Geen mooi figuur melden internetdaten?

04-12-2019 23:59 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers,

Ik ben een vrouw van 49 en kom uit een lange relatie (20 jaar) en ben nu aan het internetdaten via apps.

Voor mijn lange relatie bestond dit fenomeen nog niet en kwam ik mijn exen of flings tegen in real life en bestond dit "probleem" niet.

Nu loop ik aan tegen het volgende, en vraag ik me af hoe mensen op het viva forum hier over denken.

Men ziet mij als een knappe en aantrekkelijke vrouw (denk kruising tussen Famke Janssen/Sandra Bullock)
Deze vergelijkingen hoor ik geregeld.

Alleen heb ik geen mooi figuur.
Ik heb volgens mijn BMI geen overgewicht en ik kleed me op de minpunten van mijn figuur waardoor deze op "ten voeten uit" foto's op mijn profiel niet zichtbaar zijn.

Maar ik heb echt wel een zo een lelijk figuur, dat ik voorbeelden voorbij zie komen van huilende mensen met ongeveer hetzelfde figuur als ik in programma's over plastische chirurgie.

Mijn twijfel is nu, vertel je dat op voorhand aan een date of laat je de reactie gewoon komen zoals het komt zodra het zover is..

Aan de ene kant heb ik zoiets van; laat het maar, ik heb wellicht genoeg andere positieve "dingen" om "mijn onvolkomendheden" te "compenseren.

Aan de andere kant ben ik zelf beter gebaat met een man waarvoor een mooi lichaam geen top prioriteit is en zou ik misschien daarom beter op voorhand hierop selecteren.

Ben benieuwd naar andere mensen hun ideeën hierover. 🙂

Bedankt vast en groetjes!
Malinois schreef:
07-12-2019 15:57
Niet om het één of ander, maar we opereren ook voetballers massaal aan hun knieën, wintersporters die teruggevlogen moeten worden en medische zorg nodig hebben, drugsgebruikers die jaren en jaren kwakkelen en soms wel 10 X in een detoxkliniek zitten, mensen die zelf door rood rijden en een ongeluk krijgen, abortussen bij mensen die onvoorzichtig zijn, die het zelfers met twee linkerhanden die ongelukjes krijgen enz. Gaan we alles wat ‘eigen schuld’ is niet meer vergoeden? Zo’n kulargument dit. Niet dat ik per se vind dat zo’n cosmetische operatie vergoed moet worden, maar het ‘eigen schuld dikke bult’ argument is gewoon dikke bullshit.
Hoe vaak moet ik nu zeggen dat het om de combi eigen schuld en cosmetisch moet gaan?

Overigens heb ik vanwege een aangeboren afwijking ook iets cosmetisch laten doen. Gewoon uit eigen zak. Vind dat ook prima.
Sjulia schreef:
07-12-2019 15:59
Toch krijg ik bij jou een beetje het idee dat je gewoon een hekel hebt aan dikkerds :-D Op het moment dat de maagverkleining om medische redenen kan worden vergoed, zou een cosmetische vervolg ingreep mij niet vreemd klinken in ieder geval.
Nee, ik reageer gewoon op iemand die vindt dat we iets puur cosmetisch maar moeten vergoeden, terwijl dat in 0,0 van de gevallen ook maar anders dan 100% eigen schuld is. En dat geldt wat mij betreft universeel.

Ik hoor zoveel mensen klagen over hoe duur ziektekostenverzekering is. En dan vraag ik mij bij velen af: maar waarom steek je zelf geen poot uit om die kosten te verminderen. En ja, dat geldt ook voor zaken als bv overmatig drinken.
Wat een haat hier. Ik betaal graag mee voor iemand die uit een negatieve spiraal is gekomen. Veel liever dan geld uitgeven aan gedrochten als de Floriade.
Wooloo schreef:
07-12-2019 17:08
Wat een haat hier. Ik betaal graag mee voor iemand die uit een negatieve spiraal is gekomen. Veel liever dan geld uitgeven aan gedrochten als de Floriade.
Heeft niets met haat te maken. Ik hou van eigen verantwoordelijkheid nemen. Doe ik zelf ook en ik verwacht dat tevens van anderen.
DS1971 schreef:
07-12-2019 17:16
Heeft niets met haat te maken. Ik hou van eigen verantwoordelijkheid nemen. Doe ik zelf ook en ik verwacht dat tevens van anderen.
Er is natuurlijk een goede reden waarom ons zorgsysteem werkt zoals het werkt. Je eigen financiële verantwoordelijkheid nemen is niet voor iedereen een optie.
DS1971 schreef:
06-12-2019 17:22
Dat is persoonlijk, maar ik ben nog nooit op een vrouw gevallen wiens maat met een 4 begon.

Overigens is dat iets anders dan lelijk natuurlijk. Sowieso een term om te vermijden.
Dan mis je een hoop mooie lieve gezellige geweldige knappe vrouwen.
Sjulia schreef:
07-12-2019 17:18
Er is natuurlijk een goede reden waarom ons zorgsysteem werkt zoals het werkt. Je eigen financiële verantwoordelijkheid nemen is niet voor iedereen een optie.
Nee plus dat maagverkleining waarschijnlijk een heleboel andere medische kosten kunnen voorkomen ( denk aan Diabetes, gewrichtsklachten, hartklachten) wanneer maagverkleiningen aantrekkelijker worden door ook een huidcorrectie te vergoeden scheelt dat mogelijk juist meer geld dan het kost.
DS1971 schreef:
Eens.
DS1971 schreef:
07-12-2019 16:47
Hoe vaak moet ik nu zeggen dat het om de combi eigen schuld en cosmetisch moet gaan?

Overigens heb ik vanwege een aangeboren afwijking ook iets cosmetisch laten doen. Gewoon uit eigen zak. Vind dat ook prima.
Ik kreeg iets cosmetisch gewoon vergoed. En of zo’n huidoverschot cosmetisch is daar kun je over discussiëren.
Als je de maagverkleining niet wil omdat je de huidoperatie niet zelf wil betalen dan heb je sowieso al de verkeerde motivatie. Daarbij kun je die huidoperatie ook nog eens voor een heel groot deel dekken met het geld wat je uitspaart door te stoppen met overeten. Het is dus gewoon gejammer en gemekker. Gezond willen worden is dan in ieder geval ook niet de motiverende factor.

Ik vind die maagverkleiningen sowieso al een zieke commerciële industrie. Met dat is weer een discussie op zich.
DS1971 schreef:
Was het leven maar zo maakbaar. Hoeveel verantwoordelijkheid je ook neemt, soms heb je gewoon pech.
Wennas schreef:
07-12-2019 20:21
Als je de maagverkleining niet wil omdat je de huidoperatie niet zelf wil betalen dan heb je sowieso al de verkeerde motivatie. Daarbij kun je die huidoperatie ook nog eens voor een heel groot deel dekken met het geld wat je uitspaart door te stoppen met overeten. Het is dus gewoon gejammer en gemekker. Gezond willen worden is dan in ieder geval ook niet de motiverende factor.

Ik vind die maagverkleiningen sowieso al een zieke commerciële industrie. Met dat is weer een discussie op zich.
Ja joh, want stel dat je 20,- aan ongezond voedsel per week uitspaart, en je moet 5000,- neerleggen voor zo’n operatie, dan ben je 5 jaar bezig om die operatie bij elkaar te sparen. Nog los van dat het hele argument nergens op slaat.
Wennas schreef:

:facepalm:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Hillegonda1 schreef:
07-12-2019 14:41
Ja, en niet eens omdat het niet mooi zou zijn, maar om de gezondheidsrisico's....hahaha........omdat je de maatschappij met kosten belast.

Mensen doen alsof je met een BMI van 28-30 een wandelende tijdbom bent en niet ouder wordt dan 50.

Ik denk dat ze het eigenlijk gewoon lelijk vinden en een teken van zwakte.....zij ontzeggen zichzelf toch ook van alles....? Waarom die dikkerds niet?
Dat zeg je heel goed.
Eerst zelf een keuze maken en dan jaloers zijn op degenen die die keuze niet maken/hebben, dat zegt vooral veel over je overtuiging van je eigen keuzes.
Sommige mensen zouden erg opknappen van een paar maatjes meer.
Sjulia schreef:
07-12-2019 17:18
Er is ook een reden dat niet alles vergoed wordt.
2019 schreef:
07-12-2019 18:51
Dan mis je een hoop mooie lieve gezellige geweldige knappe vrouwen.
Tot wie je je aangetrokken voelt is niet iets wat je kan sturen.
Wennas schreef:

Als je een maagverkleining neemt moet je vaak voedingssupplementen slikken en die zijn duurder dan een hamburger.
Plus je moet nieuwe kleding. Ik ken een hele arme meneer die een maagverkleining heeft gehad en die had de xxl broek met een riem om, er is door de buurt geld verzameld omdat zelfs zijn sokken afzakten, was erg sneu.
Dames moeten andere bh's en die wisselen de eerste jaren ook van maat.
Dus het is niet zo dat je leven ineens bestaat uit crackers en komkommers eten zonder andere bijkomende kosten.
Friezin71 schreef:
07-12-2019 20:22
Was het leven maar zo maakbaar. Hoeveel verantwoordelijkheid je ook neemt, soms heb je gewoon pech.
Leg mij eens uit hoe je door domme pech zoveel te zwaar wordt dat je bij afvallen nog overtollig huid moet laten verwijderen.
DS1971 schreef:
Neem dan ook de verantwoordelijkheid voor empathie, nuance, jezelf informeren, jezelf ontwikkelen.
En als je echt zo tevreden bent over je eigen keuzes hoef je jezelf ook niet af te zetten tegen de keuzes van anderen.
Als je overgewicht nog steeds reduceert tot ‘minder eten, meer bewegen, eigen schuld’, ondanks inmiddels talloze artsen en deskundigen die het tegendeel beweren en zeggen dat het stukken complexer ligt dan dan dan gaat er iets mis in je redenering en geef je blijk van een enorm gebrek aan informatie en kennis. Of grenzeloze zelfoverschatting.
DS1971 schreef:
07-12-2019 22:55
Leg mij eens uit hoe je door domme pech zoveel te zwaar wordt dat je bij afvallen nog overtollig huid moet laten verwijderen.
Mijn collega had oedeem en had door te streng lijnen als tiener hoegenaamd geen stofwisseling meer. Die sportte drie keer per week en had een normaal bovenlichaam en een onderlichaam maat 52.
Zo zijn er heel veel mensen. Een keer een dieet met drankjes te lang volhouden (op doktersadvies) en je kunt daarna megadik worden. Ook jij.
Het-groepje schreef:
07-12-2019 22:54
Als je een maagverkleining neemt moet je vaak voedingssupplementen slikken en die zijn duurder dan een hamburger.
Plus je moet nieuwe kleding. Ik ken een hele arme meneer die een maagverkleining heeft gehad en die had de xxl broek met een riem om, er is door de buurt geld verzameld omdat zelfs zijn sokken afzakten, was erg sneu.
Dames moeten andere bh's en die wisselen de eerste jaren ook van maat.
Dus het is niet zo dat je leven ineens bestaat uit crackers en komkommers eten zonder andere bijkomende kosten.
Maar als je een beetje zuinig leeft heb je al je kleren bewaard waar je in de loop van de jaren uitgegroeid was. Hoef je niks nieuws te kopen.
:biggrin:

David Dunning
Solomio schreef:
07-12-2019 23:02
Maar als je een beetje zuinig leeft heb je al je kleren bewaard waar je in de loop van de jaren uitgegroeid was. Hoef je niks nieuws te kopen.
:biggrin:
Ja moet je wel uitkienen wanneer je dan welke maat past, alles komt toch weer terug. Je kunt nu perfect je jaren 90 outfits weer aan bijvoorbeeld.
' nee dokter, opereer mij maar volgend jaar, het is nu nog wat te vroeg voor de high waisted snow wash skibroek op mijn leeftijd, die breekt volgende zomer pas door'
Het-groepje schreef:
07-12-2019 22:57
Neem dan ook de verantwoordelijkheid voor empathie, nuance, jezelf informeren, jezelf ontwikkelen.
En als je echt zo tevreden bent over je eigen keuzes hoef je jezelf ook niet af te zetten tegen de keuzes van anderen.
Ik zet mij nergens tegen af. Ik vind het idioot om te klagen over dat die cosmetische ingreep niet wordt vergoed.
Het-groepje schreef:
07-12-2019 23:13
Ja moet je wel uitkienen wanneer je dan welke maat past, alles komt toch weer terug. Je kunt nu perfect je jaren 90 outfits weer aan bijvoorbeeld.
' nee dokter, opereer mij maar volgend jaar, het is nu nog wat te vroeg voor de high waisted snow wash skibroek op mijn leeftijd, die breekt volgende zomer pas door'
Nou ja, vanaf een bepaalde maat doe je sowieso niet meer met de mode mee, dus daar hoef je je niet druk om te maken.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven