordenboek voorkomt.

Lekker je eigen weg gaan, je bent al onderweg naar de volgende grote liefde. Onschuldig he, dat flirten?

Zo te zien ben je nog niet toe aan een vaste relatie.
Volgens mij heeft hij gewoon een hele goede reden om jaloers te zijn.... Jeetje, als het na 2 maanden al zo klapt en als je nu alweer iemand anders ook leuk vindt, dan moet je gewoon nog even blijven fladderen en zeker geen vaste relatie proberen aan te gaan. Gun hem ook lekker zijn vrijheid.
Als het nu al gedoe is en alles zou ik nog lekker single zijn en geniet van je leven ;)
Klinkt echt als een droomrelatie. Na twee maanden al zo veel twijfels en ruzies?
Ga in therapie!
Ik heb geen gevoelens voor die jongen waarmee ik heel leuk contact heb hoor. Ik vind hem alleen wel heel erg interessant, en hij mij ook. Hij heeft ook al aangegeven dat het misschien beter is dat we stoppen met ons contact omdat ik bezet ben. Het voelt voor hem dus ook ''fout'' aan, maar hij is wel heel leuk dus stoppen wil ik ook weer niet.

En dat flirten vind ik gewoon spannend om te doen, dat heeft niet echt een betekenis, dat kan ook gewoon met die ene knappe ober zijn zonder dat die jongen mij verder wat interesseert.

Maar voor mij voelt het als opgeven als ik nu al de relatie verbreek (terwijl in feite alles op dit moment fout gaat tussen ons inderdaad). En er zijn idd wel eens leuke momenten, best veel, laatst nog samen op een korte vakantie waar het gewoon leuk was.

Net alsof ik niet geschikt ben voor een relatie, alsof ik altijd op iemand uitgekeken raak maar toch weer niet omdat ik een nogal vage persoonlijkheid heb. Maar het kan misschien ook wel normaal zijn, een soort van dip..
quote:Twinkle1001 schreef op 11 juni 2012 @ 04:31:

Mens, waar maak je je druk om. Je bent niet getrouwd met een gezin met die man. Je doet alsof dit over een echtscheiding gaat. Relax, je kent 'm pas 2 maanden. Hij gaat 4 maanden weg. Laat 'm lekker gaan en als ie terug komt zie je wel verder.

En vind je die ander leuker, nou, dan het zij zo.

Zo klinkt het wel heel makkelijk terwijl het voor mij best een groot probleem is. Ik moet er niet aan denken dat hij daar een ander tegenkomt die hij leuker vindt, dus ik wil hem ook niet kwijt, en hij mij ook niet.

Ik had eigenlijk ook op tips gehoopt over hoe het beter tussen ons kan worden zonder dat onze relatie uitgaat.
quote:goldmember schreef op 11 juni 2012 @ 02:56:

En kennelijk is zijn jaloezie terecht.Dat niet aangezien ik zeker niet vreemd ga. Ik flirt alleen wat, dat weet hij en dat accepteert hij ook wel, niet van harte maar toch, ik blijf het toch wel doen. Nu is er dan een andere leuke jongen in het spel, wat redelijk onschuldig is (maar tegelijkertijd ook niet omdat het echt klikt) maar dat kan ik ook wel afkappen zodra hij erachter komt en het niet wil.
Ik denk dat je heel hard aan je relatie moet gaan werken wil dat lukken. En de vraag aan jou is of jij daar de energie in wilt steken.
quote:goldmember schreef op 11 juni 2012 @ 02:56:

Nu al hele erge ruzies??!

Over dat soort onderwerpen als koken en praten en teveel flirten van jouw kant?

Nou. Eh. Waarom "wil je hem niet kwijt"? Klinkt helemaal niet alsof je hem leuk vindt. En je hebt je oog nu al op iemand anders laten vallen.

Ik zeg: niet best. Gun die jongen zijn reis zonder dat hij rekening met jou moet houden. Dit gaat m echt niet worden.Waarom. Ik vind hem lief, grappig, sympathiek, het is altijd wel spannend met hem, hij is knap en we kennen elkaar best goed, we hebben ook dezelfde interesses en er is verder nog veel te ontdekken bij hem. Het voelt goed tussen ons, goede klik, daarom wil ik hem niet kwijt.
Lees je eigen OP nog eens en vertel ons dan hoe we hier nog iets leuks van kunnen maken. ('veel ruzie en jaloezie van zijn kant' schrijf je)

Je gaat twee maanden (!) met die knul om en je hebt al om de haverklap ruzie.

Er staan flessen wijn langer in mijn koelkast.

Twee maanden waarin je dus vaak ruzie maakt, een andere jongen 'interessant' vindt, flirt én je vriendje gaat vier maanden weg.

Ik heb een tip voor je; maak het uit, leef je leven en kijk hoe en wat als hij weer terug is.
O en 'spannend' is een link criterium. Spannend staat vaak garant voor een hoop ellende en gedoe.

Je komt zelf ook nogal 'spannend' over trouwens, ik denk dat een combi van twee van die spannende mensen niet echt een match made in heaven is.
quote:erosapollo schreef op 11 juni 2012 @ 07:56:

Ik moet er niet aan denken dat hij daar een ander tegenkomt die hij leuker vindt, dus ik wil hem ook niet kwijt, en hij mij ook niet. Je moet er niet aan denken dat hij een ander tegenkomt die hij leuker vindt, maar jij mag het wel? Dit klinkt alsof jij ook behoorlijk jaloers bent. Gun die man gewoon vier onbezorgde maanden in het buitenland, zonder dat hij steeds rekening moet houden met een vriendin aan de andere kant van de wereld, die nu al een leuker-dan-leuk-vervanger heeft gevonden.
quote:eleonora schreef op 11 juni 2012 @ 08:00:

Lees je eigen OP nog eens en vertel ons dan hoe we hier nog iets leuks van kunnen maken. ('veel ruzie en jaloezie van zijn kant' schrijf je)

Je gaat twee maanden (!) met die knul om en je hebt al om de haverklap ruzie.

Er staan flessen wijn langer in mijn koelkast.

Twee maanden waarin je dus vaak ruzie maakt, een andere jongen 'interessant' vindt, flirt én je vriendje gaat vier maanden weg.

Ik heb een tip voor je; maak het uit, leef je leven en kijk hoe en wat als hij weer terug is.

Het ziet er inderdaad niet veelbelovend uit maar toch zou het MISSCHIEN nog wel kunnen werken als we allebei ons best doen? Lijkt mij.

En die jongen vind ik zeer interessant maar dat is gewoon zo, dat zou ik ook hebben als ik een hele goede relatie zou hebben. Sommige mensen hebben nou eenmaal een bepaalde aantrekkingskracht, trekken een bepaalde interesse, er is een soort klik en juist bij die jongen denk ik dat ik op hem uit ga kijken mocht ik verder met hem gaan. En waarom? Juist omdat die jongen heel erg serieus en daardoor saai is, hij doet helemaal geen spannende dingen. Hij is 23 en heeft al bijna een hele goede wo studie afgerond en nu ook al een baan bij een goed bedrijf alleen door zijn stage.

En zodra ik aan hem vraag of hij het wel leuk vindt zo, aangezien hij niet veel leuke dingen doet behalve serieus zijn, geeft hij aan dat hij het wel prima vindt zo omdat hij graag carrière wil maken en dat soort gedoe. Bij zo iemand ga ik me vervelen denk ik.

Misschien ben ik helemaal niet geschikt voor relaties.
er een punt achter zetten.
Ik krijg het idee dat jouw vriend zeker reden heeft om jaloers te zijn. Frequent contact met een andere 'leuke jongen' hebben terwijl je net pas twee maanden een relatie met iemand hebt vind ik gewoon écht niet kunnen. Dat moet je helemaal niet willen omdat je zo gek bent op je vriend. Niet na twee maanden niet maar eigenlijk sowieso niet in een relatie. Je kent die andere vent van een feest notabene, het is nou ook weer niet zo dat het al jáááren een vriend van je is. Je geeft aan dat die jongen een bepaalde aantrekkingskracht op je heeft en juist daarom moet je er vér bij uit de buurt blijven, dat snap je toch zelf ook wel?

Kortom: je bent nu al grenzen aan het opzoeken, redenen waarom je met je vriend zou moeten stoppen.. Natuurlijk zal het vast van twee kanten komen, waar twee vechten hebben er twee schuld. Maar ik zou in deze eerder jou dumpen als ik je vriend was dan dat ik zou zeggen dat jij hem moet dumpen door die 'ruzietjes'.

Mijn advies is om ofwel compleet het contact met die andere jongen af te kappen en niet meer openbaar te flirten als je vriend erbij is en als de wiedeweerga aan je relatie te gaan werken voor je vriend weggaat ofwel je stopt met je vriend en blijft lekker vrijgezel, hoef je ook geen rekening met iemand te houden. Want dat laatste hoor je in een relatie echt te doen, het is altijd een beetje inschikken, simple as that.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven