Geen humor hebben.

31-03-2012 09:17 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al heel me leven val ik een beetje buiten de boot. Waarschijnlijk door mijn eigen opstelling. Ik ga wel in fases met mensen om maar op een gegeve moment gaat het fout om wat voor rede dan ook. Ik woon in een dorp dus ben met iedereen wel eens hier in contact gekomen maar dat is altijd fout afgelopen. Ik merk dat mijn familie heel voorzichtig met me geworden is. Waarschijnlijk ben ik iemand met een kort londje. Ik kan dingen niet snel loslaten het blijft door mijn hoofd spoken en dat kan maanden later weer terug komen. Ik overdenk situaties. En als iemand mijn vertrouwen beschaad heeft vergeef ik dat gewoon niet meer. Ook merk ik dat mijn humor ver te zoeken is. Ik lach niet zo snel meer om dingen, of het moet echt hilarisch zijn. En ook op mijn werk kan ik weinig meelachen met collegas. Ik ben wel vrolijk maar ik weet gewoon niet echt die vrolijkheid te pakken te krijgen door lekker mee te lachen. Ook kan ik er moeilijk mee om gaan als iemand een grapje met mij uithaald of met me probeert te lachen en me dan een soort van uitdaagt op waarschijnlijk een goede manier. Ik snauw het of af, of ik wuif het een beetje weg. Ik baal hier zo erg van. Want daardoor verlies ik constant mensen uit me leven. En als je steeds zo reageert ook uit onzekerheid denken mensen soms dat je arrogant bent.
Zegt een piloot tegen een jongetje: "hou jij van vliegen?"

Waarop het jongetje antwoordt: "nou en of!"

Zegt de piloot weer: "dan zal ik er straks een paar voor je vangen"
Vrouwen zijn net als typex.

Eerst zijn ze je type, daarna je ex.
Dus je bent al heel wat vriendschappen verloren? Door echte ruzies, of haken mensen langzaam af?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:vivalaavida schreef op 31 maart 2012 @ 09:17:

Ook kan ik er moeilijk mee om gaan als iemand een grapje met mij uithaald of met me probeert te lachen en me dan een soort van uitdaagt op waarschijnlijk een goede manier. Ik snauw het of af, of ik wuif het een beetje weg. Ik baal hier zo erg van. Want daardoor verlies ik constant mensen uit me leven. En als je steeds zo reageert ook uit onzekerheid denken mensen soms dat je arrogant bent.Hoog tijd om iets aan je gedrag te doen! Ik kan me goed voorstellen dat mensen denken dat je arrogant bent. Waarom doe je zo? Als je ervan baalt moet je stoppen met snauwen. Jij bent de enige die dat kan doen hoor.
-
Ik heb wel een hoop meegemaakt denk dat het daaruit voorkomt en ik baal er wel van want er is een hele hoop kapot gemaakt en ik ben wel sociaal dus ik leg wel contact met veel mensen maar dat loopt altijd ongelukkig af. Of ze hebben iets gedaan wat in mijn ogen het vertrouwen heeft beschaad en ik kap het per direct af. Of het verwaterd van hun kant.
Geef eens wat voorbeeldeen van " wat het vertrouwen heeft beschaad", als je wilt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zijn er helemaal geen mensen die wel blijven 'plakken' zeg maar?

Ik herken veel in jouw posts. Ik heb ook niet dezelfde humor als mijn collega's, lach daar ook niet om. Kan toch dat het gewoon niet mijn humor is?

Ik snauw ze overigens niet af.

Ook ik vind datg wanneer iemand mijn vertrouwen heeft beschaamd, die persoon zijn krediet verspeeld heeft. Punt. Halstarrig is andermans ogen wellicht, maar dat ben ik.

Ben reuze sociaal, help iedereen waar maar kan maar ga nou niet van mij verwachten dat ik maar met iedereen meelach om het lachen of een vergevingsgezindheid heb van een kleuter.

Heb gelukkig veel mensen om me heen die me waarderen zoals ik ben, die dezelfde humor hebben of accepteren dat ik een droge ben.

Vind het nogal wat om dan te stellen dat iemand hulp nodig zou hebben! Cursus humor heeft nog nooit geholpen in mijn optiek.
quote:Kier_V schreef op 31 maart 2012 @ 10:02:

Vind het nogal wat om dan te stellen dat iemand hulp nodig zou hebben!

Joh, da's de trend hoor!

"Ik heb van de week 3 keer gehuild, terwijl ik normaliter maar 1 keer per week huil."

"Ik raad je aan naar de HA te gaan; die kan je doorverwijzen naar een psych, zij weten wel welke therapie het beste bij je zal passen,"
Vertrouwen beschaden; slecht over me praten was de laatste keer dat ik een vriendschap beindigden. Ik heb 2 vriendinnen die heb ik al 10 a 15 jaar maar het is niet altijd rozegeur en maneschijn geweest

Vind het nogal wat om dan te stellen dat iemand hulp nodig zou hebben! Cursus humor heeft nog nooit geholpen in mijn optiek.Nee, laat haar vooral doormodderen! Ze kan geen vriendschappen onderhouden, weet niet hoe ze dat moet veranderen en vindt het erg vervelend. Denk je ooit dat ze er dan zelf uit gaat komen op deze manier? Wat wou jij dan voorstellen?
quote:vivalaavida schreef op 31 maart 2012 @ 10:13:

Vertrouwen beschaden; slecht over me praten was de laatste keer dat ik een vriendschap beindigden. Ik heb 2 vriendinnen die heb ik al 10 a 15 jaar maar het is niet altijd rozegeur en maneschijn geweestWat versta jij onder slecht over je praten?
Wat hebben die vriendinnen dan gezegd?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:achnein schreef op 31 maart 2012 @ 10:14:

[...]

Nee, laat haar vooral doormodderen! Ze kan geen vriendschappen onderhouden, weet niet hoe ze dat moet veranderen en vindt het erg vervelend. Denk je ooit dat ze er dan zelf uit gaat komen op deze manier? Wat wou jij dan voorstellen?

Ik vraag haar toch ook of ze uberhaupt mensen om zich heen heeft?

Ze geeft nu een plaatje van de negatieve dingen. Maar er zullen ook mensen zijn die 'ondanks' blijven plakken.

En ze kan zeker vriendschappen onderhouden, in haar laatste post schrijft ze van vriendschappen die zeker 10 jaar hebben geduurd.

Wat ik zou voorstellen? Wil wel ns weten of ze andere mensen om zich heen heeft die haar dus wel waarderen. Vind het zo bot gesteld dat het aan TO zou liggen allemaal.

Ze stelt namelijk dat ze wel sociaal is en vrolijkheid kent, echter kan dat niet toepassen in haar huidige kringetje...

Depri is ze niet, volgens mij.

Uitbreiden die kring door nieuwe contacten op te doen bijvoobeeld?

Het verloopt nou eenmaal vaak dusdanig dat vrienden uit elkaar groeien, je niet dezelfde humor hebt als je collega's . En wanneer er dan mensen 'wegvallen' zonder nieuwe aanwas, lijkt het inderdaad al snel dat ze je allemaal niet moeten.

Maar dat weet je helemaal niet wanneer je geen nieuwe kennissen of vrienden toevoegt aan je leven.

Humor kun je gewoon niet aanleren!

Wanneer je de humor van Herman Finkers niet leuk vindt, gaat een praatje met de psych er dan voor zorgen dat je de volgende show om te gillen vind, zo leuk?

Nee toch.

Ben reuze sociaal, help iedereen waar maar kan maar ga nou niet van mij verwachten dat ik maar met iedereen meelach om het lachen of een vergevingsgezindheid heb van een kleuter.

Kleuters zijn heel gelukkig. Wrok vasthouden is vooral slecht voor jezelf.
Nou bij mij op me werk lachen ze heel snel om dingen en miss niet altijd echt. Ik kan dat niet. Ik wil gewoon weten hoe andere dit doen. Ik verlies me zelf snel door mijn onzekerheid. Denk idd gauw dat iets aan mij ligt.Ik zou het ook gewoon erg fijn vinden om mee te kunnen komen in een groep. op de middelbare school al had ik problemen of ik zat in me element of ik werd helemaal stil. Er lijkt geen middeweg te zijn.
Maar hoe doen jullie het dan? Er zijn toch altijd mensen die je kwesten hoe ga je lachend verder.
quote:emaille schreef op 31 maart 2012 @ 10:31:

[...]

Kleuters zijn heel gelukkig. Wrok vasthouden is vooral slecht voor jezelf.Precies, daarom begrijp ik ook wel dat mensen een vriendschap beeindigen omdat er iets kapot is en wrok houden die vriendschap dan evengoed kapotmaakt. Kun je beter meteen stoppen wanneer je bepaalde dingen echt niet kunt vergeten/vergeven
quote:vivalaavida schreef op 31 maart 2012 @ 10:32:

Maar hoe doen jullie het dan? Er zijn toch altijd mensen die je kwesten hoe ga je lachend verder.Ik ga dan niet meteen lachend verder hoor. Doet pijn wanneer vertrouwen beschaamd is en een vriendschap daardoor kapot is/gaat.
quote:vivalaavida schreef op 31 maart 2012 @ 10:31:

Nou bij mij op me werk lachen ze heel snel om dingen en miss niet altijd echt. Ik kan dat niet. Ik wil gewoon weten hoe andere dit doen. Ik verlies me zelf snel door mijn onzekerheid. Denk idd gauw dat iets aan mij ligt.Ik zou het ook gewoon erg fijn vinden om mee te kunnen komen in een groep. op de middelbare school al had ik problemen of ik zat in me element of ik werd helemaal stil. Er lijkt geen middeweg te zijn.Vergroten van je zelfvertrouwen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Kier_V schreef op 31 maart 2012 @ 10:25:

[...]

Ik vraag haar toch ook of ze uberhaupt mensen om zich heen heeft?

Ze geeft nu een plaatje van de negatieve dingen. Maar er zullen ook mensen zijn die 'ondanks' blijven plakken.

En ze kan zeker vriendschappen onderhouden, in haar laatste post schrijft ze van vriendschappen die zeker 10 jaar hebben geduurd.

Wat ik zou voorstellen? Wil wel ns weten of ze andere mensen om zich heen heeft die haar dus wel waarderen. Vind het zo bot gesteld dat het aan TO zou liggen allemaal.

Ze stelt namelijk dat ze wel sociaal is en vrolijkheid kent, echter kan dat niet toepassen in haar huidige kringetje...

Depri is ze niet, volgens mij.

Uitbreiden die kring door nieuwe contacten op te doen bijvoobeeld?

Het verloopt nou eenmaal vaak dusdanig dat vrienden uit elkaar groeien, je niet dezelfde humor hebt als je collega's . En wanneer er dan mensen 'wegvallen' zonder nieuwe aanwas, lijkt het inderdaad al snel dat ze je allemaal niet moeten.

Maar dat weet je helemaal niet wanneer je geen nieuwe kennissen of vrienden toevoegt aan je leven.

Humor kun je gewoon niet aanleren!

Wanneer je de humor van Herman Finkers niet leuk vindt, gaat een praatje met de psych er dan voor zorgen dat je de volgende show om te gillen vind, zo leuk?

Nee toch.Ik ben het in basis wel met je eens, maar TO zegt: ik merk dat mijn familie heel voorzichtig geworden is met mij. En als je eigen familie dat is is er iets niet helemaal goed, wat je niet gaat verhelpen met nieuwe vrienden of kennissen.
quote:vivalaavida schreef op 31 maart 2012 @ 10:32:

Maar hoe doen jullie het dan? Er zijn toch altijd mensen die je kwesten hoe ga je lachend verder.Wat kwetst je? Heb je gevraagd hoe iemand het bedoeld heeft? Negen van de tien keer wordt er onbewust gekwetst.
quote:achnein schreef op 31 maart 2012 @ 10:40:

[...]

Ik ben het in basis wel met je eens, maar TO zegt: ik merk dat mijn familie heel voorzichtig geworden is met mij. En als je eigen familie dat is is er iets niet helemaal goed, wat je niet gaat verhelpen met nieuwe vrienden of kennissen.

Okay, maar waarom zou een familie voorzichtig met je zijn wanneer het enkel een iets is van niet dezelfde humor oid.

Dan is er meer aan de hand.

Wat is er in de familie voorgevallen dat er voorzichtig gedaan moet worden met TO dan.....
Ik heb het zelf ook, maar het wordt wel beter naarmate je ouder wordt. dat wil zeggen, meer zelfvertrouwen krijgt.

Sommige mensen zijn nu eenmaal luchtiger en minder serieus, maar je moet ook niet vergeten dat een heleboel mensen heel makkelijk een sociaal masker op kunnen zetten.

Ik denk niet dat het de bedoeling om een heel end van jezelf af te gaan staan om maar in de groep te passen.

Je bent wie je bent en waarom zou je dat veranderen.

Als jij jezelf accepteert dan is het voor anderen ook makkelijker.

Meestal kwetsen mensen niet bewust. Misschien wel leuk voor jou om wat boeken te lezen over de werking van de schaduw.

Ik was vroeger getrouwd met een man die overal om lachte.

Ook om zaken die helemaal niet zo leuk waren. Ik kon me daar ook behoorlijk aan ergeren. Het is gek, maar later na mijn scheiding was dat gevoel voor humor van hem iets wat ik het meeste miste. Kop op, en blijf wie je bent.
odi et amo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven