Geen planner...
vrijdag 20 april 2012 om 18:07
Mijn vriend is niet echt een planner...als hij met vriende op vakantie gaat koopt hij een ticket en hop hij gaat. Hij ziet terplekke wel wat en waar hij heen gaat.
Ik ben een enorme planner, plan het liefst de gehele vakantie maanden vantevoren. Nu gaan we dus begin juni 3 weekjes weg...nog niks geregeld, nergens naar gekeken. Wel een beetje over gesproken, waar willen we heen? We hebben aan een familielid gevraagd of we de auto mogen lenen. Na lang aandringen van mij...But that is all...
We hebben geen hotels bekeken, geen routes gekeken die we willen rijden...
Ik word er strontonzeker van; wil hij wel met mij weg? Hij zegt dat hij graag wil, maar geen planner is. Vele ruzies verder heb ik het maar naast me neergelegd..blijkbaar plant hij echt niks....wat moet ik nou? Mn mond houden en kijken tot hij erover begint en erop vertrouwen dat het goed komt...?
Wat vinden jullie ladies?
Ik ben een enorme planner, plan het liefst de gehele vakantie maanden vantevoren. Nu gaan we dus begin juni 3 weekjes weg...nog niks geregeld, nergens naar gekeken. Wel een beetje over gesproken, waar willen we heen? We hebben aan een familielid gevraagd of we de auto mogen lenen. Na lang aandringen van mij...But that is all...
We hebben geen hotels bekeken, geen routes gekeken die we willen rijden...
Ik word er strontonzeker van; wil hij wel met mij weg? Hij zegt dat hij graag wil, maar geen planner is. Vele ruzies verder heb ik het maar naast me neergelegd..blijkbaar plant hij echt niks....wat moet ik nou? Mn mond houden en kijken tot hij erover begint en erop vertrouwen dat het goed komt...?
Wat vinden jullie ladies?
vrijdag 20 april 2012 om 18:13
Dit klinkt alsof deze vakantie een mooie les loslaten voor jou kan zijn!
Ik ben zelf ook geen planner en man gelukkig ook niet. Onze gezamelijke vakanties gaan dus ook ongeveer zo. We zijn regelmatig in een totaal ander land uitgekomen dan we van tevoren bedacht hadden (denk aan: autovakantie in Duitsland bedacht maar liftvakantie in Ierland geworden). En dat geeft een enorm gevoel van vrijheid! Als het ergens niet leuk is of slecht weer gaan we gewoon ergens anders heen. En zo hebben we altijd een leuke vakantie met mooi weer
Ik ben zelf ook geen planner en man gelukkig ook niet. Onze gezamelijke vakanties gaan dus ook ongeveer zo. We zijn regelmatig in een totaal ander land uitgekomen dan we van tevoren bedacht hadden (denk aan: autovakantie in Duitsland bedacht maar liftvakantie in Ierland geworden). En dat geeft een enorm gevoel van vrijheid! Als het ergens niet leuk is of slecht weer gaan we gewoon ergens anders heen. En zo hebben we altijd een leuke vakantie met mooi weer
vrijdag 20 april 2012 om 18:25
Als je met een gezin met 10 kinderen op vakantie gaat is ver van te voren plannen wellicht noodzakelijk. Als je met z'n tweeën gaat, dan kijk je in juni zo'n dag of wat voor vertrek naar de weersvoorspellingen, kies je een regio uit waar het weer je aanspreekt en ga je inpakken. Evt. boek je dan een hotel/pension/huisje. Juni is nou ook niet midden in het hoogseizoen, dus dat moet geen enkel probleem zijn.
Laat lossss, zelfs als je alles door wilt plannen, is dat rond 15 mei nog vroeg genoeg.
Laat lossss, zelfs als je alles door wilt plannen, is dat rond 15 mei nog vroeg genoeg.
vrijdag 20 april 2012 om 18:27
vrijdag 20 april 2012 om 18:28
Ik denk dat het voor een niet-planner heel moeilijk gaat worden als jij alles vooraf vastlegt.
Immers, dan kun je geen rekening meer houden met het weer, je kunt niet naar eigen inzicht ergens langer blijven waar het leuk is (want hotel 200 km verderop is al geboekt), je moet soms gaan haasten...
Denk dat zijn gevoel van vakantie er wel minder van wordt.
Immers, dan kun je geen rekening meer houden met het weer, je kunt niet naar eigen inzicht ergens langer blijven waar het leuk is (want hotel 200 km verderop is al geboekt), je moet soms gaan haasten...
Denk dat zijn gevoel van vakantie er wel minder van wordt.
vrijdag 20 april 2012 om 18:35
Wij gaan ook nooit zo gepland op vakantie. Meestal weten we het land en vaag de streek. Tent achterin en kijken waar we precies terecht komen en wat we gaan zien. Ik wordt helemaal kriebelig als voor een vakantie alles vast moet liggen, dat vind ik nou juist het fijne aan vakantie, dat je niet alles zo hoeft te regelen. Maar mijn man vind het prettiger zich op dingen te kunnen verheugen waar hij een beeld bij heeft. Dus we weten wel de streek waar we heen gaan, daar leest hij zich helemaal over in. Hij heeft een heel lijstje met dingen die we zouden kunnen gaan zien. Niets besproken, maar als het dan een dag slecht weer is, dan zegt hij: oh, ik heb hier iets dat nu misschien geschikt is, zullen we daar heen? Best handig stiekem .
Zo te horen zit jouw vriend meer in elkaar zoals ik. En wil jij nog een stapje verder plannen dan mijn man. Ik denk niet dat je hem moet forceren om bijvoorbeeld hotels te bespreken. Maar hij kan ook wel wat water bij de wijn doen, bijvoorbeeld dat je wel de plek afspreekt waar je heen gaat. Dan hoeft hij zich verder niet met regelen bezig te houden en kan jij al lijsten met hotels, bezienswaardigheden etc maken. Zoals hierboven wordt gezegd: kaarten kopen, boekjes lezen.
Veel plezier!
Zo te horen zit jouw vriend meer in elkaar zoals ik. En wil jij nog een stapje verder plannen dan mijn man. Ik denk niet dat je hem moet forceren om bijvoorbeeld hotels te bespreken. Maar hij kan ook wel wat water bij de wijn doen, bijvoorbeeld dat je wel de plek afspreekt waar je heen gaat. Dan hoeft hij zich verder niet met regelen bezig te houden en kan jij al lijsten met hotels, bezienswaardigheden etc maken. Zoals hierboven wordt gezegd: kaarten kopen, boekjes lezen.
Veel plezier!
vrijdag 20 april 2012 om 19:15
Heey Zorgen85, Mijn vriend houdt ook helemaal niet van plannen en dat ga ik ook niet veranderen. En ik wil wel wat duidelijkheid hebben, dus die vraag ik dan, wel vermoeiend maar dat hoort bij het verschil. Omdat ik er nog niet achteraan heb gezeten, hebben we dus nog niet eens vastgelegd wanneer we samen weggaan! Voor hem is ook het idee dat je alles toch last-minute kan zien en iets regelen niet nodig is.Ik wil zelf op zn minst de data weten, heen en terugreis hebben geregeld, en een lijst met campings en een goede kaart. Ook heb ik een inpaklijst en zorg ik dat ik bij me heb wat ik volgens mij nodig heb en geef aan hem door wat ik denk dat we samen nodig hebben. Hij pakt zelf zn spullen wel in de dag van tevoren en dat werkt voor mij niet.
Kun je misschien bedenken wat voor jou op zn minst nodig is om niet heel onrustig op vakantie te gaan? En dat bij hem aangeven?
Kun je misschien bedenken wat voor jou op zn minst nodig is om niet heel onrustig op vakantie te gaan? En dat bij hem aangeven?
vrijdag 20 april 2012 om 19:21
quote:Nammma schreef op 20 april 2012 @ 18:27:
[...]
Als je -zoals ik- geen auto hebt én ver weg wilt (Cuba), is plannen toch wel handig i.v.m. een ticket voor vliegtuig etc.
Waarom?
Men stapt in de taxi, rijdt naar het dichtstbijzijnde station(goedkopere versie, je laat je brengen door vrienden of familie) , stapt op de trein, en tuft naar Schiphol.
Daar winkel je je een paar uur suf in de taxfree, dan stap je op het vliegtuig, leest een boekje, doet een tukje, maakt wat vrienden, en stapt uit op Havana Airport, pakt je bagage, en kuiert op je dooie akkertje eens naar buiten.
In je beste Cubaans hou je een taxi staande, en dan suffel je in je lonely planet een gezellig hostel op in Havana
Vanuit daar kijk je wat je de volgende dagen gaat doen
Ik reis serieus al een jaar of 20, ik heb nog nooit wat gepland
Nou ja, op een ticket en vaccinaties na dan
En oja...ik vraag vrij aan mijn baas
[...]
Als je -zoals ik- geen auto hebt én ver weg wilt (Cuba), is plannen toch wel handig i.v.m. een ticket voor vliegtuig etc.
Waarom?
Men stapt in de taxi, rijdt naar het dichtstbijzijnde station(goedkopere versie, je laat je brengen door vrienden of familie) , stapt op de trein, en tuft naar Schiphol.
Daar winkel je je een paar uur suf in de taxfree, dan stap je op het vliegtuig, leest een boekje, doet een tukje, maakt wat vrienden, en stapt uit op Havana Airport, pakt je bagage, en kuiert op je dooie akkertje eens naar buiten.
In je beste Cubaans hou je een taxi staande, en dan suffel je in je lonely planet een gezellig hostel op in Havana
Vanuit daar kijk je wat je de volgende dagen gaat doen
Ik reis serieus al een jaar of 20, ik heb nog nooit wat gepland
Nou ja, op een ticket en vaccinaties na dan
En oja...ik vraag vrij aan mijn baas
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
vrijdag 20 april 2012 om 19:37
quote:nouschi schreef op 20 april 2012 @ 19:25:
Dan ga jij toch lekker plannen?
Precies Pak een routekaart, een campinggids en ga bedenken wat jij wil zien en doen tijdens je vakantie. Lekker toch, om zelf te kunnen bepalen. Maak een mooie planning ervan en presenteer het aan je vriend.
En laat de eerste of laatste week open, die mag hij dan invullen om zijn avontuurlijkheid te bevredigen.
Iedereen blij
Dan ga jij toch lekker plannen?
Precies Pak een routekaart, een campinggids en ga bedenken wat jij wil zien en doen tijdens je vakantie. Lekker toch, om zelf te kunnen bepalen. Maak een mooie planning ervan en presenteer het aan je vriend.
En laat de eerste of laatste week open, die mag hij dan invullen om zijn avontuurlijkheid te bevredigen.
Iedereen blij