Geen idee hoe nu verder..

19-05-2010 16:12 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit midden in mijn eigen nachtmerrie, en ik heb geen idee hoe ik nu verder moet.

Sinds 6jr heb ik een relatie met een man, waarmee ik samenwoon. In het begin was ik te verliefd om te zien hoe hij mij behandelde. Het begon met mijn vriendenkring.. Hij plande de weekenden vol met leuke uitstapjes zodat ik nergens meer tijd voor had (toen vond ik dat allemaal leuk hoor) Verder praatte hij slecht over mijn vrienden, en ik geloofde hem.. Resultaat: Ik ben mijn vrienden kwijt... En hoe het verder zo ver heeft kunnen komen .. ik weet het allemaal niet..

Op dit moment mag ik niet, kan ik niks, moet ik alles..

Mijn leven wordt geleefd, maar niet door mij.

Ik beslis niet over mijn eigen verdiende geld, niet over mijn eigen vrij tijd.. nergens over..

Dit gaat al een jaar of 2 zo.. Een aantal maanden terug is voor een dierbaar persoon overleden. Zijn laatste woorden waren: Je leeft maar één geniet ervan.

sindsdien wil ik maar 1 ding: Weg, weg weg...

Maar ik weet niet hoe..

Naast het geestelijke gedeelte, word er namelijk ook regelmatig geslagen, en mijn keel dicht geknepen.

Hij heeft vaak gezegd; als je bij mij weggaat, maak ik je af.

Ik ben er van overtuigd dat ik dit letterlijk moet nemen.

Hoe kom ik hieruit?

Steunpunt huiselijk geweld kom ik niet veel verder mee, die willen melding maken bij de politie, maar dit veranderd niet iets in de zin dat ik dan wel weg kan gaan.

De enige optie is een blijf van mijn lijf huis ben ik bang..

Hebben jullie hier ervaring mee? Of misschien een andere optie?

Liefs,
Geen ervaring (gelukkig). Sterkte! Goed dat je voor jezelf kiest en weg gaat!

Inderdaad een blijf van mijn lijf huis of naar familie (liefst ver van waar je nu woont). Ik kan me voorstellen dat je zijn dreigementen letterlijk neemt. En wellicht is hij inderdaad in staat je iets aan te doen. Wellicht bindt hij in als je zelf steviger in je schoenen gaat staan of als je familie hebt die je steunt en fysiek bijstaat. Maar ik denk dat aangezien hij nu al geweldadig is je dat risico niet moet lopen.

Heb je belangrijke papieren bij de hand? Zie je mogelijkheden om weg te komen? Zijn er dingen die je perse mee wilt nemen en kun je die ergens klaarleggen of verstoppen bij iemand?
Wat vreselijk om te horen

Ik kan helemaal niks erover zeggen omdat ik totaal geen evaring heb op dit gebied.

Maar alsnog heel veel sterkte en ik hoop dat je er uit komt
Een nachtmerrie. Allereerst big . Ik zou toch kosten wat het kost kijken naar alle mogelijkheden die er zijn om bij hem weg te gaan! Neem iemand in vertrouwen die jou erbij kan helpen. Bel desnoods je oude vrienden op en leg de situatie uit. Als ze echt om je gegeven hebben, laten ze je nu niet in de steek. Heb je ouders, zussen/broers of andere familieleden? Echt, zoek hulp! Rinkel aan alle bellen! En waarom geen aangifte bij de politie?

Sterkte meis!
Heftig!! Ik ken het niet alszijnde samengewoond te hebben met iemand maar wel toen ik jong was. Heel eng.

Zorg wel dat het bij de politie bekend is. Mocht er wat gebeuren weten zij er in ieder geval van. En in de tusentijd... ga weg, naar een plek waar hij niet verwacht dat je bent of in ieder geval waar jij je veilig en beschermd voelt! Heel veel sterkte en dikke knuffel
Je kan trouwens ook alleen een melding maken bij de politie. Dat is alleen een soort registratie in de computer. Als er wat gebeurt, zijn ze in ieder geval op de hoogte.

Een blijf van mijn lijf- huis is je enige optie, lijkt mij. Dan ben je een tijdje anoniem weg en zit je met lotgenoten.

Meid, hij slaat je en knijpt je keel dicht. Het wordt echt niet beter.

Het lijkt me heel moeilijk, maar je bent meer waard dan dit. Je verdient meer.

Veel sterkte!!
Is er misschien toch niet een vriend of vriendin die je nog wil helpen? Een goede vriendin van vroeger? Dat je daar alvast wat geld kan bewaren o.i.d.?
@Little.

Wat een vreselijke situatie zit je in.

Allereerst moet je aan de praktische dingen denken. Om weg te kunnen komen moet je een plan trekken. Je kunt over een maand weg zijn.

Zorg dat je aan het einde van de maand een nieuwe bankrekening opent op een ander adres (postbus bv.). Informeer je werk aan het begin van de maand en laat je salaris daar op storten. Regel in de tussentijd ook een plekje. Huur een huisje, kamer, wat dan ook. Zorg dat je je belangrijke spullen bij de hand hebt.

Op de dag dat je je salaris ontvangen hebt, sluit je je andere bankrekening. (Zorg dat mobiel en andere dingen (verzekering) ook op de hoogte worden gesteld van de wijziging van de gegevens.) Ga daarna onder je werk (meld je desnoods ziek) naar de politie, doe aangifte en probeer een agent mee te krijgen om je belangrijkste spullen mee te krijgen. Gaat er niemand mee, neem dan een vertrouwenspersoon mee die met je mee kan gaan om je spullen op te halen.

Heel veel succes en sterkte
Wat dapper dat je voor jezelf gaat kiezen! Hartstikke goed want er is er maar een die jouw leven om kan gooien, en dat ben je zelf!

Neem contact op met je vroegere vrienden. Als het toen echt goede vrienden waren en ze jouw 'vriend' ook hebben leren kennen, zullen ze je misschien willen helpen.

Ik heb gelukkig geen ervaring met een blijf van mijn lijf huis, maar daar kunnen ze je helpen. En inderdaad, de tips van aikidoka lijkt me heel waardevol: verzamel je belangrijkste spullen zodat je snel weg kunt zijn als je de kans krijgt. Daar kunnen ze je vast helpen en je kunt in elk geval je verhaal kwijt.

Veel sterkte en zet hem op!

Wat afschuwelijk voor je! Heb je geen familie op wie je kunt terugvallen?
Ik zou een blijf van mijn lijf huis bellen, ben je voorlopig veiliger dan bij familie. Heel veel sterkte! Kom op meid je kunt het.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Meteen nu nog weg gaan voordat het uit de hand loopt! Inderdaad naar een Blijf van mijn Lijf huis. Ik kan me voorstellen dat je bang bent, maar angst moet niet een reden zijn om bij hem te blijven. Ook als je bij hem blijft kan er (kennelijk) iets gebeuren.

Sterkte!!!
Ik heb zelf (gelukkig) geen ervaring met zo'n situatie. Maar denk ook dat een blijf van mijn lijf huis nu de beste optie is, denk ook dat je daar in het begin veiliger bent dan bij familie. Verder zou ik ook in ieder geval melding doen bij de politie zodat zij op de hoogte zijn van de situatie mocht er wat gebeuren.

Veel sterkte ermee!
Ik heb zelf (gelukkig) geen ervaring met zo'n situatie. Maar denk ook dat een blijf van mijn lijf huis nu de beste optie is, denk ook dat je daar in het begin veiliger bent dan bij familie. Verder zou ik ook in ieder geval melding doen bij de politie zodat zij op de hoogte zijn van de situatie mocht er wat gebeuren.

Veel sterkte ermee!
Neem enkele dagen vrij of zorg dat je alleen thuis bent. Regel een verhuiswagen en een ander huis z.s.m. Ga weg voordat hij je ziet. Echt runnnnnnn!!!!!! Ik meen het, heb het zelf ook zo gedaan, hij had slechts 1 keer geprobeerd mijn keel dicht te knijpen. Zeg NIET waar je naar toe gaat. Kan dat niet ga dan naar ouders of waar dan ook, maar zorg dat je weg bent. Ik heb zelfs ooit een week in een hotel gezeten. Weg, weg, weg. Als hij zegt dat hij je wil vermoorden zeg dan: dan red jij het ook niet want mijn vader maakt jou dan af, zeer zeker! Wedden dat het afschrikt. Mijn vader had dat trouwens ook gedaan hoor, dus kiezen of delen moet hij dan.

Echt, speel het hard en kies voor jezelf!!! Zeg niet teveel als je hem ziet, zeker niet over dat je weg wilt. Regel het! Sterkte meid en succes.
voer eendjes geen oorlog!
Ik zou het trouwens niet melden bij de politie, heb daar geen goede ervaringen mee, maar dat is mijn mening. Je schiet er niks mee op. Blijf van mijn lijf huis wordt je zelf niet echt gelukkig van denk ik, al kan het goed werken. Ik ben er geen voorstander van. Kies gewoon voor jezelf en ga niet voor hem jezelf in zo'n huis zetten, dan heeft hij weer zijn zin. Jij stelt je afhankelijk van HEM op en dat moet hij weten dat dat over is hoe dan ook.
voer eendjes geen oorlog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven