Frustrerend

09-01-2011 18:49 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva meiden,

Ik heb sinds 2 jaar een lieve vriend. Voor zijn werk is hij vorig jaar naar het buitenland gegaan voor 3 jaar. We spreken elkaar elke dag en zien elkaar 1x per maand.

Over een maand ben ik klaar met school en heb ik mijn diploma. Ik wil dolgraag met hem samenwonen maar dat is (nog) niet mogelijk. Ik heb geen werk en kom het land zonder baan niet in.

Ik mis hem ontzettend en wou dat ik hem gewoon vaker per maand kan zien. Hij is druk met werk dus dat is helaas niet mogelijk.

Ik weet niet wat ik precies met dit topic wil maar ik wil het gewoon even van me afschrijven.
Sommige landen zijn moeilijker met visa e.d. dan andere.

Als jullie trouwen zult u (denk ik) wel een visum krijgen, maar dan zit u in een ander land nog steeds zonder werk.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Je zegt dat je bijna klaar met school bent, hoe oud ben je dan?

Drie jaar is natuurlijk wel heel erg lang - ik kan me voorstellen dat het frustrerend is! Misschien zul je toch een beslissing maken of je naar hem toe verhuisd, of zelf verder gaat...
Ik ben 21 als ik klaar ben met school. Mijn vriend zit wel in een land in Europa. Ik mag alleen in het land wonen als ik er werk heb of ga trouwen.
En als je in dat land een studie gaat volgen?
Ja daar zat ik over na te denken. Maar mijn vriend zegt dat het moeilijk voor mij zal zijn omdat ik de taal niet goed beheers
Wil je vriend wel dat je daar komt wonen?
Hij zegt dat het mijn eigen beslissing is of ik bij hem kom wonen. Hij wil het wel. De helft van mijn spullen ligt al bij hem in huis.
Ik zou zeker niet gaan trouwen, maar als je het ervoor over hebt kun je toch beginnen met het leren van de taal? Hoelang blijft hij daar nog als jij afgestudeerd bent? Als het maar voor een jaartje is kun je misschien een baantje in een leuk cafe nemen ofzo, dan leer je zelf ook mensen kennen daar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven