Frustratie
vrijdag 20 augustus 2021 om 20:46
Lieve allemaal,
Ik ben even tot op het bot gefrustreerd.
Mijn vriend wilde na zijn werk nog even een uurtje naar de koffieshop. Ik had zin in een gezellige avond samen en baalde dat we niet samen zouden gaan eten (ivm reistijd zou hij dan pas 9 uur thuis zijn).
Ik baalde maar gaf hem wel deze ruimte. Ik probeer hem namelijk wat meer ruimte en vertrouwen te geven (ooit vertrouwensproblemen geweest wat we weer proberen op te bouwen).
Toen belde hij me rond 7 uur op dat het rustig was in de koffieshop en hij daarom een rondje zou gaan lopen in Haarlem. Ik vond het prima, maar was wel even bang dat hij me puur opbelde om aan te geven dat hij later nog even bij de shop zou gaan kijken en daardoor later thuis zou komen.
We kregen ruzie en hij liet weten dat hij nu überhaupt niet meer voor 12e thuis zou komen.
Ik kan zo ontzettend laaiend worden van dit soort dingen.
Is het echt heel raar om rekening met elkaar te houden en na je werk gewoon lekker naar huis te gaan en dan te kijken/ af te spreken wat we of wat hij gaat doen?
Zijn mijn behoeften dan zo verschillend? Ben ik zo bang en onzeker doordat hij ooit is vreemdgegaan?
Ik weet in ieder geval dat ik meer beschikbaar ben voor hem dan hij voor mij en dat is zo k*t.
Misschien is het wel jaloezie dat hij meer momenten van lekker lang leven de lol zonder verplichtingen heeft en het huis en de hond wel op mij neerkomen ofzo.
Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd..
Even voor de mensen die direct willen roepen dat je in een relatie je eigen ding moet kunnen doen. Daar ben ik het helemaal mee eens, maar ik ben daar duidelijk over. Ik heb eens in de zoveel weken een avondje met de meiden en dat staat dan gewoon in de agenda en that’s it. Duidelijk, iedereen weet waar hij aan toe is toch?
Nu zit ik dus met een rot gevoel in mijn buik, krijg geen hap door mijn keel mezelf op te vreten..
Ik ben even tot op het bot gefrustreerd.
Mijn vriend wilde na zijn werk nog even een uurtje naar de koffieshop. Ik had zin in een gezellige avond samen en baalde dat we niet samen zouden gaan eten (ivm reistijd zou hij dan pas 9 uur thuis zijn).
Ik baalde maar gaf hem wel deze ruimte. Ik probeer hem namelijk wat meer ruimte en vertrouwen te geven (ooit vertrouwensproblemen geweest wat we weer proberen op te bouwen).
Toen belde hij me rond 7 uur op dat het rustig was in de koffieshop en hij daarom een rondje zou gaan lopen in Haarlem. Ik vond het prima, maar was wel even bang dat hij me puur opbelde om aan te geven dat hij later nog even bij de shop zou gaan kijken en daardoor later thuis zou komen.
We kregen ruzie en hij liet weten dat hij nu überhaupt niet meer voor 12e thuis zou komen.
Ik kan zo ontzettend laaiend worden van dit soort dingen.
Is het echt heel raar om rekening met elkaar te houden en na je werk gewoon lekker naar huis te gaan en dan te kijken/ af te spreken wat we of wat hij gaat doen?
Zijn mijn behoeften dan zo verschillend? Ben ik zo bang en onzeker doordat hij ooit is vreemdgegaan?
Ik weet in ieder geval dat ik meer beschikbaar ben voor hem dan hij voor mij en dat is zo k*t.
Misschien is het wel jaloezie dat hij meer momenten van lekker lang leven de lol zonder verplichtingen heeft en het huis en de hond wel op mij neerkomen ofzo.
Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd..
Even voor de mensen die direct willen roepen dat je in een relatie je eigen ding moet kunnen doen. Daar ben ik het helemaal mee eens, maar ik ben daar duidelijk over. Ik heb eens in de zoveel weken een avondje met de meiden en dat staat dan gewoon in de agenda en that’s it. Duidelijk, iedereen weet waar hij aan toe is toch?
Nu zit ik dus met een rot gevoel in mijn buik, krijg geen hap door mijn keel mezelf op te vreten..
zaterdag 21 augustus 2021 om 08:54
Als je graag wil dat iemand iets doet dan moet je het hem zo aantrekkelijk mogelijk maken om dat te doen. Het feit dat de ander jou al graag gelukkig wil maken hoort dan al aanwezig te zijn. Nu hem nog over de streep trekken. Dat doe je met zoet en niet met zuur. Je moet het een fijne ervaring voor hem maken bij jou te zijn op dat tijdstip.
Je moet hem genoeg kennen om te weten wat hem gelukkig maakt. Ik heb overigens geen seks in gedachten. Maar dat zou er best onderdeel van kunnen zijn.
Je moet hem genoeg kennen om te weten wat hem gelukkig maakt. Ik heb overigens geen seks in gedachten. Maar dat zou er best onderdeel van kunnen zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 21 augustus 2021 om 09:02
Mistte je niet het beeld van hem dat je had voor hij vreemd ging? Was je hart gebroken daardoor en wilde je het weer lijmen?xmelissaloveee schreef: ↑20-08-2021 21:04Omdat ik ontzettend veel van hem houd en het echt niet trok alleen omdat ik hem miste, niet iets of iemand maar echt hem.
Hij heeft ook geweldige kanten, maar eens in de zoveel tijd zo’n rare vage bui waar ik niet mee kan dealen zoals dit.
Hebben jullie gepraat over het vreemdgaan? Heb je hem echt vergeven en weet je waarom hij dat heeft gedaan? Of wil je verder gaan waar jullie gebleven waren voor het samenwonen? Want dat werkt meestal niet. Stellen dat het na vreemdgaan redden zijn meestal stellen die er goed over praten, elkaar begrijpen en allebei opnieuw voor elkaar kiezen. En niet de stellen die doen alsof er niks gebeurt is.
Hij heeft jou heel veel pijn gedaan. Heeft hij daar begrip voor? Doet hij zijn best om jou nu een goed gevoel te geven? Want zo klinkt het absoluut niet.
zaterdag 21 augustus 2021 om 09:03
Ik kan me voorstellen dat je als je al je kaarten hebt gespeeld en de ander kiest toch voor iets (of iemand) anders dan jouw gezelschap, dat dit je een intens machteloos gevoel geeft. Maar dan hoor je de balans op te maken: wil je dit negatieve gevoel steeds weer de komende maanden en jaren? Als dat niet zo is ga dan de voorbereidselen treffen om je los te maken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 21 augustus 2021 om 09:05
Ik zie vooral twee mensen met andere behoeftes (in ieder geval die avond), waarbij ook nog een vertrouwensprobleem speet en die op een hele nare manier met elkaar communiceren.FeeLucifer01 schreef: ↑20-08-2021 23:16Als je de dag ervoor nog plannen maakt voor iets samen nadat de ander daar ook nog naar vraagt.. en dan liever ineens naar de koffieshop gaat en dan daarna je ook nog zo kinderachtig gaat gedragen en na wat gezeur juist nog langer blijft weg blijft dan is dat bewust een ander zieken. Of je bent dan eq beperkt ofzo.
Laten we wel zijn: dat gezellige avondje samen was er al niet meer toen to ruzie besloot te gaan maken.
Natuurlijk is het onvolwassen van die kerel om dan maar langer weg te blijven, maar zoals gezegd: beiden zijn verkeerd bezig.