gaan we te snel?

25-03-2011 16:03 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje !

Ik had een relatie van 10 jaar, woonde 6 jaar samen, in 2008 getrouwd en per mei 2009 is mijn ex vertrokken (was zijn eigen wens). Per mei was ik dus alleen en de definitieve afwikkeling was in dec. 09 klaar. Nu sinds maart 2010 een nieuwe relatie die goed loopt. Mijn nieuwe vriend heeft ook 6 jaar samengewoond en was 1,5 jaar alleen toen we elkaar leerden kennen. We willen nu mijn huis verkopen, wonen praktisch al samen en denken aan kinderen. Maar ik merk dat sommige mensen een mening hebben over onze 'planning' en vinden dat er veel is gebeurd in korte tijd in mijn leven. Dus ben eens benieuwd wat jullie hiervan vinden!
1 antwoord op...Je moet doen wat je hart je ingeeft, doen wat goed voelt.

Het is jouw leven en als dit goed voelt gewoon doen!
Tsja, als het goed voelt voor jullie, wie ben ik dan om te zeggen dat het te snel is? Jullie kennen elkaar, de situatie, wij buitenstaanders niet.
Tja, wat als wij het allemaal niet vinden kunnen? Doe je het dan niet? Er zijn wel meer mensen die in andermans ogen snel gaan en daar hun mening over hebben. Maar ook als je al jaren samen bent hebben mensen een mening over je en zoals jezelf hebt meegemaakt biedt een lange relatie ook geen garanties. Lekker doen waar jullie je goed bij voelen. Of er moeten kinderen in het spel zijn, dan zou je wellicht wat meer dingen moeten overwegen, maar daar heb je het in de OP niet over, dus ik ga er vanuit dat die er (nog) niet zijn.
Tsja.. als het goed voelt, en er geen andere belemmeringen zijn, waarom dan niet? De omgeving moet daar maar gewoon aan wennen hoor.

Je doet toch echt niks verkeerds.

En gaat het voor jou te snel? Waarom trek je 'de meningen' zo aan?
..popcorn?
Ik vind het aan 1 kant een beetje snel, maar ik mag dat eigenlijk niet zeggen want ik was ook na een jaar zwanger van mijn ex.

Toen voelde dat goed, nu denk ik wel eens, hadden we maar wat langer gewacht. Maar ja we dachten dat gaat niet zo snel maar was in 1 keer raak, Ben overigens wel heel happy met mijn 3 kids,zou ze absoluut niet willen missen.

,

Maar ja jullie zijn allebei vrijgezel, niet zo piep meer (denk ik), geen kinderen, wie houdt jullie tegen om samen te gaan wonen en aan kinderen te beginnen. Daar doen jullie niemand kwaad mee.

Als het goed voelt, gewoon doen.
Garanties heb je nooit, dus het maakt niks uit. Sluit me dus bij vorige posters aan, als het goed voelt doen.
Cum non tum age
Als het goed voelt: ga ervoor! Je bent geen bakvis meer die flabbergasted is door haar eerste grote liefde, maar jullie hebben allebei al wat ervaring opgedaan. En bovendien (ik weet niet hoe oud je bent) kan ik me voorstellen dat je misschien geen jaren meer wil aftasten met het oog op de tikkende biologische klok?
Ik heb 10 jaar een relatie met iemand gehad. Ik wilde geen kinderen en na 9 jaar werd er een huis gekocht. al snel ging het toen over.

toen kreeg ik een relatie. Na een jaar gingen we samenwonen en in de week van de verhuizing ben ik zwanger geraakt. Nooit een twijfelmoment gehad. Hij was het gewoon. En is het nog steeds. Inmiddels zwanger van nummer 3.

Wat ik wil zeggen is dat je het zelf het beste weet. Als het goed voelt, echt goed voelt, dan is het ook goed. En daar heeft tijd niks mee te maken.

Geniet ervan!
En zo snel is het toch ook weer niet? 3 maanden, dat vind ik snel.
Volgens mij weet je achteraf pas of iets te snel is, ik vind dat altijd zo'n rationele maatstaf. Als het nu goed voelt, is dat zo.

Wél heb ik ondertussen aan den lijve ondervonden dat het wel prettig is om samen eerst wat 'tegenwind' te hebben overwonnen voor we nu echt een gezamenlijk leven hebben. Maar dat geldt voor mij en ook dat is geen garantie dat we een volgende storm weer zullen doorstaan.

*sorry voor de metaforen, ze zijn echt erg, maar kan het even niet anders omschrijven.
En als iedereen het hier te snel vindt gaan. Wat doe je dan?

Ik neem aan dat jullie al wat ouder zijn en dan gaan dingen nu eenmaal sneller. Ik denk dat je zelf het best kunt beoordelen of je gewoon snel, of te snel gaat.
Hoi, Je schrijft dat je huis te koop staat, je huis zal ws toch nog wel enige tijd te koop staan. Intussen kun je gaan samenwonen, met toch nog je eigen huis op de achtergrond.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Ik zie het zo vaak om me heen. Dat mensen jaren lang in een moeilijke relatie zitten. Het gaat uit ze komen iemand anders tegen en na zoveel maanden wonen ze al samen en krijgen ze kinderen. Het voelt goed en daar gaat het om. Heel vaak zijn het mensen in de 30 die heel goed weten wat ze willen of niet en als iemand dan langskomt en die voldoet aan alle wensen dat is het gewoon JA! Dus voelt het goed doen!!
"We willen nu mijn huis verkopen"

Tja.... wij jij je huis verkopen of wil hij dat jij jouw huis verkoopt...

"we willen verkopen" impliceert een gemeenschappelijk eigendom, imo...

???
Ik denk inderdaad dat je wel minstens een jaar moet wachten, zodat je geen overhaaste beslissingen neemt.
Ik denk ook dat je gewoon kunt vertrouwen op je gevoel. Zegt je gevoel dat alles goed zit, prima. Hoor je toch ergens in je achterhoofd (of waar dat ook mag zitten) dat er een kleine twijfel is, dan zou ik rustig aan doen.
Oeps dubbel gepost. Iemand anders ook nog ergens een dubbele? Kunnen we ruilen:)
Je hebt kinderen. Gaat het hun te snel? Dát is de vraag die van belang is. Of zij er baat bij hebben dat je zo snel gaat. Voor jezelf mag je dat namelijk helemaal zelf weten, maar met kinderen moet je de prioriteit toch echt even bij hun leggen voordat je spijt krijgt achteraf.

Gaat het hun niet te snel (en weet je dat zeker omdat zij hier goed over na kunnen denken en dit goed kunnen verwoorden).. dan prima toch. Dan moet je anderen gewoon laten kletsen en doen waar jullie vieren danwel met zijn vijven gelukkig van worden.
Ik heb geen kinderen en ben 31, mijn vriend is 34. We willen mijn huis verkopen omdat de dubbele lasten een rol spelen en ik er toch nooit meer ben...
Wat je ook doet (of niet doet), mensen zullen er altijd een mening over hebben. Het gaat om jou en je partner. Als het voor jullie goed voelt, is het toch prima?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven