gedoe met vriendin
maandag 4 mei 2009 om 19:45
Hallo!
Ik ben verdrietig. Ik uit mijn gevoel hier omdat ik het even kwijt wil. Niet omdat ik denk dat ik zo-geweldig-ben dat dit verdriet onterecht op zijn bordje is gekomen, sterker nog, ik heb het zelf veroorzaakt!
Ik ga trouwen, en ik ben verschrikkelijk blij! Nu is het echter zo dat ik een kortstondige fling heb gehad ( niet noemenswaardig) voordat Het Aanzoek kwam. Dit weer afgekapt, maar in de war van eigen stommiteiten ( weet wel waar het vandaan kwam, soort van koudwatervrees, het nooit-meer-een-ander-is-wel-gek-gevoel) maar absoluut altijd Vriend op nummer 1 gehad. Nooit aan hem getwijfeld, daar allemaal niet van.Maar gewoon een heel stomme vlaag van verstandsverbijstering gehad. Dit met een vriendin gedeeld toen ik de fling afkapte ( gewoon gevoel delen, en analyseren waar die stommiteit vandaan kwam, verbijsterd zijn over mijn eigen gedrag) , die toen heel begripvol reageerde en zei dat het de besten kon overkomen. Niet waar uiteraard, maar steunend bedoeld. Had geen steun nodig, ik zat hardstikke fout, maar dat terzijde. Nu heb ik haar verteld dat ik ga trouwen en is ze met terugwerkende kracht boos op mij. Alsnog komt ze erop terug dat ze het stom vindt dat ze zo begripvol heeft gereageerd toen ik haar van mijn verwarde verliefde gevoelens vertelde, terwijl ze dat toch niet zo bedoeld had. Dat begrijp ik volledig( ze had me de huid verrot moeten schelden, eens!) , het was ook hardstikke verkeerd van mij, maar om daar nu tijdens mijn huwelijksvoorbereidingen mee te komen is ook wat rot. Nogmaals, het rotgevoel heb ik zelf veroorzaakt, ik zal ook zelf ermee moeten leven, maar haar reacties leggen best wel een domper op het feestgevoel dat ik heb nu ik het eigenlijk als heel erg bevrijdend en gelukkig ervaar dat we dan ook uiteindelijk daadwerkelijk gaan trouwen. Trouwen leek me altijd doodeng, and guess what: I am the happiest bride on earth! Behalve dan dit gedoe met vriendin.....
Ik heb haar gemaild, gesmst, gebeld, wil met haar praten, maar... geen reacties.. En dit maakt me zo triest......
Ik ben verdrietig. Ik uit mijn gevoel hier omdat ik het even kwijt wil. Niet omdat ik denk dat ik zo-geweldig-ben dat dit verdriet onterecht op zijn bordje is gekomen, sterker nog, ik heb het zelf veroorzaakt!
Ik ga trouwen, en ik ben verschrikkelijk blij! Nu is het echter zo dat ik een kortstondige fling heb gehad ( niet noemenswaardig) voordat Het Aanzoek kwam. Dit weer afgekapt, maar in de war van eigen stommiteiten ( weet wel waar het vandaan kwam, soort van koudwatervrees, het nooit-meer-een-ander-is-wel-gek-gevoel) maar absoluut altijd Vriend op nummer 1 gehad. Nooit aan hem getwijfeld, daar allemaal niet van.Maar gewoon een heel stomme vlaag van verstandsverbijstering gehad. Dit met een vriendin gedeeld toen ik de fling afkapte ( gewoon gevoel delen, en analyseren waar die stommiteit vandaan kwam, verbijsterd zijn over mijn eigen gedrag) , die toen heel begripvol reageerde en zei dat het de besten kon overkomen. Niet waar uiteraard, maar steunend bedoeld. Had geen steun nodig, ik zat hardstikke fout, maar dat terzijde. Nu heb ik haar verteld dat ik ga trouwen en is ze met terugwerkende kracht boos op mij. Alsnog komt ze erop terug dat ze het stom vindt dat ze zo begripvol heeft gereageerd toen ik haar van mijn verwarde verliefde gevoelens vertelde, terwijl ze dat toch niet zo bedoeld had. Dat begrijp ik volledig( ze had me de huid verrot moeten schelden, eens!) , het was ook hardstikke verkeerd van mij, maar om daar nu tijdens mijn huwelijksvoorbereidingen mee te komen is ook wat rot. Nogmaals, het rotgevoel heb ik zelf veroorzaakt, ik zal ook zelf ermee moeten leven, maar haar reacties leggen best wel een domper op het feestgevoel dat ik heb nu ik het eigenlijk als heel erg bevrijdend en gelukkig ervaar dat we dan ook uiteindelijk daadwerkelijk gaan trouwen. Trouwen leek me altijd doodeng, and guess what: I am the happiest bride on earth! Behalve dan dit gedoe met vriendin.....
Ik heb haar gemaild, gesmst, gebeld, wil met haar praten, maar... geen reacties.. En dit maakt me zo triest......
maandag 4 mei 2009 om 20:50
Dus eigenlijk had de vriendin er geen grote moeite mee toen het gebeurde, "kon iedereen overkomen" maar toen het T-woord (van trouwen dus) viel, heeft ze ineens wel grote moeite. Met andere woorden, 'trouwen' is dus kennelijk de trigger in dit verhaal. Kennelijk is dat iets heiligs voor haar en dan is een 'fling' ineens wel erg.
Persoonlijk vind ik het nogal raar. Het maakt mij namelijk niet uit of iemand wel of niet getrouwd is, als je een partner hebt, en je hebt een fling ernaast, ga je vreemd. Dan maakt de juridische status geen hol uit. En over vreemdgaan heb je een mening, een theorie. Van acceptabel tot afwijzen en alles wat daar tusseninvalt. Als zij meent dat het de besten kan overkomen, dan kan dat zowel niet-getrouwden als getrouwden overkomen. Volgens haar mening dan. Of ze moet het gewoon rigoreus afwijzen, getrouwd of niet getrouwd.
Persoonlijk vind ik het nogal raar. Het maakt mij namelijk niet uit of iemand wel of niet getrouwd is, als je een partner hebt, en je hebt een fling ernaast, ga je vreemd. Dan maakt de juridische status geen hol uit. En over vreemdgaan heb je een mening, een theorie. Van acceptabel tot afwijzen en alles wat daar tusseninvalt. Als zij meent dat het de besten kan overkomen, dan kan dat zowel niet-getrouwden als getrouwden overkomen. Volgens haar mening dan. Of ze moet het gewoon rigoreus afwijzen, getrouwd of niet getrouwd.
maandag 4 mei 2009 om 20:57
Zoals Pien het verwoord is exact zoals ik het op dit moment voel. Overigens weet Vriend niet van Fling en vermoed ik ook niet dat Vriendin dit gaat vertellen. Het T-woord is inderdaad de trigger als ik dat zelf zo inschat. Nu is het niet erg dat ze boos is: sterker nog, ik vind dat goede vriendinnen elkaar terecht kunnen wijzen. Maar om dan opeens een mening te herzien en de moraalridder uit te gaan hangen terwijl je eerst "gezellig meepraatte" ( terwijl ik niet eens zo verschrikkelijke enthousiast over Fling verteld heb, omdat ik me gewoon kapotschaamde voor mijn erge gedrag!) vind ik in mijn voorbereidingstijd toch wat rauw op mijn dak komen vallen. Ik denk overigens niet dat ze in het geheel geen contact meer wil, maar haar afwezige reactie ( week en 1 dag) vind ik wel wat vreemd. Natuurlijk mag ik de boel niet omdraaien - ik wil ook zeker niets goedpraten en ben me terdege bewust van mijn schuld - maar het is een vriendschap waarin ikzelf altijd het "rechte pad"koos en haar tevergeefs van domme ideen probeerde af te houden. Ik weet niet of dat voor haar iets met haar reactie te maken kan hebben, maar ik kan het dus ook niet echt vragen.
maandag 4 mei 2009 om 21:02

maandag 4 mei 2009 om 21:03
Jammer dat je het haar niet kan vragen, althans nu niet.
Het is haar gevoel, haar beleving. Hoe wel of niet terecht (we weten immers niet precies waarom ze het zo erg vindt en wat de achterliggende gedachte is) en respecteer deze.
Als je dat lukt dan ga je er vrede mee hebben. Nog steeds jammer, maar dan kan je je concentreren op feestvreugde.
Wanneer is het zo ver?
Het is haar gevoel, haar beleving. Hoe wel of niet terecht (we weten immers niet precies waarom ze het zo erg vindt en wat de achterliggende gedachte is) en respecteer deze.
Als je dat lukt dan ga je er vrede mee hebben. Nog steeds jammer, maar dan kan je je concentreren op feestvreugde.
Wanneer is het zo ver?
maandag 4 mei 2009 om 21:05
@ Narcisje: goede vraag... waar wil ik eigenlijk over praten? Dat is eigenlijk best egoistisch van mij, want ik wil van dit rotgevoel af wat nu in onze vriendschap is ontstaan. Ik wil wegnemen waar zij mee zit. Ik wil vertellen hoe het na ons laatste gesprek verlopen is ( toen ik haar vertelde van die rare gevoelens en zij zo heerlijk meebabbelde) en haar vertellen hoe ik me daarna voor Vriend ben gaanvoelen. Wat het feitelijke Aanzoek met me deed......
Zij weet inderdaad ook niet of ze zich blij voor mij moet voelen. Ik begrijp dat niet geheel. ik begrijp dat iemand niet graag in de geheimen meegetrokken wordt, dat iemand niet graag liegt of met bedriegers om wil gaan, maar als je vriendin juist vertelt dat ze "eruit"is, het een opluchting voor haar is dat de tijd Na het Aanzoek helemaal niet zo eng is, dat ze verschrikkelijk blji is en niet voor kan stellen waarom ze het uberhaupt ooit deed, waarom kun je dan als vriendin dat niet aannemen? Zeker zij zou mij daarin moeten kennen. Anyway. wie ben ik om boos op haar te zijn?
ps: wat zijn die bruine ogen?
Zij weet inderdaad ook niet of ze zich blij voor mij moet voelen. Ik begrijp dat niet geheel. ik begrijp dat iemand niet graag in de geheimen meegetrokken wordt, dat iemand niet graag liegt of met bedriegers om wil gaan, maar als je vriendin juist vertelt dat ze "eruit"is, het een opluchting voor haar is dat de tijd Na het Aanzoek helemaal niet zo eng is, dat ze verschrikkelijk blji is en niet voor kan stellen waarom ze het uberhaupt ooit deed, waarom kun je dan als vriendin dat niet aannemen? Zeker zij zou mij daarin moeten kennen. Anyway. wie ben ik om boos op haar te zijn?
ps: wat zijn die bruine ogen?
maandag 4 mei 2009 om 21:09
5 September!!!!!!
Ehm.. die optie van die jaloersie? Voor zover ik weet wil zij graag een snavelaar ( ze heeft er eentje, maar die is in haar ogen echt te kansloos en ze heeft m "voor de heb"!) en snavelaarbeebs, maar dan is dit toch wel een rare reactie lijkt me. Ik zou me voor kunnen stellen dat je dan de Groom to Be naar beneden gaat halen, niet dat je gaat moraalridderen (terwijl je net je 3e abortus na de zoveeste jankbui op mijn schoot wegens onveilige seks met een kansloze snavelaar hebt gehad! )
Ehm.. die optie van die jaloersie? Voor zover ik weet wil zij graag een snavelaar ( ze heeft er eentje, maar die is in haar ogen echt te kansloos en ze heeft m "voor de heb"!) en snavelaarbeebs, maar dan is dit toch wel een rare reactie lijkt me. Ik zou me voor kunnen stellen dat je dan de Groom to Be naar beneden gaat halen, niet dat je gaat moraalridderen (terwijl je net je 3e abortus na de zoveeste jankbui op mijn schoot wegens onveilige seks met een kansloze snavelaar hebt gehad! )

maandag 4 mei 2009 om 21:20
Jaloezie in de vorm van jij echt gelukkig nu met een leuke vent. Iets wat zij niet heeft? Bang jou kwijt te raken omdat jij nu een, in haar ogen, ander leven gaat leiden? Voelde ze dat jullie twee maatjes uit hetzelfde hout gesneden waren en doe jij dat nu de das om door gelukkig het huwelijk in te stappen met de intentie er echt wat van te maken?
Mooie datum
Mooie datum
maandag 4 mei 2009 om 21:26
Dank Mutsje!
Iets wat zij niet heeft. Check.
Ander leven. Check.
Intentie om er iets van te maken. Vanuit haar perspectief? Uncheck.
Maargoed. Ik kan eigenlijk niet echt in haar gedachten kruipen blijkt maar weer. Althans, tot op bepaalde hoogte. Eigenlijk heb ik een ubersaai topic geopend voor jullie. Want ik zeur over verdriet wat ik zelf had kunnen voorkomen, de oplossing is duidelijk....... Toch allemaal bedankt voor de reflecties, vind ik toch erg fijn als ik zelf met mijn eigen gedachtenkronkels opgesheept zit. En ja, om nu net voor de Grote Datum mijn Lief hiermee lastig te vallen... hmmm. ... weet dat ik hem strict genomen de keuze moet laten en hem in moet lichten. Anderzijds ken ik mijn eigen gevoel en vind ik het niet nodig iemand onnodig pijn te doen. En die blaren? Daar ga ik dan zelf wel even met mijn volledige gewicht op zitten. Want in dit geval vind ik ik gedeelde smart geen halve smart maar dubbele smart. En dat doe ik m niet aan.
Iets wat zij niet heeft. Check.
Ander leven. Check.
Intentie om er iets van te maken. Vanuit haar perspectief? Uncheck.
Maargoed. Ik kan eigenlijk niet echt in haar gedachten kruipen blijkt maar weer. Althans, tot op bepaalde hoogte. Eigenlijk heb ik een ubersaai topic geopend voor jullie. Want ik zeur over verdriet wat ik zelf had kunnen voorkomen, de oplossing is duidelijk....... Toch allemaal bedankt voor de reflecties, vind ik toch erg fijn als ik zelf met mijn eigen gedachtenkronkels opgesheept zit. En ja, om nu net voor de Grote Datum mijn Lief hiermee lastig te vallen... hmmm. ... weet dat ik hem strict genomen de keuze moet laten en hem in moet lichten. Anderzijds ken ik mijn eigen gevoel en vind ik het niet nodig iemand onnodig pijn te doen. En die blaren? Daar ga ik dan zelf wel even met mijn volledige gewicht op zitten. Want in dit geval vind ik ik gedeelde smart geen halve smart maar dubbele smart. En dat doe ik m niet aan.

maandag 4 mei 2009 om 21:35
[quote]ikbenisabella schreef op 04 mei 2009 @ 21:09:
5 September!!!!!!
Ehm.. die optie van die jaloersie? Voor zover ik weet wil zij graag een snavelaar ( ze heeft er eentje, maar die is in haar ogen echt te kansloos en ze heeft m "voor de heb"!) en snavelaarbeebs, maar dan is dit toch wel een rare reactie lijkt me. Ik zou me voor kunnen stellen dat je dan de Groom to Be naar beneden gaat halen, niet dat je gaat moraalridderen (terwijl je net je 3e abortus na de zoveeste jankbui op mijn schoot wegens onveilige seks met een kansloze snavelaar hebt gehad! )[/quote]
Ik neem aan dat dit een grap is? Zo niet dan ben je ontrouw EN hypocriet. Of heb je eerst modder in haar gezicht gegooid voordat je hier met modder ging gooien? Lijkt me sterk want dan had ze de tweede en derde keer niet met je gedeeld.
5 September!!!!!!
Ehm.. die optie van die jaloersie? Voor zover ik weet wil zij graag een snavelaar ( ze heeft er eentje, maar die is in haar ogen echt te kansloos en ze heeft m "voor de heb"!) en snavelaarbeebs, maar dan is dit toch wel een rare reactie lijkt me. Ik zou me voor kunnen stellen dat je dan de Groom to Be naar beneden gaat halen, niet dat je gaat moraalridderen (terwijl je net je 3e abortus na de zoveeste jankbui op mijn schoot wegens onveilige seks met een kansloze snavelaar hebt gehad! )[/quote]
Ik neem aan dat dit een grap is? Zo niet dan ben je ontrouw EN hypocriet. Of heb je eerst modder in haar gezicht gegooid voordat je hier met modder ging gooien? Lijkt me sterk want dan had ze de tweede en derde keer niet met je gedeeld.
maandag 4 mei 2009 om 21:38
Zoals iemand al zei, iedereen maakt wel eens een foutje. Jij en ook je vriendin. Het klinkt alsof ze even genoeg heeft aan haar eigen emoties en je haar die ruimte ook moet geven. Misschien kun je haar een weekje (of twee) laten bezinnen en haar dan uitnodigen om haar kant van de zaak te horen. Invullen wat zij denkt heeft weinig zin. Wie weet is ze jaloers omdat jij een avontuurtje hebt gehad en ook nog eens een goede vent hebt die met je wil trouwen, maar voor het zelfde geld is ze stiekum verliefd op jouw vriend (ik fantaseer maar wat, om aan te geven dat er vele redenen kunnen zijn voor haar gedrag). Hopelijk kan ze jou als ze wat gekalmeerd is duidelijk maken waarom ze zo boos is. Het zou mij er in jouw geval ook vooral omgaan watjouw gedrag voor jullie vriendschap betekent, want in principe heeft zij niets te maken met jouw relatie.
Anyway, probeer het even los te laten. Als het echt een goede vriendin is, draait ze wel bij en komen jullie er wel uit.
Anyway, probeer het even los te laten. Als het echt een goede vriendin is, draait ze wel bij en komen jullie er wel uit.
maandag 4 mei 2009 om 22:08
Sjaak, ik begrijp je even niet helemaal. Moddergooien doe ik toch niet? Ze is hier onherkenbaar en ik geef alleen maar even aan dat zij inderdaad abortuskoningin is en ik elke keer naar de verhalen over onveilige seks luistern.Wel probeer te sturen, maar verder dit niet ten koste van vriendschap laat gaan. Waarom ben ik dan ontrouw en hypcr?
Rosie, ik denk het inderdaad... even loslaten! Dank !!
Rosie, ik denk het inderdaad... even loslaten! Dank !!
maandag 4 mei 2009 om 22:09
Huh? Als dat waar is van die abortussen dan vind ik het wel heul apart dat ze jou om een uit de hand gelopen fling met terugwerkende kracht veroordeelt. Snavelen = zoenen neem ik aan? Ik ken snavelen alleen in de betekenis van eten Eigenlijk vind ik het sowieso heul apart dat ze nu opeens zo heftig terugkomt op die fling. Prima dat ze kritisch is en je een spiegel voorhoudt maar dit klinkt wat overtrokken. Ik wil niet zoeken naar dingen die er niet zijn, maar zit er nog iets anders achter ofzo? De eerder genoemde jaloezie? Als het enkel bij zoenen is gebleven (en dus niet iets in de sfeer van een affaire) dan zou ik me wel een paar keer bedenken voor ik dat aan je vriend (bijna man) zou vertellen. Met welk doel zou je dat doen? Om je geweten op te schonen? Dan zit hij ermee en jij weet dat het geen drol voorstelde. Nou ja, daar ging je topic niet over. Ik zou die vriendin even laten sudderen, die meldt zich wel weer. Het is haar dingetje, niet het jouwe. Komt wel goed, kwestie van tijd. Enne, veel plezier met de voorbereidingen!
anoniem_20420 wijzigde dit bericht op 04-05-2009 22:10
Reden: spelfoutje ieks ;-)
Reden: spelfoutje ieks ;-)
% gewijzigd
dinsdag 5 mei 2009 om 19:03