Geen gevoelens

22-01-2020 20:55 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik wil even wat nieuwe meningen om mijn blik wat te verruimen. Ik ben sinds augustus aan het daten met een man. Heel gezellig. In november hebben we er een punt achter gezet omdat hij merkte geen verliefde gevoelens te ontwikkelen. Goed, duidelijk verhaal maar toch bleef ik maar terugdenken aan alle fijne dingen samen. Want ondanks dat hij, en ik ook niet, geen verliefde gevoelens hadden voor elkaar.. was er verder eigenlijk niks aan de hand. Die ene kriebel was er nog niet. Nu zijn we sinds een paar weken weer aan het praten en weer aan het daten omdat we elkaar toch gewoon heel leuk en fijn vinden .. maar ik weet niet of dit nog naar iets kan leiden. Gevoel kun je niet forceren en nu rommelen we maar wat aan zeg maar: ‘we zien wel’ is het motto.. om te kijken of er nog wat meer gevoel groeit of niet. Nu heb ik het gekke idee dat dit allemaal een beetje door mij komt. Vervelende jeugd/kindertrauma en veelal het idee dat mensen ‘toch wel weggaan’ dus ik weet niet of ik in staat ben om verliefd te worden .. en dat ik misschien iets uitstraal -onbewust- wat hem ook blokkeert van dat verliefde gevoel. Ik vind het zo lastig: is het verliefde gevoel er nog niet omdat het gewoon niet meant to be is, of omdat ik gewoon een rare kronkel heb en me dus ook niet volledig openstel. Het tweede klinkt voor mij passender bij mij, want als we samen zijn .. ja, dan klopt alles gewoon. Het is fijn, we begrijpen elkaar en soms ook niet, vaak dezelfde humor en we vullen elkaar aan met onze eigenschappen. Ik voel me heel comfortabel bij hem en hij bij mij. Maar dus de vraag: hoe kan ik mezelf meer openstellen om dat verliefde gevoel toe te laten, zonder daar juist de druk op te leggen want gevoel forceren lukt niet. Zijn er tips, wijze raden of andere heldere inzichten die mij een beetje uit de hersenbrei kunnen halen? Alvast bedankt voor het meedenken.
Alle reacties Link kopieren
Voel je je wel seksueel tot hem aangetrokken en hij tot jou?

Vind het lastig want is hij nu met je aan het daten omdat er niks beters is of vindt hij je oprecht heel leuk en had hij het destijds afgebroken omdat hij bang was dat jij het anders af zou breken.
Of is het gewoon zo simpel als dat het er staat.


Ik denk dat je voor een succesvolle relatie niet head over heals hoeft te zijn. Het is zelfs fijn wanneer je in het begin niet te verliefd bent want zo kan je beter zien of iemand echt goed bij je past.
Ik denk ook niet dat het persé nodig is voor een relatie om eerst verliefd te zijn als je elkaar maar wel seksueel aantrekkelijk vindt en van elkaar gaat houden.

Hier duurde verliefdheid trouwens ook een maand of 4 tot het naar boven kwam.
Alle reacties Link kopieren
Als je zelf niet eens weet wat je wil, kan niemand anders het weten.
Geniet van de tijd samen zonder er een label op te plakken. Mochten er gevoelens in het spel zijn, merk je het snel genoeg.
het is niet jouw schuld dat hij niet verliefd is
en als er geen gevoelens zijn, waar ben je dan mee bezig? je wordt er nu al onzeker van
Alle reacties Link kopieren
Ben je vroeger wel eens verliefd geweest?
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
22-01-2020 23:24
Voel je je wel seksueel tot hem aangetrokken en hij tot jou?
Dit is inderdaad wel een hele belangrijke vraag.

Zolang jullie het leuk hebben samen, ernaar uitkijken om elkaar steeds weer te zien en jullie wel jezelf kunnen zijn bij elkaar dan is dat naar mijn mening belangrijker.

Maar ik ben ook iemand die helemaal niet snel verliefd is.
Toen ik mijn man ontmoeten was het ook vooral gewoon leuk en het voelde goed om samen te zijn (en ik was ook fysiek aangetrokken tot hem).
Na een paar maanden zijn wij samen op vakantie gegaan en toen begonnen we ook echt een toekomst te zien samen, eigenlijk voelde ik mij toen pas zeker genoeg over de relatie om mij ook over te geven aan de verliefde gevoelens zonder de hele tijd te twijfelen of de gevoelens wel echt waren/genoeg waren... enz...
Getrouwd en een kind later hebben wij een hele goede, stabiele relatie. Zonder hele hoge pieken en dalen maar gewoon goed en gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Ja, we voelen ons zeker seksueel aangetrokken. Soms twijfel ik of het me om dat warme gevoel van intimiteit te doen is om om het grotere plaatje. Ik vind het heel lastig om daar voor mezelf een antwoord op te krijgen. Vandaar dat ik weer heb ingestemd om elkaar weer gewoon te zien en het weer te proberen.
Alle reacties Link kopieren
En nee. Ik ben nog nooit eerder verliefd geweest.
Alle reacties Link kopieren
Als je verliefd bent dan weet je dat echt wel. Dit klinkt als een goede vriendschap met als bijkomend voordeel dat je met elkaar naar bed kunt gaan, en fysieke aantrekkingskracht kan ook gewoon zonder verliefdheid gebeuren.
Verwar goed met elkaar op kunnen schieten enz niet met liefde. Als hier een relatie uit groeit, dat kan, er zijn er genoeg die dat doen, maar hou er wel rekening mee dat je later ongetwijfeld ergens iemand tegenkomt op wie je wel verliefd wordt, en dan zijn de rapen gaar want dan hoor je bij iemand anders, eventueel al met kinderen. Ben je dan sterk genoeg om voor jezelf te gaan kiezen of blijf je dan hangen in een relatie met een goede vriend omdat het nu eenmaal zo is, terwijl je dan inmiddels weet dat er ook iemand rondloopt op wie je verliefd kunt zijn ?
Meisje0105 schreef:
23-01-2020 18:12
En nee. Ik ben nog nooit eerder verliefd geweest.
oh jij hebt ook geen gevoelens voor hem
en hij niet voor jou

laat elkaar los en ga verder
Alle reacties Link kopieren
Meisje0105 schreef:
23-01-2020 18:12
En nee. Ik ben nog nooit eerder verliefd geweest.
Wat is verliefdheid voor jou dan?

Sommige mensen verwarren verliefd zijn nog wel eens met een obsessief met iemand bezig zijn. Verliefdheid hoeft niet te betekenen dat je met buikpijn loopt en de hele dag niet kan eten omdat je alleen maar aan hem/haar kan denken.
Wat is verliefdheid dan (volgens jou)?

Zoals ik het lees hebben jullie best veel gevoelens. Maar moet dat per se "het perfecte plaatje" van 'verliefdheid' zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven