Flirttips gezocht!

15-04-2018 18:36 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb het idee dat ik jaren geleden veel meer aanspraak had van mannen, dat de interesse er meer was.
De aanspraak is er vandaag de dag nog wel, maar niet veel (in mijn beleving).
Ik vind en hoor dat ik er goed uit zie, maar dat doet de 'trick' niet op stap (bijvoorbeeld).
Denk zelf dat mijn houding wat geslotener is geworden door de jaren heen (niet helpend).
Daarbuiten bedenk ik mij wel eens dat door mijn kleine lengte ik jonger wordt geschat en daardoor mogelijk niet de aanspraak krijg die ik wil.

Ik ben me momenteel weer aan het openen, ook gewoon voor een leuk gesprek.
Heb nu de pech, dat als ik 'open' aan het rondkijken ben, soms de aandacht trek van mensen waar ik in eerste instantie niet mijn peilen op heb gericht :lol: .
Misschien ook wel een inzicht naar mezelf toe dat ik ook gewoon voor een praatje open kan staan naar iedereen.

Aankomend weekend ga ik weer eens lekker op stap en ben zeker van plan weer met het bovenstaande aan de slag te gaan (buiten het feit dat ik veel lol ga maken in het dansen met vriendinnen).
Iemand nog tips en tricks? :sun:
Direct zijn is een goede eigenschap wat mij betreft. Negatief zijn niet. Je kunt heel goed direct zijn zonder negatief te zijn.
Spreek je zelf ook wel eens mannen aan?
Amant schreef:
15-04-2018 19:17
Direct zijn is een goede eigenschap wat mij betreft. Negatief zijn niet. Je kunt heel goed direct zijn zonder negatief te zijn.
Misschien kom ik wel te fel over. Ik kan best van de sarcastische humor zijn, maar dat werkt wellicht beter als je iemand al een tijdje kent (zo ontstaan bij mij wel leuke contacten).
Onbevangen schreef:
15-04-2018 19:17
Spreek je zelf ook wel eens mannen aan?
Nee! Das natuurlijk een goeie. Out of my comfort zone.
Wel eens (niet zo) subtiel geprobeerd op een feest, waar met kleurpoeder gestrooid werd.
Ik dacht ik gooi wat van dat poeder op die leuke vent daar, hebben we vanzelf een gesprek.
NOT :lol:

Wat zou daarin de kleinste stap zijn?
Koe1 schreef:
15-04-2018 19:20
Nee! Das natuurlijk een goeie. Out of my comfort zone.
Wel eens (niet zo) subtiel geprobeerd op een feest, waar met kleurpoeder gestrooid werd.
Ik dacht ik gooi wat van dat poeder op die leuke vent daar, hebben we vanzelf een gesprek.
NOT :lol:

Wat zou daarin de kleinste stap zijn?
Oogcontact maken, glimlachen en als je ziet dat hij terug lacht er op af stappen. En dan met hem dansen of beginnen praatje maken? zoiets?
Onbevangen schreef:
15-04-2018 19:22
Oogcontact maken, glimlachen en als je ziet dat hij terug lacht er op af stappen. En dan met hem dansen of beginnen praatje maken? zoiets?

Dat echt erna toelopen is dan het enge. Fijn als hij wat dichter bij staat, of ik moet al subtiel die richting opgaan.
Koe1 schreef:
15-04-2018 19:03
Heb trouwens ook eens getest of het verschil uitmaakt of ik in een jurkje/rokje sta of broek. Ook geëxperimenteerd met make-up. Niet dat ik veel opdoe, maar geprobeerd of minder ook meer aandacht trok.

Het zit hem meer in het gesprek uitlokken denk ik.
Wow, er op zo'n manier mee bezig zijn zou mij dood vermoeiend lijken.

Ik weet van lang geleden, dat ik het meeste sjans had als ik er dus , voor mijn gevoel alles behalve sexy/ mooi uit zag

Dus sneakers, spijkerbroek en shirtje
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Jurkje, hakken, verzorgd make up je en genieten van de avond. Probeer regelmatig te glimlachen en oogcontact te maken met mannen.
Zorg dat je lekker in je vel zit, wees jezelf en maak oogcontact.
En oogcontact net even wat langer vasthouden. Niet wegkijken als t net wat langer duurt maar juist dan glimlachen en dan wegkijken. ;-))
Ga gewoon genieten en wees jezelf! Dan ben je op je mooist. :)

Of giet er wat wijn in, dan durf je misschien wel op een man af te stappen. ;-D grapje hoor haha, maar als jij uitstraalt dat je het naar je zin hebt met je vriendinnen en geniet, dan zie je er 10 x meer sexy uit dan wanneer je constant aan het “zoeken” bent en gefocust bent op hoe je daar staat.

En vergeet natuurlijk het oogcontact niet mocht er een leukerd in de buurt staan.

Succes en veel plezier!
Lachen werkt. :)
En oogcontact dus. Subtiel maar toch duidelijk. En positief dus!
Summerdance schreef:
15-04-2018 20:32
Wow, er op zo'n manier mee bezig zijn zou mij dood vermoeiend lijken.

Ik weet van lang geleden, dat ik het meeste sjans had als ik er dus , voor mijn gevoel alles behalve sexy/ mooi uit zag

Dus sneakers, spijkerbroek en shirtje

Is hoogstens 1x geweest. Doe altijd aan waar ik mezelf het mooist bij voel :).
En wat jij zegt herken ik ook!

Dankjewel voor de rest van de antwoorden ook.
Aan het plezier hebben zal het niet liggen :).
Iemand nog fijne tips?
Wat zou je leuk vinden? een serieus iemand ontmoeten voor misschien een relatie in de toekomst? Of meer iemand waar je lol mee beleeft en positieve aandacht van krijgt zonder verder vervolg? Of toch vooral lekker bijkletsen en lachen met je vriendinnen? Bepaalde nonchalantheid in je kleding en uitstraling kan helpen. En verder naar een plek heen gaan waar normaal veel van de types komen die je leuk vindt. Maar het goede oogcontact blijft het belangrijkste. Dat geeft mannen vaak het zelfvertrouwen dat ze nodig hebben om op je af te stappen.
Voor morgenavond: lekker wat aandacht en lol hebben met mijn vriendinnen.
Ga er niet vanuit dat ik iemand tref.
Las net in een ander topic een bericht van een meid die op een avond aangesproken wordt door 6 a 8 mannen. Damn. Hoe doet ze 't :P.
En koe hoe stond die sjans-meter aan het eind van de avond? In het rood of was de naald nauwelijks van z'n plek gekomen?
Nou de balans...

Ik had gisteren veel zin om op stap te gaan. Zoals gewoonlijk heb ik me mooi gemaakt; rokje, mooi topje, make-up. Verder heb ik staan dansen en gelachen en met open blik om me heen gekeken.

Resultaat:

Ik heb enkele mannen mijn kant op zien kijken ( en één keer geloof ik ook zien lopen), teruggekeken maar niet zeker of hun blik voor mij was bedoelt.
Eentje beviel me wel, later nog eens geprobeerd oogcontact te zoeken maar niet gelukt.
Bij de bar een aangeschoten kerel die me een leuke blik gunde en hoi zei. Daarna bleef hij staren. Ik heb terug gekeken, maar wist niet of ik echt een gesprek wou met deze duidelijk beschonken kerel.
Even later botste ik tegen een andere kerel aan, waarnaar hij begon te gebaren dat ik rustig moest doen? Bleef wat voor me staan en gebaren. Toen ik naar hem toe wilde lopen om te vragen wat hij bedoelde, deed hij een stap achteruit. Raar mannetje...
Aan het einde van de avond was ik vermoeid en begon ik daardoor een beetje innerlijk chagarijnig te worden. Ik was er wel klaar mee en was aan het wachten om naar huis te gaan. Ik stond wat tegen een pilaar aan met een drankje in mijn hand en ineens leek ik interessant.
Een kerel pakte me vast om te dansen. Daarna probeerde nog een me ervan te overtuigen nog een dansje te wagen.
Als laatste kwam een knappe gast aanzetten, die wilde dansen.
Hij werd me wat te klef, houd ik niet van. Toen hij wegging kuste hij me op mijn wang en vroeg hij mij hetzelfde te doen. Nou ja vragen, hij pakte mijn hoofd vast om zijn wang te zoenen. Toen heb ik eens geïrriteerd 'nee' geroepen. Geloof niet dat ik er vrienden mee heb gemaakt.

Heb zelf een vriendin (die een vriend heeft) van mij geobserveerd. Zij lijkt altijd veel aandacht te hebben. Het is ook een knappe meid en een stuk groter dan mij. Ik haal dit aan, omdat ik zelf erg klein ben en ik tussen de 4 a 7 jaar jonger wordt geschat. Het maakt niet uit hoe ik me opmaak en hoe sexy/volwassen ik me kleed, ik word altijd als 'schattig' gezien en ook zo genoemd. Ik vind het nu erg vervelend. Het trekt niet de volwassen kerels aan die ik zou willen.
Als vriendin van mij gewoon rustig staat te dansen of kijken wordt ze wel eens aangesproken. Soms komt ze ook, door alleen een per ongelukke aanraking, in contact met een ander.

Conclusie:

Ik ben veel met mijn omgeving bezig, misschien moet ik het laten voor wat het is. Proberen 'open' over te komen werpt niet zijn vruchten af. Blijkbaar trek ik sneller mannen aan als ik ergens in een hoekje stil sta.
Wat ging het 'vroeger' makkelijker. Het lijkt ook dat, wanneer je als vrouw een vriend hebt, je meer aandacht krijgt.
Als ik relativeer heb ik wel aandacht van mannen, maar mannen met andere bedoelingen (in mijn ogen).
Wellicht moet ik zelf wat meer oogcontact zoeken en zelf eens een praatje aangaan (zit niet helemaal in mijn natuur).
Mogelijk moet ik ook eens andere feesten bezoeken. Denk dat de feesten die ik bezoek een specifiek volk aantrekt.
Koe1 schreef:
22-04-2018 14:17

Mogelijk moet ik ook eens andere feesten bezoeken. Denk dat de feesten die ik bezoek een specifiek volk aantrekt.

Was je toevallig in Amsterdam in HA?

Maar ter aanvulling: Ik kan ook relatief snel geirriteerd raken door andere mensen, bijv. als het erg druk is. Tenminste als ik daar aan toegeef en dat doe ik bewust niet omdat ik dan mijn eigen avond vergal. Je moet het feestje en vooral jezelf ook een beetje relativeren anders is er met iedere aanspraak die je hebt wel iets mis. En je kunt het met zo'n aangeschoten figuur nog best even gezellig hebben, ook al zie je er verder niets in. Het brengt de 'flow' een beetje op gang, de goede vibe die er op zo'n avond kan komen. Daardoor krijg je een andere uitstraling en wordt je doortastender en zelfverzekerder in contact maken met diegenen die je interessant lijken, en zet je de avond naar je hand.
En ja, aan iemands lengte en uiterlijk worden vaak allerlei eigenschappen verbonden wat meestal nergens op slaat. Maar je moet ook jezelf kennen en weten wat je losmaakt bij anderen.
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 22-04-2018 14:58
66.67% gewijzigd
Haha nee. Ik houd wel van Rnb, wellicht komen er op andere feesten andere soort mannen.
Van die 'tweede kans' mannen in zo'n strak bloemetjes overhemd? Ik heb trouwens mijn vorige post nog uitgebreid met wat overpeinzingen.
Haha nee, het waren 1ste kans jonge kerels :D II
Antoon69 schreef:
22-04-2018 14:36

Maar ter aanvulling: Ik kan ook relatief snel geirriteerd raken door andere mensen, bijv. als het erg druk is. Tenminste als ik daar aan toegeef en dat doe ik bewust niet omdat ik dan mijn eigen avond vergal. Je moet het feestje en vooral jezelf ook een beetje relativeren anders is er met iedere aanspraak die je hebt wel iets mis. En je kunt het met zo'n aangeschoten figuur nog best even gezellig hebben, ook al zie je er verder niets in. Het brengt de 'flow' een beetje op gang, de goede vibe die er op zo'n avond kan komen. Daardoor krijg je een andere uitstraling en wordt je doortastender en zelfverzekerder in contact maken met diegenen die je interessant lijken, en zet je de avond naar je hand.
En ja, aan iemands lengte en uiterlijk worden vaak allerlei eigenschappen verbonden wat meestal nergens op slaat. Maar je moet ook jezelf kennen en weten wat je losmaakt bij anderen.
Ik overdenk ieder contact, dat is zeker waar.
Koe1 schreef:
22-04-2018 16:45
Ik overdenk ieder contact, dat is zeker waar.

Zal straks even kijken of ik dit kan aanvullen :-P
Antoon69 schreef:
22-04-2018 14:36

Moet zeggen dat ik me nogal teleurgesteld voel over mijn stapavond. Ik ging er met te hoge verwachtingen naartoe. Inzake aandacht krijgen van mannen en ook m.b.t. de muziek.
Ik denk dat ik mezelf ook teveel heb opgezegd; vanavond ga je lachen en leuk stralen en kletsen met mannen. Ik heb dit eigenlijk helemaal niet kunnen doen, ja aan het einde van de avond toen ik moe en wat chagi was ( chagi ben ik eigenlijk zelden).

Ik merk ook dat ik wat jaloers ben op mijn vriendin. Ze is net een magneet, maar zij staat denk ik opener en relaxter in contact.
Misschien ligt ze kwa uiterlijk beter in de markt.
Wat je zegt over 'flow' kan wel eens kloppen. Als je gezellig staat te babbelen komen er vaak meer mannen op je af.

Uitdaging voor mij om eens zelf op een man af te stappen die naar me lacht.
Misschien ook eens een ander feest bezoeken. Op rnb feesten kunnen knappe kerels rondlopen, maar van sommige straalt de foutheid af (zal overal zijn). Over het algemeen uiteindelijk niet de types waar ik verder Iets van zou willen.

:idea: Nu ik dit typ realiseer ik me dat ik mensen beoordeel op relatiematetiaal en dus niet specifiek zoek voor een praatje.
Maakt dus dat ik minder open ben. Ik heb het idee dat mannen vaak bepaalde intentie hebben en dan moet ik ze afwijzen.
Verschil met mijn vriendin: zij is al bezet, maar oogt neutraal in contact.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven