Frustratie

20-08-2021 20:46 55 berichten
Lieve allemaal,

Ik ben even tot op het bot gefrustreerd.

Mijn vriend wilde na zijn werk nog even een uurtje naar de koffieshop. Ik had zin in een gezellige avond samen en baalde dat we niet samen zouden gaan eten (ivm reistijd zou hij dan pas 9 uur thuis zijn).

Ik baalde maar gaf hem wel deze ruimte. Ik probeer hem namelijk wat meer ruimte en vertrouwen te geven (ooit vertrouwensproblemen geweest wat we weer proberen op te bouwen).

Toen belde hij me rond 7 uur op dat het rustig was in de koffieshop en hij daarom een rondje zou gaan lopen in Haarlem. Ik vond het prima, maar was wel even bang dat hij me puur opbelde om aan te geven dat hij later nog even bij de shop zou gaan kijken en daardoor later thuis zou komen.

We kregen ruzie en hij liet weten dat hij nu überhaupt niet meer voor 12e thuis zou komen.

Ik kan zo ontzettend laaiend worden van dit soort dingen.

Is het echt heel raar om rekening met elkaar te houden en na je werk gewoon lekker naar huis te gaan en dan te kijken/ af te spreken wat we of wat hij gaat doen?

Zijn mijn behoeften dan zo verschillend? Ben ik zo bang en onzeker doordat hij ooit is vreemdgegaan?

Ik weet in ieder geval dat ik meer beschikbaar ben voor hem dan hij voor mij en dat is zo k*t.

Misschien is het wel jaloezie dat hij meer momenten van lekker lang leven de lol zonder verplichtingen heeft en het huis en de hond wel op mij neerkomen ofzo.

Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd..

Even voor de mensen die direct willen roepen dat je in een relatie je eigen ding moet kunnen doen. Daar ben ik het helemaal mee eens, maar ik ben daar duidelijk over. Ik heb eens in de zoveel weken een avondje met de meiden en dat staat dan gewoon in de agenda en that’s it. Duidelijk, iedereen weet waar hij aan toe is toch?

Nu zit ik dus met een rot gevoel in mijn buik, krijg geen hap door mijn keel mezelf op te vreten..
Alle reacties Link kopieren
Jullie matchen niet
Zoek een leuke vriend en ga dan niet meteen samenwonen. Liefst iemand die wel gewoon langskomt om gezamelijk te eten ipv te gaan blowen en rond te gaan lopen.

En waardoor kwamen die vertrouwensproblemen?
Oei. Hier is denk ik heel veel aan de hand.

- jaloezie
- ontrouw
- geen vertrouwen
- je vriend neemt vrijheid waardoor jij vindt dat verantwoordelijkheden op jou neerkomen en je geen prioriteit bent
- je vriend straft je door nog extra lang weg te blijven
- jij hebt andere verwachtingen dan hij (jij wilde een gezellig avondje samen, hij wilde zijn eigen ding doen)
- hij schijnt een wat meer flexibele instelling te hebben (ik zie wel waar ik zin in heb,) en jij wil een agenda aanhouden.

Was hij op de hoogte van het agendapunt 'gezellig avondje samen'?
Ik vrees dat hier teveel speelt. Relatietherapie? Zou hij daarvoor open staan?
FeeLucifer01 schreef:
20-08-2021 20:48
Zoek een leuke vriend en ga dan niet meteen samenwonen. Liefst iemand die wel gewoon langskomt om gezamelijk te eten ipv te gaan blowen en rond te gaan lopen.

En waardoor kwamen die vertrouwensproblemen?
Ja wij wonen al een aantal jaar samen en ik heb wellicht meer behoefte aan huisje boompje beestje dan hij, had hij voorheen wel heel sterk.

Vertrouwensproblemen kwamen toen hij vreemd was gegaan met zijn ex. Ik had dit nooit zien aankomen en ben sinds dien erg bang om hem kwijt te raken, jaloers etc.

Zijn een tijdje uit elkaar geweest, maar we wilde absoluut niet meer zonder elkaar in the end..
Hij wil zus, jij wil zo. Is het belangrijk voor je, dan zou ik gaan overwegen of hij wel bij jou past.

Mij zou het echt niet uitmaken als mijn vriendin last minute iets wil gaan doen. Ik vermaak mij wel. Misschien dat hetzelfde voor jouw vriend geldt en dat hij dus van mening is dat je zeurt (geen idee, ik ben er niet bijgeweest).
Ik zou denk ik de deur op slot draaien en zijn tas voor de deur zetten.

Maar ik ben dat ook echt niet gediend van dat soort raar gedoe.
xmelissaloveee schreef:
20-08-2021 20:55
Ja wij wonen al een aantal jaar samen en ik heb wellicht meer behoefte aan huisje boompje beestje dan hij, had hij voorheen wel heel sterk.

Vertrouwensproblemen kwamen toen hij vreemd was gegaan met zijn ex. Ik had dit nooit zien aankomen en ben sinds dien erg bang om hem kwijt te raken, jaloers etc.

Zijn een tijdje uit elkaar geweest, maar we wilde absoluut niet meer zonder elkaar in the end..

Tja, waarom is dat? Zo leuk klinkt hij niet.
Jufjoke schreef:
20-08-2021 20:53
Oei. Hier is denk ik heel veel aan de hand.

- jaloezie
- ontrouw
- geen vertrouwen
- je vriend neemt vrijheid waardoor jij vindt dat verantwoordelijkheden op jou neerkomen en je geen prioriteit bent
- je vriend straft je door nog extra lang weg te blijven
- jij hebt andere verwachtingen dan hij (jij wilde een gezellig avondje samen, hij wilde zijn eigen ding doen)
- hij schijnt een wat meer flexibele instelling te hebben (ik zie wel waar ik zin in heb,) en jij wil een agenda aanhouden.

Was hij op de hoogte van het agendapunt 'gezellig avondje samen'?
Ik vrees dat hier teveel speelt. Relatietherapie? Zou hij daarvoor open staan?

Ja er speelt heel veel, je legt de vinger inderdaad op de juiste plek.

Ik vroeg hem gisteravond of hij zin had om vanavond een avondje samen te zijn of of hij behoefte had aan een avondje weg zonder mij, hij gaf (heel politiek correct) aan dat hij geen plannen had met anderen en graag bij mij wilde zijn.
xmelissaloveee schreef:
20-08-2021 20:57

Ik vroeg hem gisteravond of hij zin had om vanavond een avondje samen te zijn of of hij behoefte had aan een avondje weg zonder mij, hij gaf (heel politiek correct) aan dat hij geen plannen had met anderen en graag bij mij wilde zijn.

Hij weet dat hij kan doen wat hij wil, zelfs een dag later toch ineens wegblijven en je nog 'straffen' ook als je aangeeft dat niet leuk te vinden. Hij speelt gewoon met je en jij pikt blijkbaar alles.
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 20-08-2021 21:00
0.08% gewijzigd
DS1971 schreef:
20-08-2021 20:55
Hij wil zus, jij wil zo. Is het belangrijk voor je, dan zou ik gaan overwegen of hij wel bij jou past.

Mij zou het echt niet uitmaken als mijn vriendin last minute iets wil gaan doen. Ik vermaak mij wel. Misschien dat hetzelfde voor jouw vriend geldt en dat hij dus van mening is dat je zeurt (geen idee, ik ben er niet bijgeweest).

Dat is het ook een beetje, hij vind het geen enkel probleem als ik het zou doen en daardoor voelt het zo ongelijkwaardig en voel ik mij wellicht nog meer onzeker.
FeeLucifer01 schreef:
20-08-2021 20:58
Hij weet dat hij kan doen wat hij wil, zelfs een dag later toch ineens wegblijven en je nog 'straffen' ook als je aangeeft dat niet leuk te vinden. Hij speelt gewoon met je en jij pikt blijkbaar alles.
Ja zo zie ik het ook, maar dan praat hij mij toch weer aan dat ik gek ben om het zo een beetje naar te zeggen. Hij is verbaal heel sterk en ik schiet snel in tranen.

Ik pik inderdaad erg veel van hem omdat ik hem niet kwijt wil..
xmelissaloveee schreef:
20-08-2021 21:00
Ja zo zie ik het ook, maar dan praat hij mij toch weer aan dat ik gek ben om het zo een beetje naar te zeggen. Hij is verbaal heel sterk en ik schiet snel in tranen.

Waarom dan? Waarom moet je per se met hem een relatie?
xmelissaloveee schreef:
20-08-2021 20:57

Dat was dus eigenlijk wel de afspraak. Dat hij met jou thuis zou zijn. Hij formuleert het wel met een slag om de arm, met zijn 'ik heb geen plannen'.
Maar goed, je kunt het beschouwen als een afspraak. Die hij niet belangrijk genoeg vond om zich aan te houden.
Waarom geeft hij politiek correcte antwoorden? Kunnen jullie wel jezelf zijn in deze relatie?
FeeLucifer01 schreef:
20-08-2021 21:01
Waarom dan? Waarom moet je per se met hem een relatie?
Omdat ik ontzettend veel van hem houd en het echt niet trok alleen omdat ik hem miste, niet iets of iemand maar echt hem.

Hij heeft ook geweldige kanten, maar eens in de zoveel tijd zo’n rare vage bui waar ik niet mee kan dealen zoals dit.
Jufjoke schreef:
20-08-2021 21:03
Dat was dus eigenlijk wel de afspraak. Dat hij met jou thuis zou zijn. Hij formuleert het wel met een slag om de arm, met zijn 'ik heb geen plannen'.
Maar goed, je kunt het beschouwen als een afspraak. Die hij niet belangrijk genoeg vond om zich aan te houden.
Waarom geeft hij politiek correcte antwoorden? Kunnen jullie wel jezelf zijn in deze relatie?
Ja wij zijn zeker onszelf in een relatie. Hij is altijd zo en tegen iedereen. Mensen proberen het hem wel eens duidelijk te maken, maar hij is zo.

Die hij niet belangrijk genoeg vond om zich aan te houden - dit vind ik dus ook en dat frustreert me enorm
xmelissaloveee schreef:
20-08-2021 21:00

Hij weet dit. Hij maakt er volop misbruik van. Lekkere vent.
Dit patroon is zeer verraderlijk en gaat waarschijnlijk alleen maar erger worden. Jij blaft wat, maar hij weet dat je niet bijt. Hij straft je, en jij kruipt met je staart tussen de poten terug naar je plek.
Je pikt steeds meer, gaat steeds verder over je grenzen heen en als dank verliest hij zijn laatste beetje respect voor je omdat je een deurmat bent geworden.
Is dat echt een fijn toekomstbeeld?
xmelissaloveee schreef:
20-08-2021 21:04
Omdat ik ontzettend veel van hem houd en het echt niet trok alleen omdat ik hem miste, niet iets of iemand maar echt hem.

Hij heeft ook geweldige kanten, maar eens in de zoveel tijd zo’n rare vage bui waar ik niet mee kan dealen zoals dit.
Vreemdgaan en dit soort drama is een vage bui? Aha.

Nou je hebt 2 mogelijkheden, je blijft en gaat mee in zijn drama. Of je kiest een leuker leven.
Het klinkt inderdaad niet echt als een gezellige relatie, eens met de mensen die aangeven dat je jezelf moet afvragen of je dit überhaupt wel wilt

Wat ook in mij opkomt: als hij aangeeft naar de coffeeshop te willen (wat sowieso al niet helemaal mijn ding zou zijn), ben jij dan in staat op een rustige manier aan te geven wat dit bij jou oproept (namelijk, als ik het zo lees, dat hij jou en jullie afspraak niet belangrijk genoeg vindt). Dat betekent natuurlijk niet dat hij dat ook vind, maar als je dit niet eens op een rustige manier kunt aangeven en hij hier op een volwassen manier mee om gaat (en waarom zou jij hem meer vertrouwen moeten geven als hij is vreemdgegaan?) dan zou het voor mij snel over zijn
Hé Melissa, ik denk dat het tijd wordt om jouw gedrag te veranderen. Dit bedoel ik goed. Ook mijn partner is vreemdgegaan. Het duurt lange tijd voor je vertrouwen terugkomt. Sterkte daarmee. Dat jij graag tijd samen plant moet hij juist blij mee zijn. Dat je vriend de dag ervoor zegt geen plannen, vervolgens naar kroeg gaat en vervolgens zegt goh het is te rustig in de kroeg, ik ga wandelen is echt niet okay. Hij geeft juist hiermee wantrouwen en alsof hij niet bij jou wil zijn. En dan boos wordt en je straft met laat thuiskomen is stuitend. Waar trek jij de grens? Mijn partner deed ook zulke dingen. Boos worden als ik aangaf iets anders te willen of iets niet leuk vond. Hij boos doen. Kwam soms ook dan laat thuis. En ik ging pleasen.

Het klinkt raar misschien maar wat je nu zou moeten doen is het patroon doorbreken. Dus nu naar vriendin gaan. Of naar bioscoop. Of ook een café. En telefoon niet opnemen of uitzetten. En dan zelf na 12en thuiskomen. Eens kijken wat er dan gebeurd. Niet om hem te straffen zo maar om de regie op je leven terug te nemen. Je zit niet thuis met de pantoffels te wachten tot mijnheer na zo'n streek keertje thuiskomt. Toch?

En ik zou veel duidelijker afspraken maken welke avond je samen wil zijn. Handig voor jou en hem. Misschien ben je niet duidelijk in je communicatie?
AnnaCara schreef:
20-08-2021 21:27
Hé Melissa, ik denk dat het tijd wordt om jouw gedrag te veranderen. Dit bedoel ik goed. Ook mijn partner is vreemdgegaan. Het duurt lange tijd voor je vertrouwen terugkomt. Sterkte daarmee. Dat jij graag tijd samen plant moet hij juist blij mee zijn. Dat je vriend de dag ervoor zegt geen plannen, vervolgens naar kroeg gaat en vervolgens zegt goh het is te rustig in de kroeg, ik ga wandelen is echt niet okay. Hij geeft juist hiermee wantrouwen en alsof hij niet bij jou wil zijn. En dan boos wordt en je straft met laat thuiskomen is stuitend. Waar trek jij de grens? Mijn partner deed ook zulke dingen. Boos worden als ik aangaf iets anders te willen of iets niet leuk vond. Hij boos doen. Kwam soms ook dan laat thuis. En ik ging pleasen.

Het klinkt raar misschien maar wat je nu zou moeten doen is het patroon doorbreken. Dus nu naar vriendin gaan. Of naar bioscoop. Of ook een café. En telefoon niet opnemen of uitzetten. En dan zelf na 12en thuiskomen. Eens kijken wat er dan gebeurd. Niet om hem te straffen zo maar om de regie op je leven terug te nemen. Je zit niet thuis met de pantoffels te wachten tot mijnheer na zo'n streek keertje thuiskomt. Toch?

En ik zou veel duidelijker afspraken maken welke avond je samen wil zijn. Handig voor jou en hem. Misschien ben je niet duidelijk in je communicatie?

Bedankt voor je reactie!! Ik wilde inderdaad ook graag de deur uit gaan na deze actie, helaas moet ik echt mijn rust nemen omdat mijn verstandskies gisteren is getrokken en het nog best wel zeer doet.

Bedankt ook voor het delen van je verhaal. Ik denk er vaak aan wat ik kan doen om dit soort dingen te doorbreken, maar afspraken maken heeft alleenmaar geleid tot meer afspraken niet nakomen.

Ik ben bang dat als ik “niet meer op hem wacht” hij nog vaker weg is en denkt dat ik het helemaal oké mee vind, terwijl ik het dan alleenmaar doe om te laten weten dat ik zegmaar niet op hem wacht.

Ik zal weer even wat proberen om mijn eigen patronen te doorbreken in ieder geval! Dankjewel!

Is bij jullie alles “goed gekomen”?
ooijtje schreef:
20-08-2021 21:20
Het klinkt inderdaad niet echt als een gezellige relatie, eens met de mensen die aangeven dat je jezelf moet afvragen of je dit überhaupt wel wilt

Wat ook in mij opkomt: als hij aangeeft naar de coffeeshop te willen (wat sowieso al niet helemaal mijn ding zou zijn), ben jij dan in staat op een rustige manier aan te geven wat dit bij jou oproept (namelijk, als ik het zo lees, dat hij jou en jullie afspraak niet belangrijk genoeg vindt). Dat betekent natuurlijk niet dat hij dat ook vind, maar als je dit niet eens op een rustige manier kunt aangeven en hij hier op een volwassen manier mee om gaat (en waarom zou jij hem meer vertrouwen moeten geven als hij is vreemdgegaan?) dan zou het voor mij snel over zijn
Het was via whatsapp. Ik reageerde met vragen (hoelaat ben je dan thuis en fijn dat je het optijd zegt want ik wilde wat lekkers koken voor ons)

Ik vond het niet zo’n groot probleem, totdat hij een stapje verder over de grens ging door later aan te geven dat hij nog later kwam.
xmelissaloveee schreef:
20-08-2021 21:42
Het was via whatsapp. Ik reageerde met vragen (hoelaat ben je dan thuis en fijn dat je het optijd zegt want ik wilde wat lekkers koken voor ons)

Ik vond het niet zo’n groot probleem, totdat hij een stapje verder over de grens ging door later aan te geven dat hij nog later kwam.
Wat een manipulatief antwoord.
Iedere dag is gehaktdag
Hij heeft geen zin meer in jou. Gaat vreemd. Gaat liever blowen. Jij bent niet meer zijn prioriteit. Zo hoeft een relatie niet te zijn.
Waarom zeggen zovelen dat hij haar straft door langer weg te blijven?

Ik denk gewoon dat hij helemaal geen zin heeft in ruzie en dus denkt: dan kan ik net zo goed langer wegblijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven