Gedrag schoonmoeder [ Geen OP]

19-08-2020 22:05 419 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik had het weggehaald omdat ik vrees dat ze (of moeder) het leest. Ik heb zaterdag een gesprek met haar om het te eindigen.

Bedankt voor jullie adviezen.
moraaaaa wijzigde dit bericht op 02-10-2020 20:34
92.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
13-01-2021 15:16
Ze mist jou, jij mist haar. Maar geen van beide heeft iets geleerd hoor.
Want als je daarvoor uit elkaar moet, om iets te leren, dan blijf je nog 60 jaar aan de gang om dingen veranderd te krijgen.

Wis, blokkeer en verwijder haar. Jij hebt net zo goed een navelstreng nu door te knippen als zij.
Je hebt gelijk.. Ik moet stoppen te blijven hangen in het verleden.
Alle reacties Link kopieren
zimi schreef:
13-01-2021 16:14
Dat geloof je niet echt, maar het is wel wat je heel graag wil horen.
Ik denk het? :(
Alle reacties Link kopieren
moraaaaa schreef:
13-01-2021 14:07
Dat ze een stukje wou wandelen volgende week.
Nee, slimkees, dat ze iets geleerd heeft...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
14-01-2021 08:32
Nee, slimkees, dat ze iets geleerd heeft...
Ah ik begreep het verkeerd, sorry!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb besloten om niet op het voorstel in te gaan. Ik heb gezegd dat ik dit niet wil en we beter ook geen contact meer met elkaar kunnen opnemen. ik denk dat het op deze manier ik dit het beste kan verwerken. Ze zit nu nog teveel in mijn gedachtes en voor mijn gevoel neem ik niet voldoende de ruimte om dit te verwerken (veel tijd in werk steken bijv.).
Jullie zijn heel lang samen geweest toch. Dan moet je niet van jezelf verwachten je dit met een paar maandjes verwerkt hebt. Geef jezelf echt voldoende tijd. En soms is die ruimte er ook gewoon nog niet. Dat is ook niet erg. Er is geen blauwdruk voor en het is ook geen wedstrijd. Als veel tijd in je werk steken nu prettig voor je is dan lekker doen.

Wel goed dat je afstand neemt. Knap om niet op die uitnodiging in te gaan.
Soms kan werk een heerlijke afleiding zijn. En afleiding is helemaal niet erg.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
18-01-2021 11:48
Jullie zijn heel lang samen geweest toch. Dan moet je niet van jezelf verwachten je dit met een paar maandjes verwerkt hebt. Geef jezelf echt voldoende tijd. En soms is die ruimte er ook gewoon nog niet. Dat is ook niet erg. Er is geen blauwdruk voor en het is ook geen wedstrijd. Als veel tijd in je werk steken nu prettig voor je is dan lekker doen.

Wel goed dat je afstand neemt. Knap om niet op die uitnodiging in te gaan.
Ga ik zeker doen, dankjewel
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
18-01-2021 11:54
Soms kan werk een heerlijke afleiding zijn. En afleiding is helemaal niet erg.
Dat zeker. Mijn werkgever laat mij nu ook bewust veel op kantoor komen voor afleiding. Ben ik erg blij mee.
moraaaaa schreef:
18-01-2021 11:28
Ik heb besloten om niet op het voorstel in te gaan. Ik heb gezegd dat ik dit niet wil en we beter ook geen contact meer met elkaar kunnen opnemen. ik denk dat het op deze manier ik dit het beste kan verwerken. Ze zit nu nog teveel in mijn gedachtes en voor mijn gevoel neem ik niet voldoende de ruimte om dit te verwerken (veel tijd in werk steken bijv.).

Verstandig van je.
Verdriet is pijnlijk, maar echt, je komt hier doorheen. :hug:
Je gaat hier echt doorheen komen, hoor! :)

Dit meisje en haar ouders zijn niet goed voor je en staan je ontwikkeling in de weg. Je loopt heus echt waar wel weer tegen een leuk iemand aan.
Maar eerst jezelf voorop!
Alle reacties Link kopieren
Shuri schreef:
19-01-2021 08:52
Je gaat hier echt doorheen komen, hoor! :)

Dit meisje en haar ouders zijn niet goed voor je en staan je ontwikkeling in de weg. Je loopt heus echt waar wel weer tegen een leuk iemand aan.
Maar eerst jezelf voorop!
Super lief, dankjewel. Inderdaad. Voorlopig even geen relaties. Eerst aan mezelf werken en volgt de rest ook. Wat ik zou moeilijk vind, en dat is denk ik een cultuur dingetje, is dat mijn ouders de druk op mij gaan voeren om een meisje te vinden om te trouwen. Het liefst Marokkaans. Want volgens mijn ouders moet ik ook een 'beetje' aan hun denken voor cultuurverschillen. Ik wil dit helemaal niet, maar ze lijken het maar niet te begrijpen. Ik wil voor mijn eigen geluk gaan, niet wat mijn ouders willen. Ik ben zelf ook van het geloof afgestapt, maar heb er nog moeite mee om dit aan mijn ouders te vertellen, wat er eigenlijk op neerkomt dat ik ook niet echt mezelf bij mijn ouders kan zijn.

Maar goed, dat is een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Net dit hele topic gelezen en wat ben jij sterk to! Kijk wat je op je jonge leeftijd al hebt bereikt... Een master opleiding... ondanks een vermijdende persoonlijkheid toch je relatie verbreken, hulp zoeken en afstand nemen van een geloof dat niet bij je past.

Ik wil je nog wel iets meegeven. Je vindt het zelf vervelend dat meiden je over je afkomst ondervragen maar je wil zelf geen Marokkaanse vriendin. Blijkbaar heb je zelf ook dat vooroordeel... dus heel gek is het niet. Vooral op Tinder enzo.

Je lijkt me een zachtaardige ambitieuze jongen. Er gaat echt een vrouw heel erg blij met je zijn. Of ze nou Nederlands of Marokkaans (misschiej ook wel van het geloof afgestapt?) of Surinaams ofzo is.

Ik heb zelf een vriendin die met een Marokkaanse man is getrouwd. Zij is zelf zo Nederlands als wat. Hij is gewoon een lieve jongen en ze hebben het super samen. Maar ja ze krijgen wel met vooroordelen te maken. Dat is onze maatschappij helaas.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
19-01-2021 09:24
Net dit hele topic gelezen en wat ben jij sterk to! Kijk wat je op je jonge leeftijd al hebt bereikt... Een master opleiding... ondanks een vermijdende persoonlijkheid toch je relatie verbreken, hulp zoeken en afstand nemen van een geloof dat niet bij je past.

Ik wil je nog wel iets meegeven. Je vindt het zelf vervelend dat meiden je over je afkomst ondervragen maar je wil zelf geen Marokkaanse vriendin. Blijkbaar heb je zelf ook dat vooroordeel... dus heel gek is het niet. Vooral op Tinder enzo.

Je lijkt me een zachtaardige ambitieuze jongen. Er gaat echt een vrouw heel erg blij met je zijn. Of ze nou Nederlands of Marokkaans (misschiej ook wel van het geloof afgestapt?) of Surinaams ofzo is.

Ik heb zelf een vriendin die met een Marokkaanse man is getrouwd. Zij is zelf zo Nederlands als wat. Hij is gewoon een lieve jongen en ze hebben het super samen. Maar ja ze krijgen wel met vooroordelen te maken. Dat is onze maatschappij helaas.
Super lief van je! Waardeer je tips enorm. Het is niet zozeer dat ik geen Marokkaans meisje wil. Echter weet ik dat geloof een struikelblok gaat zijn. Dit heb ik al een aantal keren meegemaakt vroeger. Werd voor alles uitgemaakt (schande etc etc). Maar mijn type is inderdaad blond, blauw ogen. Als het wat anders wordt in de toekomst, waar ik enorm gelukkig mee kan worden, vind ik dat ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik hoop dat alles goed met jullie gaat. Met mij wel gelukkig. Ik merk aan mezelf dat het hoofdstuk echt afgesloten voor mij is. En dat, wat velen ook van jullie zeiden, dat ik opgelucht zou zijn op een gegeven moment. En eerlijk gezegd, dat ben ik echt. Het voelt enorm bevrijd. Ik wil jullie daar vanuit de grond van mijn hart echt voor bedanken. Jullie hebben mij laten in zien dat dit gewoon geen gezonde verstandhouding was.

Nu ben ik 2 weken geleden een super leuk meisje tegengekomen op een dating app. We klikken op heel veel vlakken. Super spontaan en energiek, ambitieus, heeft echt haar eigen leven op orde. We spraken af zonder verwachtingen, maar hebben het super leuk met elkaar. Geen idee waarom. Op de eerste date begonnen we al met elkaar te zoenen. Tweede date was zij bij mij en zouden we koken. Daar is helaas niets van terecht gekomen haha. Sterker nog, we melkte de tijd echt uit totdat ze weg moest door de avondklok. Tussendoor appen we geregeld met elkaar. Ik zie haar volgende week zaterdag weer. Ik wil niet te snel gaan nu ik zolang een relatie achter de rug heb en dat heb ik haar ook verteld. Maar op e.e.a. manier voelt het zo goed met haar. De vibe, aantrekkingskracht voelt goed.

Anyhow we gaan het zien.

Nogmaals, super bedankt iedereen die de tijd heeft genomen om mij te adviseren. Heb een fijne week allen!
Alle reacties Link kopieren
moraaaaa schreef:
01-02-2021 10:12
Hey allemaal,

Ik hoop dat alles goed met jullie gaat. Met mij wel gelukkig. Ik merk aan mezelf dat het hoofdstuk echt afgesloten voor mij is. En dat, wat velen ook van jullie zeiden, dat ik opgelucht zou zijn op een gegeven moment. En eerlijk gezegd, dat ben ik echt. Het voelt enorm bevrijd. Ik wil jullie daar vanuit de grond van mijn hart echt voor bedanken. Jullie hebben mij laten in zien dat dit gewoon geen gezonde verstandhouding was.

Nu ben ik 2 weken geleden een super leuk meisje tegengekomen op een dating app. We klikken op heel veel vlakken. Super spontaan en energiek, ambitieus, heeft echt haar eigen leven op orde. We spraken af zonder verwachtingen, maar hebben het super leuk met elkaar. Geen idee waarom. Op de eerste date begonnen we al met elkaar te zoenen. Tweede date was zij bij mij en zouden we koken. Daar is helaas niets van terecht gekomen haha (knuffelen & zoenen). Sterker nog, we melkte de tijd echt uit totdat ze weg moest door de avondklok. Tussendoor appen we geregeld met elkaar. Ik zie haar volgende week zaterdag weer. Ik wil niet te snel gaan nu ik zolang een relatie achter de rug heb en dat heb ik haar ook verteld. Maar op e.e.a. manier voelt het zo goed met haar. De vibe, aantrekkingskracht voelt goed. Misschien omdat ik dit hoofdstuk al langer in mijn hoofd aan het afsluiten was voordat ik het officieel uitmaakte. Ik weet het niet.

Anyhow we gaan het zien. Ik laat het op me afkomen.

Nogmaals, super bedankt iedereen die de tijd heeft genomen om mij te adviseren. Heb een fijne week allen!
Fijn om te horen Moraaa!
Alle reacties Link kopieren
Van voorlopig even geen relaties (19-1) naar iemand ontmoet op een datingsite (1-2)
Euhhh?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
waar die al 2 weken contact mee heeft..

To neem ajb tijd voor jezelf. Als het echt zo hoort te zijn kom je later wel samen maar ben bang dat dit nu een beetje snel komt na einde relatie.

Pas ajb goed op jezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven