Flirttips gezocht!

15-04-2018 18:36 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb het idee dat ik jaren geleden veel meer aanspraak had van mannen, dat de interesse er meer was.
De aanspraak is er vandaag de dag nog wel, maar niet veel (in mijn beleving).
Ik vind en hoor dat ik er goed uit zie, maar dat doet de 'trick' niet op stap (bijvoorbeeld).
Denk zelf dat mijn houding wat geslotener is geworden door de jaren heen (niet helpend).
Daarbuiten bedenk ik mij wel eens dat door mijn kleine lengte ik jonger wordt geschat en daardoor mogelijk niet de aanspraak krijg die ik wil.

Ik ben me momenteel weer aan het openen, ook gewoon voor een leuk gesprek.
Heb nu de pech, dat als ik 'open' aan het rondkijken ben, soms de aandacht trek van mensen waar ik in eerste instantie niet mijn peilen op heb gericht :lol: .
Misschien ook wel een inzicht naar mezelf toe dat ik ook gewoon voor een praatje open kan staan naar iedereen.

Aankomend weekend ga ik weer eens lekker op stap en ben zeker van plan weer met het bovenstaande aan de slag te gaan (buiten het feit dat ik veel lol ga maken in het dansen met vriendinnen).
Iemand nog tips en tricks? :sun:
Alle reacties Link kopieren
Koe1 schreef:
15-04-2018 18:47
Moeten er persé hakken onder, want daar heb ik niet altijd zin in? :shame:
Mijn ervaring is dat mannen vrouwen die goed op hoge hakken kunnen dansen erg opwindend vinden. Sensueel dansen zonder ordinair te doen helpt ook. En inderdaad eens een compliment geven en lekker lachen dat ze kunnen zien dat je het ontspannen naar je zin hebt.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je over-analyseert. Je observeert en bent veel meer bezig met hoe je overkomt en hoe vaak iemand al dan niet naar je kijkt, glimlacht en flirtsignalen afgeeft. Waarschijnlijk sta je daar dus helemaal meer met een open, ongedwongen houding. Ik denk dat dat precies de reden is waarom je stapavond tegen is gevallen.
Volgens mij zou je vooral moeten gaan voor een leuke avond met je vriendinnen. Als je plezier hebt dan straal je dat uit.
Daarnaast help een open houding natuurlijk wel mee: maak eens een praatje met iemand; hoeft echt niet meteen een diepgravend gesprek te zijn. Toon interesse in de mensen om je heen. Maar doe dat omdat jij dat wilt, niet omdat je een kunstje bent aan het oefenen. Dat komt, vrees ik, niet echt oprecht over.

Kan het zelf ook niet goed inschatten; ik knoop best snel een praatje met iemand aan waar gesprekken/ gesprekjes uit voortvloeien. Alleen heb ik dan zelf niet het idee dat ik sta te flirten of dat er met mij geflirt wordt; ik heb gewoon een leuk gesprek. En soms kom ik er dan later pas achter dat mijn gesprekspartner daar wellicht anders over dacht.

Mijn vriendinnen vinden dat ik 'àltijd sjans heb'. Maar zo ervaar ik dat dus echt niet.
Alle reacties Link kopieren
chocomousse schreef:
23-04-2018 09:00
Ik denk dat je over-analyseert. Je observeert en bent veel meer bezig met hoe je overkomt en hoe vaak iemand al dan niet naar je kijkt, glimlacht en flirtsignalen afgeeft. Waarschijnlijk sta je daar dus helemaal meer met een open, ongedwongen houding. Ik denk dat dat precies de reden is waarom je stapavond tegen is gevallen.
Volgens mij zou je vooral moeten gaan voor een leuke avond met je vriendinnen. Als je plezier hebt dan straal je dat uit.
Daarnaast help een open houding natuurlijk wel mee: maak eens een praatje met iemand; hoeft echt niet meteen een diepgravend gesprek te zijn. Toon interesse in de mensen om je heen. Maar doe dat omdat jij dat wilt, niet omdat je een kunstje bent aan het oefenen. Dat komt, vrees ik, niet echt oprecht over.

Kan het zelf ook niet goed inschatten; ik knoop best snel een praatje met iemand aan waar gesprekken/ gesprekjes uit voortvloeien. Alleen heb ik dan zelf niet het idee dat ik sta te flirten of dat er met mij geflirt wordt; ik heb gewoon een leuk gesprek. En soms kom ik er dan later pas achter dat mijn gesprekspartner daar wellicht anders over dacht.

Mijn vriendinnen vinden dat ik 'àltijd sjans heb'. Maar zo ervaar ik dat dus echt niet.
Dankjewel voor je eerlijke bericht.
Ik over-analyseer inderdaad.
Precies wat jij zegt: contact leggen moet geen kunstje zijn. Het zit niet in me om zomaar op iemand af te stappen, dus wellicht onecht.

Dat ik hierover nadenk is echt iets van de afgelopen ander half jaar. Normaal ging ik ook echt voor een leuke avond. In die anderhalf jaar heb ik twee meiden leren kennen die wel vaker een praatje hebben. Schijnbaar wil ik dat ook, maar de manier waarop zij het doen past niet bij me (mogelijk).
Heb bijvoorbeeld een vriendin die bewust op kerels afloopt en ze complimenten geeft. Het komt echt over, ze gaf wel aan zichzelf dit te hebben aangeleerd.
Alle reacties Link kopieren
@Koe: ik denk ook echt wel dat je jezelf hierin e.e.a. aan kan leren. Maar je kunt niet zomaar je karakter veranderen. Als jij wat meer introvert bent bijvoorbeeld, dan wordt je niet ineens enorm extravert. Als je je wel zo gedraagt, denk ik dat dat bij mannen heel verwarrend over komt (het klopt niet met elkaar)

Je moet jezelf denk ik veel meer afvragen: waar wordt je blij van, wat vind je belangrijk. Hoe zie je jezelf het liefst.
En past daar dan bijvoorbeeld wel een stapavond bij om te kunnen flirten met mannen? Of kom je ze dan eerder tegen bij de opera of in de bieb? Beetje flauwe nuance; maar hopelijk maak ik hiermee mijn punt duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
chocomousse schreef:
23-04-2018 09:28
@Koe: ik denk ook echt wel dat je jezelf hierin e.e.a. aan kan leren. Maar je kunt niet zomaar je karakter veranderen. Als jij wat meer introvert bent bijvoorbeeld, dan wordt je niet ineens enorm extravert. Als je je wel zo gedraagt, denk ik dat dat bij mannen heel verwarrend over komt (het klopt niet met elkaar)

Je moet jezelf denk ik veel meer afvragen: waar wordt je blij van, wat vind je belangrijk. Hoe zie je jezelf het liefst.
En past daar dan bijvoorbeeld wel een stapavond bij om te kunnen flirten met mannen? Of kom je ze dan eerder tegen bij de opera of in de bieb? Beetje flauwe nuance; maar hopelijk maak ik hiermee mijn punt duidelijk.
Ik ben meer een introvert dan een extravert.
Ben niet het super aanwezige type, dat kan ik maar af en toe zijn.
Vind ik ook prima. Het zou dan inderdaad niet passen om zomaar op iedereen af te lopen.
Als een man naast me staat en er ontstaat oogcontact en we maken een praatje is dat meer kenmerkend voor de wijze waarop ik contact leg.

Ik heb me wellicht teveel vergeleken met die twee vriendinnen. Teveel ergens blind op gestaard, terwijl ik op een uitgangsdag minimaal 1 x sowieso wel contact heb met iemand. De dingen wat positiever zien en op me af laten komen.
Als het op relatiemateriaal komt ontmoet ik ze geloof ik liever ergens anders, dus ik snap je punt.
Dankjewel!:)
Alle reacties Link kopieren
:)
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Let ook eens goed op de mannen die jouw vriendin benaderen. Vaak hebben die al lang door dat jouw vriendin bezet is. Maar ze benaderen jouw vriendin omdat ze hopen dat ze een ander uit jouw vriendins gezelschap, jou bijvoorbeeld, in het gesprek willen betrekken maar ze willen die niet direct benaderen.

En soms staat er ook iemand naast die man die jouw vriendin benaderd. Die persoon zou jij dan kunnen aanspreken en een gesprek mee kunnen beginnen.

In elk geval gaat het er om dat jullie dan een leuk gesprek hebben samen, het gaat er niet om dat jij die persoon keurt om te kijken of jij hem toevertrouwt met het verschonen van de luiers van jullie kleinkinderen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
23-04-2018 14:59
Let ook eens goed op de mannen die jouw vriendin benaderen. Vaak hebben die al lang door dat jouw vriendin bezet is. Maar ze benaderen jouw vriendin omdat ze hopen dat ze een ander uit jouw vriendins gezelschap, jou bijvoorbeeld, in het gesprek willen betrekken maar ze willen die niet direct benaderen.

En soms staat er ook iemand naast die man die jouw vriendin benaderd. Die persoon zou jij dan kunnen aanspreken en een gesprek mee kunnen beginnen.

In elk geval gaat het er om dat jullie dan een leuk gesprek hebben samen, het gaat er niet om dat jij die persoon keurt om te kijken of jij hem toevertrouwt met het verschonen van de luiers van jullie kleinkinderen.
Haha, je laatste alinea maakt me echt aan het lachen :lol: !
Precies, helemaal waar!

Ik heb meer het idee dat ze mijn specifieke vriendin benaderen omdat ze er ook gewoon goed uitziet.
Meestal houden ze haar wel een tijd aan de praat. De rest van de groep mannen komt dan langzaam op gang. Er wordt inderdaad eens gekeken hoe de andere meiden erbij staan. Het is ook op zulke momenten dat ik pas aanspraak krijg.
Heel af en toe word ik als eerste benaderd. Vind ik ook de leukste praatjes, want de 'achteraf-praatjes' zijn mannen die het vaak dik er bovenop liggen wat de intenties zijn :lol: !
Alle reacties Link kopieren
Koe1 schreef:
23-04-2018 16:20
Vind ik ook de leukste praatjes, want de 'achteraf-praatjes' zijn mannen die het vaak dik er bovenop liggen wat de intenties zijn :lol: !
Joh. bedenk maar zo, wanneer een man die intentie niet OOK zou hebben, zou een relatie er ook nooit in zitten. Dus zelfs als die intentie er bovenop ligt, dan nog kan jij daar doorheen prikken en kijken of er nog meer in zit terwijl het mooi is om te weten dat hij je dan ook op die manier wel ziet zitten.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
23-04-2018 16:37
Joh. bedenk maar zo, wanneer een man die intentie niet OOK zou hebben, zou een relatie er ook nooit in zitten. Dus zelfs als die intentie er bovenop ligt, dan nog kan jij daar doorheen prikken en kijken of er nog meer in zit terwijl het mooi is om te weten dat hij je dan ook op die manier wel ziet zitten.
Thnx! Goeie eigenlijk. Keep it positive!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven