Flabbergasted door woorden ex....

17-05-2010 19:58 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alsof ik op dit moment op een andere planeet zit, alsof iemand zojuist een mes in mijn rug heeft gestoken en dat ik nog niet helemaal in de gaten heb dat ik dood aan het bloeden ben. Oftewel, compleet flabbergasted.

De uitleg :

Meneer in kwestie en ik hebben 3 jaar een relatie gehad. Het ging uit, hij wilde zich compleet op zijn studie gaan richten. Wat onderhand ook wel eens mag, na 10 jaar over een hbo studie te doen, lijkt me. Het was uit, daarna nog veel afgesproken, los vast, toch maar niet en ik ging reizen. Na mijn reis weer op dezelfde voet verder gegaan, los-vast gerommel met niet veel duidelijkheid. Tot een maand geleden.

Meneer kwam eten, en al vanaf het moment dat hij binnenkwam voelde ik dat er iets veranderd was. Hij had iemand leren kennen. Verliefd nee, maar zou het kunnen worden en wilde kijken hoe het verder zou verlopen. Het contact werd minder, wel een hoop mooie (lees: loze) woorden als dat ik in zijn hart zat, hij om me geeft, nog veel aan me denkt, ik zou weleens zijn grote liefde kunnen zijn. Gemeen, omdat hij wist dat ik daar nog gevoelig voor was, mijn eigen fout, omdat ik daar graag in wilde geloven en daar dus in meeging.

Nu belde hij net, semi-vriendschappelijk om te vragen hoe het ging, koetje hier, kalfje daar. Maar ik wilde weten hoe het zat, ben je verliefd, is het je vriendin, WTF is going on?

Verliefd, daar begint het wel op te lijken en het zal niet meer lang duren voordat het een relatie is. Daarbij weer de woorden, ik heb nog veel aan je gedacht, ook als ik bij haar was. En uiteraard, ik geef veel om je, zullen we van de week afspreken om biertjes te gaan drinken? Flabbergasted, en niet echt een antwoord gegeven. Volgende week komt hoogstwaarschijnlijk het voorstel.

NEE!! schreeuwt mijn hoofd. JAAAA! schreeuwt het niet rationele, emotionele schepsel in me. Nu vraag ik me af, WTF is dit, mag ik fungeren als testcase, om te zien of hij echt klaar is voor een nieuwe relatie? Waarom maak ik me er nog druk om (blijkbaar)??

Ik zou willen janken, schreeuwen, boos willen zijn, maar ben compleet leeg, compleet gevoelloos.

Ik vind dat een heel eng, en ook ongezond gevoel. Morgen ben ik vrij, dus een fles rosé en een pakje sigaretten zijn op dit moment mijn redding, maar ik zou zo, zo graag iets willen voelen! Liefde is belachelijk, ben er voorlopig meer dan klaar mee
anoniem_105013 wijzigde dit bericht op 17-05-2010 19:59
Reden: spelfouten ;)
% gewijzigd
Je bent zelf meegegaan in het lost-vast gedoe. Waarom zou hij dan moeten bedenken dat een biertje met je drinken jou zoveel pijn doet als je kennelijk wel tijden lang tevreden bent (lijkt) met onduidelijkheid?
Ik snap het flabbergasted ook niet. Het is toch allang uit? Dat hij een keer een nieuwe vriendin krijgt lijkt me logisch.

En dat gewauwel over jou is alleen om nog iets achter de hand te hebben of even lekker te neuken.
quote:nummerzoveel schreef op 17 mei 2010 @ 20:35:

[...]

Mijn gevoel zegt dat TO dat graag zou willen, maar dat je er helemaal naast zit.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Ik kan ernaast zitten inderdaad.
Wat dramaqueen ben jij zeg.

Dumpen die gast, op naar iemand die wél de moeite waard is.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Sashadeb, Ik heb het idee dat je ex nog geniet van je aandacht en daarom tegen je vertelt dat hij nog veel aan je denkt, ook als hij bij zijn nieuwe (bijna-)vriendin is. Hij vindt jouw aandacht leuk, het streelt zijn ego en hij is bang dat hij dat niet meer krijgt als hij niet zegt dat hij nog veel aan je denkt. Misschien wil hij ook nog iemand achter de hand hebben (voor de seks) voor als het misloopt met de nieuwe vriendin.

Meer zie ik er echt niet in.

Ik zou maken dat ik wegkwam, als ik jou was.

Sterkte!
Laat hem los TO, hoe moeilijk het ook is..

Denk hieraan:

"If something's yours and you let it go, if it comes back to you, it was yours all along."

En zo niet, dan moet je hier niet in blijven hangen en jezelf je geluk met iemand die jou wel 100% wil, ontnemen.
En gelijk hebben jullie allemaal, dankjewel daarvoor

Over hetgeen dat hij me alleen nog als een vriendschappelijke vriendin zou zien, vanavond gaf hij ook aan dat hij het niet tof zou vinden als ik een nieuwe relatie zou hebben. Is het dan nog steeds puur platonisch, vriendschappelijk contact te noemen?

@ Wintermuts

Op dit moment zou ik niets liever willen dan dat 'biertjes' contact, of wat dan ook. Maar ik weet ook, dat zou op dit moment met de verkeerde beweegredenen zijn, oftewel het vasthouden aan het über-romantische ideaal wat ik voor ogen had, dat tussen hem en mij.

Wat betreft zijn studie, de beweegredenen om onze relatie te eindigen, jawel, dat was terecht. Ik heb ook mijn diploma een tijd lang als hoogste doel gesteld, en ik ook kon daar niemand bij gebruiken. Dat was het belangrijkste, punt. Wel moet ik daarbij vermelden dat ik niemand toen ooit het idee heb gegeven dat ik iets met diegene op wilde bouwen, of op een later tijdstip als ik 'mijn rust' had gevonden.

Ik had een ander toekomstbeeld voor ogen voor ons dan hij, dat valt niemand te verwijten en het is heel verdrietig, maar niemand kan het mooier maken dan dat het is. Keuzes zijn gemaakt, en hierbij probeer ik de keuze te maken om elkaar voorgoed te verlaten.

En ik ben hartstikke bang, bang om die deur voorgoed dicht te gooien. En ik weet ook niet goed of die definiviteit wel nodig is, om dat ook aan hem te melden. Daarnaast ben ik bang, laat ik die optie voor contact open, dat ik inderdaad mijn plek op de reservebank in mag nemen.

Moet ik het definitief maken? Tot over een tijd? Of tot nooit meer ziens? Hier scheiden onze wegen zich definitief??? Niet zo definitief??? ARRRGGHHHH

Geloof dat ik langzamerhand weer iets voel, al is radeloosheid nou niet persé het gevoel waar ik naar op zoek was
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma istbeneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
quote:Sashadeb schreef op 17 mei 2010 @ 21:13:

Hier lijk je de boodschap begrepen te hebben...

Over hetgeen dat hij me alleen nog als een vriendschappelijke vriendin zou zien, vanavond gaf hij ook aan dat hij het niet tof zou vinden als ik een nieuwe relatie zou hebben. Is het dan nog steeds puur platonisch, vriendschappelijk contact te noemen?

Maar hier wordt mij duidelijk dat je gewoon doorgaat met zoeken naar argumenten die je wel wil horen, in plaats van te luisteren naar de argumenten die je liever niet hoort. Jammer!
quote:heejhallo schreef op 17 mei 2010 @ 20:38:

Je bent zelf meegegaan in het lost-vast gedoe. Waarom zou hij dan moeten bedenken dat een biertje met je drinken jou zoveel pijn doet als je kennelijk wel tijden lang tevreden bent (lijkt) met onduidelijkheid?Dat is niet helemaal waar, ik ben altijd eerlijk geweest in mijn gevoel, in dat het uiteindelijk wel goed zou komen met/tussen ons. Meneer vond het geen probleem om dit te bevestigen, met mooie woorden en (jaja, naieve trut dat ik ben) oprechte emotie.
Sashadeb, probeer het meer bij jezelf te houden in plaats van dingen naar hem toe uit te willen spreken. Wat wil JIJ? Is het realistisch wat jij wilt (stel dat dit zou zijn: toch opnieuw met hem in zee gaan, ondanks dus dat hij nu een nieuwe vriendin 'in-wording' heeft)?

Je bent hem niets verschuldigd. Het is unfair van hem om dergelijke dingen tegen jou te zeggen, zeker wanneer hij nu dusdanige contacten met iemand heeft waarvan hij zegt dat de kans er in zit dat dit meer wordt dan uitsluitend vriendschap. Dat is zowel naar jou, als naar haar toe niet eerlijk.

Ik zou hem even met rust laten, hem desnoods verzoeken om je even met rust te laten. In de eerste plaats: denk na wat JIJ wilt. En daarbij: laat hem ook maar eens bedenken wat hij nou wil. Dit is toch een beetje 'wedden op twee paarden', wat hij doet? Als het met haar niets mocht worden, dan heeft hij jou evt. lekker nog achter de hand.

Tenzij je nog immens sterke gevoelens voor hem hebt, zou ik me hier dus zeker niet voor lenen. Het siert hem niet, dit gedrag van hem...

Sterkte meid
quote:nummerzoveel schreef op 17 mei 2010 @ 21:17:

[...]

Hmm, ik weet niet wat ik dan zo graag zou willen horen. Vertel jij het me ?

Nee, zit er nu vooral mee, moet ik die deur voorgoed achter me dichttrekken, of het op zijn beloop laten en er later (eventueel samen) lachend op terug te kijken? Dat lijkt me nu onmogelijk, dat lachend , maar qua deuren die ik in voorgaande relaties compleet heb dichtgeduwd, vind ik dat nu wel een soort van jammer, zoals ik er nu op terugkijk was dat niet nodig.

Toen ik dit besprak met ex-scharrel kwam dit ook naar voren hoor. Ik was bijzonder en hij had zeker gevoelens voor me. Hij had het gevoel dat ik op een bepaalde manier bij hem hoorde, maar hij wilde geen echte relatie. Hij miste net dat ene om er een relatie van te willen maken. Dat doet dus geen afbreuk aan het feit dat wij warme liefdevolle gevoelens voor elkaar hadden en daarbij graag seks hadden en samen uit gingen. Maar een relatie, zoals ieder van ons voor ogen had, dat ging het niet worden.

Ik denk echt dat het bij jou ook niet dat gaat worden waar jij op hoopt. Als dat wel zo was, hadden jullie na al die tijd aanrommelen weer een relatie gehad. Het is wishfull thinking dat dat nu opeens anders wordt. Hij vind je leuk, maar blijkbaar niet leuk genoeg voor meer dan wat jullie nu hebben.
...
quote:Sashadeb schreef op 17 mei 2010 @ 21:32:

[...]

Hmm, ik weet niet wat ik dan zo graag zou willen horen. Vertel jij het me ?

Je zoekt met alles naar handvatten om te verklaren dat hij je eigenlijk wel leuk vindt. Bekijk het vanuit de andere hoek en je zult zien dat tegenover alle acties waaruit zou blijken dat hij je wel leuk vindt, ook acties staan waaruit blijkt dat hij je in elk geval niet leuk genoeg vindt om een relatie met je te willen. Laat dat zoeken naar argumenten "voor" dus gewoon eens even een poosje zitten en laat de argumenten "tegen" eens tot je doordringen.

Nee, zit er nu vooral mee, moet ik die deur voorgoed achter me dichttrekken, of het op zijn beloop laten en er later (eventueel samen) op terug te kijken? Dat lijkt me nu onmogelijk, dat lachend , maar qua deuren die ik in voorgaande relaties compleet heb dichtgeduwd, vind ik dat nu wel een soort van jammer, zoals ik er nu op terugkijk was dat niet nodig.

Na relaties kunnen hele leuke vriendschappen ontstaan, maar die werken over het algemeen alleen als beide ex-partners klaar zijn met de liefdesrelatie. Zolang jij contact met hem wilt onderhouden en ondertussen stiekem hoopt dat hij ooit weer voor jou zal kiezen, kun je het beter op een laag pitje zetten. En dat hoeft helemaal niet definitief te zijn, maar wel totdat jij ook klaar bent met die liefdesrelatie. Want zoals ik het lees, heb jij de afgelopen jaren in je eentje een relatie met hem gehad, terwijl hij dat kennelijk dus niet met jou had. Wil je zo nog jaren doorgaan? Nee? Dan is het verstandig dat je zelf dus iets aan de relatie veranderd. En dat kun je doen door afstand te nemen.
quote:nummerzoveel schreef op 17 mei 2010 @ 20:08:

Ik vind dat je niet gevoelloos en leeg overkomt maar juist als een echte dramaqueen.

Je hebt al die tijd gehoord wat je wilde horen en genegeerd wat hij ook zei. En nu maakt hij de boodschap die jij niet wilt horen alleen iets concreter. Wellicht niet leuk als je een ander plaatje voor je had, maar het is tenminste wel duidelijk.

Deze meneer wil jou niet, want anders werd hij niet verliefd op een ander. Je zult ongetwijfeld speciaal voor hem zijn, maar kennelijk niet speciaal genoeg om met jou verder iets op te willen bouwen. Trek daar je conclusies uit en ga verder als (goede) vrienden of - als je dat niet trekt - zet er een punt achter.

Over hetgeen dat hij me alleen nog als een vriendschappelijke vriendin zou zien, vanavond gaf hij ook aan dat hij het niet tof zou vinden als ik een nieuwe relatie zou hebben. Is het dan nog steeds puur platonisch, vriendschappelijk contact te noemen?Dit noemen wij thuis: bezitterig. Dat is een lelijke eigenschap en heeft niets te maken met vriendschap of liefde.
Spreek met jezelf (en hem) af dat je hem een maand of 3 niet mag spreken, bellen, mailen enz.... even geen contact en ga je eigen leven leiden. En kijk na die periode of je hem nog steeds leuk vind of niet en of er iets van een toekomst waar JIJ blij van wordt in zit, als relatie of als vriendschap
Ik heb dit ook met mijn ex gehad. Beide hadden we nadat het uit was nog gevoelens voor elkaar. Hij wilde uiteindelijk geen relatie met mij omdat hij toch iets miste maar ik weet zeker dat zijn gevoelens die hij naderhand nog beweerde te hebben oprecht waren. Ik raakte ook in de war mede door uitspraken dat zijn gevoel in de toekomst wel weer zou kunnen veranderen.

Uiteindelijk hadden we een vriendschappelijke band. Hebben elkaar nog lang, op vriendschappelijke basis, gezien. Ik kon de gevoelens die ik voelde alleen niet rijmen met vriendschap en heb ik het contact op een lager pitje gezet. Ik moest eerst afstand nemen om de werkelijkheid weer te zien.

Zou het jou ook aanraden om dat te doen.
Doubt kills more dreams than failure ever will
...

Hij zou het niet tof vinden omdat je dan niet meer beschikbaar bent voor de neuk. Als hij echt een toekomst met jou zou willen, had hij daar allang werk van gemaakt. Meid, veel duidelijker gaat het niet worden. Jij bent het niet voor hem, maar hij wil zich best met je vermaken tot er wat beters voorbij komt. Kies zelf of je je wilt laten gebruiken of niet.
Haha, het touwtje is naar binnen gehaald idd, met een ellenlange mail waarin ik ontzettend eerlijk ben geweest. Enkele quotes (jawel, toch zeker wel de upper-drama-queen) :

Quote 1.

We moeten geen biertjes gaan drinken. Ik weet niet wat ik had verwacht, maar voel me op dit moment compleet leeg. Ik ga ook niet zeggen dat ik 'jullie' het beste wens, want dat doe ik op dit moment gewoon niet. Zoals ik al zei, denk ik dat ik onze periodes samen altijd wat te geromantiseerd heb.

Quote 2.

Daarmee probeer ik te zeggen, ook niet over een tijdje. Ik denk dat het belangrijk is dat hier onze wegen scheiden. Ik had een ander toekomstbeeld voor ogen voor ons dan jij, dat valt niemand te verwijten en het is heel verdrietig, maar niemand kan het mooier maken dan dat het is. Keuzes zijn gemaakt, en hierbij maak ik de keuze om elkaar dan ook echt te verlaten, fuck het platonisch biertjes drinken. Dat trek ik niet, en het spijt me als ik je heb laten geloven dat ik het wel kon, ik wilde het zelf ook heel graag geloven. En dat heb ik ook gedaan, maar dat blijkt een illusie te zijn geweest. Al doende leert men ;)

Met als reactie :

Ik snap je verhaal

Ik wil je niet rot laten voelen

Dat snap je hopelijk ook

Vind het rot

Maar dit is ons verhaal

Onze legende

Heel veel liefs voor ..............in mijn hart

Juist.Al ben ik zeer in de verleiding een mail terug te sturen, maar idd, compleet zinloos, dus take it and leave. Wil ik morgen, overmorgen of volgende week toch een mail terug sturen, is dat tijd genoeg. Nu gewoon ontzettend verzetten, I'm out of the picture, for sure, lijkt me.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma istbeneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
quote:Sashadeb schreef op 17 mei 2010 @ 23:05:

Met als reactie :

Ik snap je verhaal

Ik wil je niet rot laten voelen

Dat snap je hopelijk ook

Vind het rot

Maar dit is ons verhaal

Onze legende

Heel veel liefs voor ..............in mijn hart

Juist.Al ben ik zeer in de verleiding een mail terug te sturen, maar idd, compleet zinloos, dus take it and leave. Wil ik morgen, overmorgen of volgende week toch een mail terug sturen, is dat tijd genoeg. Nu gewoon ontzettend verzetten, I'm out of the picture, for sure, lijkt me.

Hierop kun je niets meer antwoorden. ook niet morgen, ook niet volgende week. Het is klaar, over.

Heel knap en geod van je dat je eerlijk bent geweest over geen biertjes met hem drinken. Zelf had ik het wat korter gehouden, maar ja... ieder zijn/ haar ding.

Niet meer over nadenken en anayseren in ieder geval. Zoek afleiding! Probeer zo wat te lezen, slapen. Morgen weer een dag en dan mag je nog de hele dag in bed blijven liggen, kleenexen vol snotteren, foute films kijken en kilo's chocola eten. En daarna: aan de slag, afleiding zoeken als je hem wilt bellen. Nummer wissen, geen contact meer. probeer dat echt! Want je hele zelfrespect schiet er bij in anders.

maak je mooi, ga nieuwe kleren kopen en zoek afleiding in van alles en nog wat (breien, in je dagboek schrijven, hem brieven schrijven en NIET versturen, haken, was opvouwen, extra lang douchen, lekker koken voor jezelf, etc etc). kijk ook eens op het topic Liefdesverdriet. Sterkte! je overleeft dit echt!
Only dead fish go with the flow
Wat een slijmerige reactie van hem zeg, bah.

Hij kan zo tekstschrijver voor Marco B. worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven